Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1054
Mit 13, 89-90 tájékán közel 20 csapat volt (egyszer összeszámolom pontosan, 40-41-es rajtszámok is voltak (AGS Tarquini/Winkelhock/Dalmas).

013

Előzmény: Hermit (1039)
nohab Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1053
Mit 13, 89-90 tájékán közel 20 csapat volt (egyszer összeszámolom pontosan, 40-41-es rajtszámok is voltak (AGS Tarquini/Winkelhock/Dalmas).

013

Előzmény: Hermit (1039)
nagya Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1052
Fec !
Térfogat = 3000 ccm (általában 2998)
Teljesítmény: szerintem ezt még a csapatok mindegyike sem tudja teljesen pontosan, legfeljebb munkapadon, laboratóriumi körülméynek között. De még ha a teljesítmény nagyon jó, akkor sem mindegy, hogy egy adott motor milyen nyomatéki karaktesrisztikákkal bír (sok pályán ez még lényegesebb is lehet, azaz a lassúbbakon, példaként lásd a Ferrari 93,94-es 12 hengeres motorját). Ráadásul egy rosszul áttételezett váltó teljesen elronthatja a dolgot. És ha mindezt számításba vetted, akkor az egyenletrendszer legelején tartasz.
Kopasz Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1051
Nnna, véradás megvolt, sör legurítva, Tasztal bekapcsolva.
X polgártárs!

Sajnos én azt olvastam egy F1-es fórumon, hogy Hill annyira elszontyolodott a gyenge előadásán, hogy gyakorlatilag azonnal abba akarja hagyni. Azt mondta, hogy a csak rajongói miatt nem indul el Angliában. Semmi értelme, hogy a hazai publikum előtt a hátsó alakzatokban körözgessen, ezt nem tudná feldologzni. Mindenesetre legkésőbb a jövő hét közepétől biztosat tudunk majd - meglátjuk ki ül majd a szabadedzésektől Hill autójában...

Üdv: Kopasz

X polgártárs Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1050
Hát polgártársak,
ma reggel Verstappen elkezdte a tesztelést a Jordannél. Úgyhogy valószínűleg hazai pályán fog búcsúzni a Papa, lesz küzdelem...
xpt
Előzmény: Kopasz (1045)
csick Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1049
Hali!

Az tetszik, hogy mindent kétféleképpen lehet magyarázni, annak függvényében, ki melyik oldalon áll. Az én szívem inkább MMM felé húz (McLaren...), bár ennek leginkább emberi szimpátia beli okai vannak (nem kedvelem MS stílusát, de ez szubjektív dolog, ugyi).
Én azzal is tudnám magyarázni az egy helyen történő MH előzéseket, hogy tudatában van annak, mit tud a kocsija, és annak is, hogy a VB elsőséget pontokra mérik. Ő azt tette, ami a saját maga számára (no meg a csapatnak is) a leggyümölcsözőbb: a biztos szituációban előzött, kerülte a cikis helyzeteket. Egy előzést így is elszámított, éppúgy, mint egy kanyart korábban, vagy egy másikat MS. A VB címhez azonban - tudjuk mindannyian - sok minden szükséges: 1 pilóta, 1 autó, 1 csapat, X zsák pénz, X kalap szerencse, átgondolt taktika... A Ferrarinál is adottak a lehetőségek: MS nagyon jó pilóta, a Ferrari sem egy rom, pénz van, a csapat sem dillettáns, taktikában legtöbbször az élen járnak; most a szerencsével is híján voltak, de az elektronika sem tündökölt. Frentzenéknél a pénz a szük keresztmetszet, de jól taktikáztak, az autó is bírta...
Szóval év végén kiderül, éves szinten ki, hogyan áll az összetevőkkel.

Ha kérhetném, egész évben lesznek szívesek ilyen versenyeket produkálni, ahol slozira sem lehet kimenni anélkül, hogy az ember elveszítené a fonalat.

F1 rulez, ha Ekleszton is úgy akarja.
KJ meg tényleg mongyon mán le!!!

