Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Viki89a Creative Commons License 2019.04.10 -1 0 7389

Sziasztok, győriek figyelmébe ajánlom, én náluk intézek mindent, nagyon profik és segítőkészek: http://www.bestproduct.hu/

Csuklósbusz Creative Commons License 2019.01.08 0 0 7388

KGFB bónuszomat hogyan tudnám megőrizni ha már lassan két éve nincs autóm? Venni akarok egy veterán járművet de ki van vonva a forgalomból, ha még én sem helyezem forgalomba akkor attól még marad a bónusz?

gsis Creative Commons License 2018.12.22 0 0 7387

Az " avultatás" véleményem szerint itt is működik. A biztosítóknak nem érdeke,hogy bárki / károsult /

gépjárműve értékét növeljék !

Előzmény: dollerakos (7386)
dollerakos Creative Commons License 2018.12.22 0 0 7386

Sziasztok!

 

OT autóm van, egy Audi 80 kupé. Folyton attól rettegek, hogy egyszer csak össze fogják törni... Van-e valakinek tapasztalata hasonló ügyben? Azaz, mi történik, ha valakinek az OT autóját töri össze a közlekedésben szereplő többi "kedves" járművezető és ilyenkor a károkozó biztosítója milyen áron téríti meg a kárt az OT járműre? Mi a módszer, ha már ez vagy az a karosszéria elem nem fellelhető? Akkor milyen áron történik a térítés? Leginkább azért nyugtalanítanak ezek a kérdések, mert a napi használatban lévő autómat pár napja összetörték és most az OT-vel kényszerülök járni... Érdemes lenne rá CASCO-t kötni? 

 

(Persze, senki nem tökéletes, én is összetörhetem a kocsit, de hiába vagyok én elővigyázatos, ha más nem az, úgyhogy ezért elsősorban a fenti kérdés érdekel engem...)

 

Minden segítő szándékú választ köszönök.

Airbag. Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7385

a km korlátot pedig senki nem ellenőrzi,de...

egy esetleges kárügynél hamar kibukhat,ha megnézik és leellenőrzik a kárbejelentőn leirtakhoz.

Előzmény: FunTom74656 (7383)
Airbag. Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7384

van egy felső limit,aminél nem adnak több kedvezményt...hiába firkálsz be mindent..

Előzmény: FunTom74656 (7383)
FunTom74656 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7383

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, tudtok-e valamilyen kis trükköket kgfb kötésnél. A netrisken akarom csinálni.

Olyanokra gondolok, hogy érdemes-e beírni hogy 0-5000km éves használat, vagy bekamuzni hogy van egy 14 év alatti gyermekem, mert a kutya nem fogja sose ellenőrizni (Családi adókedvezmény miatt a gyámságomban volt az unokám 2 évig, így akkor beírtam, a kutya nem kért igazolást róla. Már nincs, de 10% kedvezményt adnának rá, és az apja autójának üzembentartója is én vagyok, így ő úgysem veszi igénybe), vagy Supershop kártya, ilyesmikre gondolok.

nerinea Creative Commons License 2018.07.09 0 0 7382

Az ügyintéző erről nyilván nem tud mondani semmit: a díjstruktúrát az aktuáriusok illetve a vezetőség alakítja ki. A döntés alapja általában mindenféle statisztika: elsősorban a kárkifizetések (jövedelmezőség), de lehetnek egyéb szempontok is, pl. együtt kötések gyakorisága, stb. És persze lehetnek üzletpolitikai döntések is, amikor pl. a vezetőség úgy dönt, hogy egy bizonyos ügyfélkörről lemond, mert pl. kockázatosnak ítéli (pl. jogszabályi környezet várható változásai), vagy ráfizetéses (pl. túl sok ügyintézői kapacitást köt le), stb.

 

A dízel autók magasabb díjazása valószínűleg egyszerű statisztika: azért magasabb a díj, mert több kárt okoznak a dízel autók. A miértjét a biztosító sem feltétlen tudja, csak látja a számokat. (Találgatni azért lehet: pl. többet autópályáznak velük, vagy gyakrabban használják őket csúcsforgalomban, stb.)

