Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1448
Hát az igazság az, hogy ha a derék (ám de szerény képességű) Coulthard nem löki ki a pályáról az amúgy egyre jobban vezető Hakkinent, a derék Eddie a nyomába sem ért volna. És ez valószínű vasárnap be is bizonyosodik, ha Mikának rendesen felrakják a kerekeit, ha nem löki le a pályáról saját csapattársa, vagy bárki más, vagy nem megy tönkre valami az autójában. :(
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1447
Degeczi!
Az, hogy ki mikor és miért lassít az magánügy. Nyilván megvan az ára annak, ha valaki siet és elfogynak a fékjei. Ez nem változtat azon, hogy a kicsúszás után és a verseny végén is kb ugyanannyi volt a különbség. Szerintem Hakinak és a McLareneknek meg vannak számlálva napjai...
Coultarddal lehet, hogy igazad van, bár volt olyan nyilatkozata is, ahol nem említette, hogy előzni akart.
Mogorva Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1446
Ahha... azt azért tudod-e kik vitték Senna koporsóját a temetésen?????
Vajon miért...
Degeczi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1445
Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban
Coulthard maga is elismerte (rogton a sajtotajekoztaton), hogy elozni probalt, de rosszul merte fel a helyzetet. Hakkinen termeszetesen nezte a tukret, de erre nem szamitott. Legkozelebb mar fog, nyilatkozta.

csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie
Akkor nem nezted a kiirasokat. 1x mp-re feljott (rendszeresen ove volt a leggyorsabb kor), csak a legvegen lassitott, nyilvan fek problema miatt.

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1444
Csülök nagyon igazad van! A legjobban éppen Prost volt megrendülve a halálakor! Pedig ők adtak egymásnak rendesen, sosem kímélték egymást, még ha nem volt tétje sem engedte el egyik a másikat. Döbbenetes volt Prost arca Senna temetésén. Én addig nem szerettem túlságosan Prostot, de akkor örökre a szívembe zártam.
Sajnos sohasem tudjuk meg Senna még mire lett volna képes. Mint ahogy sajna azt sem tudjuk meg mit tudott volna id. Villenueve, vagy Jim Clark. Mert szerintem ők 3-an voltak az F1 egészen kiemelkedő egyéniségei.
Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1443
Sennát sokan szerették a versenyzők közül, Gerhardt Berger például a legjobb barátja volt, együtt jártak pihenni családostól. Prost nagyon nagyra tartotta és Mansell is csak egyszer pofozta meg. :) Aztán kibékültek.
SENNA nagy ember volt.
Kedves rettegen, van egy olyan érzésem, hogy mikor Senna versenyzett, te még az óvodában bújtad a sporthíreket...
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1442
Sziasztok!
1. Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban, csak ő állítólag mindig később fékez a kanyarok előtt és, bedugta az orrát oda ahová nem kellett volna (mert lehet, hogy egyébként kipöckölte volna a "Championt"), Mika meg rutinból bekanyarodott és nem nézett a visszapillantóba, hogy mi van mögötte, aztán csak bambán lesett mikor kirakták. Szerintem mindketten hibásak részben. (Én egyiküket sem tartom túl sokra).
2. A Senna témát szerintem le kéne zárni, mert semmi értelme azon rágódni, hogy ő mennyire jó versenyző volt és mindenkit lenyomott volna. Én is neki drukkoltam már a kezdetektől fogva (azóta, mikor még a JPS-es Lotus-ban kb három kicsúszás után is megnyerte a versenyt Portugáliában). Az hülyeség, hogy nem szerette senki (pl. Berger, Boutsen), másrészt, aki túl jó azt sehol sem szeretik. Az élet már csak ilyen. Neki is voltak hibái, sokszor őt is megverték, de az is biztos, hogy jobban akarta a győzelmet mint a legtöbben.
3. Hakkinentől nem nagy eredmény, hogy felkűzdötte magát. Az lett volna az igazi, ha belegondoltok, csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie és a "klasszis" DC.
4. Észrevette valaki rajtam kívűl, hogy Frentzen a Jordan-nel az egyenesekben lenyomta a Haki-t? Ha így marad, akkor a Hondák egy-két éven belül nagy ászok lesznek ismét...
5. Árulja már el valaki, hogy mi az az SZVSZ ...

