Honnan lenne? Egyébként a motor SZVSZ a legkisebb probléma, mivel a Ganz Motor Kft. a mai napig gyártja a 18 PA4-185 motorokat, így akár teljesen új motort is kaphat. Csak akkor nem 100 millió a felújítási költség...
Azért 1 tippem van. Tudtommal a V63 005 egyenirányító szekrényei ott vannak Dombóváron. Abban a két szekrényben pont annyi Dióda van ami az M63-ba kellene, ha jól értettem amit magyaráztak.
Én pontosan ezekre az alkatrészekre gondoltam,amelyeket felsoroltál.Mert van amit csörgőből át lehet tenni,OK az ellen nincs is kifogásom.Csak azokon gondolkodtam el,hogy ha netán eltörik a vezértengely,vagy a turbó és a még felsorolt kétes alkatrészek hibásodnak meg oly mértékben,hogy azokat megjavítani pénz vagy anyag hiány miatt nem lehet,akkor újból áll a gép.
De hiszen imént írtad,hogy nem is lehet tudni azt sem,hogy honnan lesz bele egyenirányító. Esetleg előfordulhat az is,hogy gyártani kell hozzá?
"De remélem nem csak annyi alkatrész van,hogy üzemképessé tudják tenni.Gondoskodni kell nekik a tartalék alkatrészekről is"
Mire gondolsz?
A motorban gyakorlatilag a f?tengely egyedi és a befecskendez?. Minden másban megegyezik a Csörg? motorjával (perzse a +6 hengert leszámítva).
A turbó már keményebb dió, ha azzal történik valami az gáz. De állítólag Északiban is van még BBC VTR 320 turbó, kérdés mennyire szar állpotban.
A forgóváz megint jó kérdés, mert ha visszaolvasod a topicot, volt bel?le vita, hogy milyen forgóváz is van alatta...
A TC motorokat szintén nem tudom, mennyire egyediek (menyibebn térnek a most futó Ganzos TC motoroktól, illetve mennyi olyan alktrész van benne, ami a többiben nincs).
Generátor egység viszont ez az 1 darab van, szal ha azzal valami olyan gebasz történik, ami után nem lehet helyre állítani, akkor megy vissza szobor gépnek.
Az egyenirányítók még kérdésesek, fogalmam sincs honnan fognak bele megfelel?ket szerválni.
Gábor
ui: Ha valaki más problémás alkatrészt is tud, az nyugodtan szóljon.
De remélem nem csak annyi alkatrész van,hogy üzemképessé tudják tenni.Gondoskodni kell nekik a tartalék alkatrészekről is,mert ha elromlik egy olyan fontosságú alkatrész,amiből nincs mégegy,akkor lőttek a működő M63-nak,hogy ne csak 1-2 hónapig üzemeljen,hanem több évig,évtizedig.
"Várhatóan mikor lesznek kész a felújítási mznkákkal?"
Ha egyben csinálják, akkor kb 1-1,5 év. Ha részeletekben akkor a duplája.
"Tudom, fölösleges kérdés, de kinek/minek a tulajdonában lesz a mozdony felújítás után? a MÁV Nosztalgia Kft tulajdonában?"
Ha megtudod, szólj nekem is, oké?
"Szombathelyen is vannak még beépíthető M63-as alkatrészek?"
Bezony.
"Tudtommal a VESZ szekrény is ki van pakolva."
Egen. De az egyenirányítókat kivéve minden hiányzó elektronikus alaktrész megvan SM-en.
"Tehát akkor ez egy nagyjavítást jelent."
Inkább újáépítést.
"Szombathelyen,Vagy elviszik Szolnokra?"
Ha lesz bel?le valami, akkor amit lehet Sm fog csinálni.
Várhatóan mikor lesznek kész a felújítási mznkákkal?
Tudom, fölösleges kérdés, de kinek/minek a tulajdonában lesz a mozdony felújítás után? a MÁV Nosztalgia Kft tulajdonában?
Szombathelyen is vannak még beépíthető M63-as alkatrészek?
Tudtommal a VESZ szekrény is ki van pakolva.
"Forgóvázcsere, TC felújítás, motorfelújítás, villamos újrakábelezes, illetve az egész vezerl?rendszert újra kell építeni, és hiányoznak a z egyenirányítók bel?le (segédüzemi és f?egyenírányítók)."
Tehát akkor ez egy nagyjavítást jelent.És várhatóan hol kezdik el a felújítási munkákat?Szombathelyen,Vagy elviszik Szolnokra?
"100 millióba kerülne az üzemképessé tétele?"