 

A durva alapdíjváltozás szintén lehet statisztikai hatás: manapság egyre több adatot gyűjtenek és az elemzési módszerek is finomodhatnak: azaz lehet, hogy tavaly még egy általános díjszabás vonatkozott rá, idén viszont részletesebb bontást (több kategóriát) csináltak és az adott gépjármű/tulajdonos kombinációjú pont magasabb kockázati besorolást kapott. De az is lehet, hogy ténylegesen romlottak modellnél a kárkifizetési mutatók: pl. öregszik a modell, már nem csak néhány új autóként vásárolt példány van az országban, hanem elkezdték nagy tételben használtként importálni külföldről, és lett egy csomó rosszabb műszaki állapotú autó kevésbé gondos tulajdonosokkal...

Előzmény: the crow (7381)
the crow Creative Commons License 2018.07.02 0 0 7381

Megkérdeztem mielőtt felmondtam a régit. Össze-vissza hebegett-habogott az ügyintéző, hogy ez nem tévedés (mármint, hogy háromszorosra emelkedett a díj), meg kockázat meg ez-az, meg nyilván ő nem tudja. Egy év alatt semmi paraméterem, sem az autóm nem változott és így nőtt ennyire a díj (és az új biztosító is majd kétszeres díjú). Az alapdíj nőtt ennyire radikálisan, amin pár százalék ide vagy oda alig számít. Továbbra sem értem miért nagyobb kockázat a dizel autó (a különböző társaságok különféle szorzókkal 0-10-20%-kal büntetik), illetve a futásteljesítményt máshol kérdezik (azt még érteném is). 

 

Előzmény: gsis (7379)
ruskyy Creative Commons License 2018.06.27 0 0 7380

Gyanitom ez inkabb plusz szorzo mintsem potdij. 

Kockazati tenyezo mint a lakhely, eletkor stb.

 

Dizel autorol feltetelezik hogy tobb kilometert fut (kalkultorok nem tudok miert kerik a varhato eves futast, tudtommal sehol nincs visszaellenoirzve es azon valtoztatva nem emelkedik a kalkulalt osszeg sem) ergo nagyobb is a kockazat, hogy balesetet okoz.

Előzmény: the crow (7378)
gsis Creative Commons License 2018.06.27 0 0 7379

Ha megnézed, minden biztosítónál van a kötelező biztosításra rakódó dízel pótdíj. A miértjét meg kellene kérdezni

tőlük!

Előzmény: the crow (7378)
the crow Creative Commons License 2018.06.27 0 0 7378

Allianznál mondtam én is fel a KGFB-m, mert az eddigi éves 18000ről 50000re emelkedett volna (B10, semmi esemény). Ha új kötés lett volna akkor 46000, most a U...nál 34000 lett. Ezek összebeszéltek, minden biztosító véletlenül pont most emelte 2-3x-ra az árat?

Az üzemanyag pótdíj meg honnan jön? +10-20% csak azért mert dízel az autóm? Mi köze a KGFB-nek ehhez?

Előzmény: Sihuhu (7348)
tangerine Creative Commons License 2018.05.31 0 0 7377

Sajna volt egy apró koccanásom, de nem a saját autómmal, hanem anyuméval. Ilyenkor kinek csökken a bónusza?

 

-nekem a saját autómra

-anyumé az ő autójára (amivel a kárt okoztam)

-mindkettő

 

???

 

QQ Creative Commons License 2018.05.15 0 0 7376

Sziasztok. B10ben voltam 25 ezer körüli éves díjjal. Azt tudom hogy B8 ba esek vissza de kb mennyire emelkedik a biztosítás. Posta biztosítónál vagyok. Az okozott kar kézbe 70 ezer lenne, nem tudom a kar nagyság számít e emelkedésnél. Koszi a válaszokat

naox Creative Commons License 2018.01.21 0 0 7375

A 80 ezres csekk az első, vagy az átírás utáni második névre jött? A csekkhez nyilván volt levél, amiben leírták, hogy mi az indok. És abban valószínűleg van valami reklamációs határidő is.

 

"Ha haza megyek erdemes akkor felkeresnem egy biztositost es megkerdeznem mi a helyzet?"

mindenképpen érdemes. Jobban jársz ha fizetsz, mintha leverik rajtad.

"Barmelyik bistosito ceg ratud nezni az adataimra?"

Kevés kivétellel nem. A problémát csak az tudja megoldani, akinél felmerült.

