Nem ma kezdtem vezetni és a ház alatt is mélygarázs van itthon, szóval tudom, hogy kell kijönni, mert elég sokat csinálom. De ilyet még nem tapasztaltam. Csak nekifutásból jött ki az a rakat ócskavas a földalatti parkolóból. A kispolák volt ilyen anno. Azzal is csak úgy lehetett kijönni a garázsból.
A kettő között kell lennie átmenetnek. Olyan kuplunghiba szvsz nem létezik, hogy nincs átmenet. Én sokáig voltam dízeles (1,7D Astra) és állítom, hogy máshogy kell vezetni. Eleinte furcsa volt benzinesbe átülögetni a dízelből. Amikor megszokod akkor szvsz kellemesen lehet vele autózni.
Az indokod más okból se okés. Akkor pl. a 2,0 16V se tud elindulni vagy főleg a TDi a baromnagy nyomatékzuhatagával?
Először még nem pörgött. Elindultam felfele normálisan és nem ment az autó. Kis gáz, autó lassul. Egy idő után elértem azt a pontot, ahonnan már nem ment feljebb. Azért az már durva, hogy egy autó, pörgő kerekekkel nem előre megy, hanem csúszik vissza. Kisebb gázzal meg az istennek sem volt hajlandó elindulni...
Szal nem akarom itt lenyomni a fizikusi dumát, de ha már pörögtek a kerekek akkor a kerék ill. az aszfalt/beton tapadási eh-jára van bízva a haladás. Ez nem rönó hiba!
Tavaly nyáron sikerült szorosabb ismerettséget kötni a Megane 1,9 D-vel... A legmeglepőbb az volt, hogy én egy Ford Escort Combit vártam a madridi repülőtéren, legalábbis papír szerint. Erre közölték, hogy hiába a foglalás, az 5-re kért autót nem tudják adni. 8-kor kaptam egy Megane-t... Hááát... Nem volt egy öreg darab, mindössze 3000 km körül volt benne. Ért néhány meglepetés. Az még semmi nem volt, hogy 4,5 emberrel + légkondival (40°C) nem megy többet 110-nél az autópályán. Az viszont, hogy a mélygarázsból nem jön ki, már döbbenetes. Padlógáz, pörgő kerekek és szépen csúszok vissza a sorompóra. Akkor eldöntöttem, hogy soha többet Renault...
Hali!
Astra, Xsara, Megane, Alfa, Rover. Ez az 'új fejlesztés' sorrendje, tehát az Astra évül el legkésőbb. Én astrát vennék. Az alfa kirí a sportosságával, a rover meg az eleganciájával. A rover a legkisebb, aztán az alfa (belül). A külső és belső dizájn ízlés dolga. A megannak nincsenek tipikus hibái, állandóan csak a túl mélyre helyezett fűtésgombokat említik. A facelift után igényesebb anyagok kerültek bele és látványosan javult a biztonsága is. A rover inkább a clio-corsa kategória már ami a méreteket illeti. Ha alfa akkor várj egy picit, itt van a nyakunkon a 147 bemutatója mi szvsz durva jó autó lesz!
Polgári autónak szvsz az astra és a megane a két legjobb.
Egyetlen Megane került eddig a látókörömbe, az egyik szomszéd vette taxizni. Az elsô héten vissza kellet vinnie váltócserére, azóta is több "apró" gondja volt vele.
De azt ti sem gondolhatjátok komolyan, hogy egy próbakör elegendő... Sajan, nekem nem. Miskolcig úgy sem engednek el. Ezért kérdeztem, milyen tapasztalatokat szereztek eddig pro és kontra a Mégane hívei és ellenségei.
Meg már egyre többet közlekedem és egyre kevesebbet autózom.
Egyébként az Alfa 146 papiron kevesebbet tud a Renault-nál. A kereskedő szerint azért, mert sokkal nehezebb, ami persze - megint csak papirok - nem igaz.
Szóval: Renault Mégane - igen, vagy nem? :))
It's cool Vmax!:))))
Itt is egymásra találtunk! Barátunknak nagyon jó tanácsokkal tudunk szolgálni mi MAD ALFISTI-k!
Ha egyszer megérzi a Cuore Sportívo-t utána csak mosolyogni fog azon hogy valaha Renault-t szeretett volna:)))
A Megane szerintem olyan, mint a chokito. Ronda es finom :)))
Vicc nelkul, ha komoly vasarolkent mesz be egy szalonba, biztosan tehetsz egy probakort.
Jo ha tudod, hogy a renault-k arabol nem nagyon lehet alkudni. -> lasd mennyit alkudtal egy uj auto arabol topic.
Egyebkent en mint alfas, abszolut elfogult vagyok az olasz autok irant, igy nekem nem is lehet kerdes a kerdesed. Ennek szellemeben egy 1.6-os 145-ost nyuzok 5 honapja, elotte egy 1.6-os bravam volt. Szerintem ebben a kategoriaban, ezzel a loketterfogattal (es ilyen aron) nem nagyon talalsz a 145/146-nal jobb ajanlatot. Az meg hulyeseg, hogy olasz auto ezert szetesik. Ezt csak az ellendrukkerek allitjak, a csaladban mar tobb alfa is jart, es eddig a legdurvabb a hatso kipuf.dob atrozsdasodasa volt, 6 ev alatt. (Alfa 155)
Tehat, menj mindegyikkel 1 kort (de ne a szalon udvaran....) es csak utana donts. A katalogus csak egy halom adat, nem azt fogod vezetni.
Egy ötajtós Renault Mégane-t szeretnék venni, de bizonytalan vagyok. Mindenféle elriasztó, vagy rábeszélő infó érdekelne. Ha igen: 1,4, vagy 1,6?
(Én inkább 1,6.) Hol? Vidéken, vagy Bp.
Néztem Rover 214 Si-t, Astra 1,6-ot, Alfa 146-ot, Xsara-t, De felszereltségben, (papíron lévő)menetteljesítményben a Renault tetszett. Csak semmi tapasztalatom nincs vele kapcsolatban. Egy R19-et vezettem. Hát 120-140 körül állandóan korrigálni kellett, nagyon gyatra volt az úttartása. A tulaj szerint típushiba. A kereskedő is ezt mondta, de a Mégane - szerinte - egy álom.
És mi a valóság?