Keresés

Részletes keresés

GaGe Creative Commons License 2003.12.26 0 0 246
Üdv Szöcske!
Már taliztunk Dunaújvárosban, éppen egy Szergej-el mentél azt hiszem Paksra, ém meg mentem bi-02 -höz konzultációra M63 ügyben. :) Amúgy tetszik a képeslap a 002-ről :)
Előzmény: Szöcske 001 (245)
Szöcske 001 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 245
Üdv mindenkinek!
Kellemes Karácsonyt!

bi-02 ajánlására kerestem fel ezt a Fórumot. Az M63-asokkkal annak idején nekem is volt alkalmam utazni, nemegyszer a már említett kollégával, bi-02-vel.
Magamról annyit, hogy jelenleg is vasutazom, a Szöcske felhasználónév utal a nevemre is, talán akad olyan is,akit ismerek, vagy ismer engem. Szőcsényi Zoltán vagyok, jelenleg a 010-es Szöcskén járok. Egy évvel vagyok ifjabb az első két M63-asnál, de még kb. 88-tól nemegyszer utaztam vele, feketén, lógva a Mechwartból. A kedvencem az Egyes volt, talán ezen voltam a legtöbbször. De élveztem a 002, 003, 005, és a 010-es mozdonyok varázsát is. Sajnos a 009-hez a második, egyben utolsó, rövid élete alatt nem volt szerencsém.
Örülök, hogy összegyűlt néhány ember, aki a lelkén viseli ezt a technikatörténeti szempontból jelentős jármű sorsát, igyekszik összegyűjteni a fellelhető dolgokat, dokumentumokat. Ha megengeditek, csatlakozom hozzátok.
Csináltam valamikor pár fotót is, ennek egy része már bi-02 segítségével felkerült a netre. Ilyen az M63 001, és az M41 2101 együtt, Fehérváron. Sajnos a minőség az akkori lehetőségemnek megfelelő: ORWO filmre Smena 8M-mel készített képek.
Igyekeztem azonban mást is összegyűjteni a sorozattal kapcsolatban. Így biztos örömhír lesz Térfelvigyázónak, hogy az általa keresett ÁBRAFÜZET Az M63 sorozatú dieselmozdonyok üzemeltetéséhez megvan, a szombathelyi kiadás, ugyhogy másolható. Sajnos a lapok alapszíne a korabeli másolástechnikának köszönhetően kékes.
Egyelőre ennyi, mert késő van, és hadilábon állok a gépeléssel. A késöbbiekben még szeretnék több dolgot megosztani Veletek.
Még az A25-ösökkel kapcsolatban annyi: DVM 12-es ( gyárilag Pielstick motoros Bobó ) Magyarországon maradt példányainak pályaszáma A25 101-104, és A25 106. Még mind üzemel! Ami ennél is érdekesebb, az A25 073-074 egy szolnoki átalakítás során 6PA4 V 185 VG ( a 6 nem elírás, valóban hathengeres ) motort kapott. A feltöltőnek utánanézek.
Jó éjszakát!
Szöcske

