Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.21 0 0 37
Valóban, de aki nem tudja, mi az a jobb kéz, az ne vezessen!!
Előzmény: Karcsu (-)
Dr. Égely Palánk Creative Commons License 1999.04.12 0 0 36
Na persze. Csakhogy a vezetésre alkalmatlanok nagy része nem adminisztratív úton vonódik ki a forgalomból, hanem hordágyon. Teljesen vétleneket is életveszélybe sodorva, esetleg megölve. A stop tábla annyiban segít, hogy segítségével eleve csökken a balesetveszély, és ezen felül ki lehet szurni azokat, akik figyelmetlenek, vagy tudatosan semmibe veszik a szabályokat.
Üdv, Palánk
Előzmény: rikitiki (35)
rikitiki Creative Commons License 1999.04.12 0 0 35
A sima elsőbbségadás sem tiltja a megállást akkor, ha "a vezető nincs abban a helyzetben, hogy felmérje a keresztirányú forgalmat". Szerintem ezt bízzuk a vezetőre, aki pedig alkalmatlan ennek a megítélésére, azt vonjuk ki a forgalomból. (Meggyőződésem, hogy ez a kör a stop táblánál sem állna meg.)
Egyébként _néhány helyen_ valóban indokolt lehet a stop. Szűkebb környezetemben viszont az a gyakorlat, hogy ahol baleset történik, ott a védett útvonalon 10-zel csökkentik a megengedett sebességet, a keresztező utakat meg ész nélkül "bestoptáblázzák". Ezt tartom barbárságnak.
Csak egy példa: átlagosan belátható kereszteződés, mindkét úton 30 km korlátozás, a védett úton a kereszteződés előtt 20 m-re fekvő rendőr, az alárendelt úton meg stop tábla. Minek?!$#%

Ki kellene találni, hogy az is büntethető legyen, aki indokolatlanul helyez ki stop táblát, ne csak az, aki nem áll meg!

RikiTiki

Előzmény: Karcsu (33)
Alfred Creative Commons License 1999.04.11 0 0 34
Karcsu:
A stoptábla valóban jó, Magyarországonáltalában jól is teszik ki. Kivéve Monort. Monoron szinte minden kereszteződésben stoptábla van, ezt a helyi rendőrség remek bevételi forrásként ki is használja: semmilyen más Kresz szabály betartását nem ellenőrzik, csak ezt.
Előzmény: Karcsu (33)
Karcsu Creative Commons License 1999.04.11 0 0 33
A stoptábla azért van, mert a vezető _nem_lehet_ abban a helyzetben, hogy felmérje a keresztirányú forgalmat. Pl. nagy sebességű autók vagy tereptárgyak miatt.
Szóval, a stoptábla kell.
Karcsú
Előzmény: rikitiki (32)
rikitiki Creative Commons License 1999.04.11 0 0 32
Továbbra is barbár módszernek tartom a stop táblát. Könnyen belátható, hogy az elsőbbség megadásának nem feltétele a megállás! Akkor meg minek? Eleve feltételezik, hogy különben nem adná meg az ember? Ezt kikérem magamnak! Inkább gyűjtsék be azoknak a jogsiját, akik nem szoktak elsőbbséget adni a sima táblánál sem. Na nem elsőre, de ha 1 év alatt már harmadszor nem adja meg, akkor ideje, hogy egy kicsit a villamoson ülve töprengjen a szabályokon.

RikiTiki

Előzmény: Dr. Égely Palánk (21)
Karcsu Creative Commons License 1999.04.10 0 0 31
A minden kereszteződésbe kitett stoptáblát feleslegesnek tartom, pláne, ha minden irányból jövőnek táblája van. Mo-on nincs ilyen kereszteződés szerencsére.
De a védett útvonal kijelölése a közlekedési statisztikák (tudom, nincs ilyen, de készíthető lenne) alapján jelenthetné a kellő megoldást. Perce "macisajttal".

A körforgalomnak csak ott van szerintem létjogosultsága, ahol megengedett nagyobb sebességgel, tehát 70-80-nal menő forgalom keresztezi egymást. szerencsére ezeken a helyeken az elmúlt években elkézedték kiépíteni a körforgalmat, talán nyugat-európai mintára.

Az egyenrangú kereszteződést előjelző tábla fabatkát sem ér, viszont pontosan annyiba kerül kirakni, mint az elsőbbség adás kötelező táblát, ami sokkal biztonságosabb lenne.