Hali!

Gorcsev Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1048
Természetesen MS mester :)))
De az biztos, hogy érdekes lenne...
Előzmény: Fec (1047)
Fec Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1047
Tudja valaki mekkora egy F1-es motor hengerurtartalma, es hogy papiron mekkora teljesitmeny jon ki belole?
Egyebkent szerintem a Toyota nem fog belepni uj csapattal. Ahhoz tul keves ideje van meg ha akarna is.
A Honda meg gondolom nem veletlenul nem ad jobb motort a Jordannak. Egyszeruen nem erdeke, mert igy annal nagyobb durranas lesz (?) majd a jovo ev elejen az uj motor ereje.

Hogy en is szoljak valamit a versenyrol, szeintem a legjobb az volt benne, hogy Frentzen es Barrichello milyen szepen tartottak magukat a "masodosztalyu" autoikkal. Ez is mutatja, hogy azert a tobbieket nem kell feltetlenul leirni H-hez es SCH-hoz kepest. Egyszer azert megneznem, hogy mi lenne ha mindenkinek adnanak egy ugyan olyan szabvanyautot es azzal versenyeznenek. Vajon ki nyerne?

Előzmény: Kopasz (1043)
Csülök Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1046
Kopasz, ne sajnáld, már eddig is sokat rontott a róla kialakult képről ebben az évben a hihetetlenül gyenge teljesítményével.
Előzmény: Kopasz (1045)
Kopasz Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1045
Puff neki! Most olvastam, hogy Hill valószínűleg azonnal abbahagyja. Kár.

Kopasz

izsike Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1044
Hermit!
Igazad van, hogy Alesi valóban az edzés elején futotta a második helyet jelentő időt, míg Hakkinen az utolsó percben a 14-et, de Coulthard ugyanekkor a 4-et. Én erre próbáltam rávilágítani.
Míg Coulthard pályán volt gyorsabb volt esőben mint Hakkinen.
Előzmény: Hermit (1037)
Kopasz Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1043
Ahoj!

Szerencsére vasárnap este időben hazaértünk, így sikerült megnézni a Cart verseny java részét is. Az a pálya a repülőtéren egyszerűen fenomenális, nem csoda, hogy a nézők és a versenyzők is imádják. Megkockáztatom, hogy ez az esős futam talán még jobb is volt kissé, mint a Forma 1, itt olyan előzéseket lehet látni, hogy a képernyő előtt is felmegy az adrenalin szint.... Sajnos számomra az oválpályás versenyek nem igazán élvezetesek, így összességében az F1 jobban tetszik. Az is igaz viszont, hogy Mosley úr jól el...el... eltolta a verseny élvezhetőségét az ütődött szabályokkal. A kocsik nem lettek lényegesen lassabbak, viszont nehezebb előzni és tulajdonképpen nagyobb az esély a balesetekre, mivel az autók tapadása csökkent. Egyszóval éppen a szándékokkal ellentétes lett az eredmény. Ha lassítani akarták volna a mezőnyt, akkor inkább kisebb motorokat (2500-2600 ccm) kellett volna behozni...
Alejandroval többnyire egyetértek, Heidfeld nekem is rokonszenves, szerintem jövőre nagy eséllyel találkozunk vele az F1-ben, Sarrazine-t majd meglátjuk, hogyan muzsikál. Montoya tényleg egy őstehetség, de a Cart-Forma1 versenyzővándorlás nem mindig tuti siker, eddig egyedül Villeneuve jött be igazán. Én azért még nem temetném Schumachert, most is szerzett két pontot egy több sebből vérző kocsival. Szerintem néhányan a helyében szépen kiálltak volna, mondván hogy a váltó nem működik rendesen, a gumik sem jöttek be, ráadásul még az eső is esik. Ő végigment, gyűjtögeti a pontokat. Volt amikor csak 1. és 2. sebessége volt egy darabig. Amiíg ment a Ferrari, addig néhány kör alatt összemotorcsónakázott 10+ mp előnyt. Ezt a mezőnyben senki nem tudja még most sem.... Mindenesetre sokkal érdekesebb így az F1, mintha rendszeresen agyonverne mindenkit és 30-40 pont előnnyel nyerne. Ha belegondolunk, akkor MS híján a McLarenek a legtöbb versenyt sétagaloppban nyernék, jelenleg azzal vannak elfoglalva, hogy MS hol van és mit csinál. A többiekkel nem is foglalkoznak. Szerencsére az idén Irvine is rendesen megrázta magát, szépen hozza az eredményeket. Nem hiszem, hogy akár Barrichello, akár Frentzen vagy Hakkinen lényegesen gyorsabb lenne versenyen azonos kocsiban mint Irvine. Az idei citrom díjas Coulthard, hét versenyből csak két második hely a legjobb autóban, ez gyengécske. Ha nem mutat valamit a továbbiakban, akkor repül a McLarentől. Tudja ezt ő is, úgy is indult Franciaországban, de ismét pechje volt.
Én nagyon szeretem Hillt, de ha ezt így csinálja tovább, akkor az angol nagydíj után tényleg abba kéne hagynia. Nem létezik, hogy amíg Frentzen rendszeresen ott van a legjobbak között, addig Hill egy ugyanolyan kocsival rendszeresen sehol sincsen. Már csak a Jordan csapat célja (3. hely a kostruktőrök VB-jén) miatt is abba kéne hagynia, ha nem tud pontokat hozni, a 4-6. helyekre neki is jónak kellene lennie. Mindenesetre remélem Silverstone-ban hazai közönség előtt megrázza magát és összejön valami jó eredmény ami meghozza a kedvét.

