"A teherautó a "23 August" üzemekben készült a szovjet műszaki dokumentáció alapján: a differenciálművek felépítését a ZIS-150 teherautó típus, a felfüggesztést a ZIS-151 típus, a kerekeket kerékcsavarokkal, a kormányzást és a pneumatikus fékeket pedig a szovjet M.T.B. trolibusz ihlette. "
Szeretnék egy kis segítséget kérni. A '70-es évek elején volt egy baleset itt Rákoshegyen,egy garázsmenetes csuklós busz beszorult a vasúti átjáróba és összeütközött vele a vonat. Arra emlékszik valaki,180-as Ikarusz volt az áldozat,vagy régebbi?
Csak sajnálni tudom, aki ezeket a valótlan, kitalált legendákat terjeszti. Semmi köze a valósághoz. John deere sosem volt magyar, sőt semmi köze hozzá magyaroknak.
Na úgy döntöttem hogy veszek egy terepes IFÁT. A kérdés az lenne ha tanácsot tudsz adni, melyik legyen a W50 vagy a W60? Meg a másik dolog, elég befűzni oldalanként egy-egy laprugót hogy terhelhetőbb legyen, vagy valami plusz is kell? Mondjuk úgy 2-3 tonnával vagy picit többel, hogy azért biztonságos legyen.
D 566 nagy kedvenc. 5 tonna teherbírás. Motorhoz kapsz alakatrészt, de hajtáshoz, felfüggesztéshez, fékekhez egyre nehezebben. Réges rég nincs gyártásban. 25 éve hadrendből kivonva, a tartalékalkatrészek java már kiskanál lett. Mindennapi használatra nem ajánlanám. Pedig jó lenne minél többet látni.
ZiL-131: alkatrészt kapsz hozzá. Teherbírás közúton 5 terepen 3,5 tonna. Valószínűleg elég jól terhelhető. Fogyasztást talán elgázosítva lehet mérsékelni. Terepen úgyis minden zabál.
KamAZ-4310 teherbírása 6 tonna. Biztos, hogy minden kapható hozzá. Sajnos egyre inkább nyugati árakon. Fogyasztása elfogadható.
URAL-4320 nagyjából ugyanez, de 5 tonna teherbírás.
DAC-665 szintén 5 tonna. Utódokat úgy tudom még gyártják, használják a románok. Túlbonyolítottabb mint az előzőek. De szerető kézben rendesen karbantartva használható.
Ó,köszönöm a választ,ez gyors volt és lelombozó egy kicsit de ennyit erről.Nézegettem mit szólsz ezekhez?Csepel 566,ZIL-131,Kamaz-4310,az utóbbi csak álom de azért szép lenne.
2,5 tonna a teherbírása. Dupláját valószínűleg elbírja, de... A legeslegfiatalabb is 40 év körül van, de inkább 50 év felettiek. Veteránozni jópofa, de termelőeszköznek? Erdőre durván túlterhelve nem hinném, hogy nagy öröm lenne.
Sziasztok,érdeklődnék hogy tud e valaki információt a Zíl157-ről. érdekelne hogy bírja a túlterhelést,mert ha jól tudom 5-tonnás.Talán 10-12 tonnával is elbírna,esetleg lehetne e a benzines változatát autógázzal használni.Erdészeti célra tervezgetnék.