Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
anynit mondok neked, hogy nézd meg az új Honda Civic kampány vagy miylen reklámját, valahol a neten fel lehet lelni. Megőrülsz, olyan. Akkora ötlet, inkább nem lövöm le...Mellesleg az új Civic, na az. Na az. A z olaszok szép csendben elkezdhetik design, ötlet és egyéb témában felköthetni a gatyát. Az új Civicről megmondanád hogy japán? Beszarás az a cucc...
OFF Gondolom is, signor... Most voltam lenn egy blázra, kolléga 10 m-re beszállt a Civicjébe, halk reccsenés, tolatólámpa ég: hát ennek JÁR a motorja, bazzeg!
Na ezt tudják Szoicsiro mester darabjai a mai napig. De még nem döntöttem. Irigyeim száma így is, úgy is töméntelen, ami jól van amúgy:)))) ON
Az a nagy büdös helyzet, hogy most hogy végigolvastam amit írtál, szerintem végképp eldöntöttem, hogy maradok ezeknek a vasaknak a távoli szemlélője, tudom hogy utánozhatatlan a feeling, de milyen érdekes, hogy ez az Accord is van olyan szép mint a Kappa, sokal jobban megy, sokkal kevesebbet fogyaszt, sokkal kompaktabb, és még érzés is van benne. (tudom mert ültem benne. fantasztikus gép, tényleg, nem olyan "japánautósan" unalmas, hanem van benne bátorság, gyönyörű ívek, csodás formák, egyéniség...gondold meg szenyor...) Az a nagy helyzet, hogy a Hondák engem meggyőztek. Minden tekintetben. Szeretem a Lanciákat, meg az olasz autókat, DE. DE.
Hát, mester. Tegnap láttam egy ugyaniylet, csak épp abban a tipikusan piros Honda színben. két kiröff hátul, kis ültetés, talán pont a type s vagy melyik változat volt. Eléggé szerelmes lettem...szeirntem te is kipróbáűlhatnád, állítólag iszonyat amit megy:-) És hát a forma, gyönyörű csodás....
Józanabb pillanataimban perszehogy nem vennék 4,4 milláér vasat, csak most ez a komplett Kappa-vezérléscsere (hibák, javítások, árak lentebb, vkinek tán hasznos lehet) na meg a motorfelújító műhely tegnapi ajánlata némileg felnyomta a szokásos 130/80-at. Mert ugye, ha már a kezükbe kerül, akkor minél többet reszelnének rajta: a maguk szempontjából igazuk is van, sőt, biztosan így a legjobb, de már közelítünk a 150-200e-s végszámlához. Pedig "csak" két szívószelep lesz cserélve, ami jóval olcsóbb a kipufogóknál, vagyis lehetett volna sokkal rosszabb is. OFF A család rozzant állapotából lassan újjáépülő Y-ját színes pasztával megsuvickoltam tegnap - ma már visszahallottam az irigykedéseket a gyerek óvodai csoportjából:)) Szerintem is szép autók a Lanciák. De ez a legjobb, amit elmondhatok...
Van ott 1-2 kereskedés,. Ha abban álll, amelyik a "város" felől nézve jobbra a kanyar előtt van, akkor... Ott már jártam régebben. Kinéztem ott tavalyelőtt egy Xantia Activa V6-ot.
1. Mire odaértem, az internetes irányár 300e-rel megugrott. (Telefonáltam előtte, én ökör.)
2. Az autó kívül-belül darabos, ütött-vert, elöl-hátul repedtlámpás stb. volt.
3. Próbaút a parkolóig meg vissza. Elég is volt.
4. Pár telefon után az ár visszaállt eredetire, majd - 300e, miután egy ismerőssel feltáró beszélgetést folytatva 8-900 ezres felújítási számla jött ki. (És akkor is 1 ronda leélt darab lett volna.)
Autó ott maradt, a lóvé meg nálam.
Csak azért írtam le, mert 97-ig sima 2.4 tádé Kappák voltak, a JTD (100 kW) a 98-as modellfrissítéssel jött. Amúgy sok szerencsét.
Kérdezősködnék Kappan vásárlása ügyében! Van egy kiszemeltem,mégpedig Ő: Kappa JTD Namost pénteken nézegettem,de csak itthon (80 Km-re a Nagyfalutól) kezdte el birizgálni az agyam,h alaposabban + köllött volna nézni,kipróbálni. Amit láttam az a szememnek kielégítő volt. Az ára elég alacsony.Valami okának kell lennie. Kérdeztem a dealert kinek még a szeme sem állt jól,aztán hány Km van a jószágban? Aszongya 110 E. Nem akartam az orcájába röhögni,így inkább odébálltam. Ez volt az első gyanús jel. A másik: '97-ben már volt JTD Kappa? Szóval,ha úgy döntök,h még1x meglátogatom mire kell NAGYON odafigyelnem? Most egy tádé Tipot nyúzok,szóval valamennyire van fogalmam a kamrás dízelekről,de mégis?
