Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1412
Na ez a Michigan500 nem volt semmi: Kanaan szinte vegig kozepen autozott, azutan egy jol idozitett tankolassal a masodik helyre ugrott, majd varatlan szerencsevel az utolso 10 meteren megelozte az addig uralkodo Max Papist! Yeah!!!
Persze ehhez az is kellett, hogy a Rahal csapat nehany decivel kevesebb alkoholt pakoljon szerencsetlen olasz kocsijaba.
Itt azutan vannak izgalmak! .....arcu Bernie-nek ezt a rendszert kene bevinnie az F1-be:

3-fele palya: epitett kanyargos (a maiak egy resze jo), varosi es oval,

Legalabb 5-fele szabadon valaszthato alvaz,

min. 4-fele, szinten szabadon valaszthato motor es

legalabb 2 gumimarka, amik kozul megintcsak evente lehetne valasztani.

Lenne izgalom az F1-ben is.

Es barmilyen meglepo is, a Forma-1 korai eveiben voltak ilyenek: S. Moss pl. neha elpaholta a penzett vett Lotus-aval a gyari menoket, stb. Csak azutan B. Ecclestone egy sotet napon 1971-ben spekulalni valo telek, vagy hasznalt kocsik helyett megvette a Brabham csapatot. Es az F1 lassan, de biztosan elindult az unalom fele. Talan meg megmenekul...

Viva CART!

rOver Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1411
Koszi az infot. Ha erdekes lesz lehet, hogy vegignezem a VB-t, bar szerintem aki a CART-ban versenyez az egy eletre elassa magat. Ettol persze meg futhat erdekes versenyeket. Na jol van en Montoyanak drukkolok. Hatha lesz meg o jo F1-es versenyzo
rOver Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1410
Hehe azert lassan bujnak elo a Hakkinen szurkolok. Ha nem is ertek mindenben egyet Ayetonnal, ugy erzem eleg jol ellensulyozza nehany fanatikus Schumacher szurkolo megszolalasait.
Igaz te kerdezted a multkor, hogy miert jo mas kedvenceit gyalazni. Szerintem probald ki. ;)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1409
SZVSZ Hakkinen, Coulthard, Barrichello es Irvine egyarant megerdemelte volna a gyozelmet, a koccanas egyszeru versenybaleset volt.
Hakkinen es a masik 3 pilota bizonyithat Hockenheimben es a Hungaroringen. Nezzuk meg es ne pocskondiazzunk senkit.
MaCS Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1408
Halihó!

A!
Elárulnád, hogy konkrétan mi a bajod Michael Schumacherrel?

MaCS

Mogorva Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1407
Csak a becsület és tisztesség kedvéért, mielőtt minden fórumon elkönyvelnék Hakkinen 3.-ik helyét kizárólag az "ezüstnyil"-nak, kérem tegye fel a kezét, aki 3-nál több izomból előzést látott a mai futamon Hakkinentől. Nem a lekörözésekről, hanem előzésekről beszélek! Én úgy láttam csak a mezőny végén poroszkálókat tudta tisztán megelőzni, a többiekkel rendesen meg kellett küzdeni. Lásd Frentzen, aki néha az egyenesekben még gyorsabb is volt. Ez az A-1 mégiscsak egy relatíve lassú pálya, akár a Hungaroring. Itt, ha csak a kocsid erős, nem jössz fel a 20.-ikról a 3.-ik helyre.
Az tény, hogy a Mekkláren kiegyensúlyozott konstrukció, ami nagyon fontos. De magába még nem elég.
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1406
Akiket en ismerek:

Papis - sotetkek-feher tarka Reynard
Andretti es Ch. Fittipaldi - fekete Swift
Montoya es Vasser - piros Reynard (Vasser-e kek Superman-betettel,
Unser jr. - Marlboro-McLaren-ruhas Penske
Franchitti es Tracy - feher-zold kocsi
Fernandez - zold-feher-piros auto.
Az ev eleji lista:

Michael Andretti F/S/F  6  Newman/Haas Racing
Alex Barron T/E/G 36  All American Racers
Mark Blundell M/R/F 18  PacWest Racing Group
Patrick Carpentier M/R/F 33  Player's Forsythe Racing
Helio Castro-Neves M/L/F  9  Hogan Racing LLC
Cristiano da Matta T/R/F 25  Arciero-Wells Racing
Gil de Ferran H/R/G  5  Walker Racing
Adrian Fernandez F/R/F 40  Patrick Racing
Christian Fittipaldi F/S/F 11  Newman/Haas Racing
Dario Franchitti H/R/F 27  Team KOOL Green
Luiz Garcia Jr. F/R/F 71  Payton-Coyne Racing
Robby Gordon T/R/F 22  Team Gordon
Mauricio Gugelmin M/R/F 17  PacWest Racing Group
Naoki Hattori H/R/G 15  Walker Racing
Shigeaki Hattori M/R/G 16  EPSON Bettenhausen Motorsports
Richie Hearn T/S/F 10  Della Penna Motorsports
Bryan Herta F/R/F  8  Team Rahal
P.J. Jones F/R/F 20  Patrick Racing
Michel Jourdain Jr. F/L/F 19  Payton-Coyne Racing
Tony Kanaan H/R/F 44  McDonald's Championship Racing
Juan Montoya H/R/F 4  Target/Chip Ganassi Racing
Greg Moore M/R/F 99  Player's Forsythe Racing
Max Papis F/R/F 7  Team Rahal
Scott Pruett T/R/F 24  Arciero-Wells Racing
Paul Tracy H/R/F 26  Team KOOL Green
Al Unser Jr. M/P/G  2  Marlboro Team Penske
Jimmy Vasser H/R/F 12  Target/Chip Ganassi Racing
Dennis Vitolo F/R/F 34  Payton-Coyne Racing

A serult Blundellt Moreno helyettesiti,
Barron a 2-es Penskeben ult, mig ki nem allt,

A motorok: T oyota, F ord, H onda, M ercedes,
a sasszek: R eynard, S wift, P enske, L ola, E agle,

A gumik: F irestone es G ood year.

Folyt. kov.

rOver Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1405
Azt utalom az ovalpalyas versenyekben, hogy nem latom kik vannak egy korben. Foleg most, hogy ket eve nem lattam CART versenyt es nem tudom kik milyen csapatban vannak.
Amig benn van a sarga zaszlo mondhatanl egy ket szot. (Milyen csapatok a menok mostanaban, hogy all a pontverseny stb.)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1404
Nezzetek az Eurosportot!

CART - Thunder Sunday

500 merfold - 250 kor!

Allando elozgetesek - balett 360 km/oranal.
Montoya es Andretti majdnem minden kanyarban cserelnek az elen. Hol kivulrol, hol belulrol!

Ayrton Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1403
Hali!
Szerintem igaza volt Ron Dennisnek, hogy a bocsanatkeres es annak elfogadasa mutatja a csapat erejet, es a ket pilota kapcsolatat. A ferrarinal ha Irvine kinyomta volna S.-t (meg ennyi tiszteletet sem adok neki, hogy a nevet leirjam), akkor mindenki anyazik es a szakacstol kezdve a kamionsoforig mindenki utalna mindenkit. Bevallom en is beolvastam volna Coulthardnak es helyre raktam volna, hiszen ilyen (még) kielezett helyzetben nem szabadna ilyen elozesekbe fognia, hiszen ahhoz nincs meg a tehetsege, hogy Hakkinen nyomaba erjen, ezert ha ugyis gyorsabb a finn, akkor hagyja es kuzdjon meg a 2. helyert Irvinnel, ne pedig sajat csapattarsat tegye ki a fure. Persze ha mar igy alakult, akkor igazan megtehetett volna mindent, hogy megfogja Irvine-t, de sajnos ahhoz nem eleg gyors. Akarhanyszor ott a lehetoseg, hogy Hakkinen eltunik elole sosem tud elni a lehetoseggel es ez az ami nagyon bosszanto (Imola).