Karcsú

rutyi Creative Commons License 1999.04.10 0 0 30
robicsek!

1.körforgalom-igaz ,mindenhová kéne.Például az M3-as 12.km-nél lévő Fóti leágazásnál a Régi fóti út kereszteződésébe.Láttam már ,hogy mire képes egy körforgalom ,mert ahol van ,ott egyik iránybol sem áll akkora sor mint egy T vagy X kereszteződésben.

2.Megállás-Az 1. pontban leírtakat követően ez is nagymértékben csökkenne.

3.Szabálybetartás-Jobb ,ha az ember hozzászokik .Sok embertöl hallottam ,hogy a biztonsági öv idegesíti.FRÁSZT!!!Nem szokott hozzá(én mindíg bekapcsolom ,mert azt nem azért találták ki ,hogy nem kell ,nem extra felszerelés ,hanem a nevében is benne van).A lakott területen kívüli lámpa használat más európai országokban is kötelező(tisztelet a kivételnek).Hasznos ,mert velem is előfordult ,hogy a szembejövő sávban egy zöld Waresz-os nem kapcsolta be ,én meg előzni kezdtem oszt majdnem bumm lett belőle ,de nem azért ,mert vak vagyok.

offtopic

NEM TUDJA VALAKI AZ RTL KLUB PONT HU CÍMŰ MŰSORÁNAK A WEB CÍMÉT???

topic on

Előzmény: robicsek (28)
bennfentes Creative Commons License 1999.04.10 0 0 29
robicsek
Sajnos betartják, mert ha nem, kb. 140 dollárjuk bánja:(((

Dr.Égely Palánk
Ahol én lakom, van egy kisebb út, ami egy nagyobba köt össze az autósztrádával.
Az út kb. 10 kereszteződésből áll. Nem számoltam meg, de kb. 3-4 stoppos kereszteződés van rajta.
A mellékutcák olyan kicsik, hogy csak hébe-hóba jön rajtuk valaki, de igy is meg kell az egész munka után hazaigyekvő embernek állni.
Szóval, mész két sarkot, megállsz. Az előtted levő sor első kocsija elmegy, minkenki utána egy kocsihosszat, és ez igy megy amig kb. 10-15 perc, mig eléred a sztrádát. És nem túloztam.
Az emberek már belefásultak, senki nem panaszkodik, és ha megkérdeznénk őket, azt mondanák, hogy ez a biztonságos vezetés miatt szükséges.

Hozzá kell tennem, hogy nem ismerem a mostani Mo-i viszonyokat. Lehet, hogy tényleg sok a baleset, és szükség van valami reformra.
Én csak a saját tapasztalatomat irtam le. Nincs olyan nap, hogy ezen ne mérgelődnék.

robicsek Creative Commons License 1999.04.10 0 0 28
Palánk, minden tiszteletem, de nem értek egyet.

1. körforgalom - az angolok pl. majd minden T-kereszteződéshez is tesznek. Nem kell hozzá nagyobb hely, mint máshoz.

2. Megállás - és a fékkopást, kuplungkopást, több légszennyezést még nem
is említettem

3. Szabálybetartás. Ez új fejezet - miért tartanak be az emberek bizonyos szabályokat és miért nem másokat?? Nem azért (csak) mert büntetnek. Ha egy szabály betartása nem jár hátránnyal, hanem egyértelmű előnyökkel, mindenki betartja. Pl a nappali lámpahasználat, ami MO-gon kívül nem tudom, hol kötelező, nálunk viszont mindenki betartja. Hülye szabályt az ember márcsak önvédelemből se tart be. Értelmeset akkor is, ha nem büntetnek érte.

Előzmény: Dr. Égely Palánk (24)
robicsek Creative Commons License 1999.04.10 0 0 27
Palánk, minden tiszteletem, de nem értek egyet.

1. körforgalom - az angolok pl. majd minden T-kereszteződéshez is tesznek. Nem kell hozzá nagyobb hely, mint máshoz.

2. Megállás - és a fékkopást, kuplungkopást, több légszennyezést még nem
is említettem

3. Szabálybetartás. Ez új fejezet - miért tartanak be az emberek bizonyos szabályokat és miért nem másokat?? Nem azért (csak) mert büntetnek. Ha egy szabály betartása nem jár hátránnyal, hanem egyértelmű előnyökkel, mindenki betartja. Pl a nappali lámpahasználat, ami MO-gon kívül nem tudom, hol kötelező, nálunk viszont mindenki betartja. Hülye szabályt az ember márcsak önvédelemből se tart be. Értelmeset akkor is, ha nem büntetnek érte.

