Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Öki Creative Commons License 1998.12.09 0 0 150
Sziasztok !

A magyar rendőrségnél is létezik belső iránymutatás, amelyben a különböző szabálysértésekre kiróható helyszinibírság összegekre vonatkozó ajánlások vannak. Hangsúlyozom, hogy ajánlások. Egyébként a helyszinen fizettethető maximális összeg 2.000,- Ft. Külföldiek esetében kiemelt szabálysértés elkövetése esetén, amikor az illetőt feljelentenék, van egy másik eljárásmód. Mivel az ő esetükben gyorsított szabálysértési eljárást kell lefolytatni, egyes helyeken nem megoldható a szabálysértési előadó biztosítása, mert pl. munkaszüneti nep van. Ekkor kauciót lehet alkalmazni. Ennek az a lényege, hogy van egy táblázat, amelyben fel vannak sorolva az ilyen jellegű szabálysértésekre kiadandó kaució összeg. Például a gyorshajtás esetében a jelentős túllépésnél a határértéket meghaladó minden kilométer egység egy szorzót jelent és ez alapján ki kell számolnia a rendőrnek a kaució összegét. Ez egy elég körülményes eljárás, rengeteg papírmunka van vele [szigorú számadásos]. Ezt az eljárást csak abban az esetben lehet alkalmazni, ha a szabálysértési előadót nem lehet biztosítani.
Egyébként vannak arra vonatkozóan törekvések, hogy legyen egy bírság_összeg, vagy tarifa táblázat. Véleményem szerint ez jó dolog lenne, pláne, ha publikus is volna, mert talán csökkenne a visszaélések száma. Hátránya viszont az lenne, hogy rengeteg olyan ember kezdene el vitatkozni a rendőrrel, akinek gőze sincs a szabálysértési tényállásokkal kapcsolatosan. Szóval meddő jogviták keletkeznének a bírságolás helyszínén.

GanXstaZolee Creative Commons License 1998.11.07 0 0 148
Sziasztok!

Nos, én azért leírnák egy pozitívabb esetet is a rendőrökkel kapcsolatban.

Épp a Budai rakpartról jöttem fel a Lágymányosi híd felé amikor az e kettő között lévő több sávos úton két motoros rendőr leintett. Teljesen korrektek voltak, miután minden papírt megnéztek udariasan elköszöntek és 2 perc múlva már mehettem is, pedig biztos nem 70-el mentem. Általában sajnos notórius szabálytalankodó vagyok sebesség terén:(. (+ a lábam is nagy) Nem tudom azt megérteni/felfogni, hogy ahol lehetne menni 50 helyett akár 80-al is ott miért nem lehet, bocs ha ez már többször is elhangzott de 99%, hogy ez másoknak is szúrja a szemét.

Nos, tehát indulok tovább felkanyarodok a lágymányosi hídra felvezető sávra, nos itt is rendőri ellenőrzés, és rutinosan ismét engem állítanak ki (két leintés között kb. 2 perc telt el:))) Kellemes meglepetés, szőke rendőrnő, teljesen korrekt két perc és már mehetek is tovább.

Ezt csak azért írtam le mert már többször is állítottak meg, de ez "kellemes" emlékként rögződött bennem. Remélem volt nektek is hasonló kellemes emléketek.

Pohi Creative Commons License 1998.11.07 0 0 147
Hello mindenkinek,

nemrég hallottam, hogy a németeknél a rendőr füzetből büntet, azaz kinyomtatva megvan neki, miért mi jár!
Namármost: nem csak neki, a füzet annyira publikus, hogy bárki megveheti. Így aztán nincs vita, mi mennyi, és ott a rendőrrel nem vitatkoznak. Képezik az alkalmas pajtikat, hogy "szemre" megmondják, mennyivel ment az ürge, és ezt a bíróság elfogadja! Nálunk még a fotóva is vitatkozni szokás...

Üdv
Pohi

KisPutto Creative Commons License 1998.11.06 0 0 146
Kedves Mindenki!
Sajnos, amikor a leendő rendőr a területileg illetékes rendőrkapitányságon felvételizik, akkor ez a szerv egy Bm rendelet alapján nem véleményezhet (csak a KT-t (környezettanulmány) készítheti el) és nem ellenőrizheti a delikvenst, hanem köteles a felvételi lapját továbbküldeni a Rendőr Szakközépiskolának vagy az RTF-nek. Így kerülhetnek be a testületbe "oda-nem-illő" egyének.
Öki Creative Commons License 1998.11.06 0 0 145
Sziasztok! Ha a héten hozzám intéznétek valamilyen kérdést, akkor a POLICEHELP topicban leírt okok miatt nem jelentkezem! Ennek ellenére várom kérdéseiteket, észrevételeiteket!

Öki

robicsek Creative Commons License 1998.11.05 0 0 144
matahari,
valószínűleg a körülmény vagy a véletlen teszi, de nekem pont más a személyes tapasztalatom a "milyen autóst büntetek meg" témakörben.
Egyszer pl. BAH csomópont, vissza fordulunk ahol nem lehet, ketten. Előttem Trabant, én Saab. Rendőr ott áll, Trabantot elenged, engem lát utánna, leállít, 2000 Ft, nyugta, stb - abszolút tilos ott megfordulni, csak hát arra gyorsabb volt..
Öki Creative Commons License 1998.11.05 0 0 143
Matahari!