Körülbelül.
"Úgy vázlatosan mi a baja,mit kellene kicserélni?"
Forgóvázcsere, TC felújítás, motorfelújítás, villamos újrakábelezes, illetve az egész vezerl?rendszert újra kell építeni, és hiányoznak a z egyenirányítók bel?le (segédüzemi és f?egyenírányítók).
"Tudtommal a turbója el van repedve."
Nem a turbó, hanem a tartókonzolok.
"Az Északiban láttam múltkor egy M63-as gyanús turbót.De nagyon poros volt már."
Állítólag FC-ben is van jópár M63 alkatrész.
100 millióba kerülne az üzemképessé tétele?
Úgy vázlatosan mi a baja,mit kellene kicserélni?
Tudtommal a turbója el van repedve.Az Északiban láttam múltkor egy M63-as gyanús turbót.De nagyon poros volt már.
Hivatalosan 172 km/h, de az teljesen új abroncsokkal, a Teloc pedig tudtommal középkopott abroncsokra van konfigurálva, tehát valóban olyan 180 km/h volt a sebesség rekordja a 002-nek. (keringenek pletykák nem hivatalos sebességrekordról, ahol a 180-as teloc kiakadt, szintén teljesen új abroncsokkal. Lehet számolgatni)
A 2003/44. számban az Opel V6 CDTI fotójának hátteréül választott M63 mozdonyról kijelentik: "megbízhatatlansága miatt pár év után kikerült a vasúti forgalomból". Ezt annak apropóján teszik, hogy az említett Opel sikeresebb karriert fut majd be, mint a nevezett dízelmozdony. Nos, az M63-as két magyarországi vasúti rekord bejegyzője, sebesség(180 km/h), illetve teljesítmény (3000 LE) vonatkozásában. Tehát nem csupán "nagy", hanem a legnagyobb teljesítményű dízelmozdony volt a MÁV-nál. Szerintem az Opel V6 CDTI, minden jó tulajdonsága ellenére, nem fog semmilyen rekordot megdönteni.
(Dr. Kovács Gellért, Keszthely)
Ami kérdés fölmerült bennem: valóban tudta ezt a sebességet vagy ez is csak legenda a 21. Nohab mellé?
Kicsit más: a Ganz mise után együtt indultunk haza gmarc kollégával. Pont azon mosolyogtunk, hogy a gagyi Herculest le kéne cserélni Gyíkra, mert nem bírja kifűteni a Venezia EN-t. :-))))))))))).
Megmondom őszintén, ez nekem is szöget ütött a fejembe...100+ millió forint, az nem kis pénz, főleg úgy, ha figyelembe vesszük, hogy a KM nem csak a vasúti közlekedéssel foglalkozik, hanem, mindenfajta közlekedési ágazat tárgyi emlékét hivatott őrizni....és elnézve pl a PECSA repüléstötrténeti kiállítási csarnokának az állapotát....persze, ha lottóznak, akkor minden ok. Megmondom őszintén, egy kissé bűzlik ez a dolog, és attól tartok, hogy ennek a levét a gép fogja meginni.
GaGe, nem tudod, hogy miket írtak össze sm-ben?
Kíváncsian várom a fejleményeket, és bízom a legjobbakban.
Jó kérdés, ugyanis 2 verziót is halottam a M63 sorsáról a felújítása után.
1, Marad SM-en, és csinálják ők a nosztalgia járataikat, meg gondolom gáz esetén beugró gépnek is jó (mondjuk Venezia vagy Savaria IC elé).
2, Megy vissza Füstibe, de csak KM engedélyével mozoghat saját lábon. (gondolom az anyagolásra való befogást megakadályozandó)
És ezt a Közlekedési Múzeumban is tudják?:-)
Máshogy teszem fel a kérdést. A KMben tudják, hogy mi lesz a sorsa a 100 milliójuknak miután beépült a Gyíkba. Kinek fog fiallani....?
Ezen ár tükrében a remot egy iskolai zsebpénz kategória:-))))
"Üzemképessé akarják tenni?"
Úgy néz ki, a Közlekedési Múzeúmnak van 100+ milliója a gépre.
"Hol van most?A szerelőcsarnokban?"
Hogy pontosan hol van, azt nem tudom megmondani, de az alsó motorszin környékén valahol.
Konkrétum nem sok.
A mozdony átvizsgálást úgy-ahogy befejezték, összeírták mi kellene bele, mit kell kicserélni, felújítani. A lista végén az eredmény 9 jegyű, munkadíj nélkül.
A listát leadták, várják a választ.