Előzmény: Lichner Alex (7374)
Lichner Alex Creative Commons License 2018.01.21 0 0 7374

Azert szunt meg mert atlett irva az auto uzembetartora tehat lemondtam a biztositast majd utana kaptam egy 80 ezres csekket hogy azt bekell fizetni de volt rajta addig biztositas szoval nem ertem a csekket.Ha haza megyek erdemes akkor felkeresnem egy biztositost es megkerdeznem mi a helyzet? Barmelyik bistosito ceg ratud nezni az adataimra?1

Előzmény: naox (7373)
naox Creative Commons License 2018.01.19 0 0 7373

-két év alatt "elévül", de csak akkor, ha "normálisan" szűnt meg. Ha díjnemfiz. miatt, akkor a B-besorolás ugrik, a M besorolás pedig marad "örökre".

-ha nagy disznóságot nem csináltál (ha csak a besorolással trükköztél), akkor ennek megfelelő biztosítást tudsz kötni. Ha komoly csalást követtél el (pl. elismerted a felelősségedet másnak pénzért), akkor jó esélyed van rá, hogy senki nem fog szerződni veled.

-a 600+80+kamatok+költségek élnek, valószínűleg végrehajtónál vannak, tehát ha munkahelyed lesz, akkor jó eséllyel tiltani fogják a fizetésedet, és ha autót veszel, akkor esetleg lefoglalják. A MABISZ díjat érdemes lenne kifizetned, a biztosítóval érdemes lehet megpróbálni egyeztetni, egy kis engedményre esetleg hajlandóak.

Előzmény: Lichner Alex (7372)
Lichner Alex Creative Commons License 2018.01.18 0 0 7372

Sziasztok! 

Történt már 3 éve hogy vásároltam egy autót, kötöttem rà biztosítást. Természetesen A0-ás besorolással inditottam. Ezutan sajnos az en hibambol volt két aprobb balesetem de így vissza estem M4 be.Telt mult az ido es vasaroltam egy uj autòt. Megkötöttem rà a biztositást , aztan kaptam egy levelet miszerint modositottak a biztositasomat es mellékeltek hozza egy majdnem 600 000 forintos csekket is hogy az a biztositas dija.Persze mire megkaptam ezt a levelet eltelt egy kis idö.Természetesen atraktam üzembetartoira az autót egy csaladtagom nevére. Utana kaptam egy MABISz dijas csekket 80000 forintos osszegrol. Na most en nem fizettem be azt sem mert kozben elkoltoztem kulfoldre. Kerdesem az lenne hogy 3 ev eltelt es haza megyek szeretnek autot vasarolni. Akkor ezeket az osszegeket meg kell teritenem vagy egy idő után ez elévul és ujbol A0-ás besorolással tudok kezdeni?

Holmer Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7371

Köszönöm mindenkinek!

naox Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7370

"Még mindig látod esélyét..."

Persze, ez a gyakorlat. Járj utána. Az értékhatár kapcsán már megmutattad, hogy mennyire vagy képben....

Előzmény: pacsepa (7366)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7369

A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy gazdaságtalan a helyreállítás... Az elmondottak alapján a zaklató tehát ragaszkodik ahhoz az üléshez, amibe "Ő pukizott bele a legtöbbet" és a lehető leghülyébb (vö.: gazdaságtalan!) módját választotta a kárrendezésnek: Az eredeti autót akarja helyreállítani...   :-/

 

Az idiótákkal nincs mit kezdeni, írjon a rokon/ismerős egy ilyen szép levelet a zaklatónak, amit itt már javasolt a kolléga, s aztán minden próbálkozást irányítson a biztosító felé!

Előzmény: Holmer (7368)
Holmer Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7368

Az fizetett kártérítés összege alapján az ominózus autótipus kínálatából bőven válogathat a hahun a károsult,továbbá a balesetből származó károk javítását az bőven fedezné,csak éppen a fél autó szét van rohadva,emiatt a balesetből származó kárt szimplán nem lehet megjavítani,törik szakad,omlik szét minden,nem lehet hegeszteni stb. de ez nem a balesetből származó probléma,hanem sima amortizálódás. Na ezt az amortizációt akarja megfizettetni a károsult az okozóval még a biztosítási kifizetésen felül . :D    Csak hát senki se hülye!  A gazdasági totálkár ez esetben az autó leromlott állapota miatt lett megállapítva, a tulaj meg kapni akar az alkalmon és átment kincskeresőbe meg zaklatóba.