Egyetértek veled a rendőrökre vonatkozó elvárásaiddal kapcsolatosan. Nézd az a meglátásom, hogy elöbb vagy utóbb kivásnak a szervezetből az ilyen mentalitású rendőrök. Én személy szerint, mint rendőr is ezt szeretném. Lehet, hogy ez utópia, de nem tartom elérhetetlen dolognak. Nagyon örülnék annak, ha a rendőrség valamennyi törvénytisztelő állampolgár szemében fel tudna emelkedni, szép magasra. A rendőrökkel kapcsolatos általánosító állampolgári (lekicsinylő) megjegyzések bántanak, és rajtam kívül még sok kollégát bántanak, holott tisztában vagyok(unk) azzal, hogy ezt egy másik kolléga túlkapásainak, magatartásának köszönhetjük. Sajnos nem áll módomban minden rendőrt megregulázni, sőt továbbmegyek nem áll módomban eldönteni, hogy kit, hol és miért vesznek fel rendőrnek. Fontosnak tartanám a felvétel megszigorítását és elsősorban nem az egészségügyi részét, hanem a pszichológiai és a szituációs reagálási oldalát. Sok leendő brutális, "én vagyok a törvény" tipusú rendőrt lehetne így kiszűrni sorainkból. Én bízom abban, hogy a jövőben az ilyen jellegű megnyilvánulások kikopnak és végre egy olyan rendőrségünk lesz, amire felnéznek az emberek és nem csak a rendőrviccek miatt lesz szimpatikus.
Egyébként szeretem a rendőrvicceket.

Matahari Creative Commons License 1998.11.05 0 0 142
Öki,

Köszi a választ. Várom a folytatást.

Természetesen ócska kocsikkal szürke kis emberkék követnek el szabálysértéseket sokat.
Természetesen a szabályokat MINDENKINEK
be kell tartani.
De
a szürke kis emberkének is joga van ahhoz, hogy megfelelő hangon beszéljenek vele.
Nemcsak nekem kell üdvariasnak lennem a rend őrével, esetleg neki is velem, főleg ha még nem is követtem el szabálysértést, csak egyszerü rutinellenőrzésről van szó.
Én rendkívül törvény és szabálytisztelő vagyok. Ez lehet, hogy sokak szemében nem a legjobb tulajdonságom. Betegesen vigyázok arra, hogy ne legyen miért megállítani az úton és kocsin kívül is ha lehet mindenféle kontaktust kerülök a rendőrökkel.
Egy-két rendőrt ismerek személyesen, mint szomszéd, a rokonom szomszédja stb.
Ez a néhány ember /rendőr/
a magánéletben rendkívül agresszív, kötekedő, ellentmondást nem tűrő és eléggé izé /sötét/, továbbá meg van gyözödve arról,
hogy "a törvény Én vagyok". Szóval nem törvénytisztelő. Nehezn tudom elképzelni róluk, hogy udvariasak és törvénytisztelőek egy ellenőrzés során.
Nekem nincsenek jó tapasztalataim.Lehet, hogy azért mert túl udvarias vagyok a rendőrökkel?
Érdeklődéssel várom a további reagálásod.
A közúti ellenőrzésekre egyébként szerintem nagyon-nagy szükség van.Sokkal több rendőrnek kellene lenni az utakon. A legtöbb ember sajnos nem tartja be az előírásokat,
nos ezekkel az emberekkel udvariasan, de határozottan, mégis csak be kell tartatni, az utakon közlekedő emberek érdekében.

üdv. M

Öki Creative Commons License 1998.11.05 0 0 141
Matahari!

Az Árpinak írott válaszomban egy kicsit érintettem ezt a problémakört.

Nem tudom, speciel én utazni szoktam a drága, csillogó villogó autócsodákra, mert autómániás vagyok.

Elmesélek egy megtörtént esetet:

Történt eccer, hogy kinnt voltam a kollegáimmal egy országos egyszámjegyű főútvonalon radarozni. Jöttek, mentek az autók. Hosszú egyenes végén kanyarral. Ideális hely a "vadászatra". Jön egy konvoj,
benne vegyesen külföldi és magyar autók, a felsőbb kategóriákból. A konvoj sebessége verte a 115 km/h -t. Konvoj leállít, szépen sorjában feljelentés közlés, külföldieknek a legközelebbi kapitányságra való beidézése gyorsított szabseljárás lefolytatása végett. Következő paciens a sorban 111 km/h -val egy magyar a legújabb Mercicsodával. Nyakkendős paciens zakóban. Elkezd vitatkozni a rendőrrel, hogy márpedig Ő nem ment ennyivel. Az nem számít, hogy elötte és mögötte is többel mentek a megengedettnél és róla is elkészült a fotó 111 -el, de biztosan a radartól szóló rendőr által bemondott sebességet elértette az intézkedő kolléga. Az nem 111, hanem 101. Ment a vita kb 10 perce. Mondottam az "Úriembernek", akiről már közben kiderült, hogy ügyvéd, hogy ha a kollégám elértette volna az adatot, akkor alkalmatlan lenne a rendőri pályára egészségügyileg. Vita a köbön. Emberke toporzékol, aztán még a cipőméretünket is felírta, hogy majd Ő megmutatja nekünk rendőröknek, hogy vele aztán nem packázhat senki, különbenis nem is Ő vezetett, hanem a felesége stb stb stb, meg hogy panaszt tesz a feletteseinknél. Megadtam neki a címet, hova fordulhat a panaszával, meg felvilágosítottam arról, hogy a fotón egyértelműen kivehető lesz, hogy ki vezette a kocsit és udvariasan felkértem a távozásra, mert nekünk a továbbiakban a feladatunkat kell végeznünk.
Szóval a vége az lett a sztorinak, hogy nem panaszolt meg bennünket, viszont kifizette a kiszabott 30.000 Forint pénzbírságot az állambácsinak a szabsértési előadó eljárása után.

