c. a klíma ugyanannyira hűt és belekeveri a hűtővíz felől a meleg levegőt?
Tehát ha nem a minimumon van a hűtés, hanem két kattanással a meleg felé, akkor megy a klíma és a lehűtött levegőbe belekeveri a felmelegített levegőt? Elég gazdaságtalannak tűnik. :-(
92-es Toyota Carina manuális(?) gyári klímával. A kérdésem az, hogy ha be van kapcsolva a klíma és a hőmérséklet állító tekerentyű nem a minimumon van, hanem mondjuk a kék sáv felénél, akkor hogy működik a dolog?
a. a klíma kevésbé hűt, ezért nem olyan hideg a kifújt levegő.
b. a klíma ugyanannyira hűt, de belekeveri a beszívott levegőt (utastérből vagy kintről a beállítás szerint)
c. a klíma ugyanannyira hűt és belekeveri a hűtővíz felől a meleg levegőt?
Még annyit tudtam megállapítani, hogy ha klíma be van kapcsolva és a hőmérsékletet max-ra állítom, akkor a meleg levegőt fúj.
Nekem úgy tünne logikusnak a dolog, hogy ha a klíma be van kapcsolva, akkor soha nem keveri be a motorből jövő meleg levegőt.
Másik dolog, hogy mennyire árt a klímának a(z ötpercenkénti) ki-be kapcsolgatás? (Emelkedőn, előzésnél kikapcsolom)
Szóval, félre ne érts, nem baszgatni akarlak, csak itten értekezünk a klimákról...
Az R12-t már nem használják civilizáltabb országokban, meret freont tartalmaz. még a ht készülékekben sem.
R134a és R600 amit most tőtenek. kocsiba a R134a.
Enyém is R12-vel megy... :-))
Nem vagyok rá büszke, hidegen hagy. Annyi minden van, ami környezetszennyező, és nem az én kb. 40 deka R12-m az. Még mindig mennek a hőerőművek, a benzin az áram helyett és ha annyira környezetszennyező, akkor ne gyártsák, így nem fogom tudni megvenni. Én elvittem a klímáshoz a kocsit, feltöltettem, kaptam számlát és akkor még halvány lila gőzöm sem volt, hogy mi az az R12, mivel nem vagyok kémikus (sem). Egyszerűen beletöltötték. Ez olyan, mint amikor veszel egy dezodort, vagy valami tisztitószert és rá van írva, hogy flaszterizál, sterilizál, onanizál, gargalizál és gőzöd sincs, hogy mit jelent, mit tesz (na jó ezt a négyet tudom:-)). Semmi közöm hozzá. Ne lehessen gyártani, figyeljenek oda, hogy ne forgalmazzák, adjanak helyettesítő terméket.
Erre azóta figyeltem fel, amióta ide írtatok. Most akkor eresszem szélnek? Ez morbid lenne.
Azmiaz? :-)))
A klíma amit ajánlottál? Mennyire fogja az meg a 2lityinél kisebb autot, nagyon-nagyon? Meg hova lehet azt beépíteni, meg meg meg..beltéri egységet adsz hozzá?
U.i.: Öööö, olyan Suzuki jelvényre pisilős györököt akkor hun is lehet kapni? :-))
Próbáld meg elsô körben egy digitális hômérôvel megmérni, hogy milyen hômérsékletű levegô jön a szellôrácsból. Emlékeim szerint olyan plusz 5-10°C körülinek kell lennie. Ha nem annyi, akkor már elôrébb vagy. Manuális klíma?
Következő a gondom: A kocsiban klíma nem hüti le az utas teret. Ha a külső hőmérséklet 25 fok körül van 20-30 perc is kell ahhoz hogy kellemes legyen a hőfok a kocsiban.
Voltam vele szervizben feltöltötték gázzal az sem segített. Utána megtisztították a pollenszűrőt :-) de nem javult semmit. Szerintetek mi okozhatja ezt? A neten fellelhető valahol a klíma működését leíró doksi?
3 éve kiképeztem magam klímából, mire rendbehoztam a sajátomat. Aszittem rossz a kompresszorom, szereztem egy kisteher raktérhűtő egységet. Utána derült ki hogy nem volt rossz az eredetim, így viszont, a hőmérőt kiiktatva csinos kis hópehlyhek jönnek a szellőzőrácsokon, -20 fokig fasza! :-)))
Azért a hanghatás leírása kicsit túlzó volt, de jól hallható nem túl kellemes zaj, mely a fordulatszám növekedésével hangosodik (persze mivel ékszíjjal van összekötve) :-)))
Van egy Vectra V6-om gyári klímával. Amikor bekapcsolom a klímát, illetve bekapcsolt állapotban mindig olyan hangja van mint egy kisebb traktornak. Viszont hűt mint állat. Normális ez a hanghatás? Ha nem (szerintem nem), akkor mit tegyek vele?
thomme:
Skorpió Kft. 3202100
Nagyon korrekt társaság, nekem is, ismerőseimnek is csak jó tapasztalatom volt velük.
Viszont most már szezon van, számíts rá hogy egy-két hét mire fogadni tudnak.
Nem az enyém az info ezért előre szólok nem Ösmerem de van aki igen az Opel forumból:
KaraK 2002.04.19 08:51 (17895)
A Gvadányi legvégén vannak (a Kerepesi út felöli végén, de onnan nem lehet bemenni).
A Rákosi út felöl, ha mész, rákanyarodsz a Gvadányira (nem az APEH fele), és már ott is van baloldalt a FIMÜV telepe. Mondani kell a kapusnak, hogy a klímásokhoz mész, ö meg bezavar.
Beszéltem ismerősömmel, aki ma is hajtja azt a Lancer-t. Azt mondja, hogy valóban az, a terhelést veszi le a motorról, ha nincsen szükség a kompresszorra. :)
Csak meglett! :)