Megint itt vagyok .Közben ki ballagtam az automhoz, tehát elöl csak a kormányszervót és a légkondi kompresszorát tekeri ékszíj. Nekem a szervó Made in Franse, a szervó pedig Svede.
Hy. De jó neked hogy hátul is tárcsád van. Pontosabban ird körül hogy hol is van az a matrica. Most hogy szóba került én csak az első kerekeknél láttam érzékelőt a blokkolásgátlónak. Pedig én ugy tudom hogy 4csatornás.Lehet hogy tévhitben élek. Nem lehet mert a blokkolásgátlórol 4 cső megy el.
Már régóta csendes szemlélője vagyok ennek a topiknak, nagyban segitett az autótípus kiválasztásában, amikor annak idején keregéltem.
De most már több mint egy hete boldog tulajdonosa vagyok egy 1.6-os, harsmetál, megane break Alizé-nek.
Gondoltam ezek után már én is "beledumálok" a topikba. Eddig ugyanis még nem volt "Rönóm", de már volt fiátom, szuzukim és most leutobb opelem.
Egy-két kérdés, érdekesség:
Alaposan tanulmányoztam a műszaki adatokat a megrendelés előtt, a szalonban is rákerdeztem, hogy hátul csak dobfékkel rendelhető-e, de kijelentették, hogy kizárólag dobfékkel. Az átvételkor viszont döbbenten láttam, hogy hátul is tárcsafékkel szerelték. Akkor ez most, hogy van?
Más: A motortérben, bal oldalon elöl, ahol az ékszíjjal hajtott ketyerék vannak az egyik fémszínű hengeres valami alján egy matrica van amin döbbenten láttam a feliratot: Balassagyarmat... egy magyar cégnek a címe díszeleg. Mit tudtok erről a ketyeréről, lehet, hogy a légkondi része?
Egy kicsit OFF.
Tegnap a 4-es úton jöttem és előttem ment egy autó. Először azt hittem, rosszul látok, de nem. Egy DACIA volt, méghozzá DACIA SuperNova nevű "csodagép". Szerencsére nem hasonlít a Mégane-ra. :)))
Megkövetlek!!! :)))
Reggel kocsiba ülve egyből rájöttem hülyeségemre! :) Itt a monitor előtt csak a számokat néztem. Hiába nyomtam le már több, mint 40 e. km-t Magányommal, nem láttam át a dolgot. Nyilvánvaló, hogy csak közelítőleg lehet megadni az adatokat, mivel csak ötösével van kalibrálva az óra.
Én is méricskéltem (a + és a - a fentiekből adódóan a mutatóhoz legközelebb eső jelzéshez való viszonyt jelzi):
2000 3000
I. 20- 25+
II. 30+ 50-
III. 45- 65+
IV. 55+ 85
V. 70 105
1,6 16V
Másodikban pont eléri a 100-at, mikor 6500-nál a motor leszabályoz.
Szerintem nem néztem el, legfeljebb az óra leolvasásának pontatlanságába fér bele. Ha megnézed, nagyjából megfelel minden sebesség fokozatnál:
1. kb. 15 ~ 25 = 2:3 (1000 = 8)
2. 25 ~ 40 = 2:3 (1000 = 13)
3. 40 ~ 60 = 2:3 (1000 = 20)
4. 50 ~ 80 = 2:3 (ha 50 helyett 54, akkor 1000 = 27, ha 80 helyett 75, akkor 1000 = 25, illetve lehet mind a kettő egy kicsit eltérő. 2-3 km/ó eltérés analóg műszeren vezetés közben belefér.)
Az 5. 70/2000 sem pontos, hiszen 130/4000-et mértem pályán. De a pontatlanság szerintem tűrésen belül van. :)))
Kopinak szvsz igaza lehet, a 2000-nel mert sebesseg *3 = a 3000-nel mert sebesseg *2
Koszonom a merest mindenesetre ebbol is latszik, hogy relative rovidre attetelezett a valto es kettesben nem futja meg a 100-at.