Szóval lehet, hogy sok rendőr azért nem nyúl a drága kocsikkal közlekedőkhöz, mert már belefásult abba, hogy halgassa azt, hogy kifordulnak önmagukból ezek az emberek. Másrészt nem kívánják, hogy esetenként egy ilyen emberrel szembeni szabályos, jogszerű intézkedés utáni aljas rágalmazó feljelentés miatt, évekig az ügyészségre járjanak, ahol ártatlanként is meghurcolják őket, akik szabályosan tették a dolgukat.

Ennek ellenére azt mondom, hogy nem szabad elmenni az ilyen emberek szabálysértései mellett.

Nálunk nem csak a Trabantosokra, meg a kisemberekre vadásznak a rendőrök. Tény, hogy a kisemberek is követnek el szabálysértéseket.

A rendőrtől nem kell félni!

Sőt, ha lehet egy jó tanácsom, a rendőrrel mindig legyél udvarias, (nem azért, mert így megúszhatsz egy büntetést), mert Ő is ember, lehet, hogy csak éppen rossz napja van stb.

Én ezidáig azt tapasztaltam, hogy a rendőröknek akkor megy fel a pumpa, ha még közölni sem tudta az illetővel, hogy mit vétett és máris a nyakának ugranak olyanokkal, hogy mér' pont engem állított meg, meg mér' nem inkább a bűnözőkkel foglalkoznak meg stb.

Azokkal alapvetően egy másik szolgálati ág foglakozik. Nekünk is kötelességünk a tudomásunkra jutott bűncselekményekkel kapcsolatosan intézkedni, de a közúti közlekedés ellenőrzése során elsősorban a közúti forgalom és az abban résztvevők ellenőrzése a fő feladatunk.

Lehet, hogy most minden kérdésre nem adtam megfelelő választ, majd később pótlom a hiányosságot!

Matahari Creative Commons License 1998.11.05 0 0 140
Azt hiszem a rendőrökkel való jó, emberi kapcsolat is része a közúti közlekedésnek.
Matahari Creative Commons License 1998.11.05 0 0 139
Öki,

szeretném megkérdezni, hogy miért van az, hogy a rendőrök általában a kis nyomorult Ladán, Trabanton, ócska 15 éves "NYUGATI" kocsin poroszkáló embereket állítják meg, a méregdrága nyugati autókban ülők nyugodtan gyorshajthatnak, szabálytalankodhatnak, valahogy ezek elkerülik a rendőrök figyelmét.
Ezt rendszeresen tapasztalom. Saját ÉLMÉNY.
Gazdag,vagy/és hatalommal (esetleg még pisztollyal is) rendelkező emberek mintha törvényen kívüliek lennének. Nekik mindent szabad. A rend őre ezeket az embereket miért nem meri megállítani. Gyorshajtásért, szabálytalankodásért és egyebekért, esetleg felelősségre vonni. Mert ezek is szabálytalankodnak és igencsak gyorshajtanak.
A tapasztalatom az, hogy csak az "átlag" embereket állítják meg. De azokkal aztán borzalmasan határozottak. Megfélemlítő fellépésüek. Nem érzem azt, hogy a rendőrök értem is vannak. Pedig ezt kellene éreznem.
Mivel a hatalom (pisztoly, JOG stb.) a rendőrök mellett áll,- én aki sosem szabálytalankodom, sosem lépem túl a megengedett sebességet, én vagyok az aki minden értelmes és értelmetlen szabályt betart - amikor megállít egy rendőr, pl. rutin ellenőrzés miatt, a gyomrom összeszorul és félek, mivel nagyon, de nagyon kiszolgáltatottnak érzem magam. És az is vagyok. Nincs pisztolyom, hatalmam (nem vagyok gazdag)tehát kiszolgáltatott vagyok, mert az a tapasztalatom, hogy a rendőrök rendkívül felsőbbrendüen viselkednek, hatalmuk teljes tudatában. Ők ketten vannak én egyedül, bármit mondhatnak tehetnek nincs is értelme feljelentést tenni mert nekik lenne igazuk. Miért van ez a félelem az emberekben? Mert ezt több barátomtól hallottam. Hasonlóan éreznek, és hasonló tapasztalataik vannak, pedig mind törvénytisztelő, rendes ember.
Biztos vagyok benne, hogy nem alaptalan az "átlag" emberekben ez a szorongás a rendőrökkel szemben.
Én azt szeretném érezni, hogy a rendőrök az átlag,tisztességes, törvénytisztelő emberek védelmezői, barátai. És azért vannak, hogy a "rossz" emberekkel szemben lépjenek fel határozottan és hatékonyan.

