Váratlan esemény:
Az M63 003 teljesen váratlanul, és minden előzetes bejelentés nélkül kedden reggel megérkezett Szombathelyre, a szombathelyi főnökség tudta nélkül, mivel ők még a futási engedélyre vártak. A gép átvizsgálását holnap kezdik meg.
Nemrég beszéltem a szombathelyi fütőházzal (tudom, ilyen incs már, de nekem fütőház marad az akármilyen telep), amit megtudtam elszomorított.
Szóval a következő van:
A Gyík futőképes, vontatható.
Mozdony és személyzet is van a vontatására.
Futási engedély nincs és idén nem valószinű, hogy lessz.
Hely sincs, mert a döglott Dieselekből kell előszőr gépet csinálni, különös hangsúllyal a 300-as Szergejekre nézve, állítólag legalább annyi gond van velük mint annó M63-akkal volt. Jelenleg 3 megy, 1 Északiban főgépcsoport cserén. Igéretet kaptam 1 hetes előjelzésre a 003 vontására, amint megkaptam igérem szólok.
Sajnos ez van...
Gábor
ui: viszont ha minden jól megy ott leszek a Szöcskén ami vontatja lefelé :)
"Estleg valaki meg tudná mondani, melyek készültek az M63 nullsorozat (1975) előtt?"
Szvsz. mindegyik előbbi konstrukció. A Pielstick-es Boboban nem vagyok biztos, ha jól emlékszem, az már '70-es évek vége. De majd otthon megnézem. Valamint az M47 2000-esben sem vagyok biztos. De a többiből már akkor létezett.
Én nem bánom, ha a Bbmotor is bekerül e fórum témája közé...
A Gyík után második kedvencem.
Annak pedig, aki arról döntött, hogy a Bb motorja nem lesz felújítva, ha megromlik, Csak gratulálni tudok. Hiába az AB15 és átalakított társai, az már nem Bbmot.
Egyébkén volt még szegeden kettő Bbmot tavasszal.
Azóta már Sátoraljaújhelyen a bontóban végezték, mert hogy nekik lett felajánlva, értékesítésre?
Pedig azért legalább az egyikből lehetett volna KÉK szobor, ha már nem is működött..
Itt még éltek, mindkét szeretteim
Friss infó:
Jövő hét hétfőn jönnek fel Sm-ről Északiba az ECTS beszerelésen lévő csörgőkért, előfordulhat, hogy a 003 lesz a 3. utánfutó a Szöcske után.
Ha a Bb motorja meghal,nem rakják rendbe. Szoborrá válik. Még mielőtt ez bekövetkezik, asszem megrendelek egy különvonatot Bbmot640+Cakmü+Bak
Ki tud segíteni?
Üdv.: Maczko.
"Mivel a felújítást is a gf. fizette így a javítást is Ők nyeli le valószínűleg.Elkészült az M31-2019 sajnos nem zöld lett(Kicsait Bb-s hangja van).Nekikezdtek az M31-2038-nak."
Kicsit OFF:
Na, erről beszéltem. Felújíták kemény pénzekért, beleölnek mindent, amit csak lehet. Pl. Szeged is előásott mindent, amit eldugtak jobb időkre. Elviszik a gépet, aztán sírnak, mikor elromlik. Tisztára, mint a kisgyerek, amikor elromlik a drága játéka, ki javítja meg, persze, hogy apuci...Nagyon jó példa erre az a szegény Bb, fakezű, igénytelen emberek berregnek vele fent a parkban. Nem vagyok egy nagy szakértő, már a koromból kifolyólag sem, de kapartam magam, mikor láttam, hogy vezetik. Nem is figyelte a koma a motorfordszámot, váltott ész nélkül. Aztán, mikor recsegett a sebváltó, és szóvá tettük, csak egy vállrándítás a válasz. Szegeden meg a reszortos letípusoltatott egy pár lelkes fiatal vezért, ha menni kell vele, olyan ember vezessen, aki érzi és érti is a gépet.