Egyebken Irvine tenyleg utalatosan viselkedik, vissza kellene vennie az arcabol, hiszen csak a boxnak es Coulthard lokdosodesenek koszonheti az elso helyet, egyebkent nem volt kepben. Meg Barrichello is otthagyta. Nem tudom miert jo, ha magara haragitja az egesz kozvelemenyt. Egyebkent S. is ugyanilyen.

Hakkinent pedig sokan lebecsulik, azt mondjak, hogy az auto miatt jo csak. Azert most mar volt egy par olyan verseny, ahol bemutatta, hogy nem csak az elen autozva tud robotolni, hanem kuzdeni is tud, amihez nem eleg az auto (lasd Coulthard).

Egyebkent csak egy kormanyrudon mult 5 evvel ezelott, hogy most egyaltalan Hakkinenrol, meg S.-rol beszelgetunk. En nem kedveltem kulonoskeppen sem Hill-t (sot nem sokra tartottam), sem Villeneuvet (ot mar valamennyire a vaganysaga meg a kemeny vezetesi stilusa miatt), sem Hakkinent (bar utobbit egyre jobban tisztelem). Csak egy kozos volt bennuk, ott alaztak S.-t, ahol lehetett. Na de vissza a kormanyrudhoz...

Ha Ayrton ma koztunk lenne, akkor talan Bernie mar reg becsukhatta volna a boltot az unalom miatt, bar biztos S. is elcsippentett volna egy-ket elso helyet, ha tonkre megy a mechanika Senna aktualis autojaban. Emlekezzetek csak 1994-ben az utolso futamon, amikor S. bunko modon kilokte Hillt es igy lett vilagbajnok. Senna azon a futamon mar csak a marka-vb miatt indult volna, hiszen Hill a kozeleben sem volt az ev eleji par futamon, mig utana vegig harcban allt S.-el. Csak annyit akartam mondani, hogy bar Senna autoja is tonkre ment neha, de mivel egy ev 16/17 futambol all, ezert S. azota sem lenne egyszeres vilagbajnok sem, sot egy gyenge Williams-es ev utan mar Hakkinen csapattarsa lenne Ayrton, es akkor Hakkinen is megmaradt volna egy szurke masodhegedusnek. A statisztikusok pedig azt szamolgatnak, hogy mikor duplazza meg Fangio 5 vb cimet. Hakkinen ma mindenkepp az edzeskiraly, de annak idejen is mar felfigyeltek ra, amikor Senna mellett volt a McLarenben, hogy milyen meglepoen kozel tud (akar 0.5 mp alatti kulonbseggel :-) ) maradni Ayrtonhoz. Bele sem merek gondolni, hogy ezzel a McLarennel mit tudna egy Senna kezdeni. Talan jobb is, mert a Ferrari tenyleg becsukta volna mar a boltot. En azt nem szeretem S.-ben a stilusan es a vb cimek miatti utkozesein kivul, hogy allandoan Sennahoz hasonlitjak, pedig o csak az adott pilotakhoz kepest jo, keves o vezetestechnikailag (bar tenyleg megkozeliti, de mas megkozeliteni es mas lehagyni, foleg egy Sennat - Mansell csak tudja :-) ) es emberileg is ( igy meg plane) ahhoz, hogy a legendahoz hasonlitjak.