Na csá

rettegen Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1441
Egyet monny9on már meg nekem valaki:
A kiscsapatoknak miért éri meg a dollármilliokat belölni a versenybe, úgy hogy tudják sanszuk sincs a nyerésre?
Tehát miért éri meg a cégeknek ezeket szponzorálni?
Szerintem a versenyzés csúcsa ezen a szinten a Rali VB! És ott miért éri meg azt az 15*25cm -es kis felületet megvenni?
Senna suxxxx -- ez egy téveszme, hogy szerették -- senki se szerette a versenyzök közül
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1440
Senna talán még élhetne, ha akkor is ennyire lett volna védve a versenyzők nyaka és feje, de ez sem biztos, hogy megakadályozta vona, hogy a sisakrostélyon keresztül a fejébe fúrodjon az első futómű egy darabja. Nem is értem, hogy ezt miért csak egy halálaos baleset után vezették be. Az Indycarban már sokkal előbb használták, ott sokkal jobban védve volt a pilóták feje. Viszont ezektől a mostani idétlen biztonsági intézkedésektől csak dögunalom lesz a verseny. Azt Mosley-ék sem gondolhatják komolyan, hogy attól a pár km/h-s sebességcsökkenéstől fog távozni a Forma 1-ből a sérülés veszélye. Ettől csak kevébé vezethetőek az autók, előzni nem nagyon lehet. Lehet, hogy rosszul emlékszem (írjátok meg, ha igen), de szerintem az utolsó akció előzés az első és a második helyezett között 1997 végén volt, amikor Sch. megpróbálta kipöccinteni Villeneuve-öt.
A komoly sérülések úgyis a nagy sebessébű egyenesekekben meg az utánuk jövő kanyarokban vannak, ottmeg nem lettek lassabbak a kocsik. Viszont ettől a töketlen bandától semmi pozitív irányú változást nem lehet remélni. Szóval szerintem Knézy helyett inkább az FIA vezetői ellen kéne tüntetni. Bár annyi esélyünk van ellenük, mint Szálasinak a főtárgyaláson...
mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1439
Igazad van. Valahol azt olvastam, hogy lassan egy utcai tuningautóval jobb eredményt lehet futni. :o(
Ez persze túlzás, mindemellett lehet hangokat hallani, hogy az F1-es vezetőséget Ecclestone, Mosley, meg kellene már fosztani a diktátori címtől.

No persze a mostani biztonsági szabályokkal talán még élhetne Senna is, ha nem is előzne olyan szépeket, meg olyan sokat...

Mcc

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1438
Tök igaz. Max szégyent hoz a nevemre.
Mogorva Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1437
Es tegyuk a szivunkre a kezunket, s ugy gondoljuk vegig, hogy kit akarna szerzodtetni a Ferrari (meg barmelyik mas csapat) ha Senna meg koztunk lenne, s egy olyan pilotara lenne szukseguk, aki megmondja mit kell csinalni az auto beallitasaval, aki tuzbe hozza nemcsak a tifosi-kat, hanem az egesz vilagot es aki meg elozott normalisakat is, s nemcsak a Ferrari boxstrategiaja miatt nyer evek ota egy-ket futamot, hogy eselye legyen a vb-cimre, s nem csuszik ki azonnal, ha egy kis nyomas van rajta. S emellett felneznek ra a pilotatarsak is, mint emberre. Segitek, S-sel kezdodik, de nem nemet.

A F-1 tönkretétele elsősorba Eccleston és Mosley csapatának köszönhető...
Ők azok akik szétverték a szabályaikkal az egészet. A bordázott gumik, csökkentett leszorítóerő, stb.

Bundi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1436
Nagyon szép futam volt összességében, azzal egyetértek. Meg kell hogy mondjam hogy én eddig nagyon utáltam, a Hakkinent, mert nem láttam tőle értékelhető eredményeket. Nem arra gondolok, hogy hányszor nyert, és hágy leggyorsabb köre van. Az érdekes az, hogy a mezőnyben hogy tud menni, amikor mindenki akadályozza. Ez a 20-ról a 3. hely elég szép eredmény, csak az a baj vele, hogy jóformán mindenki engedett a világbajnoknak, és csak tessék lássék küzdöttek vele. Kivéve Trulli-t. Ö a kis kocsijával keményen bizonyította, hogy előzni nem olyan egyszerü, és a verseny nem arról szól, hogy hogyan kell elengedni a "nagy csapatok" autóit.