Azert furcsallom, hogy lustanak erzodik, mert a katalogus szerint 12 alatt szazon van (papiron) ami nem rossz ertek. De az a nagy nagy bajom, hogy egyszeruen a valosagban ennel joval gyengebbnek tunt nekem. :-(
A hasonlo modellek 75LE-s 1.4-eseihez kepest (Xsara, Focus, Golf, 307...) ennek azert joval tobbet kene tudnia. Ennek ellenere pl. a Xsara 12.7 alatt van szazon, azaz alig tobb mint fel masodpercet jelent +20LE? Valami itt nem stimmel nekem.
Esetleg van valaki aki mar probalta valamelyik 75LE modellt?
Valamit elnézhettél a 3. kivételével, nem!?
Elvileg a 2000 háromszorosa meg kell hogy egyezzen a 3000 kétszeresével, és ez csak a 3. fokozetban van így. :)
Terven felül autóztunk és a következőket tapasztalatam:
2000-es fordulaton:
1. fokozat: kb. 15 km/h
2. fok.: 25
3. fok.: 40
4. fok.: 50
5. fok.: 70
3000-es fordulaton:
1. fok.: 25
2. fok.: 40
3. fok.: 60
4. fok.: 80
5. fok.: ezt most nem próbáltam, a város tele volt rendőrökkel. :))
Hy. Most keveredtem erre az oldalra először. Nekem tetszik ezentul majd naponta benézek.Nekem egy 98-as 1.6-os Classicom van. Én megvagyok elégedve vele pedig nálam szegény kap jót-rosszat eleget. Valaki nemtudna segiteni ködlámpa ügyben. Konkrétan melyik (és holvan)a reléje? Bizti csak az van ami a biztitáblán vagy valahol van még? Hiba jelenség: egy darabig csak akkor villant fel amikor tonpitotrol refire váltottam és vissza. Most már eggyáltalán nem mükszik. Köszi.
szintén 1.4 16V Classicot hajtok. A végét mostanság kóstolgattam meg, három személlyel 190 körül volt. Tényleg nem egy gyorsulási világbajnok, de nem is arra való a kocsi.
Egyetlen kérdésem azért volna felétek. Mindenkinek nehézkesnek tűnik a kormányszervó, vagy vigyem szervízbe???
Nem igazán nézegettem még, hogy hogy egy-egy áttételnél adott fordulatszámhoz milyen sebesség tartozik, csak azt tudom, hogy 5. fokozat 4000-es fordulatnál 130-at mentünk. Erre azért figyeltem, mert még új a kicsike és nem akartam 4000 fölé vinni a motort.
Egyébként nem csalóka, hogy "lustának" tűnik.
Ezeknek a 16V-s mototoknak viszonylag magas fordulatszámnál érzékelhető a teljesítménye, oda pedig fel kell pörgetni a motor, ami idő. De az biztos, hogy 1. és 2. fokozatban nem "száguld" az autó. Leginkább a 3. a kellemes, ott érezhetően megy, illetve oda visszakapcsolva is jól gyorsul (szvsz.) A klímás üzemmódot valóban meg lehet érezni, egyértelműen érezhető a teljesítménykülönbség klímával és nélküle.
Nálam is a biztosítási díjak (és akkor nem volt ilyen akció, tehát az árkülönbség is) késztetett arra, hogy kompromisszumot kössek és az 1,4-est válasszam, még ha lustább is.
De holnap reggel megnézem, hogy adott fordulatszámhoz, milyen sebességek tartoznak, és megírom ide.
Eddig csak harmadikban és negyedikben akasztottam ki a motort. :)
Majd kipróbálom a kettest a kedvedért. Nem emlékszem, hogy meddig huzattam.
Azért gondolok valamiféle elektronikára a végsebességnél, mert a gyengébb 1,4 is annyit megy. Talán ezt érzik még biztonságosnak a kocsinál.
Egyébként ötödikben éri el a végét. Ami valójában olyan 190 lehet (kb. 205 - 5-8 %).
Nem hiszem, hogy elektronika lenne, pusztan itt gyoz a legellenallas a teljesitmeny felett. Szoval ha 200 akkor az valojaban 180, nem?
(Csak zarojelben: a S. Swift 5-ben leszabalyzaskor 250km/h felett menne, azaz bazi hosszu az 5-je, vegsebesseget ezert inkabb 4-ben futja meg, de itt se nagyon lehet 5000 ford/perc fole porgetni.)
