Keresés

Részletes keresés

M62-181 Creative Commons License 2004.03.05 0 0 396
Szerintem a Szergejeket nagyon elpazarolták. Meg még ezeken kívül is lehetett látni számos olyan selejtezett mozdonyt,amiről alig bontott le a műhely használható alkatrészt. Aztán pár hónap vagy esetleg hét múltán,meg rájönnek,hogy még is csak kellett volna alkatrész...vagy éppen egy működőképes gép.Csak ekkor már késő.
Előzmény: manhattani (395)
manhattani Creative Commons License 2004.03.05 0 0 395
>... mert elhajlott a forgóvázkeret ... Erre tippelek ,hogy ezért nem építik ezeket vissza...
Nem biztos, lehet, hogy csak az iszonyú mozdonyhiány bizonyításához segítség. Tizesével vágnak szét gyakran jól működő gépeket, aztán sírnak, hogy nincs elég mozdony.

Előzmény: M62-181 (394)
M62-181 Creative Commons License 2004.03.04 0 0 394
Az is előfordulhat ,hogy azért van kitolva időtlen-idők óta az a forgóváz ,mert elhajlott a forgóvázkeret.Nem?
Van az Északiban szétbontott V43-as forgóváz is. Erre tippelek ,hogy ezért nem építik ezeket vissza...
Előzmény: GaGe (393)
GaGe Creative Commons License 2004.03.04 0 0 393
Egy UFC vázat mi is láttunk Északiban, de az igen szar alláptban volt, ott rohad vagy 10 éve az udvaron a forgóvázm?hely mellett. Van máshol is? Ha igen, akkor esetleg fotót is tudnál csinálni róla? Ami igazán érdekel, hogy tényleg vannak-e M63 alktrészek a raktárban, és ha igen akkor milyenek?
El?re is köszi!
Előzmény: Térfelvigyázó (392)
Térfelvigyázó Creative Commons License 2004.03.03 0 0 392
Üdv!
Szerintem van jó forgóváz az Északiban ( öreg, világosszürke) de, ha akarjátok kb 2-3 héten belül meg tudnám nézni a tábláját ( ha van még neki). Egyébként ugyanott még NOHAB forgóváz is van.
Kicsit off:
Folyton azt hallani, semmihez nincs alkatrész. Sok Szili azért 80-as, mert kopott/ esztergálatlan a kerék. érdekes: Északiban annyi minden van a beépíthető táblák mögött, hogy az hihetetlen: mintha rendetlen kisgyerek pakolta volna szét a modellvasutak forgóvázait és egyéb alkatrészeket...
On
Jó utat kíván: Térfelvigyázó
GaGe Creative Commons License 2004.03.03 0 0 391
A bekötés módjúk más. V63 001 és 002 alatt van/volt olyan forgóváz mint a széria M63-asok alatt, 004-től felfelé, mert a 003 az egyetlen M63, ami surlódásos lengéscsilapítóval került legyártásra, a többin hidraulikus volt. Két Proto Giganton is ilyen volt, később kapott surlódásosat. De a bekötés mód nem igazán tiszta.
Előzmény: M62-181 (389)
Ep128 Creative Commons License 2004.03.03 0 0 390
Erről már 1x beszéltünk, jó bőven... :-) Csak 99%-ig ugyanaz. (Pedig én is úgy tudtam, hogy teljesen...)
Előzmény: M62-181 (389)
M62-181 Creative Commons License 2004.03.02 0 0 389
V63_1668 szerint a V63-as nullás mozdonyok forgóvázának felépítése megegyezik az M63-as sorozatú mozdonyokéval.
Előzmény: GaGe (388)
GaGe Creative Commons License 2004.02.27 0 0 388
Honnan lenne? Egyébként a motor SZVSZ a legkisebb probléma, mivel a Ganz Motor Kft. a mai napig gyártja a 18 PA4-185 motorokat, így akár teljesen új motort is kaphat. Csak akkor nem 100 millió a felújítási költség...
Előzmény: M62-181 (387)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.26 0 0 387
Tartalék vezértengely nincs is?
Előzmény: GaGe (386)
GaGe Creative Commons License 2004.02.20 0 0 386
Tudtommal igen, max többet bírnak mint kellene. De az sosem gond.
Előzmény: M62-181 (385)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.20 0 0 385
Ez így van.Dombóváron vannak. Ezek beszerelhetők az M63-ba is?
Előzmény: GaGe (384)
GaGe Creative Commons License 2004.02.19 0 0 384
Azért 1 tippem van. Tudtommal a V63 005 egyenirányító szekrényei ott vannak Dombóváron. Abban a két szekrényben pont annyi Dióda van ami az M63-ba kellene, ha jól értettem amit magyaráztak.
Előzmény: M62-181 (383)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.19 0 0 383
Én pontosan ezekre az alkatrészekre gondoltam,amelyeket felsoroltál.Mert van amit csörgőből át lehet tenni,OK az ellen nincs is kifogásom.Csak azokon gondolkodtam el,hogy ha netán eltörik a vezértengely,vagy a turbó és a még felsorolt kétes alkatrészek hibásodnak meg oly mértékben,hogy azokat megjavítani pénz vagy anyag hiány miatt nem lehet,akkor újból áll a gép.
De hiszen imént írtad,hogy nem is lehet tudni azt sem,hogy honnan lesz bele egyenirányító. Esetleg előfordulhat az is,hogy gyártani kell hozzá?
Előzmény: GaGe (382)
GaGe Creative Commons License 2004.02.19 0 0 382
"De remélem nem csak annyi alkatrész van,hogy üzemképessé tudják tenni.Gondoskodni kell nekik a tartalék alkatrészekről is"
Mire gondolsz?
A motorban gyakorlatilag a f?tengely egyedi és a befecskendez?. Minden másban megegyezik a Csörg? motorjával (perzse a +6 hengert leszámítva).
A turbó már keményebb dió, ha azzal történik valami az gáz. De állítólag Északiban is van még BBC VTR 320 turbó, kérdés mennyire szar állpotban.
A forgóváz megint jó kérdés, mert ha visszaolvasod a topicot, volt bel?le vita, hogy milyen forgóváz is van alatta...
A TC motorokat szintén nem tudom, mennyire egyediek (menyibebn térnek a most futó Ganzos TC motoroktól, illetve mennyi olyan alktrész van benne, ami a többiben nincs).
Generátor egység viszont ez az 1 darab van, szal ha azzal valami olyan gebasz történik, ami után nem lehet helyre állítani, akkor megy vissza szobor gépnek.
Az egyenirányítók még kérdésesek, fogalmam sincs honnan fognak bele megfelel?ket szerválni.
Gábor