Előzmény: Dr. Égely Palánk (24)
Dr. Égely Palánk Creative Commons License 1999.04.10 0 0 26
Igen, ez valószínuleg mind igaz. Csakhogy az ilyen keresztezodésekben sokkal kevesebb a baleset. Így aztán azt kell eldönteni, mi a fontosabb. Sokak kényelmesebb közlekedése, vagy az ennek "köszönhetoen" balesetet szenvedo, esetleg életüket veszto kevesek. Nem beszélve arról, hogy ebbe a "kisebbségbe" bármelyikünk egy szemvillanás alatt bekerülhet.
Előzmény: bennfentes (25)
bennfentes Creative Commons License 1999.04.10 0 0 25
Jaj Istenem!
Csak nem be akarják Európában vezetni az amerikai közlekedési szabályokat?
Eddig mindig reméltem, hogy az ellenkezöjét fogják csinálni:((

Az embert megüti a guta, néha fél kilométeres sor áll egy-egy stop táblánál a csúcsforgalomban. Azonkivül olyan helyre is odateszik, ahol az egyik út nagyon gyér forgalmú, és a másikon nyugodtan lehetne menni. De meg KELL állni, és ez teljesen lelassitja a közlekedést.
Ahol valaha is volt egy baleset, oda mindjárt odatesznek négy stop táblát, csak a biztonság kedvéért, hogy a városatyákat ne lehessen elmarasztalni, a polgár meg áll a kocsiban, koptatja a féket, tovább büdösiti a levegőt!

Én mindig is az Európai módszert szerettem. Nagy kár lenne érte.

Csak egy privát vélemény.

