Eddie, szerintem szétszedni nem érdemes, mert a bűz központja az elpárologtatón van. Ugyanis az nedves állandóan a kondenzvíztől, abba meg beleragad a por. Ez a közeg kiváló melegágya a gombatenyészetnek.
Azért meg nem engedem ki a gázt, hogy azt kiszedhessem. Ráadásul valszeg ki kellene szedni az egész műszerfalat hozzá. Egy új(szerű) autón azt nem szívesen csinálnám meg.
Menet közben alatt azt értettem, hogy nem megy a klíma, csak a ventillátor nyomja a levegőt. Az a szétporlasztott permetet pillanatok alatt eljuttatja a szellőzőrendszer minden pontjára. A víz nem lehet probléma, nem literekre gondoltam, csak egy kis permetre, az meg hamar kiszárad.
Thomas!
XM.ed van? És benne van? Miért vaszed ki? Nem használod?
Ja, annk is alacsony az orra. A 63/69 megoldható, csak a cső is érjen el. (az egyik flexi úgyhogy lehet hoyg összejön.)
Mikor tudod pontosan megmérni?
Gpeti!
Szerintem nem menetközben kell bűvészkedni, hanem szét kell szedni a hűtőrendszert és amit ki tudsz szedni, azt moshatod bármivel, aztán jól szárítsd ki. Ami nem jön ki, azt meg valami alkoholos spray-vel kéne befújni, ami megöli a cuccot és elpárolog. A vízzel az a baj, hogy az bevisz mégtöbb bacilust.. Valami alkoholos kaontaktspray kellene, vagy pumpás üvegbe nagyonerős téli ablakmosó (abban van valami alkoholszerű cucc).
Nekem most nincs ilyen gondom... :(
Lehet kapni gombaölő sprayt bótba. Be kell fújni a szellőző csöveket az kihajtja a gombit. Auchan, Cora, Tesco is tele van vele, meg a varázsbót homasita :)
a magasságát csak saccolom mert be van dugva a vizhűtő elés és csak sejteni lehet a méretét, de a 40 nél jóval alacsonyabb, a vizhűtőm annyi... szerintem passzol... szerinted az enyém mags orrú? lapos mint a gutaütés... ha kell odatudom adni valami jelképes összegért.. amúgy ez 92-es autóból van kivéve.. kb 3 hónapja... teljsen hibátlan állapotban.
Thomas!
A 40 az sok. Max 32 fér be szerintem.
Viszont elírtam, nem 79 hanem 69cm széles... szerintem nem lenne abból se gond ha kicsit kisebb.
Másik tipped nincs? Ilyen alacsonyabb orrúból kéne. És az sem baj ha valami olcsóbb vasból de fiatal..
Azt nem tudod, hogy a Galantokban mekkora van? Mivel a vízhűtőjük csak a tetején tér el, méretben u.az, lehet hogy a klímahűtő is u.olyan...
Van egy problémám. 2.5 éves az autóm, most vettem. Az a gondom, hogy amikor leállítom a klímát, borzasztóan büdös. Olyan csípős húgyszaga van. A korábbi autómon is volt ilyen probléma amikor megvettem, de azt úgy használtam, hogy mindig leállás előtt 2 perccel kikapcsoltam, és így néhány nap alatt kipusztultak belőle a büdösödést okozó baktériumok. De ennek a mostaninak nem akar elmúlni a bűze. Mit tegyek?
Tudtok valahol egy helyet, ahol klímafertőtlenítő spray-t árulnak normális áron?
Arra gondoltam, hogy esetleg vizzel higított Domestost kellene permetezni menet közben a pollenszűrő mögé. Milyen ötlet?
no, megkérdeztem, ha nagyobb az nem baj, mert több gáz kell csak bele, ha kisebb akkor romlik a hatásfoka. Aztmondja haverom bontottak csak akkor vegyél ha bizti tudod mióta áll, mert az üresen állva tönkremegy...
Minggyá lemérem a mérettét.....
Thomas!