Maradok tisztelettel /és félelemmel?/
egy büntetlen előéletű tisztességes átlagember

Öki Creative Commons License 1998.11.04 0 0 138

Árpi!

Tisztában vagyok ezzel a megelőzést szolgáló kutatási módszerrel. Sajnos azonban ilyet hivatalból nálunk nem igazán végeznek.

A Balesetmegelőzési Bizottságokról:

Tudod annak idején volt az OKBT=Országos Közlekedésbiztonsági Tanács. Ha jól emlékszem rá, kormányzati szinten hozták létre és szinte hatósági jogkörökkel rendelkezett. A rendszerváltozást követően a kormány jogszabályban rögzítetten megalakítatta az OBB -t(=Országos Balesetmegelőzési Bizottság). Ez viccesen fogalmazva olyan, mint a CIA - állam az államban. De: Nem rendelkezik olyan anyagi lehetőségekkel, mint az OKBT anno. A pénzügyi forrásait alapvetően a Biztosítótársaságok által részére átadott x%, valamint a rendőrség évi költségvetéséből erre a célra elkülönített összeg jelenti. Ez igazából nem sok! Szóval szinte folyamatosan kell szponzorokért rohangálni.

A felépítése szerint minden megyében és a fővárosban létezik Balesetmegelőzési Bizottság, ami az adott területen fejti ki ilyen vagy olyan szinten a tevékenységét.
Alapvetően a munka gerincét a rendőrök, ezek közül is leginkább közlekedési vonalon dolgozó rendőrök végzik. A rendőrök kifejezést globál az egészre értsed, mert a tényleges munkát megyénként alapvetően egy ember végzi "főállásban" (ez a beosztása), a városokban lévő rendőrkapitányságokon pedig lehet, hogy csak valamelyik rendőrre "rásózták" a feladat elvégzését a saját "rendes" feladatai mellett.
(Itt most nem térek ki arra, hogy megyénként milyen hierarchikus felépítése van a bizottságoknak.)
Szóval az eddigiekből lehet látni, hogy a pénz szűke és a ténylegesen kevés szakember elég nehezen tudja ezt a fontos feladatot végezni. De végzik és hál' istennek akadnak külsős segítők (pedagógusok, közlekedési szakemberek) akik megszállottan segítik munkájukat.

A propaganda tevékenységről:

Alapvetően központilag biztosított szóróanyagokkal dolgoznak, de van minden bizottságnak az OBB-től átutalt éves pénzügyi
kerete, amiből a helyi viszonyokra, konkrét megelőzési feladat megoldására szolgáló propanyagot lehet készíteni. No most a keret és a jelenlegi nyomdai és egyéb árak alapján
nem nehéz kiszámítani, hogy ez mire elég. Ráadásul ebből a keretből mást is finanszíroznia kell a BB-knek. (Helyi balesetmegelőzési rendezvények, vetélkedők, stb.)
Szóval nem éppen rózsás a helyzet. Ezt a helyzetet ismerve viszont minden elismerésem ezen emberek munkája iránt.

Jelenleg én egy német megelőzési anyagot próbálok átültetni magyarra, amit a BMW gyárban szereztem és az előrelátó vezetéssel foglalkozik. Apró és súlyos balesetek elkerülésének lehetőségét taglalja a vezető szemszögéből. Szerintem tanulságos anyag, sokak számára érdekes olvasmány lesz. Talán ha elkészülök vele, elérhetővé teszem a NETen. Bocs, hogy ilyen hosszú voltam. Ha konkrét kérdéseid lennének tedd fel őket!

Árpi Creative Commons License 1998.11.04 0 0 137
Öki!
Annak idején én a BM helyett a BME-n tanultam valami olyat, hogy "majdenm baleset". Biztos tudod, ez az, aminek az elemzése a legtöbbet segítene a balesetmegelőzésben. Csak ugye, ezt senki nem tudja kielemezni, mert nem derül ki, legfeljebb a kocsmában meg a családi meseesteken, baráti társaságban, hogy "akkor elémjött a marha, alig bírtam kikerülni, mert szemből világított a diszkó reflektora...".
Ha ezeket a "majdnem baleseteket" be lehetne jelenteni, akkor talán az a balesetmegelőzési vonal is jócskán erősödhetne. Mi lenne, ha többet költenének ilyen irányú propagandára, és lenne hely, ahol be lehetne ezeket (akár némi jutalom-nyeremény reményében) jelenteni?
foti Creative Commons License 1998.11.03 0 0 136
Oki, nyugi, a kellemetlen élményt nem vetetítem ki minden rendőrre. Mindegyiknek megvan az esélye, hogy bizonyítsa pozitív vagy negatív az IQ-ja.