A másik pozitív hős Alesi volt, aki a gyenge Sauberrel hatalmasakat előzőtt (és nem elengedték mint H-t), és védte a mundér becsületét.

Szeretném egyszer megnézni, hogy ha pl mindenki Meclaren-ben vagy akár Saubernem ülne, akkor ki lenne az első?

Azt hiszem lennének meglepetések....

mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1435
Igazad van tegnap elfelejtette bevenni a fogalmazásgátlót. Viszont a hülyeséggátlót most sem vette be.....

Mcc

Halászkirály Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1434
Az egész úgy kezdődött, hogy Irvine visszaütött... :)

Na igen, Jenő tegnap is kevert-kavart, de lentebb nem is erre tettem célzást, hanem a közvetítés dinamizmusára, amely tegnap érte el Jenő kommentátori karrierjének csúcspontját.

Mogorva Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1433
Halászkirály!

Te melyik futamot nézted mikor Irvine megpofozta Sennát???? Merhogy az bizony éppen fordítva esett meg annó...
Persze úgy is nézhetjük, hogy Irvine arcal védte Senna tenyerét... :)

Csaby Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1432
Szerintem a Krézy saját magához képest, most egész jó volt. Már az is eredmény lenne, ha ennél rosszabb teljesítményt nem nyújtana többet. Ne akarjunk egyszerre túl sokat :)
felafel Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1431
Ugy tudom, hogy Senna adott egy pofont Irvine-nak!!
Knezy csak nehanyszor keverte ossze Hakkinent es Coulthardot,Salot es Irvine-t,Hillt es Frentzent...
Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1430
"Már akkor is bírtam, amikor '92-ben megpofozta Sennát a suzukai nagydíjon"
Hát.., valamivel ki kellett tűnni a mezőnyből! :(
Halászkirály Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1429
Imádom ezt a nagypofájú Irvine-t! Már akkor is bírtam, amikor '92-ben megpofozta Sennát a suzukai nagydíjon! Nagyokat mond, de azokat mindig be is tartja! Valóban qrvajó csapatjátékos! Sajnálnám, ha év végén lelécelne a Ferraritól!

Apropó, nektek nem tűnt föl, hogy Krézi Jenő tegnap milyen frappánsan és pergően közvetítette a futamot? Végre az első olyan közvetítése, ahol be nem állt a szája!

felafel Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1428
Irvine azert nem elozte meg Barrichellot, hogy sporoljon a kocsival.
Salo meg nyilatkozta is, hogy csak 90%-t tudja kivenni a kocsi teljesitmenyenek. Ne irjuk meg le a sracot!Remelem Hockenheimben mutat majd valamit.
Alexfux Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1427
Szoval:
Senna szerintem legalabb annyira eroszakos vezeto volt, mint M. Schumacher. Lattam vele egy riportot es be is vallotta. O nyerni akart es ezert mindent megtett, ugy ahogy Schumacher is. O is lokott ki palyarol ellenfeleket, ha erdekei ugy kivantak. Ez azonban semmit nem von le az o nagysagabol. Az azonban, hogy o lenne az abszolut F1 pilota, szerintem tulzo kijelentes. Szivesen megneznem Sennat, Schumachert, Hakkinent Prostot es a tobbi vilagbajnokot egy szezonon keresztul ugyanolyan autoban es akkor kiderulne ki a legjobb. Meroben folosleges mindenfele osszehasonlitas enelkul.
Jo verseny volt a zeltvegi. Hakkinen nagyon jol ment vegig, szepeket elozott. A baleset, ahogy valaki mar leirta, egy egyszeru verseny koccanas volt, ha mondjuk Takagi csinalta volna Zontaval, szot sem vesztegetnenk ra. Pech volt, Hakkinen el is szivta a bekepipat Coulthard-val. Irvine hibatlanul autozott, de a tankolason kivul nem volt semmi erdekes vele. Az azonban, hogy Barrichellot nem tudta volna megelozni, szerintem nem igaz. Valamiert mindig volt koztuk 3 mp es Irvine nem is akarta csokkenteni ezt a tavolsagot. A ferrari.it-en panaszkodik is valamire, egy jo angolos olvassa el, mert nem ertettem tisztan. Salo nem tudta megcsinalni azt a bravurt, amit Hakkinen kozel hasonlo kvalitasu kocsival es ez mindent elmond rola. Remelem nincs igazam vele kapcsolatban, mert szeretnem, ha a Ferrari lenne a VB. Hockenheim izgalmas verseny lesz, alig varom a vasarnapot!
Csaby Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1426
Szerintem Hakkinen megérdemelte Coulthardtól azt a "kis" lökést, mert igencsak ráhúzta az autóját a kanyarban. Hagyhatott volna helyet bőven. Vagy attól félt hogy megelőzik? Az egy másik kérdés hogy pont a saját csapattársa tett vele ilyet, de szerintem előzzön, ha lehetősége van rá. Nem kell meghunyászkodni, mert Ő csak a második számú pilóta. Gondolom, ezzel most sokan fognak vitatkozni, de én így láttam. Egyébként Coulthard nem értem, miért tökölt annyit a verseny vége felé, mert lenyomhatta volna Irvine-t.
Irvine-nak nagy mákja volt a jó boxtaktikával, Hakki kicsúszásával...stb. Mázlija van hogy nyert, mert így a nagy pofáját nem kell még befognia. (Mert Ő ugye megmondta, hogy lenyom mindenkit.) Ez azonban nem fog sokáig tartani, mert egyszrűen nem jobb. Mindenesetre azért a pontversenynek jót tett ez a verseny.
Hakkinen nagyot alakított, nem nagyon láttam még így versenyezni, ahol így belement az előzésekbe. Le a kalappal, nagyot domborított.
mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1425
A!