GaGe Creative Commons License 2003.12.24 0 0 244
Kellemes Ünnepeket minden topiclakónak!
GaGe Creative Commons License 2003.12.24 0 0 243
Ebben az a szomorú, hogy sejtéseim szerint az M41 sorozat segédüzemi és vonatfűtési szabályzó körét, a V63 sorozat tirisztoros menetszabályozó rendszerét és a sebesség jeladót alaposan kiveséztétek. Gondolom meg sem említették, hogy ezek mind az M63 sorozaton lettek kifejlesztve...
Előzmény: bzoli_155 (242)
bzoli_155 Creative Commons License 2003.12.23 0 0 242
Sajnos igy van, az M63-rol csak emlites szintjen tanultunk. A ma kozlekedo gepeket reszletesen de pl. mar az M40-rol sem tudok tul sokat pedig mindig is tetszett. Ugylatszik keson vegztem:o)
Azota persze sokminden tortent de jo ujra feleleszteni a regi tudast es erdeklodest.
UdvZoli
Előzmény: GaGe (241)
GaGe Creative Commons License 2003.12.23 0 0 241
"Sziasztok,
en tegnap este akardtam ra erre a topicra es meg kell, hogy mondjam nagyon elveztem az olvasast."
Szia neked is, és üdvözlümk a köreinkben :)
"En nem sokat tanulam a M63-rol mivel akkoriban mar nem nagyon teljesitett szolgalatot az orszagban, mifelenk meg korabban sem jart."
Ezt szomorúan olvasom, mert nagyon sok olyan alkatrésze és berendezése van, amely más mozdonyokban tovább él.
Előzmény: bzoli_155 (239)
GaGe Creative Commons License 2003.12.23 0 0 240
Szia!
"-Útmutató az M63 sorozatú diesel mozdonyok üzemeltetéséhez ( kiadja: Szombathely)"
Ez nekem a ferencvárosi 1976-os kiadásban van meg, sajnos a fénymásolat fénymásolatának a fénymásolata.
"M63 DVM-10-2 tip. 2700 Le-s Co'Co' d.v. mozdony villamos berendezés műszaki leírás, és karbantartási utasítás"
Ebből nekem a szöveges rész van meg...
Írj egy e-mailt az adatok megadott mailcímre, és kitalálunk valamit.
Előzmény: Térfelvigyázó (238)
bzoli_155 Creative Commons License 2003.12.22 0 0 239
Sziasztok,
en tegnap este akardtam ra erre a topicra es meg kell, hogy mondjam nagyon elveztem az olvasast.
En vegzetsegem szerint vasutgepesz vagyok de az egyetem utan mas teruletek fele orientalodtam. Ami megmaradt a kozepiskolabol az most felelevenedett. En nem sokat tanulam a M63-rol mivel akkoriban mar nem nagyon teljesitett szolgalatot az orszagban, mifelenk meg korabban sem jart.
Amiket hallotam, az mindig erdekelt es epp ezert volt jo olvasni ezt a topikot, foleg a techinai jellegu tipus ismertetest.
Termeszetesen mostanol folyamatosan figyelemmel fogom kiserni a topikot.
Szoval kitartartast a munkatokhoz.
UdvZoli
Térfelvigyázó Creative Commons License 2003.12.21 0 0 238
Üdv mindenkinek!
örülök, hogy ezt a gépet is megcsinálják ( vagy legalábbis a szándék megvan). Sajnos élőben nem láttam működni ezt a típust, de videón igen: a szívemhez nőtt!
Van 2db, M63-al foglalkozó könyvem, amiből kis időráfordítással választ kaphatnánk a felmerülő kérdésekre és nem lenne torokharapdálás az esetleges tévedésekből.
A címek:
-Útmutató az M63 sorozatú diesel mozdonyok üzemeltetéséhez ( kiadja: Szombathely) megj: ez egy barna, puhafedelű köny, rajta egy rézmetszet pirosan nyomtatva.Valószínűleg tartozik hozzá egy jellegrajzalbum, mert hivatkozik ábrákra.ez nincs meg. Ha valakinek megvan, akkor kérem jelentkezzen, mert szeretném lefénymásolni.
-M63 DVM-10-2 tip. 2700 Le-s Co'Co' d.v. mozdony villamos berendezés műszaki leírás, és karbantartási utasítás megj: ez egy Ganz Villamossági művek által kiadott ábragyűjtemény.
Ezeket a műveket szívesen megosztanám másokkal, mert szerintem összefogással többre menne a vasútbarát társadalom!
Bocsi a hosszúságért!
V43 1177 Creative Commons License 2003.12.21 0 0 237
Gratulálok az M63 lekerüléséhez Szombathelyre.
Szurkolok a teljes felépülésének!
Üdv!
Előzmény: GaGe (229)
GaGe Creative Commons License 2003.12.21 0 0 236
Költői kérdésekre nem szokásom válaszolni... :)
Előzmény: Ep128 (235)
Ep128 Creative Commons License 2003.12.21 0 0 235
Akkor is lemész fotózni majd, amikor szétkapják? :-)
Előzmény: Törölt nick (234)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.20 0 0 234
"Igen, ők is tudják, mert ők mondták. (Nagy Alfonz és Ámon József)"

Akkor királyság van!