A baj tényleg ott kezdődik, ha az egyedi élmények bizonyos száma után az átlagélmény közelít a minusz végtelenhez.

Öki Creative Commons License 1998.11.02 0 0 135
Foti!

Gyakori probléma, amit leírtál. Sajnos van egy-két (sok) olyan rendőr, aki keveri a kultúrált és szakszerű intézkedést, a bunkó hatalom_megalomániás_egoista és magánvéleményt kinyilvánító tevékenységgel. Számomra ez elfogadhatatlan. Egy már nyögdíjas kollegám mondotta, hogy aki az úton közlekedik, az hibázhat és nem kell feltétlenül lefejezni és mindenféle kígyót-békát a fejére önteni. Egyébiránt a kultúrált intézkedés még akkor is hatékonyabb, ha speciel a szabálysértő feljelentése megtörténik, vagy megbírságolják. Sajnos rengeteg olyan fiatal van a yardon, akik az öregektől ellesik a szakma fortéjait, de ezekből csak a rosszat jegyzik meg. Ebből származik aztán az Énvagyokazatyaúristen felfogás és tévhit. Az ilyen rendőrnek az arcát aztán akkor kellene látnia a kárvallotnak, amikor a bíróság elött, kevésbé határozottan hebeg-habog az elkövetett jogtalansága miatt.
Egyébiránt azért is haragszom az ilyen hozzáállásra, mert a szakmabelieimet és engem is (akik esetlegesen lyól végzik a munkájukat), kollektíve rossz fényben tüntet fel minden egyes ilyen magánszám.

KisPutto Creative Commons License 1998.11.01 0 0 134
A sebességtúllépés, mint tudjuk szabálysértés. A törvényszöveg valami olyasmit mond, hogy "...aki a megengedett legnagyobb sebességet jelentősen, vagy huzamosan túllépi..."

Mikor lehet elvenni a jogsit (ill. a hatóság mikor von(hat)ja be:

Jelentős túllépés (szép fogalom):

megengedett legnagyobb sebesség(m.l.s.) 50 km/h és alatta, akkor m.l.s. + ennek a 1/2-e,

m.l.s. 50-80 km/h, akkor m.l.s. + 1/3-a,

m.l.s. 81-120 km/h, akkor m.l.s. + 1/4-e.

Huzamos túllépés: 6-800 méter + ezen felül.

Lakott területen belül általában a seb. mérő készülékeket 60 km/h-ra kalibrálják, tehát van egy ilyen tűréshatár.

Jozsó Creative Commons License 1998.10.30 0 0 133
Kedves Öki!

Mivel te benfentes vagy meg tudnád mondani, hogy a sebesség határ hány százalékos túllépése milyen szankciókat von maga után? Esetleg nem is százalékban van meghatározva, hanem abszolút sebességben?

Jozsó

foti Creative Commons License 1998.10.30 0 0 132
Kerékpár, rendőr, ellenőrzés.

Rendszeresen bringával járok melóba (békásmegyer-Orczy tér útvonalon)

Februárban már erősen sötétedett hazafelé, a reflektoromban az elem döglik, fény semmi. A hátsó villog keményen, szépen, pirosan.

Damjanich utca, rendőrautó, meszel a szaki. Megállok, azt hittem, le akar baszarintani, hogy no fény. A röhögést, amit a szivar és a kocsiban ülő társaik kaptak talán mára abbahagyták. Mentem tovább.

Alig 5 perccel később Dózsa Gy. út Szabolcs u. kereszteződés (balról egyirányú). Balról jövőknek zöld, de egy busz manőverezik az utcában lezárja az egészet, megyek tovább a piroson át. (szándékosan, de körültekintően)
Már zörög egy rendőrautó, a Honvéd előtt megállítanak. Egy kb 20-22 körüli pattan elő, majdnem a k. anyámba elküld, hogy az ilyenekkel ő mit tenne és satöbbi, üvöltözik, mint az állat. Adatok felírva, majd ő följelent. Másik két faszi csak hallgat. Míg írták az adataim (írni egy másik írt-valószínűleg ő tudott) én felírtam a kocsi rendszámát, ha már ők is írnak, nekem is legyen írásos emlékem. (erre persze mégjobban felkapta a vizet, hogy van-e valami problémám az intézkedéssel ?!) Megígérte, hogy feljelent, majd távoztak.

Hangfelvétel nem készült. De 1. igaza volt, szabálytalankodtam. 2. arra viszont egyáltalán nem voltam kiváncsi, hogy neki milyen beteges indulatai vannak, ha kerékpárost lát az utakon.

Ennyi.

