Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ja és szíves figyelmetekbe ajánlom a www.autoscout24.de oldalt, ahol aztán lehet mazsolázni a temérdek kappa között...Lehet a behozatáson gondolkodni:-)
meg láttam olyan összeállítást is, hogy ilyen pezsgőmetál szín, meg iylen haragoszöld metál, és belül pedig bordó alcantara, vagy plüss. Na olyan kéne nekem, csodálatos
Hali!Ha már ennyire dícséritek,nekem is köll 1 Kappa.Bár eddig sem volt kétségem,hogy csak Lanciám lehet aPrisma és Dedra után,bár a Lybra is kacsingat felém.
muszáj vennem egy kappát. Az előbb láttam az utcánkban, szürkészöld színben, csodálatos gyári állapotban, kívül belül. Anyám. Az én Focusom ehhez képest egy szekér, egy szar, egy semmi. KELL nekem ez a kocsi, megőrülök.
Kész a kislancsa szellőzőrendszere: csak javítás, márkaszerviz, kb. 3 óra = 13,2 kila. Viszont műxik a hőfokszabályzó és nem akad a befúvásvezérlő tárcsa se.
+ ha igaz, ezt visszakapom, mert alapból ilyennek kellett volna lenni.
Ez esetben a szokásos olasz elektronikai parajelenséggel állunk szemben, ami szerencsére a Kappában elég ritka.
Viszont ha egy erősebb rádiót nyomtok bele és full hangerőn kivágja a kódbiztosítékot (érdekes módon azt, nem a tápét) akkor sok minden meg tud bolondulni, minden gyújtásnál nullázódik a rencer stb., úgyhogy abból okvetlen legyen cseredarab. (Eddig a Tekkóba láttam legolcsóbban olasz késes 10db-ost.)
Minden relatív, és hogy mennyire, az tegnap este derült ki. Az üres hűtőt látva befogatoltam a nagyvasat Metro irányába, és 5 nap Y-ozás után kiderült "egy kis" különbség. Nem sok, csak mint a teológia és a geológia között. Ég és föld.
Garázsból ki a servotrinic-kal mint álom, autópályán bekeményedve nyílegyenes irány a viharban is, meg vigyázni mer' seperc alatt 180, hangtalanul, úthibákon észrevétlenül átlépve (amik az Y-t és tsai.-t már 100-nál dobálják).
Akinek futja még pár száz k HUF-ra meg 3-4 (v6-nál 6-7:))) liter többletfogyasztásra, annak szerintem a biciglik felejtősek:))) Ha hallgattok az öregre...
Termosztát rendben, vízhőmérséklet sem mozog semerre. Mondom, a "hiba" lényegében teoretikus, ui. csak a computer agyában létezik, semmi más műszer nem mutat ki semmit, változás sincs a motor működésében, fordulatszámban...stb. És azonnal meg lehet "javítani" ha kicsit felpörgeted. Nem is azért említettem, mert nagyon foglalkoztatni, inkább csak a teljesség kedvéért.
A termosztát volt már rossz régebben, akkor nem nagyon akart felmenni a vízhőmérséklet, persze rögtön cseréltem, azóta mint a kisangyal 83-88 fok.
A fogyasztásra pedig - ahogy azt te is megjegyezted korábban - az a magyarázat, hogy egy 3000-es szívómotoros 1.6 tonnás autóval, üzemi hőmérsékletet alig-alig érintve 3-4 kilométereket megyek a városban. És eltérően néhány önfényező PR-autóstól, én nem próbálom senkivel elhitetni, hogy ez a mutatvány lehetséges 14-15 liter alatt.
Akit egyébként "aggaszt" a fogyasztás, néhány további első kézből származó adat (és hangsúlyozottan kiválóan működő autókra vonatkozik):
BMW 530-as turbódízel 13-14 liter téli városi használatban.
Pier, atenszión szilvuple. Idézet a 97-es modellévről szóló katalógusból: "A Lancia zászlóshajója, a Kappa számos módosítással, a menet- és zajkényelmet szolgáló újítással jelent meg az új modellévben. Ráadásul a típuscsalád két új változattal is gazdagodott..." Ennél részletesebben nincs, de jó hír, hogy drámai változást ezek nem jelenthetnek.
Szerintem nincs, amúgy a magyar nyelvű kiadás, ami 96 végén jelent meg (a 97-es modellévről), tehát lehet hogy 96-os javításokról írtak benne. Otthon megézem, este bemásolom, ha érdemes.
Az enyém 96-os, négy éve vettem Zürichben, első tulajtól.
Feketemetál, 3000-es, automata, belül beige... lehet, hogy vannak gyári hibái, de akkor nem lehetnek túlságoson komolyak, ha eddig nem vettem észre.
Csak kopásból, használatból eredő hibákkal találkoztam eddig (futómű, szíjak, ajtó csukogatás-nyitogatásból eredő vezetéktörés...stb).
Illetve egy érdekes "hiba": amióta csak megvan, két-három hetente, indulás után kb. 3-4 perccel a computer szerint "motorvezérlés hiba" van (motor steueranlage defekt), de érdekes, hogy ettől még minden ugyanúgy működik, mint amikor nincs kiírva semmi. Ha felpörgetem a fordulatot, a jel elmúlik. Vezérléshez semmi köze sem lehet, mióta nálam van, már két garnitúra szíjat és görgőt is cseréltettem (vezérműszíjjal nem viccelünk!!), vezérlésállítás..stb is volt és sehol soha semmi hiba.
Olvastam, hogy az első generációnál a fed.comp. kijelzőjén meleg nyári napokon el szokott menni egy sor led, ezt néha én is tapasztaltam. De semmi pánik, ha nem állsz a napra, még ilyen sincsen.
A legfontosabb az, hogy kitől veszed, és hogyan használták korábban. Lehet az öt évvel fiatalabb mint az enyém, ha valami barom használta és sziloplaszttal tömítette a szelepfedelet, meg technokollal ragasztotta vissza a belső kárpitot és évente húsz forintot sem költött rá.
Hát ez az, 94-est még én sem láttam, úgyhogy a gyakorlatban szerintem el lehet könyvelni egy 95-öst úgy, mintha az első gyártási évben készült volna.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Egy dolog még mindig aggaszt: mik lehettek vajon azok a hibák, amiket 97-ben kijavítottak?
Az ams autókatalógus szerint egyébként 97-ben (az SW megjelenésének évében) sokat javítottak a Kappákon, alig egy évvel a 2. gen. megjelenése előtt. Ebből elvben az következik, hogy ha a rászánt összegért csak 1-est kapsz, érdemes 97-98-ast választani.
Igen, az egyértelmű, hogy a második széria mindig jobb, mint az első. Nem is erre voltam kiváncsi, hanem arra, hogy állítólag a gyártás első évében, amibe talán beleesik egy 95-ös Kappa is, voltak szériahibák, amiket aztán az utána szalagról lejövőkön kijavítottak. Csak azt nem tudom, hogy mik voltak ezek a hibák, és 10 évvel utána mit lehet velük kezdeni...
Motort nemtom, a többi úgy királyság ahogy van. Feltéve, hogy a Dedra szerpentines mozgékonyságát nem várod el. Városi krúzolósok, sztrádán tempózósok előnyben.:))
A megbízhatóság előéletfüggő, a dízeleket sajna azok vették, akik többszázezret akartak belerakni. Azért egy felújítólötty sokat segíthet, tehát: SEARCH ON!