Nem kellene az elkeseredés miatt más versenyzőket pocskondiázni...

Én mostanában Sch rajongó vagyok. Korábban nem volt nagy kedvenc, de mikor beült a teljesen használhatatlan Ferrariba akkor vált rokonszenvessé. Mellesleg úgy érzem, nyilatkozataival ügyesen manőverezik a jogos büszkeség, és a beképzeltség eléggé keskeny határán. Nincs értelme összehasonlítani Sennával, ő ugyanolyan legenda lesz, ha befejezi, és remélhetőleg nem úgy mint Senna. Most nem azért írtam, mert Mansellt, és Prostot szerettem Senna ellenében....

Üdv: Mcc

Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1424
Kedves Ayrton!
Nem akarom én szegény Sennát bántani, nagyon szerettem, abban pedig igazad van, hogy ha ma versenyezne, akkor nem igen jutnának szóhoz a mai "menők".
De.
Mikor Sch. egy pályán versenyzett Sennával, akkor Ayrton (az igazi), már világklasszis volt Michael meg tök kezdő, ezért őket így összemérni mindenképpen igazságtalan.
Még valami. Abból az időszakból Sennán kívül még három pilóta volt extraklasszis, akik jó autóval leiskoláznák a mai mezőnyt. Közülük Senna csak egy volt, aki fájdalmas halála miatt lett a többieknél nagyobb legenda.
Piquet, Mansell, Prost.
Velük Senna "partiban" volt, hol ő nyert, hol valamelyik másik nagy. Mert ugye a Senna érában lett 3x világbajnok Piquet, 2x Prost (ő ráadásul már előtte is kétszeres világbajnok volt Fittipaldi, Lauda, Villenuve, Mario Andretti ellen) és 1x Mansell, padig Ayrton is ott ment a mezőnyben...
Ayrton Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1423
Nem gyalazok en senkit, csak nem kell elszallni S.-tol. O is ott volt a mezonyben, amikor Senna 1993-ban Donningtonban az esoben ugy otthagyta a komplett mezonyt a kis Ford-Cosworth-szal, hogy Prostek kopni nyelni nem tudtak, s ott volt valahol a mezonyben az istenkiralycsaszarESOMENO S. is.

Ma kimagaslik a mezonybol, de csak azert, mert Dinizek meg Genek veszik korul, s ahol mar egy Frentzent is sztarolnak. Es mindig mondom, hogy Mika nagyon ott van mogotte, csak nem lokdosodik, ha a vb-cimrol van szo.

Tehat S. az adott korulmenyek kozott jo pilota, de meg nincs ott ahova gyakran emelik. Persze majdnem odakerult, s akkor jokat gokartozhattak volna a Szent Peter Ringen.(remelem S. hivek szerint nem volt tul eros)

Belolem csak az elkeseredes szolt, hogy Senna nelkul hova sullyedt az F1, hiszen legendak nelkul nem F1 az F1. Persze a friss husok talalnak maguknak ma is kedvencet, de a regi motorosok csak a fejuk bubjat simogatjak: persze kisfiam, neked jo lesz a S.,meg Hakkinen meg Irvine.