Előzmény: GaGe (233)
GaGe Creative Commons License 2003.12.20 0 0 233
Igen, ők is tudják, mert ők mondták. (Nagy Alfonz és Ámon József)
Előzmény: Törölt nick (232)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.20 0 0 232
"Az átvizsgálást Január közepén kezdik meg."

Ezt ők is tudják már? A napokban volt olyan, hogy 22 géprevárás borzolta a kedélyeket! Katasztrófális az M62-es helyzet, és január közepére nem lessz több szerelő semmivel, mint most. Sőt a leépítések miatt valószínűleg kevesebben lesznek! Emlékezz valaki azt írta még a TMK lakatosok is mozdonyokat javítanak....
Valószínűleg a TMK kiszervezésre kerül! (hálózati szinten)

Előzmény: GaGe (231)
GaGe Creative Commons License 2003.12.20 0 0 231
Az MVP nyitására kell felvinni a gépet (Március). Az átvizsgálást Január közepén kezdik meg.
Előzmény: Ep128 (230)
Ep128 Creative Commons License 2003.12.20 0 0 230
Nagyon jó képek, köszi!
Tudni valami tróla, hogy mit mahinálnak vele pontosan amíg lent lesz? (Tényleg, meddig is marad ott...?)
Előzmény: GaGe (229)
GaGe Creative Commons License 2003.12.18 0 0 229
Gondolom sokan vártátok a keddi szombathelyi látogatás eredményét, hát most íme:

Szombathely I. - Az M63 003 belseje, Vesz szekrény, egyenirányító szekrény, menetszabályozó szekrény, motortér, hűtőtér stb...


Szombathely II. - M63 003 a mozdonyfelvigyázok irodája melett a VFK 000 társaságában.


Szombathely III. - A telep területén készült képek. 424 005, M40 112, M40 201, VFK 000 és 001, stb...


A képeket Lévai Jánossal közösen készítettük.


Köszönet a Szombathelyi vontatási telepról Nagy Alfonz-nak és Ámon József-nek, akik lehetővé tették a képek elkészültétt.


Gábor

GaGe Creative Commons License 2003.12.18 0 0 228
" ugyanolyn hanyag bánásmódban lesz része, mint társainak...már többször emlegetett Bbmot "
Ezért írtam, hogy nem szeretném, ha az mvp közelébe kerülne mégegyszer. Szombathelyen helyre pofozták amenyirre lehetett, a forgovázakat és marokágyakat felújították, a belső teret is szépen lefestették, a külsejét is igényesen felújították (az más kérdés, hogy német undornak nem tetszett, és átfestette erre a borzadályra ami most van... bár nem tudom mi a fasz köze van hozzá). Erre a füstiben mit csináltak vele? A megnyitón kirakték a felüljáró alá, kinyitottak rajta mindent, leszedték a fedeleket is, a "vasutbarátok" hagy vigyék amit érnek. Utána egy darabig bent állt a fütőházban a Nohabokkal együtt. Aztán kaptak valamit, ami hasznot hoz nekik, és kibaszták rohadni a szabadba a Gyíkot.
Ezért lenne jobb, ha gép Sm-en maradna és ott állítanák ki, illetve ha valaha fel lessz újítva akkor ott legyen nosztalgia üzemben, én nem nosztalicskánál. Márcsak azért sem, mert a 003 nincs törölve a Máv állományból, "csak" fentartásból kivont jármű, és Sm-re van állomásítva.
Előzmény: braun (227)
braun Creative Commons License 2003.12.17 0 0 227
Szevasz!