Üdv: Kopasz

kumkum Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1042
morpet,chris99: Elnezest, hogy elragadtattam magam egy kisse. Igazsag szerint a Hakkinen fiu is lehet, hogy szimpatikusabb lenne (nekem :-))) ), ha nem McLaren-Mercedes vezeto lenne( O.K. na nem eppen utalom H.-t). Sajnos amiota tudom magam mindig mas csapattal tartottam. Azt elismerem, hogy Hak. sokat fejlodott, nem csak a kocsi erdeme az amit elert. Ott van Coulthard aki iden majdnem olyan kocsival sokat tevedett. Epp ideje lenne, hogy egy Ferrari nyerje meg a bajnoksagot. Azt viszont el kell ismerni mindenkinek, hogy Schumacher volt az aki Todt urral egyutt tette pontra par ev alatt ezt a kocsit. Ez azert nem kis dolog.
Chris99: szerintem a monacoi es kanadai nagydij utan egy kicsit elbiztak magukat a ferrarisok. Az uj motor hasznalata lehet, hogy nem a legjobb megoldas, szerintem meg egy kicsit kene varni. Viszont nem artana egy kis formajavitas.
morpet: Alapjaba veve Te ugyanazt mondtad mint en csak egy kicsi bovebben. (Na remelem ebbol most nem lesz ujabb letolas). Egyebkent nekem is van mas kedvencem is: Barrichello, Alesi, foleg Frentzen, Zanardi.
Mindenki: Apropo szerintetek Zanardi miert ilyen katasztrofalis. Tobbet vartam tole. '97,'98-ban egyszeruen mester volt.
Előzmény: Chris99 (1026)
bufi Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1041
Szerintem is ritka izgalmas volt a verseny, de azert dolog szemet szurt. Az egyik ugye az a bizonyos jelzofeny ami nem egett a masik kevesbe lenyeges: nem volt fura hogy hakkinen mindig ugyanannal a kanyarnal elozott? Amikor irvine vagy barki mas elkezdett kuzdeni akkor gyakorlatilag mindenhol probalkoztak, volt belole nemegy hajmereszto kepsor is. Szerintem _ez_ a vezetes nem az hogy az egyenesben jobb a motorom es a kanyarban ugysem mer nekem jonni. En ezert nem tartom jo pilotanak hekkinent bar ketsegtelenul jobban vezet nalam :). De kivancsi vagyok mi maradna a tudasabol egy ferrariban... Ja es az is erdekes volt, hogy de la rosa a szaraz gumikkal jobb koridot ment nemegyszer, mint a jelenlegi vilagbajnok vizes gumikkal.
Árpi Creative Commons License 1999.06.29 0 0 1040
Ahogy ezt a topicot olvasgatom, egyre világosabban látom, hogy milyen rémes valami az a Forma-1. Tuti, hogy valami kétbalkezes pancser fogja megnyerni az idén is a világbajnoki címet, valami vacak autópótlóval. :o)))
Hermit Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1039
Udv!