Irvine lehet, hogy meresz, de ez csak a jo pilota egyetlenegy tulajdonsaga. Mar 91-ben latszott mi lesz belole, amikor kapott egy csatanos pofont Sennatol (rogton hozzateszem elegge elitelheto modon), hogy valaki mar vegre helyretegye. Sennanak is voltak elitelheto cselekedetei, s nyilatkozatai, de nem olyan idosen, mint mondjuk Irvine-nak.

Es tegyuk a szivunkre a kezunket, s ugy gondoljuk vegig, hogy kit akarna szerzodtetni a Ferrari (meg barmelyik mas csapat) ha Senna meg koztunk lenne, s egy olyan pilotara lenne szukseguk, aki megmondja mit kell csinalni az auto beallitasaval, aki tuzbe hozza nemcsak a tifosi-kat, hanem az egesz vilagot es aki meg elozott normalisakat is, s nemcsak a Ferrari boxstrategiaja miatt nyer evek ota egy-ket futamot, hogy eselye legyen a vb-cimre, s nem csuszik ki azonnal, ha egy kis nyomas van rajta. S emellett felneznek ra a pilotatarsak is, mint emberre. Segitek S-sel kezdodik, de nem nemet.

Meg egy dolog: Senna is szerepelt a TV-ben, de nem azert, mert a birosag kenyszeritette. (S.- tv - biztonsagreklam - 1997)

Ez nem a S. szurkoloknak szolt, hiszen sokan kozuluk sosem lattak Sennat versenyezni,azaz nem is tudjak mirol szolt az F1 in the good old days.Tehat keretik nem magukra venni. (Kerdezzek meg David bacsit meg Frankl Andrist)

bufi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1422
Irvine bekepzeltsegehez a magam reszerol annyit tennek csak hozza: van mire. Lehet, hogy nem kivalo pilota, de el kell ismerni hogy vakmero egy ficko. Olyan hajmereszto elozeseket lathattunk az evek soran tole amiket meg a profik sem nagyon mernek megcsinalni. Es abban is igaza van, hogy o a legjobban fizetett masodpilota (hasonlot nyilatkozott).

Hakkinenrol pedig annyit, hogy ismet eloadta az en-kocsim-a-gyorsabb-es-kifekezlek-a-kanyarban cimu eloadast csakhogy itt nem igazan jon be. Idonkent, mikozben neztem a versenyt, elgondolkodtam, mit mondanek ha nekem kellene kozvetiteni. Valami ilyesmit: "Igen, jon az a bizonyos kanyar, H mar lahtatoan huzodik a kulso ivre, mert a kovetkezo fordulonal igy kerul belso ivre es fekezi ki a masik versenyzot. Kedves nezoink ezt nem mondom el tobbet, minden korben gondoljak ide mert H. nem tul valtozatos pilota." En nem latok semmi fantasztikusat abban hogy elorejott a harmadik helyre: ilyen kocsival illett volna elsonek lenni, plane Sch-mentes versenyen.

Ja es megvalami: nem artana tartozkodni a flamelos megjegyzesektol mert ez a forum ismet nem arrol szol hogy fuj fuj x harja y.

bufi

mozso Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1421
Szia!

A koccanásról is találsz 2 képet nálunk, a többit majd ma délután rakom fel.

mozso Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1420
Örömmel láttam, hogy Mogorva legutóbbi hozzászólásában, az idézett szöveg a Tivi'sextremE - A Magyar FORMA 1 magazin hasábjairól lett leemelve. Pontosabban az általam írt "Vasárnapi sajtótájékoztató" hírből. Ezek szerint az itt levők közül is olvasnak minket!

Akit a többi hír is érdekel, látogasson el a http://w3.swi.hu/tivi/index.html címre.

Sz Tamas Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1419
Sajnos nem láttam a versenyt.
Amint látom, izgalmas bvolt, de nem annyira, mint az előzőek.
De az eredménynek örülök! Hajrá Pacik! Hajrá Eddie & Salo!
No meg Michael Schumacher!

Hogy volt a koccanás? Nincs meg valahol a neten? Megnézném, mert anélkül nem tudok véleményt mondani.

Mi van, Knédli Eugén nem volt most olyan szar? Alig volt pár "dicsérő" szó!

Sz Tamas

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!