Bocs,hogy kicsit szoszatyar voltam ,de eloszor irtam.

rOver Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1402
Hat a brittek egyutt lenyomtak Hakkinen-t. ;) Szerintem Hakkinen a verseny hose, de Irvine is megerdemli a dicseretet (aki egyebkent egy bekepzelt hulye es ezt komolyan mondom). Coulthard sem versenyzett rosszul, de ezzel nem felejtette, amit az elso korben muvelt.
Irvine gyozelmehez az is hozzajarult, hogy sokkal kesobb ment ki tankolni mint Coulthard, es igy volt kb 5 kor amikor o majdnem ures, Coulthard pedig majdnem teli tankkal ment.
Aki celba ert az vegulis elgedett lehet magaval, kiveve persze Coulthardot es talan Salo-t is.
Irvine drukkerek valoszinuleg nem fognak velem egyetterteni, de szerintem ez a verseny is azt bizonyitotta, hogy Irvine-nak eselye sincs Hakkinenel szemben, mert azert arra nem szamithat, hogy Hakkinent minden versenyen igy megszivatjak.
weirdo Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1401
Bocs, ez kimaradt az előbb: ez a schumacheri-zés szerintem sértés, még jó, hogy nem irvine-i...
weirdo Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1400
Hali!
Szerintem mindkét McLaren benne volt a dologban, de ti tudjátok.
A véleményem Irvine-ról:Piquet óta nem volt nála pofátlanabb és bunkóbb ember a Formula 1-ben, és most ez sokkal rosszab lesz. Sajnos a Ferrarinál ezt verik a versenyzők fejébe, csoda, hogy Prost megúszta valahogy. Remélem nem kerül sor arra, hogy valaha világbajnok legyen, egy ember, akinek 30 felett is P. Anderson jut eszébe mindenről, elég gázos dolog. Ennyi...
Hermit Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1399
Üdv

Óriási volt amit Hakkinen művelt a versenyen. De szerintem nem illő olyat mondani, hogy schumacheri volt. Szerintem Hakkinen van olyan jó, ha nem jobb mint S.
Szerintem Coulthard versenyei meg vannak számlálva.
Az különösen tetszett amikor több körön át következetesen Irvine-nak és Coulthardnak titulálta Salót és H.-t. Szerintem a Salo kék sikakja igencsak elüt Irvine-tól.
SZVSZ Saló hozta azt ami elvárható volt tőle, idegen kocsiban + boxkiállással a 9. hely szép teljesítmény.
Nagyon örülök Wurz 5. helyének, ez talán meghozhatja a szerncséjét és a kedvét az év hátra lévő részére.
Bye

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1398
SZVSZ az a kb. 14-16 mp Coulthard elony a kovetkezok miatt olvadt el:

- a szerelok min. 2 mp-cel lassabban dolgoztak DC kocsijan, mint EI-en,

- Brown ugyesen, vagy szerencsesen akkorra idozitette EI kerekcserejet, amikor Coulthard a lekorozesekkel bajlodott (EI-t megkimelte a dupla-lekorozesektol (egyszer box-stop elott, egyszer utana),

- Zanardi akadalyozta DC-t a boxban.

Egyszeruen szerencse, de Irvine-nek meghozhatja a hitet, amitol gyorsabb lehet.

Mogorva Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1397
Hakkinen egesz szepen ment, csakhogy Coulthard is ott volt ...

De még mennyire, hogy ott volt... ki is lökte Hakkinent egy roppant agyatlan mozdulattal. Azért elég durva, hogy a kerékcserék előtt Coulthardnak 14 ms előnye volt az akkor még 3. Irvine előtt, amiből, hogy, hogy nem 2 másodperc hátrány lett a kerékcsere végére. Megaztán azt sem értem, hogy miért nem az 50.-ik körben kezdett hajrázni, miért is várta meg a 65.-ik kört...

Mellesleg Berger valami olyasmit mondott, hogy Irvine és Coulthard egy osztállyal alacsonyabban van, mint Schumi és Hakkinen.

Irvine szimpatikus, nem túl gyors, de jól bírja a gyűrődést és kitartó, megbízható. Ha nem száll fejébe mégjobban a dicsőség, és ha Coulthard is úgy akarja és teszi, akkor komolyan megszorongathatja Hakkinent. Akiről sokan azt állítják halvérű. Ime... :)

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1396
Lehet, hogy igazad van, de a brazil akkor is feltartotta a lovacskat az elso tankolasig!
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1395
Annyira lovacskaszurkolo lettem, hogy szamolni es elfelejtek:
16 az a 14.