Öki Creative Commons License 1998.10.29 0 0 131
Igazi Hős!
Az ilyen irányú javaslatodat a T.Háznak nyújtsd be, Ők az illetékesek!
Törölt nick Creative Commons License 1998.10.29 0 0 130
Öki
Jobb ötletem van (KisPutto 98-10-28 20:26-al összhangban). Amit befizetek bírságokban, akár a közlekedés biztonságát is lehetne finanszírozni, pl. hogy látni lehessen a táblákat, az elkopott jelzéseket újrafestenék, vagy akár a magyar utak is elbírnák azt a pénzt. (Csak egy példa: utoljára a múlt héten akart egy szőke baba összetörni, mert nem látta a kis háromszöget, mivel elénőtt egy fa, én meg nyomultam a főút biztos tudatában...)
KisPutto Creative Commons License 1998.10.28 0 0 129
A rendőrök tényleg nem pojénból meg a Cégnek bírságolnak, ugyanis Öki nem említette, de van egy olyan dolog, amit statisztikának neveznek és saját tapasztalat, hogy lecseszik azt, aki nem hozza "rendesen" a formáját.
Nálunk a helyi polgármesterek a kapitányságnak akartak venni 2 db Fáma lézert, de kikötötték, hogy a befolyt összeg egy része a helyi közbiztonsági alapítványba folyjon be. Mivel egy ilyen Orfk javaslatot már a 90-es évek elején a PM és a Korm. leszavazta, ezért ebbő az akcióból sem lett semmi. Pedig visszaeshetett volna egy kicsit a baleseti statisztika....
Öki Creative Commons License 1998.10.28 0 0 128
Fec!

Köszi a reagálásodat!

Az általad említett vasúti átjárós szabály kiadása elött megkeresték a jogalkotók a szakmabelieket. Kértek véleményt a tervezetről. Mindenki leírta az aggályait és ennek ellenére mégis a tervezetben szereplő dolog lett végérvényesítve! No Comment.

Nincs a világon még egy ország, ahol az állami költségvetésbe előre betervezik a különféle szabálysértések és egyéb bírságokból befolyó összegeket!!!!! Magyarország kivétel!
A rendőr a bírságolt összeggel az állambácsi nagy "feketelyuk" tulajdonságú pénzes tárcáját erősíti és nincsen belőle a rendőrség részére(mármint a konkrét bírságok összegéből) visszacsurgatás. Tapasztalatból tudom, hogy ha egy közepes nyári hétvégi akció lezajlik, akkor az abból csak helyszínbírságként befolyt pénzből egy komplett családi házat fel lehetne húzni! Ez mondjuk egy megtermettebb alosztály hétvégi termése.
Gondolom tudjátok, hogy pölö a VÁM és PÜ -nél a befizetett vámösszegek x %-át visszapengetik a V&Pü -nek. Meg is látni a gépjármű parkjukon, meg a szolgálati lakás ellátásukon, stb.
A befolyt bírságösszegeknek szerintem, ha nem is a rendőrséget kellene közvetlenül anyagilag megerősítenie ( ez bizony atrocitásokhoz vezethetne ), de legalább abba a megyébe kellene visszajuttatni, ahonnét az származik. Ezekből az összegekből akár a közlekedés biztonságát szolgáló dolgokat lehetne támogatni. Szóval ez van. Tehát fontosnak tartom leszögezni mégegyszer, hogy a rendőr nem azért bírságol, mert így több lesz a fizetése, vagy jobb lesz a rendőrség anyagi helyzete.

Fec Creative Commons License 1998.10.27 0 0 127
Kedves Oki!

Nagyon jo hogy egy rendort is tisztelhetunk a hozzaszolok kozott, mert igy ugy is lehet velemenyt nyilvanitani, hogy nem kell retorziotol tartani (a rendorok reszerol). Bocs hogy ezt irom, de az "utcai" rendorok hozzaallasat mindenki ismeri (tisztelet a kivetelnek!).
Szoval! Szerintem a magyar utak "tul vannak szabalyozva". Ezt ugy ertem, hogy egyedi esetekben indokolatlanul kisebb a sebessegkorlatozas mint ahogy az esszeru lenne. Ez aztan oda vezet, hogy ahol tenyleg szukseges kitenni a tablat, ott sem tartja be senki, mert mar nem veszik komolyan az emberek (persze ez nem mindenkire igaz, de a tobbsegre igen).
Itt van peldaul ez a legutobbi (?) sebessegkorlatozas a vasuti atjarokra. Hat nem tudom ki talalta ki, de az biztos hogy nem vezet (vagy csak papiron) mert akkor tudna hogy _betarthatatlan_.
En ugy gondolom hogy a balesetmegelozest valahol itt kellene kezdeni. Tehat hogy az emberekbe az tudatosuljon, hogy a szabalyokkat erdemes betartani es nem csak arra jok, hogy ezekre hivatkozva a rendorok idonkent onkentes penzgyujtesi akciokat rendeznek.

Matahari Creative Commons License 1998.10.27 0 0 126
Öki,

igazad van, egyetértek Veled.

Öki Creative Commons License 1998.10.27 0 0 125
Sziasztok T.Asztaltársak!

Elnézést, ha olyan dolgokrol mondok hasonló véleményt, amiket korábban leírtatok, de nem igazán volt időm a teljes topic tartalmát elolvasni!