Egyébkén 1,6-ról már írtam, hogy 5 személlyel, csomagokkal ugyan annyit ment, mint amikor egyedül ültem benne.
Másoktól azt is olvastam, hogy 1,4 is (óra szerint) 200 feletti végsebességgel rendelkezik. Valószínűleg az elérési időkben lébyegesek a különbségek, de akkor is érdekes.
Lehet, hogy valami elektronika ennyit engedélyez? Mert a motorfordulatszám nem éri el a 6500-at, ahol leszabályozna!
Igen, lattam a mostani ajanlatot. Igenam, de a kotelezo majdnem duplaja, az meg nekem nagyon fajna :-( Tudom, hogy az 1.6 az joval jobb es a fogyasztasa is kvazi u.a.
Erdekes, hogy az autos lapok sem nagyon teszteletek 1.4-est, csak 1.6-ost meg dizelt. Na vajon miert? :-)
Ja csak meg annyit: akkor inditom-allitom a stoppert, amikor az auto orra latszatra egyvonalba kerul a tablaval. Ez max nehany tized szorast jelenthet 150mp alatt, szoval szerintem relative pontosnak nevezheto.
Hat, szerintem eleg pontos, legalabbis, ha nem egy km-en, es tobbszor is mersz. Tudod, szegeny ember vizzel foz :-)) Nekem nincs ilyen specko kutyum ezert hasznalok ilyen "osdi" modszereket. ;-)
Szoval azert kerdem csak, mert voltam tesztvezetesen es 3 szemellyel meg legkondival kisse lustanak ereztem az autot 0-80 kozott. Mondjuk csak az 1.3-as Suzuhoz tudok viszonyitani, de azert 95LE-tol tobbet vartam. Lepadloztam kettesben, aztan nemigen estem hanyatt. Mondjuk akkor kepzelem, a kategoriatarsak (Golf, Focus) 75LE 1.4-esei milyenek lehetnek. Brrrr. :-(
Ez pontatlan! :)
Nem bizti, hogy a táblák pontosan vannak elhelyezve. Többnyire azért igen. De az óra indítást, megállítást garantált pontossággal tudod elvégezni?
Mert az eljárás - amit írtál - ismert. Kellően régen autózgatok ahhoz, hogy magam is alkalmazhattam többször is. De amiről írtam, az egészen minimális hibaszázalékkal dolgozik, és ha már van ilyen kütyü, miért ne azt tekintsem célnak, hogy úgy mérjünk, és miért a (kézi)stoppert, ami már szinte mindenhonnan kiszorul?!
Ki lehet azt merni viszonylag pontosan mashogyan is:
Beallsz az autopalyan folyamatos 120-ra es mered, hogy mennyi ido alatt tettel meg 5 km-t (tablatol, tablaig, azert nem 1-et, mert igy pontosabb). Ha pontos az ora 150mp alatt teljesiteted, ha nem, akkor kiszamolod, mennyi is az annyi: pl 160sec kellett hozza, akkor 5000/160*3.6. Bocs, ha trivialis voltam
Azt figyelembe kell vanni, hogy a km. óra minden típusban csal kb. 5-10 %-ot.
GPRS-es barátommal már elhatároztuk, hogy kimérjük a valóságot. Egy gond van: a hővédő üvegezés mögül nem lát ki a műszer. Két kiló körül meg nem bizti, hogy ki meri dugni az ablakon. :)
Meg tudjatok mondani, hogy az 1.4 16V valtoattetelei mennyire rovidek? Ertem ezalatt pl., hogy 1,2,3 es 5. fokozatban (4. nem annyira erdekes) 3000-es fordulatnal mennyivel megy az auto?
Probalta mar valaki, hogy az auto kepes e a katalogusadatok teljesitesere, azaz tenyleg 12 alatt 100-on van? Masodikban vagy harmadikban futja meg?
Van aki Suzuki Swiftrol nyergelt at Megane-ra? Erdekelne egy kis osszehasonlitas elsosorban megbizhatosag-szervizkoltsegek viszonylataban.