ui: Ha valaki más problémás alkatrészt is tud, az nyugodtan szóljon.

Előzmény: M62-181 (381)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.17 0 0 381
De remélem nem csak annyi alkatrész van,hogy üzemképessé tudják tenni.Gondoskodni kell nekik a tartalék alkatrészekről is,mert ha elromlik egy olyan fontosságú alkatrész,amiből nincs mégegy,akkor lőttek a működő M63-nak,hogy ne csak 1-2 hónapig üzemeljen,hanem több évig,évtizedig.
Előzmény: GaGe (379)
GaGe Creative Commons License 2004.02.15 0 0 380
"Várhatóan mikor lesznek kész a felújítási mznkákkal?"
Ha egyben csinálják, akkor kb 1-1,5 év. Ha részeletekben akkor a duplája.
"Tudom, fölösleges kérdés, de kinek/minek a tulajdonában lesz a mozdony felújítás után? a MÁV Nosztalgia Kft tulajdonában?"
Ha megtudod, szólj nekem is, oké?
Előzmény: mozdi (378)
GaGe Creative Commons License 2004.02.15 0 0 379
"Szombathelyen is vannak még beépíthető M63-as alkatrészek?"
Bezony.
"Tudtommal a VESZ szekrény is ki van pakolva."
Egen. De az egyenirányítókat kivéve minden hiányzó elektronikus alaktrész megvan SM-en.
"Tehát akkor ez egy nagyjavítást jelent."
Inkább újáépítést.
"Szombathelyen,Vagy elviszik Szolnokra?"
Ha lesz bel?le valami, akkor amit lehet Sm fog csinálni.
Előzmény: M62-181 (377)
mozdi Creative Commons License 2004.02.15 0 0 378
Várhatóan mikor lesznek kész a felújítási mznkákkal?
Tudom, fölösleges kérdés, de kinek/minek a tulajdonában lesz a mozdony felújítás után? a MÁV Nosztalgia Kft tulajdonában?
Előzmény: GaGe (376)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.15 0 0 377
Szombathelyen is vannak még beépíthető M63-as alkatrészek?
Tudtommal a VESZ szekrény is ki van pakolva.
"Forgóvázcsere, TC felújítás, motorfelújítás, villamos újrakábelezes, illetve az egész vezerl?rendszert újra kell építeni, és hiányoznak a z egyenirányítók bel?le (segédüzemi és f?egyenírányítók)."
Tehát akkor ez egy nagyjavítást jelent.És várhatóan hol kezdik el a felújítási munkákat?Szombathelyen,Vagy elviszik Szolnokra?
Előzmény: GaGe (376)
GaGe Creative Commons License 2004.02.10 0 0 376
"100 millióba kerülne az üzemképessé tétele?"
Körülbelül.
"Úgy vázlatosan mi a baja,mit kellene kicserélni?"
Forgóvázcsere, TC felújítás, motorfelújítás, villamos újrakábelezes, illetve az egész vezerl?rendszert újra kell építeni, és hiányoznak a z egyenirányítók bel?le (segédüzemi és f?egyenírányítók).
"Tudtommal a turbója el van repedve."
Nem a turbó, hanem a tartókonzolok.
"Az Északiban láttam múltkor egy M63-as gyanús turbót.De nagyon poros volt már."
Állítólag FC-ben is van jópár M63 alkatrész.
Előzmény: M62-181 (375)
M62-181 Creative Commons License 2004.02.10 0 0 375
100 millióba kerülne az üzemképessé tétele?
Úgy vázlatosan mi a baja,mit kellene kicserélni?
Tudtommal a turbója el van repedve.Az Északiban láttam múltkor egy M63-as gyanús turbót.De nagyon poros volt már.
Előzmény: GaGe (364)
GaGe Creative Commons License 2004.02.08 0 0 374
Hivatalosan 172 km/h, de az teljesen új abroncsokkal, a Teloc pedig tudtommal középkopott abroncsokra van konfigurálva, tehát valóban olyan 180 km/h volt a sebesség rekordja a 002-nek. (keringenek pletykák nem hivatalos sebességrekordról, ahol a 180-as teloc kiakadt, szintén teljesen új abroncsokkal. Lehet számolgatni)
Előzmény: mozdi (373)
mozdi Creative Commons License 2004.02.08 0 0 373
180 km/ht-t (lehető legjobb tudtommal) nem ért el, csak 160-at, de(szintén lehető legjobb tudtommal) ez is rekord a dízelek közt Magyarországon!
Előzmény: _nyunyuka (372)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.02.08 0 0 372
Sziasztok!