Szóval mint rendőr és egyben normál civil polgár mondok véleményt:

Véleményem szerint az, hogy milyen helyzet uralkodik országunk útjain elsősorban az egyes emberek morális beállítottságán múlik. Mindegy az, hogy mit és hogyan szabályoz egy jogszabály, ha fütyülünk rá! Nem azért mondom ezeket, mert én feddhetetlenül és minden esetben tök szabályosan közlekednék.
Gépjárművel történő közlekedés:
Rengeteg felelőtlen, agresszív, nemtörődöm felfogású ember közlekedik útjainkon gépjárművel. Tapasztalatom (ami miatt nagyon soxor tépelődöm is), hogy ha baleset történik, akkor legtöbb esetben a vétlen résztvevők halnak meg, sérülnek meg súlyosabban. Sokan nem veszik figyelembe a különböző közúti jelzéseket!
A sebességről: Jómagam is gyorsan hajtok, több esetben elvehettem volna magamtól a jogosítványomat. Viszont ésszel és ott kell gyorsan hajtani, ahol erre lehetőség van.
Az ország több közútján azért nem tudják felemelni a sebességhatárokat, mert nincsenek az utakkal kb párhuzamosan un. szervízutak és ebből adódóan tele vannak a főutak lassan cammogó mezőgazdasági és egyéb dromedár herkentyűkkel. Esetleg az általuk felszórt sárral.
Rengeteg a gépjármű és rengeteg a pilóta. Eddig minden hivatalos helyen abban a téveszmében voltak, hogy a fiatal, kezdő vezetők okozzák a gépjárművezetők közül a legtöbb balesetet ( szem. sérülésest)! Nem így van! 10 évre visszamenőleg végignéztem egy megye közlekedési baleseti statisztikáit és arra a meglepő következtetésre jutottam, hogy azok a gépjármű vezetők okozzák a legtöbb balesetet, akik kb 8 - 10 éve rendelkeznek jogosítvánnyal! Elgondolkodtam, hogy mi a magyarázat. Mielött valaki egyből kijelentené, hogy rutinból vezetnek, kijelentem, hogy éppen rutintalanul vezetnek!
Ugyanis az elmúlt 10 évben a gépjárművek üzemeltetési, fenntartási és minden egyéb költsége ugrásszerűen megemelkedett. Ezen okból kifolyólag azok, akik nem a munkájukat végzik a járművel, tehát a szimpla átlag polgár 10 éves jogsija mögött nincsen Km futási teljesítmény, tehát igazi gyakorlat sem! Bizonyos helyzetekben pedig a tapasztalat hiánya rossz döntéshozatalt eredményez -> baleset. Szóval, ha vesszük azt az ideális esetet, hogy mindenki megfelelően ismeri és betartja a KRESZ-t, még akkor is beszélhetünk arról, hogy a közutak tele vannak időzített bombákkal.
További tényező, hogy ebben az országban sok az ittas vezető! No comment!
Mivel volt szerencsém résztvenni a BMW gyár vezetéstechnikai képzésén, ezért hozzáteszem azt is, hogy a morál mellé, mindenkinek szüksége lenne arra is, hogy előrelátóan közlekedjen. ( A vezetéstechnikai képzésről már nem is beszélek, mert igazából erre nincsenek meg a feltételek az országban!)

2. Kerékpár: Jómagam már nem kerékpározom, mert ellopták a bringámat. Viszont tapasztalat: Az autósok valóban nem veszik figyelembe sem a kerékpárosokat, sem a gyalogosokat. Az érem másik oldala, hogy a kerékpárosok és gyalogosok viszont fittyet hánynak a rájuk vonatkozó szabályoknak.

Még egy dolog:
Szakterületemen a Közlekedésrendészeten belül van egy olyan vonal, amit Balesetmegelőzésnek hívnak. Nem egy hálás meló, mivel itt nincsenek gyors és látványos eredmények. Nemzetközi tapasztalat, hogy kora gyermekkorban kell a kultúrált és szabályos közlekedésre nevelést elkezdeni és az vezethet eredményre. Sajnos az oktatási rendszerünkben nem veszik ezt komolyan. Pedig nyugaton ez véresen komoly dolog. Aztán meg ott van az a tényező is, amit úgy hívunk, hogy szülő. A gyerekek túlnyomó többsége a szüleiről vesz példát. Ha a szülőknél morális defekt van a közlekedéssel kapcsolatban, nagyon nehéz a gyereket rávenni arra, hogy mi a követendő magatartásforma az utakon.

Szóval röviden ennyi.

Lütyő Creative Commons License 1998.10.27 0 0 124
Matahari!