Én nagyon szeretem. Ez az első vas, ami megérte nálam a negyedik évet. 2002 óta van nálam. Egyelőre marad is. Most vettem rá új gumikat.
A társam hasonló cipőben jár, mint Te. Most rakták össze a Kappáját, szintén feszítőcsapágy, aztán összekócolódtak a szelepek. A vezérműszíjban kb. 40 ezer volt. Én is egyből rohantam megnézetni a sajátomat.
Magnifico-t összerakták, erősen csilingel, hogyarosseb:((((
A gyárihoz képest QH vízpumpát* és spanyol felsőtömítéskészletet (hfej, szfedél, szelepszárszimm, sortöm-k) veszek, ez önmagában 50rugó megtak. Remélem beválnak.
A vezérlés komplett cseréje gyári cuccokkal, márkaszervizben munkával együtt 82k. (Ez mongyuk ugyanennyi lett volna vásárlás után is, de akkor most nem csörömpölne. Valszeg beütött 1 v. több szelep.)
Következik: lebontás hengerfejig, síkolás, tömítettségmérés, kárfelmérés. Szükség esetén szelepek cseréje (szívó 5,5 k, kipuff 16k/db), összerakás.
Tanulság.
Kopogó motorost ne vegyetek meg, vagy azonnal irány a szerviz, TMK. Bármilyen enyhe mechanikus zörejre paranoid vészreakció, futás szerelőhöz. Lehet hogy csak egy kilazult akármit kell meghúzni, de lehet hogy így jártok.
Na mindegy, a végén jobb lesz mint új korában, az Y meg gurul.
A japók hatévente szétesnek, bármit csinálsz velük. Élettartam-méretezés. Akkor ez most a második nagygenerálnál tarthat, jó lenne tudni, hogy előtte vagy utána...
A márkaszerviz mérsékelten áll hozzá, kicseréli csak a csapágyat de 4,5 k-ér. A szíjra viszont 30-at mondtak, ilyenkor lehet filózni h. utángyártottat vmelyik alkrészkertől (akik a hátsó fékbetétekkel pl. átq*rtak, 1 mm-rel szélesebbek, nem fexenek föl) vagy a gyárit aranyáron, de talán nem veri szét a motort a gyengébbik, ha szakad. :()
Üdv néktek!Az a balance szíj már a 90-es Dedrába is vót,és annál is a vez szíjjal együtt kell cserélni +még az össz görgőt.A balance szíj görgőjével oda kell figyuzni a kereskedőkre,mert szokás azt mondani,hogy :sajnos csak gyári kapható--28e Ft.pedig cserélhető csapágyas,ami az SKF szaküzletben--mélyhurnyú,magas teherbírású,dupla szimeringes--2600Ft.Szíjjak kijönnek 8-10e Ft/db.Ha már össze üt a szelep,az már gáz,plusz 30-70e Ft (szelepminőségtől függ) hengerfejes.Ez bármellik márkánál előfordul,csak nincs balance,de van gyenge vez tengely stb.
Turbóhoz semmi köze (ne a próféta szóljon belőled, hallod-é!), hanem a két, ellenirányban forgó kiegyenlítő tengelyhez*, aminek a központi fogaskerekében lévő csapágyát 157e-nél tán má télleg cserélni illett volna. Szerviz tavaly nem mondta, ez mongyuk nem engem minősít, és a gépkönyvbe se láttam nyomát.
*Baeg, fogalmam se volt ról,a hogy ebben ilyen van, mindig az Opelnél, Mazdánál, stb-nél emlegették a cikkekben hogy ettől olyan csendes meg kifinomult a négyhengeres, de hogy a Lancia is ezt alkalmazza (ezek szerint az Integrale is???), azt álmomban nem gondoltam volna.