Nos, ami a profitorientációt illeti, azt hiszem, azzal semmi baj nincs. Több topicon kivesézték már ezt a témát. A probléma inkább az eszközökkel van, meg a hozzáálláson.
Ami pedig a Gyíkot illeti, én annak örülnék a legjobban, ha az gép kívűl-belül rendbehozva ott állna a parkban, szép színes ábrákkal bemutatva a gép műszaki felépítését és kész. Ne mozogjon a önerőből egy centit se! (bár személy szerint nagyon örülnék neki) Mégpedig azért nem, mert az egy olyan mozdony, ami rendkívüli módon igényes a fenntartás minőségére, és nem tolerálja, ha nem foglalkoznak vele a kellő mértékben. A nosztalgia üzem meg nem biztos, hogy a számára megfelelő terep. Kevés pénz, ugyanakkor sok munka a gépeknek. Ez kimondottan a fejőstehén jellegű mozdonyok számára alkalmas. Lásd NoHAB, 424-es stb....( bár, ott is van egy határ, aminek be nem tartása sokszor helyrehozhatatlan károkat okozhat.)
"No mind1, ebből is látszik, hogy nosztalgia szarik mindenre amiből nincs pofátlanul nagy haszna."
Itt egy kicsit ellentmondasz magadnak, mert ha ez valóban így lenne, akkor a Gyík még mindig ott fogná a port a füstiben, és nem cibálták volna le Sm-re, hogy a helyrehozatalának lehetőségét vizsgálják. (Biztos nem az lebegett a szemük előtt, hogy légkondis nosztalgiavonatok előtt dübörög a masina....lehet, hogy majd anyagolni fog Ő is, ugyanolyn hanyag bánásmódban lesz része, mint társainak...már többször emlegetett Bbmot..)

Előzmény: GaGe (226)
GaGe Creative Commons License 2003.12.17 0 0 226
"jó helyen van, remélem egy zárható szekrényben"
Ami a nosztalgia kezében van, az nincs jó helyen. Nem lepődnék meg, ha valamyelyik parkbeli kiálításom látnám újra.Sőt a nosztalgiával kapcsolatban nem lepődnék meg semmin. Azonkívül a nosztalgián múlt, hogy idáig húzódott az egész, Sm már Szepetemberre várta gépet, csak a nosztalgia az amerikából majmolt 019-es svéd csodával volt elfoglalva. No mind1, ebből is látszik, hogy nosztalgia szarik mindenre amiből nincs pofátlanul nagy haszna. A 019-es Nohab 2 nappal a talpraállása után már anyagolt. Ha nem lett volna az anyagoloós buli jó előre lebeszélve, szinte biztos, hogy a mai napig alkatrész lenne.
Egy szó mint száz, a nosztalgia egy profit hajhász cég, a legundorítóbb fajtából, aminek nem szabadna, hogy bármi köze legyen egy múzemhoz.
Előzmény: braun (225)
braun Creative Commons License 2003.12.17 0 0 225
Szevasztok!

Nem ártana kissé cizelláltabban fogalmaznod, mert ezzel esetleg a tyúkszemére lépsz oln embereknek is, akik eddig segítőkészek voltak, nem csak Veled, hanem a hozzád hasonlókkal szemben. Tudtommal nem Sm ugrabugrált azért, hogy szeretnék azt a gépet átvizslatni, hanem a Nosztaliga lőcsölte rájuk. És ha egy kicsit más szempontból nézzük a dolgokat, akkor a káeftének köszönhető, hogy a géppel hosszú idők után végre történik valami. (hogy ez milyen céllel, arról már több pletykát hallottunk, de a zuhanyzóból szerzett infók nem mindig helytállóak....)
Ami a táblákat illeti, jobb, hogy a parkban maradtak, mert a Sm-i nagy munkában még a végén elkallódott volna....jó helyen van, remélem egy zárható szekrényben.
A Teloc óra kérdésében nem értek Veled egyet, mert ez egy nagy sorozatban gyártott alkatrész, csereszabatos..ha majd mozogni fog a gép, akkor úg is kap egy újat, aminek érvényes a hitelesítése. Ezzel az erővel se fékezőszelepet, se hengerfejet ne cseréljünk benne, mert az múzeumi gép, ne vigyünk el onnan semmit. Ez egy kicsit kicsinyes dolog, inkább azon gondolkodjunk, hogyan tudnánk ÉSSZERŰ MÓDON segíteni azoknak, akik a gép talpraállításán dolgoznak.