MaCS Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1394
Halihó!

Barrichello szerintem nem igazán +előzte Irvine-t, hanem a McLarenek ütközésénél neki lett szabad az út, amít az írnek le kellett fékeznie.

Én valami ilyen sorrendre emléxem:
1. MH 44 pont
2. EI 42
3. MS 32
4. HHF 28
De könnyen lehet, hogy tévedek.

Üdv: MaCS

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1393
Igy:

01. Mika Hakkinen 44
02. Eddie Irvine 42
03. Michael Schumacher 32
04. Heinz-Harald Frentzen 29
05. David Coulthard 28
06. Ralf Schumacher 19
07. Giancarlo Fisichella 13
08. Rubens Barrichello 10
09. Damon Hill 05
10. Alexander Wurz 03
11. Pedro Diniz 03
12. Johnny Herbert 02
13. Pedro de la Rosa 01
13. Olivier Panis 01
13. Jarno Trulli 01
13. Jean Alesi 01

Csucs! Az elso ot 14 ponton belul van, az ideny felen tul!
MSch is visszajohetne a belga futamra!

Gabibacsi Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1392
Nem tudja valaki, hogy hogy all a vilagbajnoki pontverseny?
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1391
Hakkinen egesz szepen ment, csakhogy Coulthard is ott volt ...
Coulthard vegre elhatarozta magat es nem fog megilletodni Hakkinentol, kar a 2 mp + tokolesert a boxban, ha ez nincs: o a nyero.
Salo nem ment se jol, se rosszul, az o lehetosegeit a Herbert kocsija faran elba...tt felso elfuggesztes es a javitasi ido is nagyon beszukitette.
Eddie es Brown egyszeruen zsenialisak: a tavalyi magyar versenyhez hasonlo bravur volt a ma es ugy nez ki, MSch konnyeden potolhato a Ferrarinal.
Zanardi ...rul kezdett, azutan meg gyengebben folytatta, persze a kocsi se tokeletes alatta, de akkor is a jelek szerint igen keson ero tipus ...
Ralf most moho volt, el is fekezte magat, de lesz o meg dobogon.
Hill ugy csinalt, mintha tenyleg csak a penzert kellene a show-nak folytatodnia.
Frentzen kisse indiszponalt volt ma, de szerencseje volt Barrichello, Herbert es Salo baleseteivel.
Fisichella egesz hetvegen ugy viselkedett, mintha mar csak a nemet futamot varna. Az is igaz, hogy a Benettonok meg mindig Schumacheresen vannak tervezve: a gyors reszeken kivalo az uttartas, a lassabb reszeken pedig fogja meg az ugyes pilota a fickandozo kocsit.
Wurz szorgalmasan s ugyesen tekert, megerdemelte a pontokat.
Alesi balszerencseje folytatodott. Vajon meddig meg?
Diniz most is meglepoen gyors volt es ki is tartott: a milliomospalanta felnott az elmezonyhoz.
de la Rosa es Takagi egymast multak alul, bar ebben az autojuk es ludas volt: mint megtudtuk Malik herceg nagyon nepszeru nemetfoldon, SZVSZ csak egy .............. ....
Barrichello hatalmasat alakitott: Irvine-t megelozni es hosszan feltartani - ez nem semmi!
Herbert most nagyon gyors volt, csak Salo meg gyorsabb ... :-(
Panis mar megint kritikan alulit nyujtott,
Trulli neha jol ment, neha kevesbe: a Prost lassan a Minardi szintjere sullyed.
Badoer es Gene hoztak a Minardis szinvonalat, mint ahogy a BAR is hozta a formajat, az igyekvo Villeneuve es Zonta erofeszitesei ellenere is.

Azt hiszem, most mar nincs papirforma: mindenfele eredmeny meglepetes lesz Hockenheimben.