Lenne egy par felvetesem es kerdesem:
1. Hogy lehetséges, hogy Takagi Pedro de la Rosa gumijait kapta meg a boxban?
2. Igaz-e, hogy a Toyota gyari csapatot epit a Honda miatt felszabaduló helyre?
3. Miert van ilyen "keves"(volt mar 13 is) csapat a Forma-1-ben, hiszen uj csapat csak a regiek atnevezesebol keletkezik (ld Tyrell-BAR). Vagy eseteleg egy csaatnak kettonel tobb pilotaja lenne, mennyivel mas lenne a helyzet.
4. Van valami uj hir a BMW motorokrol, valahol azt halottam, hogy a Michelin egyutt tesztel titokban a BMW. Ez lenne csak az igazi csemege.
5. Ki tudja, ki volt a hetvegen a harmadik leggyorsabb...

Nos igen a kisebbik cipesz, remelem ez azt jelenti, hogy a Williams is utokepes lesz vegre.
Montoya egyszeruen fenomenalis. Szerintem a CART versenyek oriasi elonye a sok latvanyos elozes, de a mostani F1 futam se hagy kivanni valot maga utan.
Bye!

nohab Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1038
Nem új a Forma-1-ben a dopping elleni harc. Én 1990 környékén is emlékszem doppingtesztekre (konkrétan PLM-re).

013

Előzmény: fczigony (895)
Hermit Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1037
Izsike!

Ha mar Alesit hozod fel peldanak(akit kulonben nagyon kedvelek) o kiesett H pedig befejezte a versenyt.
Az edzesrol annyit hogy akik az elejen mentek azok zsenialisan akkor futottak a gyors koroket amikor szinte teljesen ures volt a palya es lenyegesen kevesebb volt a víz.
Nem tudom te melyik versenyt nezted de en csak elvetve lattam szarazabb foltot a palyan.

Előzmény: izsike (1007)
nagya Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1036
Végre egy ember, aki a C.A.R.T. meg a F3000 pilótái is ismeri - na meg hogy hogy mennek. Montoya tegnapi szereplése - megint - önmagáért beszélt, ráadásul a tengerentúlon is félig esős verseny volt, hasonlóan az F1-hez. Cool. Remélem az említett egyéneket még F1-ben is láthatjuk. Bár ennek Chip Ganassi nem fog örülni...
alejandro_magno Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1035
Udvozletem kolleginak es kollegak!