Barna

Előzmény: GaGe (223)
GaGe Creative Commons License 2003.12.17 0 0 224
Feltettem a képeket, a következő címről lehet letölteni:
http://m63.oldstars.hu/m63sm.zip
A képeket Lévai János-al készítettük.
Hamarosan lesz galléria formában is, lehet még ma este.
Gábor

ui: A file mérete 50 Mb.

GaGe Creative Commons License 2003.12.17 0 0 223
Na az a szemét rohadt banda csak semmi hasznát ne vegye semminek az M63-ről, kivéve ha az rajta van. Azonkivűl undorító egy mocskos dolog, hogy direkt lekapják róla a táblákat, hogy 100% visszamenjen a parka, pedig jobban örülnék, ha többet a közélebe nem menne a gép.
A tábla leszedés meg úgy lett volna korrekt, hogy oké, leszedik, de akkor fel az egyik vezérállásba, és na tartsák maguknál. Fogadok, hogy a kiszedett olajszűrőket és a TC-kből kiszedett szénkeféket sem adták oda SM-nek.
Ja a Teloc dolog:
Ezzel pedig megbontottak 2 védett gépet, ráadásul igen hülyen nézz ki az übergagyi szimulátorban a fekete vez álláson a szürke Teloc, és az M63-on is felettéb jól mutatt a V63 001 fekete telocja a szürke vez álláson.
Szal dögöljön a nosztalicsak vezetősége, ott ahol van. De minnél lasabban és fájdalomtelibben.
Előzmény: Törölt nick (222)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.17 0 0 222
Hűűűűha, hát ezek komoly gondok...de arra nem gondoltál, hogy amint egy gép kerítésen kívülre kerül, azonnal leszednek róla mindent, ami mozdítható, hm?
A Teloc az egyik legkönnyebben pótolható alkatrésze szerintem, más kérdés, hogy míg a V63.001-ben hasznát veszik, ide jó egy nem működő is....
Előzmény: GaGe (221)
GaGe Creative Commons License 2003.12.17 0 0 221
"Mit tett keresztbe a nosztalicska megint??"
1, A 2 zománc Psz táblát kivéve leszedte róla az összes táblát.
2, A V63 001 Telocja van rajta.

Előzmény: Ep128 (220)
Ep128 Creative Commons License 2003.12.17 0 0 220
Mesélj! (Képektől függetlenül is...)
Mi derült ki, meg mi fog még? :-) Mit tett keresztbe a nosztalicska megint??
Előzmény: GaGe (219)
GaGe Creative Commons License 2003.12.16 0 0 219
Sziasztok!
19 óra magasságában értem haza Sm-ről. A gép sajan nincs túl jó állapotban, ráadásul a nosztalicska még egy lapáttal rá is tett. A képeket sajna csak holnap tudom feltenni.
GaGe Creative Commons License 2003.12.14 0 0 218
Igen, Kedden megyünk, előreláthatólag négyen, jó korán kell majd kelni, hogy 6ra kint legyek Déliben. Ha minden igaz holnap megkapom Digitgépet, szal fel lessz avatba rendesen (256-os kártya lessz benne, de biztonság kedvéért viszek egy Notebookot 4gb vinyóval :)
Megpróbálom majd kideríteni azt is, mi lessz vele.
Gábor
Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.14 0 0 217
Érdekes a gép lent van Sm-ben a vasútgépész topic tele van vele ide meg semmi nem érkezik!
GAGE Kedden mentek?
V43 1359 a fotókat amiket készítettél ide teszed fel?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!