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1390
Ugy tunik, Irvine es Hakkinen teljesen potoljak Michael Schumachert: Eddie nyer, Hakkinen pedig ujabban eloszerettel hajrazik a mezony vegerol az elejere! :-)))

Az eredmeny:

01 Eddie Irvine Ferrari 1h28:12,438
02 David Coulthard McLaren + 0,3 s
03 Mika Hakkinen McLaren + 22,2 s
04 Heinz-Harald Frentzen Jordan + 27,7 s
05 Alexander Wurz Benetton + 52,8 s
06 Pedro Diniz Sauber + 1:06,3 s
07 Jarno Trulli Prost + 1 lap
08 Damon Hill Jordan + 1 lap
09 Mika Salo Ferrari + 1 lap
10 Olivier Panis Prost + 1 lap
11 Marc Gene Minardi + 1 lap
12 Giancarlo Fisichella Benetton + 3 laps
13 Luca Badoer Minardi + 3 laps
14 Johnny Herbert Stewart + 4 laps

Batkamano Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1389
Häkkinen ugyan valóban a legtöbb versenyzőnél lényegesen tehetségesebb, ezt nem is kívánom vitatni, de parádés teljesítményéből talán nem von le túl sokat az, ha elismerjük, ehhez az is kellett, hogy az autója igencsak gyorsabb a többinél. Az, hogy a versenyt nem nyerték meg, valószínűleg befolyásolta a tény, hogy a fékek túlmelegedésével küzdöttek. Ennek dacára a nyomoronc Coulthardnak illett volna leelőznie Irvine-t, mégha örülök is, hogy nem tette meg.
Mindazonáltal, ha nem tévedek, az óriási eredményeket soha sem elért Berger mégsem őt, hanem éppen Irvine-t gyalázta.
Gorcsev Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1388
Hát úgy néz ki, Őrült Eddie-nek nem csak a szája volt nagy :))
DC olyasmit mondott, hogy a boxban Zanardi miatt nem tudott rendesen kijönni... dehát ez bárkivel megeshet.
Ritka jó viadal volt! Ja, és most MH is max. megérdemli a dicséretet, még a lökött Knédlinek is feltűnt, mit művel...
MaCS Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1387
Maximálisan 1et értek!

Üdv: MaCS

MaCS Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1386
Halihó!

Hát, nem semmi verseny volt!
A MCLarennek 6almas mákja volt, hogy nem esett ki mindkét kocsijuk!
És le a kalappal Häkkinen előtt! Nem szeretem, de a mai teljesítménye teljesen schumacheri volt!
És persze Irive! Nagyon örültem a sikerének. Annál is inkább, mert így Shumi is nagyobb valószínűséggel jön korábban vissza.

A kommentátoraink ma is remekeltek. A legjobban a versenyző fickónak az a beszólása tetszett, hogy Irive a rajtnál elengedte a Stewartot.

Üdv: MaCS

outer Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1385
Hogy a fenébe jött vissza az ír az első helyre ? Néztem a futamot, de mégse értem.
Mogorva Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1384
Ez a Coulthard egy állat!!!
Nem elég, hogy elvett 6 pontot Hakkinentől, még a jóval lassabb Ferrarit sem bírta nemhogy megelőzni, de még tartani sem!! Mit keres ez a fasz a McLarenben? Merhogy egy napon nem említhatő Hakkinennel, abban Gerhard Bergernek nagyon igaza van. Akkor meg miért nem tudja, hol a helye?
Szégyelheti magát. Mondjuk érdemes arckifejezés volt látható a két Mclaren pilóta arcán a dobogón, Coulthard kissé nagyon meg volt illetődve, nem is tudta leplezni. Nem szeretnék a bőrében lenni a sajtótájékoztató után. Lehet, hogy mégiscsak repül a Mclarentől. Az is jelzett valamit, hogy Hakkinen csak Irvinnek gratulált mosolyogva.
Salo 11-ik helye, az idióta KnédlyJenő kárálása ellenére igenis elfogadható teljesítmény, főleg a plusz boxlátogatás fényében...

Na, lássuk a sajtótájékoztatót.

alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.25 0 0 1383
Ramblin Irishman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!