Kérdés, mi van az M28 1011-el? Régóta nem láttam azt se, legutóbb még bent láttam a régiszínben.
"De csak akkor hozzák haza, ha valamit elbarmolnak rajta...hogy ilyenkor ki fizet kinek, meg hogy miből, az egy érdekes kérdéskör."
Mivel a felújítást is a gf. fizette így a javítást is Ők nyeli le valószínűleg.Elkészült az M31-2019 sajnos nem zöld lett(Kicsait Bb-s hangja van).Nekikezdtek az M31-2038-nak.
"Az MD-ben, legalábbis az eredeti kivitelben PDH 35V jelű töltő van"
Gondolom Ganz-MÁVAG.
A szergej+bbc kombót a füsti parkban halottam a már említett ex ganz mérnöktől.
"Az előző hozzászólásaidból ugy vettem ki, hogy otthon vagy a vontatójárművek terén. Nem tudod véletlenül mely MÁV gépekben dolgozik BBC feltöltő? M41/M43/M47/M63 már megvan, de állítólag a Szergejekben és MD-kben is BBC van."
Az általad felsoroltak stimmelnek. A Szergejt nem tudom, de elképzelhető, hogy valami olyasmi, hogy aztán az eredeti, licensz, vagy khm.. lopott, azt ki kellene deríteni. Majd utánakérdezek.
Az MD-ben, legalábbis az eredeti kivitelben PDH 35V jelű töltő van. Amiben motorcsere volt, azt nem tudom.
Az M46-osokat (sorozat kivitel DHM4-1) BBC VTR 250-es feltöltővel szerelték. A protót hirtelen nem tudom, ahhoz elő kellene bányászni a Ganz-Közleményt.
Sejtésem van még azon ipari Bobokra, amelyek PA4-el kerültek gyártásra, de ezekről semmi konkrét adat nem áll rendelkezésemre.
Szia!
Az előző hozzászólásaidból ugy vettem ki, hogy otthon vagy a vontatójárművek terén. Nem tudod véletlenül mely MÁV gépekben dolgozik BBC feltöltő? M41/M43/M47/M63 már megvan, de állítólag a Szergejekben és MD-kben is BBC van.
"De csak akkor hozzák haza, ha valamit elbarmolnak rajta...hogy ilyenkor ki fizet kinek, meg hogy miből, az egy érdekes kérdéskör."
Elvileg Nosztalicsak állja a költségeket. Hangsúlyozom, ELVILEG!
No, igen. gyíkban valóban van vonatfűtési generátor, de kötve hinném, hogy ez lenne itt a fő szempont. Szerintem, ha ilyen luxus utakat akar tervezni a Kft., akkor hamarabb rázzák gatyába azt a Rezsút, ami ott rohad a park környékén, elé egy Nohab-ot, aztán nyomás országot, meg világot járni.
Anyagoláshoz szerintem is megfelelőbb a Nohab, már csak azért is, mert jobban tűri az igénytelen bánásmódot, ami ugye a Kft.-nél FŐ szempont. Vagyis a Nohabok igazi fejőstehének. A Gyík, meg egy érzékeny és precízszerkezet, egy halom fnntartásigényes berendezéssel. És azzal a hozzáállással nem lesz hosszó életű.
Amit írtál erről a felülvizsgálatról az elég érdekes egy móka. Szegedi vagyok, itt rendberakták a Zetort, meg a Bbmot-ot. De csak akkor hozzák haza, ha valamit elbarmolnak rajta...hogy ilyenkor ki fizet kinek, meg hogy miből, az egy érdekes kérdéskör.
Tudtommal mivel a Gyík segédüzemi feszültsége 1000-es motorfordulat felett állandó, 220V egyen, ezért a segédüzemi gépek (ideértve a légsűrítőt is) állandó teljesítménnyle üzemelnek az 1000-1500 fordualt tartományban. Magyarul 1000-es motorfurdulaton is tudja szálítani a 2240 litert.