Előzmény: Vince76 (7367)
Vince76 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7367

Azért az nem kell elfeledni hogy, egy régi autónál inkább gazdasági totálkárt csinál de a kisember nem tud venni olyat hiába fordul akár hova semmi.

pacsepa Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7366

És tényleg, van értékhatár. Esetünkben irreleváns, de valóban van.

 

Térjünk vissza az alapkérdéshez! A kérdező számára ez a dilemma.

Még mindig látod esélyét a károkozótól a PTK alapján bármilyen jogcímen további kártérítést követelni (messze-messze bármilyen értékhatár alatt), amikor a KGFB törv. elég egyértelműen fogalmaz ebben a kérdésben?

Előzmény: naox (7365)
naox Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7365

"A felelősségbiztosításnál azonban nem feltétlenül kell lennie értékhatárnak sőt jelen esetben nem is lehet, mert nem önkéntes biztosításról beszélünk, hanem KÖTELEZŐ biztosításról."

2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról

13. § (1) Egy biztosítási esemény vonatkozásában a károsultak számától függetlenül a biztosító dologi károk esetén káreseményenként egymillió-kettőszázhúszezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig, személyi sérülés miatti károk esetén káreseményenként hatmillió-hetvenezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig köteles helytállni(....)

Előzmény: pacsepa (7363)
naox Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7364

Most írtál két nagy marhaságot. Nem biztos, hogy egyetlen ügy kapcsán látod a kártérítési ügyek logikáját/gyakorlatát, pláne nem a trükköket a két oldalon. Nem biztos, hogy ennyi felkészültséggel kéne osztanod az észt.

 

Szerintem az ügy kapcsán elmondtuk, amit érdemes volt, én ezzel befejeztem.

 

Előzmény: pacsepa (7362)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7363

http://www.karrendezes.eu/mit-fizet-kotelezo-biztositas/

 

Javaslom tanulmányozni ezen link mögötti tartalmat.

 

Egyébként valóban van a vagyonbiztosításoknál értékhatár, hiszen meghatározható vagyonelemért áll jót a biztosító.

A felelősségbiztosításnál azonban nem feltétlenül kell lennie értékhatárnak sőt jelen esetben nem is lehet, mert nem önkéntes biztosításról beszélünk, hanem KÖTELEZŐ biztosításról.

Előzmény: naox (7361)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7362

Ez nem PTK kérdés, mert külön törvény van rá.

Előzmény: naox (7361)
naox Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7361

A PTK éppen ilyen egyértelmű: a vétkes fél fizet.

Ezért lehet, és szokták is mindkét felet perelni.

A vétlen fél a kárát akarja, neki mindegy, ki fizet, és nem érdekli, hogy a károkozó hogyan meccseli le a biztosítójával.

Kicsit faramuci jogi helyzet, lehet nagyot kavarni, vanank, akik vissza is élnek vele, és nem segít az sem, hogy a bírói gyakorlat nehezen kiszámítható.

 

"Hogy lenne kárhatárérték?"

minden biztosításnál van, csak így tudnak a biztosítók működni.

Előzmény: pacsepa (7359)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.05 0 0 7360

Amit írtam, azt gyakorlatból tudom, én harcoltam már biztosítóval, gondolhatod, hogy fel kellett készülnöm... Azt hiszem én vagyok az egyetlen ember Magyarországon, akinek egy nagy biztosító és a károkozó (egyébként állami cég) zsebbe fizetett, hogy szálljon le a nyakukról... több mint egy évembe telt míg lenyomtam a torkukon. Kellett hozzá kitartás, dac, média kapcsolat és némi szerencse is (szakmai alapon fogtam meg őket de nagyon). Titoktartási nyilatkozatot írattak alá velem, kemény asszó volt! :-)

A végén még örültek is, mert 100 milliós tartalmú bilit borítottam volna a nyakukba és ehelyett csak nekem kellett kifizetni szaros félmillát. :-)

Perben is tuti megnyertem volna, csak akkor már büntetőjogi felelőssége is felmerül "valakinek".

Előzmény: naox (7357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!