30 x 79 x 2 cm. A csatlakozás szemből van, szemből nézve jobb szélén középen kb.18-es menet (nem metrikus) a másik kb.14-es. Ezeket biztos lehet variálni..
Ha kell, csinálok mórickarajzot ;)
Azt mondták az okosok, hogy klímakompresszor, de amikor mutatni akarom nem csinálja.
Így nem foglalkozom vele. És mostanában egyre kevésbé fordul elő. De majdnem mindig járatom és nagyon rikán ad hülye hangot.
Ha gáz lesz vele megcsináltatom, ha nem akkor marad így. Egyébként nagyon jól hűt.
..nekem van:
A megoldás bármilyen hasonló méretű hűtő lenne, mivel a rögzítéshez a vas keretek átcsavarozhatóak (hála a tevezőnek!), a legnagyobb átalakítás a végeken a csatlakozók áthegesztése, de lehet hogy csak egy közdarabot kell csinálni, aminek az egyik fele a hűtőre, a másik a csőre passzol.
Szerintetek hol a picsbe lehet ennek utánanézni?
Van ilyen doksi/progi a neten, amiben mindenféle autóklíma adatai vannak?
JAMES!
Buickod van? Lehet hogy ott tölteted ahol én...?
Srácok!
Bocs, hogy nem írogattam, a lényeg hogy azóta kiderült, a hűtőm porózusan korrodált.
Megjavították, 2 helyen volt lyukas. (8K) Visszaszereltem, feltöltettem. Nyomáspróba OK, feltöltés után méréskor megjelent egy kis füst... vazz! A töltős rendes volt, nem kért pénzt.
Visszavittem, egyezkedés hogy a javítás azt jelenti hogy megcsinájuk, vagy azt hogy csinálunk valamit?? OK, meghegesztik - de nem garancia mert csak a javított rész garanciás - és csak a nyomáspróbát kell kifizetni.
Amikor érte megyek, azzal fogadnak, hogy megcsinálták, de mellette kezdett ereszteni, aztán még több helyen. (2K)
Szóval kuka.
Van itt egy alapvető probléma. Amióta nem rézből, hanem aluból vannak a hűtők, az élettartamuk jelentősen rövidebb. A hűtőt javítók (jelen esetben Hüllő Kft, XX. Magyar u. 33.) csak nyomás alatt, de enm üzem (50-60Cfok) hanem szobahőmérsékleten nyomatják jó esetben Nitrogénnel (rosszabb esetben levegővel) és kb. 20barral (kb. ennyi az üzemi maximum).
Viszont ez a porózus szivárgás ekkora nyomáson csak kb. 50Cfok körül indul be. Ezért a javítási tchnológia hibás. Ez nekem 10K-ba került.
Most vehetek bontottat (30-40K?) vagy új utángyártottat 50Kért. A bontottal u.ez is lehet a helyzet.
Ha én tervezném a légkondit, akkor úgy csinálnám, hogy amig a kék tartományban van a tekerentyűt, addig csak hűt és minél jobban a piros felé, annál több levegőt szít kintről vagy az utastérből, ha a pirosba tekerem, akkor hűt is és fűt is.
Szóval a mechanikus klimánál álltalában a kompresszor folyamatosan megy, mert nem a benti hőmérsékletet figyeli a szenzor, hanem egy bimetálos szelep nyitogatja és zárogatja a hűtőközeg útját /gáz/, és a kompresszor akkor kapcsol le ha a nyomás túl nagy vagy alacsony a rendszerben. De mondom ez csak álltalában. Ezt lehet cifrázni, rendesen. :)
A régi Mondeo kézikönyvében azt javasolják, hogy +4°C feletti külső hőmérsékletnél kapcsoljuk be a klímát, mert az szárítja a levegőt, a hőmérsékletet meg meleg levegő hozzákeverésével (a radiátorról) állítsuk be. Párás, esős időben mindenesetre egy pillanat alatt lekapja a párát a szélvédőről a klíma. Viszont amikor kikapcsolom a klímát, a kicsapódott kondenzvíz, ami még nem csöpögött el, bekerül a befújt levegőbe, és ugyanolyan pillanat alatt tiszta pára lesz minden.