félOFF:

Olvasói levél AutóPiac 2004/5 szám.

Tisztelt Szerkesztőség!

A 2003/44. számban az Opel V6 CDTI fotójának hátteréül választott M63 mozdonyról kijelentik: "megbízhatatlansága miatt pár év után kikerült a vasúti forgalomból". Ezt annak apropóján teszik, hogy az említett Opel sikeresebb karriert fut majd be, mint a nevezett dízelmozdony. Nos, az M63-as két magyarországi vasúti rekord bejegyzője, sebesség(180 km/h), illetve teljesítmény (3000 LE) vonatkozásában. Tehát nem csupán "nagy", hanem a legnagyobb teljesítményű dízelmozdony volt a MÁV-nál. Szerintem az Opel V6 CDTI, minden jó tulajdonsága ellenére, nem fog semmilyen rekordot megdönteni.

(Dr. Kovács Gellért, Keszthely)

Ami kérdés fölmerült bennem: valóban tudta ezt a sebességet vagy ez is csak legenda a 21. Nohab mellé?

Kicsit más: a Ganz mise után együtt indultunk haza gmarc kollégával. Pont azon mosolyogtunk, hogy a gagyi Herculest le kéne cserélni Gyíkra, mert nem bírja kifűteni a Venezia EN-t. :-))))))))))).

GaGe Creative Commons License 2004.02.07 0 0 371
Sajnos nem tudtuk megnézni a listát.
Előzmény: braun (370)
braun Creative Commons License 2004.02.06 0 0 370
Szép Jó Estét!

Megmondom őszintén, ez nekem is szöget ütött a fejembe...100+ millió forint, az nem kis pénz, főleg úgy, ha figyelembe vesszük, hogy a KM nem csak a vasúti közlekedéssel foglalkozik, hanem, mindenfajta közlekedési ágazat tárgyi emlékét hivatott őrizni....és elnézve pl a PECSA repüléstötrténeti kiállítási csarnokának az állapotát....persze, ha lottóznak, akkor minden ok. Megmondom őszintén, egy kissé bűzlik ez a dolog, és attól tartok, hogy ennek a levét a gép fogja meginni.
GaGe, nem tudod, hogy miket írtak össze sm-ben?

Kíváncsian várom a fejleményeket, és bízom a legjobbakban.

Braun

Előzmény: Szütyi (366)
GaGe Creative Commons License 2004.02.05 0 0 369
Nincs :)
Viszont ha minden jól megy akkor bi-02 hamarosan szolgálni egy tud egy 80-as évek vége beli M63 fordával.
Előzmény: DGKUm (368)
DGKUm Creative Commons License 2004.02.05 0 0 368
... M63 sorsáról a felújítása után.

A beosztott személyzet fordája még nincs meg? :-)

Előzmény: GaGe (367)
GaGe Creative Commons License 2004.02.05 0 0 367
Jó kérdés, ugyanis 2 verziót is halottam a M63 sorsáról a felújítása után.
1, Marad SM-en, és csinálják ők a nosztalgia járataikat, meg gondolom gáz esetén beugró gépnek is jó (mondjuk Venezia vagy Savaria IC elé).
2, Megy vissza Füstibe, de csak KM engedélyével mozoghat saját lábon. (gondolom az anyagolásra való befogást megakadályozandó)
Előzmény: Szütyi (366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!