A hiba nem a KRESZ-ben, hanem bennünk van. Nagyon sokat vagyok uton, azt hiszem kellően óvatos és rutinos vagyok. /és szerény mi?/
De őszintén be kell vallanom, hogy kerékpárral és is inkább hajlok a szabálytalankodásra. Valahogy nem is tekintjük az alattunk levő drótszamarat közlededési eszköznek a szó jogi értelmében, csak felülünk rá, és kész. Addig, amig géperejü pöfögényeken indulás előtt azért csak megnézünk ezt-azt, biciklin ez elmarad.
A szabályok sem egyformán kerülnek alkalmazásra.
Nem egyforma a tarifa a világitás hiánya miatt, nekik bocsánatos bün a záróvonal, és még lehetne sorolni.
További veszélyforrást okoz még, hogy a sebességük szinte kiszámithatatlan. /Sihederek versenye kis keresztutcákban/ból 50-55km/h sebességgel.Vagy az a tény, hogy a kiépitett kerékpáruton világitás nélkül hajtanak, mint a meszes. Kocsival kanyarodva keresztezni este a kerékpárutat igazi háromesélyes totócsemege. Ja és az uj divat: kiépitett kerékpárut van a főut mellett, de minden második bicajos este a főuton hajt!
Magam láttam, amikor a rendőrök lezavarták őket az kerékpárutra, minden retorzió nélkül. Próbálnék meg csak én ittasan, világitás nélkül, hátul keresztbe felkötve-rakva a /talicskától a létráig/ fél világ, vázon a gyerek/asszony, stb. és ugy hajtanék kocsival, vagy motorral a kerékpáruton. Igen elbucsuzhatnék a jogsimtól, és nem lezavarnának, hanem elzavarnának a piszológiára feltáró foglalatosságra több tizezer HUF-ért, felismerendő az általam elkövetett cselekmény társadalomra, és rám nézve veszélyes volta!
Szóval valahogy toleránsabbak a rendőrök a kerékpárosokkal szemben, pedig ők is résztvevői a közlekedésnek, és igen ön, de leginkább közveszélyesek.
/Engem a rendőrök bicajjal még csak azért állitottak meg,/ de azért már többször/ hogy honnan van a sejhajom alatt a bicikli, nem-e loptam valahonnan,!A kutyát nem érdekelte, hogy az előirt felszerelések üzemképesen megvannak-e./

kopoo Creative Commons License 1998.10.26 0 0 123
Matahari,
Tökéletesen igazad van, nagyon sok "bájker" nem úgy közlekedik ahogy kellene. Ez sajnos így van. De sokszor a szabályosan közlekedőkkel is kib@sznak! Az erősebb "jogán" semmibe veszik a jogainkat. Jelenleg a KRESZ majdnem ugyanolyan járműként kezeli a biciklit mint az autót. Lehet, hogy itt van a hiba. Van ötlet?
Matahari Creative Commons License 1998.10.26 0 0 122
kukacz,

A téli autózásról van egy lidérces emlékem.
Kezdő vezetőként, /nyáron tanultan vezetni/
az első jeges reggelen megtanultam a leckét,
szerencsém volt, nem került sem az én életembe, sem a máséba.
Elindultam szép ovatosan otthonról arra emlékeztem, hogy fékezni nem szabad csuszós uton azt mondta az oktatóm, de azt nem mondta, hogy a gázpedállal is igen ovatosan kell bánni, egy pici kis gázt adtam és a Lada
mire észretértem már keresztben ált az uton a szembejövő sávban. Nagy szerencsém volt, hogy éppen nem jött jármü!! Azt hiszem erre nem tanítják meg kellőképpen a kezdő vezetőket, hogy hogyan is viselkedik az autó csuszos uton. És még a gumik sem voltak kopottak.
Szóval a gyakorlatlan, kezdő vezetők és a tükör gumik, na meg a felelőtlen emberek igen veszélyessé válnak november felé. Talán mindenkit télen kellene tanítani vezetni?

Matahari Creative Commons License 1998.10.26 0 0 121
Kukacz,

A gyalogosok felfogóképességéről csak annyit, hogy amig én nem vezettem /nem volt jogosítványom/ addig nem is gondoltam, hogy nekem is komolyan vigyáznom kell. Úgy gondoltam az autós majd megáll.Nert megbüntetik, ha elüt, és különben is az Ő dolga Rám vigyázni.
Most már jobban vigyázok, ha gyalogosként közlekedek, de meg vagyok győzödve, hogy a jogosítvánnyal nem rendelkező gyalogos, el sem tudja képzelni, hogy csuszos uton nem egyszerü megállni, hogy egy pillanatra "kikapcsolhat" az autós, elbámészkodik, rossz a reakció ideje, esetleg rossz a fékje.
Most már tudom, hogy egyébként sem segitene az rajtam ha az autóst megbüntetnék, de én kipurcannék. És gyalogosként sokkal többet reszkirozok, az életemmel játszöm, az autós legfeljebb leüli azt az egy-két évet. De él.
Szóval szerintem az lenne a legjobb megoldás,ha a középiskolában mindenki megtanulna autót vezetni és saját maga tapasztalná meg azt, hogy bizony nem is olyan egyszerű hirtelen megállni. Igy jobban vigyázna gyalogosként. Nos?

Matahari Creative Commons License 1998.10.26 0 0 120
MaCS,

Engem is a frász kerülget, amikor a szembe jövő autók vakitó fényétől nem látom az előttöm "közlekedő" kivilágítatlan kerékpárost, lovaskocsit,
munkagépet stb.Szóval örülök, hogy más is igy van ezzel, idáig azt hittem, hogy csak engem zavar az, hogy "vakon" vezetek és csak imádkozni tudok, hogy ne legyen előttem kivilágítatlan jármű, mert nem látok, és mire észrevenném valószínű már késő lenne.
Ezért utálok sötétben vezetni, kivéve autópályán.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!