Az a fontos, hogy vegre feltamadt az F1 a tetszhalalbol!
Egy korszak viszont SZVSZ lezarult: Schumacher nem emelkedik tobbe a mezony fole. sem vezetestechnikailag, sem taktikailag, de foleg nem pszichologiailag. Sokkal kiegyenlitettebb versenyek varhatoak, meg eso nelkul is.
Ha meg esik az eso. akkor egyenesen szenzaciosan izgalmas musor lesz az F1-es kozvetites. (Jo lenne egy zapor-kanikula-zapor futam Silverstone-ban is!)
Schumit mostmar tobben fogjak szeretni, mert nem lesz olyan kiszamithatoan gyoztes, mint eddig. Jol fog jonni a csapatoknak jovore a veratomlesztes: Hakkinen, Schumacher, Frentzen kapni fog egy olyan csapattarsat, aki akar meg is elozheti oket.
Es bucsut kell vennunk egy versenyzogeneraciotol: Hill, Alesi, Herbert, Panis tiz evvel ezelott remenyteljes ifjoncok voltak, mara viszont kioregedtek. Amikor olyan tehetsegek allnak ugrasra keszen, mint Montoya, Heidfeld, Sarrazin, vagy Castro-Nevez, nem tarthato az oregurak setagaloppja a csapatvezetok szamara.
Remelem, Hill autojaba beultetik Verstappent, hiszen a Jordannek akar meg markavilagbajnoki eselyei is lehetnenek, ha az uj Mugen tenyleg olyan jo. Frentzennek 23 pontja van ugy, hogy tovabbi 10-et az utolso pillanatban, onhibajan kivul vesztett el. Ha a Honda felfogja, hogy mar az iden VB lehet, akkor legkesobb a magyar versenyre csinalhat egy Mercivero motort, ahogy azt a CART-ban tette. Es ha nem a busulo-melankolikus Hill korozgetne a masik darazsban, akkor a McLaren elott allhatna a csapat mar most! Verstappent javasolnam Eddie Jordannek: o mar a Hungaroringen is volt dobogos egy Benettonnal es a teszt Hondaval is nagyon ment az ev elejen.

X polgártárs Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1034
Polgártársak,
Hill mai nyilatkozata: "Remélem nem ez volt az utolsó versenyem, de a lehetőség meg van rá" (nem műfordításban...). A csapat : "ez Hill személyes döntése".
Legalább szezon végéig tartson ki!
xpt
Poedle B. Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1033
Te homar!

Ha jol emlekszem, Schumi Barrichellot is megelozte abban a kanyarban... Mindegy, az teny, hogy a Mercedesek vannak a legjobban megtervezve, hogy a motorjuk tenyleg a legerosebb-e, az mar ketseges. Azert hal' Istennek, a Ferrarik is fejlodnek, igy izgalmas a szezon! Legalabb nem unatkozunk, akar Schuminak, akar Hakkinennek, akar valaki masnak szurkolunk (hajra Schumi)! Hakkinent lehet utalni, de azt el kell ismerni, hogy jo pilota, ha esoben nem is olyan cool... Kb. 2 eve olvastam szezonstart elott egy osztrak autos magazinban Schumi elemezte a mezony versenyzoit: Hakkinen es Frentzen pokoli gyors, beloluk meg lesz valami. Igaz, a gyorsasag nem minden...
Egyszer mar irtam, most megismetlem (tema: 2-es szamu versenyzo segiti az 1-est): regebben, ha az 1-es kocsija tonkrement, futam _kozben_ kihivathatta a 2-est es atulhetett abba az autoba! Szerintem nem sportszerutlen dolog, inkabb csapatjatek, az meg mindjart mas!

Poedle B.

Előzmény: homár (1024)
Kopasz Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1032
Hehe, tényleg jó kis verseny volt tegnap, ahogy a T. Kollégák felbolydulását is olvasgatom.... Remélem minél több ilyen lesz még.

Chris99!

Majd augusztus-szeptember táján tisztázódnak az átigazolások, addig minden csak találgatás meg kiszivárogtatás meg.... Majd meglássuk, ahogy a vak is mondaná.

Üdv: Kopasz

Bugi bacsi Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1031
Barrichello a Ferrarinal?! Erdekes...
Valaki mar emlitette, engem is zavart, hogy nem egett a jelzofeny Haki es Barri kocsijan. Ezt nem koveti valami szankcio? Osi Schumi parti reven sajnalom kedvencemet, de Frentzen sikere megerdemelt volt. Nem tetszett a meki nyilatkozata, hogy nem gond a 14. rajthely, hiszen nincs VB eselyes Hakki elott.
Na persze...
Chris99 Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1030
Sok huza-vona után a Ferrari döntött: Barrichello-val kötik meg a 2000-re szóló szerződést, aki Eddie Irvine-t váltaná fel, hiszen az ír pilóta távozik, s a Ferraritól a Jordan vagy a Stewart csapathoz "költözködik". A döntés most már csak a brazil pilótán áll vagy bukik.