Amúgy meg... A Kappához télleg nagyvonalúnak kell lenni. Előbb-utóbb úgyis szíj+csapágy csere lett volna, nem verődött szét semmi, ráadásul támogatom az idén 100 éves márkát. Nem megy rossz helyre.:))) És fogalmam sincs, mennyit költöttem volna idáig a Volvóra vagy a BMW-re. Igaz, a sor 5 és 6-osokban nincs ez a nyamvadék kiegyensúlyozó tengelyes hóbelevanc, mer ugye másodrendű szabad tömegerők híján minek... Így viszont nem rázkódik a négy cilinder és elpörög 7ezerig. Amíg be nem rág az a kib*szott csapágy és meg nem nyírja a q*va drága bordásszíjat:((( Láncos, V6-os, biturbó nagykategóriás Lanciát akarok egy-két éven belül, Signori Torinesi! Ja és kombit, ha lehet! Gracie! Addig is nézek V6-V8 QP-kat.
Így voltam a Xantiával. Beszálltam A pontban, kiszálltam B-ben, oszt' annyi. Mongyuk asse vót csunya, csak fílingben 12 egy tucat. A Kappának meg mindig villognak szembe. Nem az ámulattól, hanem előzés közben:))) El nem tudják képzelni, hogyan fogok beférni. És aztán kövér gáz, dorombolás, ülésropogás, vigyor, még nagyobb vigyor, és bő 200 méterekre simán visszasorolok... RAKJÁK MÁN ÖSSZE!!!:))))
Hát igen OFF Accord csodaszép...És állítólag nagyon jó is.
Megértem ám, hogy van mire emlékezned..Nekem pl semmire, a Focusból. De tényleg semmire. Semmi emlékezetes "gyorsulás", vagy helyzet, semmi, csak ugyanaz mindig. Unalom a köbön.
Ha már OFFolunk meg Honda, tegnap elgurult mellettem egy 1-2 éves Accord, hát barátom, az utóbbi tíz év lexebb limója, nálam üti még az új 3-ast is. 4-5 misiér már tűrhetők akadnak:((( ON Ezért marad Magnifico.
Az a bosszantó, hogy pár napja kapott finom full-szin olajat, ment mint álom, csöndben, pörgősen, erősen, erre tessék. De legalább most rendbeteszik, a szerelő szerint pár alkatrész erről a fertályról már korábban kihullott mert nem találta, + meglesz a szelephézagoltatás, jó lesz. Nincs reális alternatívája.
Vagy szórod a milliókat és pár év nyugi, vagy évente 1-2 nagy guriga megy a szerviznek, pláne ha tuningolt, turbós öreg digód van. De nekem legalább van mire emlékeznem az elmúlt egy évből:))))
Off, kicsit mostanában beleástam magam a Hondákba is, de gyerekek...annyira idegesítő, hogy egyszerűen NEM LEHET normális állapotút kapni, gondoltam nézek valami szép kupét, 1.5 lsi, de egyszerűen, nincs, mind gányolt, szar, sufnituning...áhh OFF VÉGE
Egyre kevesebb a pénzem is, a Kappa álom meg egyre távolodik...
Csak hogy hogy visszavegyek kicsit mindenkinél a Kappa-mániából: pocsék hétvégém volt.:-(((((((
Szombat du. elkezdett vmi halkan köszörülni a motortérben. OK, spré a hozzáférhető csapágyakra, el-elhallgatott. Aztán megint. Nem túl hangosan, sőt, menetközben sehogyse. Aztán néha sírni kezdett valami. Nem ékszíj volt, lecsekkoltam. Aztán elhallgatott. Vasárnap du. (mikor máskor????) hosszabb útról hazafelé, garázstól 2 km-re elölről csattanás, kattogás, zakatolás, motor elgyengül, fullad, iszonyatosan csattog: ez ugyebár vezérlés, átugrott v mi. (Szervizkönyv szerint, ami többször helytállónak bizonyult, alig 57e km volt vezérműszíj-csere óta.)
Ma de. tréler, szakadó esőben a szervizig (kivételesen márkaszervizbe), szétszedték, du. tel. Na most: kiegyenlítő-tengely külső szíjvezető csapágya szétnyíródva, szétesve. Ettől ment el a vezérlés, szerencsére csak egy foggal. Cserélni kell azt, amit normál szíjcserénél, plusz a kétoldalon bordázott "balansz" szíjat, csak ez az alk.rész 30k HUF! Ha elszakadna, vinne mindent, nem lehet megúszni. Szerencsére" a csapágy külön cserélhető, így talán megúszom a végén ötszámjegyű blokkal.
Tehát: a kétliteres 16V turbo motornak van két kiegyenlítő tengelye, ami bekavar a vezérlésbe is, és a csapágya csinálhat hirtelen egy százezres számlát. Tudom hogy ebben a kategóriában egy vezérműszíjcsere is lehet közel ennyi, de azért ez nem volt szép, Magnifico...