Nagy problémám van! A 98-as 1,9dti Laguna kombimhoz keresnék klima hűtőt (kondenzátor?). Már 1-hónapja keresek eredmény nélkül, és mostanában már kezd igen meleg lenni..:((
Ha bontottan, vagy újjan tudtok kérlek segítsetek, de ha címeket adtok, ahol esetleg érdemes keresni azt is nagyon megköszönném!
ez jó... semmi dögszag! pedig benne ülsz! .-)))) ha blind netán elkószik a szopmbati talijukra akkor.... akkor... hmmm. nem leszünk előrébb.
Én júni 28-án péntek, reggel megyek pestre, majd esztergomba. és hétvégn nem is jövök haza. ha neked akkor jó, akkor visszaboltolhatjuk. :( szüpp. szöpp... jót kerestem... :))
Üdv!
Végül ismerőstől kaptam egy u.olyan bontott kondenzátort, mint az enyém, beraktam, feltöltettem és OK.
Vettem tisztítóhab spray-t, kivettem a ventillátort (volt benne egy madárfészek alakú képződmény, elsősorban falevelekből.. ezt kiszedtem, aztán befújtam.). Az ablaktörlőket és a takarólemezt leszedtem, alőröl is befújtam, meg a műszerfalból a kiszedhető darabot kivettem, a többi lyukon meg átnyomtam a csövet és telefújtam. Állt vagy 20 percet (ahova befértem a megült lét kitöröltem), csöpögött mindenhol a lé.. aztán vissza a ventillátort, járattam először simán, aztán klímával... jó illat és semmi dögszag :-)
BXthomas!
Blind-nél van az XM hűtő, ha jönnél Pestre megdumáljuk..
BX félreértettél valamit... 143 km az azt jelenti, hogy reggel le vidékre (közben megy a légkondi), ott megállok, nem állítom le a motort, így megy 5 órán át a cucc, majd délután vissza (légkondival).
És nem automatán, hanem teljes kapacitással, utastéri 18 fokkal. Mivel nem ültünk végig benn, a szendvicsek meg igényelték a hideget :)
Sziasztok, van egy 1.4-es Escortom. Tudom, nem nagyon nagy, de 75LE megvan. Írtam egy levelet a diaviakft.hu-ra, hogy mondjanak árat, de aszonták, hogy már nem gyártanak (!) klímát ehhez a típushoz.
Mondjatok légyszíves valami megoldást. Más cég, vagy valami. Köszi elôre is,
Szakikáim!
Mivel ez az első nyár, amelynek klímás autóval vágok neki, lenne egy-két kérdésem a működtetését illetően.
Egyik napon a múlt héten Bp-i autózgatás közben teljesen meg voltam vele elégedve. Ventillátor AUTO-állásban, hőfok 21-22 fokon. Minden OK.
Másnap ugyanilyen kapcsolóállásokkal irány Szeged, kevés autópálya, inkább a régi 5-ösön 90-100 km/h-val. Hát ekkor nem volt róla valami jó véleményem.
A ventilátor nem nagyon akarta nyomni, kénytelen voltam manuálisan pörgetni. Így elviselhető volt.
Mi lehet az oka? Át kell nézetni a klímát, vagy így normális? Azóta mintha nem lenne tökéletes (vagy csak én képzelődöm...).
Megvolt a klimatesztem. A hétvégén tele volt hidegszendviccsel az autó, muszáj volt hűteni. 5 órán keresztül járt az autó alapjáraton, klima benyomva, hőmérő alapján 18 fok volt bent, kint 28. Az 5 óra állással együtt az autó 143 km alatt 10,3 liter átlagfogyasztást produkált :)
raki!
Tegyük fel hogy fokozatosan szökik (ahogy nekem tavaly). Egy darabig azt érzed hogy egyre kevésbé hideg amit nyom. Aztán egyszercsak nem műxik.
Ekkor a nyomás elérte azt az értéket, ahol a nyomásgomba már nem kapcsolja be (letíltja) a rendszert.
Egyrészt a kompresszor forgatása is gyorsítja, de másika kondenzátron a hűtés javítása. Ha nehezebben megy, át kell mosni a hűtőt kívülről. (Szemmel is látszik hogy milyen állapotban van, mennyi szennyeződés tömíti el a lamellákat. Ez a vízhűtőre is igaz. Csak a mosófejet nem szabad közel tartani, mert lehet hogy elgörbíti a lamellákat.)
Szóval menet közben egyrész a fordulat, másrészt a menetszél miatt jobb a hatásfoka. (Dugóban a ventillátor próbálja ezt megoldani...)
Nekem ha nagyon fel van melegedve az autó a napon, akkor igaz, hogy egyből hűvös jön, de hogy tök hideg (fagyasztó hideg) jöjjön belőle, ahhoz 5-10 percet kell várni.
Ez nálam is igy van (külső-belső mérő), szerintem normális, hogy nagy a hőtehetetlensége. Amikor 30-at mutat, akkor asszony már fázik. Pedig tartós idő alatt normális értéket mutat (reggelente, külső és belső hőmérő nagyjából azonosat mutat).
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy a nem a befúvók közelében elhelyezett hőmérő által mutatott hőfok nem csökkent drasztikusan akkor, amikor a hőérzetem már normálissá vált. (szóval mutaott 35fokot, 10-15 perc után ment le 30fokra, pedig kb 22-nek éreztem. De ez lehet a hőmérő lassuságának a hibája is -ill a tok felhevülésének eredménye- ez egy külső-belső digit LCDs hőmérő)
Nálam a szellőzőnyílásból kb 3-5 másodpercen belül elindul a hüvös levegő, viszont az utastér normális mértékre hűtéséhez azért kell egy kis idő (kb 5-10 perc). Ha egy picit lehúzod az ablakot, a meleg levegő könnyebben távozik a hűtés megkezdésekor.
Szerintetek, ha egy autó sokáig napon van és nagyon felhevül, akkor a utána a légkondi mennyi idővel kell, hogy normálisan hűtsön (vagyis, hogy 5-10 fokos levegő jöjjön belőle)?
Én a budaörsi Tescoban vettem, az autóscikkek során volt. Jól befújtam minden szellőzőn (gégecsöves a spray feje, lemegy a csöveken) és várni kellett pár percet. Osztán be kell inditani a cuccost és kifújni, amig ki nem szárad. Még illatos is. A gomba szerintem nem a szellőzőrácson távozik, hanem megpusztul -> no bűz. Ezerpárszáz forint volt (1500 alatt) és még maradt is belőle egy kicsi.
Na ittvan előttem, asztirja hogy:
Airco Cleaner
Légkondicionáló tisztító aerosol
...A fűtőrűcsra és a szellőzőnyílásokba kell fújni a habot... A szűrőberendezést eltávolítjuk és ezután az összes levegőnyílásba befújjuk a tisztítót és hagyjuk 15 percig hatni.... Addig kell üzemeltetni a légkondicionáló berendezést, amíg teljesen el nem párolog a tisztító...
Gpeti!
Ezt a sprayt kell kipróbálni. Én úgy értettem, hogy a könnyen kivehető műanyag elemeket vedd ki, így jobban odaférsz a párologtatóhoz. Persze, a műszerfalat, meg a klímát nem kell megbontani!