Vélemény? Én nem hiszem, hogy ez igaz lenne, pedig egy bennfentestől származik a fenti hír!

CiaO (47)
Chris

mézimádó Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1029
Szerintem az volt a legnagyobb baj,hogy az index bevert a karterba és a szelep visszahuzó pipakondenzátor retesz nem oldott ki időben és ezáltal az elektrromos sebességváltó mehanikus gmbja nem kapcsolt időben.Tehát ezáltal a féktáv jelentősen megnőtt amit nem tudott vezérelni a befecskendezőfuvókás adagoló rendszer.
Szerintetek??????
homár Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1028
nem csak a féktávolság kiszámításával előzött Hakkinen-de abban igazad van, hogy schumaher elszámította magát, szerintem ez is a gyengébb teljesítményű autónak tudható be. ugyanezt a manővert egy gyengébb autóval nyilván úgy lehet megcsinálni, hogy nagyobb sebességgel kell bemenni a kanyarba. az viszont érdekes, hogy ez után Irvine szinte csak a külső íven próbált előzni.
Előzmény: Csülök (1025)
pukkancs Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1027
OKIDOKI semmi probléma.Direk írtam ilyen "egyszerűen" mert kiváncsi voltam milyen hatást érek el.
Semmi bajom veletek.
További jó diskurálást.
Csáááááááááááá
Előzmény: morpet (1023)
Chris99 Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1026
Sajnos nem volt időm megnézni a verseny utáni összefoglalót Lauda elemzésével. Majd ma megnézem videóról.
Szerintem Coulthard könnyű autóval indult neki a futamnak. Ezt az is mutatja, hogy már a 8. körben futotta a verseny leggyorsabb körét. Hogy Hakkinennek az volt-e a taktikája, hogy teli tankkal rajtolt, soha nem tudjuk meg, mivel a teljes valóságot nem fogja még a szimpatikus N.Haug sem megmondani. (Csak vissza kell emlékezni a Imolára, ahol a 20mp-es előnyt Hakkinen eldobván közölte, hogy egy boxbeállás volt a taktika, amit sokan megkérdőjeleztek (még a bennfentesek is), hiszen a mezőny többi autójával szemben nem lehet akkora előnye, mint amennyire szert tett, nemhogy a csapattárssal DC-dal szemben. Arra az esetre vonatkozóan sem tudtunk meg semmi konkrétumot.). De azt hiszem, ez így izgalmas, hogy az adukat mindenki megtartja magának.

pukkancs és kumkum!
Én is imádom a Ferrarit és M.Schumi a kedvenc pilótám. A Ti hozzászólásotok lehetne egy kicsit bővebb, vagy ha így jobban tetszik:
Szerintetek mi történt a Te meglátásod szerint a Ferrarival? Silverstone-ban használják-e az új motort vagy inkább maradjanak a mostaninál? STB. Láttam már jó néhány fórumot, ahol más nem volt, mint XY fúj, gyerünk ZW, de befulladt egy idő után, mert elfogyott a szókincs és az összes pilóta! Ez egyszer OK, de valami értelmesebb dolgot is közölhetnétek velünk!

Forza Ferrari! Forza Schumi!
CiaO (47 nap)
Chris

Előzmény: nagya (1008)
Csülök Creative Commons License 1999.06.28 0 0 1025
Hmmm...,
ha jól emlékszem, (jól emlékszem!), ugyanabban a kanyarban bizonyos Sch. is megpróbálkozott a belső ívre jutással, csak éppen nem sikerült neki, keresztben elment a nyugodtan, külső íven kanyarodó ellenfele előtt, aztán vergődhetett vissza. Lehet, hogy mégsem olyan könnyű pontosan kiszámítani azt a fránya féktávolságot?
Előzmény: homár (1024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!