Dr. Égely Palánk Creative Commons License 1999.04.10 0 0 24
A körforgalom szerintem is jó megoldás, ahol van hozzá hely. Tehát a budapesti keresztezodések kb. 0,5%-ban lehetne csak kiépíteni. Az indulás elbénázása sem túl jó érv, hiszen ugyanezeknek az embereknek illik egyébként is minden megállás (piros lámpa, egyéb forgalmi helyzet stb.) után újra elindulni. Az igaz, hogy az automata váltóval ez kényelmesebb, de nem hiszem hogy a gondot ez okozná. Inkább az, hogy egyszeruen nem tartanák be a szabályokat.
Palánk
Előzmény: robicsek (23)
robicsek Creative Commons License 1999.04.10 0 0 23
Palánk, az amcsi szisztémával az a baj, hogy amennyien nálunk elbénáznák az indulást - itt ugye nincs automata mindenkinek.
Van jobb megoldás: körforgalom. (na nem annyi, mint Angliában)
SZVSZ ez a legbiztonságosabb, elég olcsó megoldás.
Előzmény: Dr. Égely Palánk (21)
Dr. Égely Palánk Creative Commons License 1999.04.10 0 0 22
Kiegészítés: odahaza van egy bosszantó hiányossága a jobbkéz szabálynak. mégpedig mikor nincs tábla, de nem kéne mégsem megállni, mert a másik érkezonek elsobbségadás kötelezo, vagy stop táblája van. Csakhogy az nem mindig látszik. Ilyen van pl. a Szentkirályi és talán a Bródy Sándor (vagy azzal párhuzamos másik) utca sarkánál, ahol a Szentkirályi utcából jövonek stop táblája van. Mégis rengetegen megállnak, és elsobbséget akarnak adni, miközben a mögöttük jövo majdnem beléjük szalad.
Dr. Égely Palánk Creative Commons License 1999.04.10 0 0 21
Annak ellenére, hogy a jobbkéz szabály teljesen logikus, egyértelmu, és a közlekedést gördülékennyé teszi, biztonságossági okok miatt érdemes lenni megfontolni az amerikai szokás bevezetését (pedig nem vagyok amerikabarát). Itt majdnem minden egyenrangú keresztezodésben stop tábla van minden érkezonek. Kötelezo tehát megállni, és érkezési sorrendben lehet továbbhajtani. Együttes érkezésnél az udvariasság dönt. Vannak a dolognak elonyei, és hátrányai. Elonye, hogy sokkal biztonságosabb. Még egyetlen ilyen jellegu balesetet sem láttam. Hátránya, hogy szaggatottá teszi a közlekedést, nyilván növeli a fogyasztást, és koptatja a fékeket. De hát valamit valamiért... Az is igaz, hogy ha nincs kitéve stop tábla, akkor tényleg nyugodtan lehet hajtani, mert a keresztben érkezoknek tutira van, és tutira meg is állnak. A jobbkéz szabályt itt annyira nem ismerik, hogy mikor elmagyaráztam, alig fogták fel, mirol van szó. Na, szóval szerintem megfontolandó. De ha már maradunk a jobbkéz szabálynál, akkor legalább kitennék minden ilyen keresztezodéshez az egyenrangú keresztezodést jelzo táblát! Tudom, pénz... És az emberélet?
Palánk
Alfred Creative Commons License 1999.04.09 0 0 20
Még mielőtt mindenki kétségbe esik, a Kresz-tervezetem a mostani állapotokat karakírozza ki.
A Kresznek ez a része tökéletes. Nem kell semmilyen tábla, meg kéne tanulni a Kresz könyvből a forgalmi helyzeteket.
Ma egy IFA nem adott elsőbbséget jobbkezesben nekem, az új kresz 1. pontja alapján T alaku kereszteződésben.
A sértődős női vezetőket pedig külön birom. Azért én ám sokat autózom Budapesten, magasan ülök, elöttem-mögöttem vagy húsz autó mozgását látom, és ebbe a havi 3000 kilométerbe belefér az autós társak elemezgetése...
Dulifuli Creative Commons License 1999.04.09 0 0 19
Teljesen igazad van, kisvacak. Például Szentlőrincen van egy kereszteződés a 6-os főúton. A mellékúton kint van az elsőbbségadás kötelező tábla. De mindkét irányból nehéz észrevenni. Az ex-apósom Ladáját már kétszer összetörték ott olyanok, akik nem vették észre (vagy figyelembe). Most már van ott villogó sárga lámpa is. Talán ettől jobb lesz a statisztika.
Előzmény: kisvacak (17)
Dulifuli Creative Commons License 1999.04.09 0 0 18
Na, most nem értem, hogy Te mit nevezel "macisajt"-nak. Eddig azt hittem, hogy az "Elsőbbségadás kötelező" táblát, de most már nem vagyok biztos benne. Kinek, vagy minek nincs "nagyobb" elsőbbsége? Mi az, hogy nagyobb elsőbbség? Vagy elsőbbséged van, vagy nincs. Esetleg lehet tisztázatlan helyzet. Egyébként szerintem is jobb lenne, ha mindenhol táblával szabályoznák az elsőbbséget. De ha már nem teszik, akkor jó megoldás a jobbkéz-szabály.
Előzmény: rikitiki (16)
kisvacak Creative Commons License 1999.04.09 0 0 17
A KRESZ tankönyv azt írja, hogy: elsőbbségünk akkor és csakis akkor van, ha azt megadják, mert ha nem adják meg, akkor csak lett volna. Ezen mindig jót mosolygok! Pedig milyen igaz! Az oktatóm azt mondta, hogy még a "behajtani tilosba" is érdemes benézni, mert lehet hogy valami elvetemült éppen onnan tolat kifelé.
Hát nem tudom!
Egy biztos, a KRESZ-t lehet szídni, védeni, értelmezni és félreértelmezni. Sajnos, vagy nem sajnos nem lehet minden kereszteződésbe táblát, lámpát elhelyezni.
Egyébként - véleményem szerint - aki ismeretlen helyen nem lassít, ha jobbkezesbe ér - még ha csak feltételezésen is alapul, hogy jobbos - az ugyanúgy balesetet okoz táblánál is pl. "becsúszással". Egyszerűen vannak emberek, akik nem hajlandóak tudomásul venni, hogy nem nekik van elsőbbségük. S ha gyalogos kerül eléjük... arról ne is beszéljünk! Puhatestű, le az útról!
Én tudom, hogy a túlzott óvatosság néha veszélyesebb a vakmerőségnél, de azt gondolom, hogy ritkán és keveset autózunk ilyen kis aranyos jobbos kereszteződésekben. Szerintem érdemes figyelni és vigyázni, még akkor is, ha nekem is van elsőbbségem. Hm?
Előzmény: rikitiki (16)
rikitiki Creative Commons License 1999.04.09 0 0 16
Én is jobban szeretem az elsőbbségadás táblát, mint a jobbkezes kereszteződéseket, de a mostani kresz elég idióta ebből a szempontból: egy ismeretlen kereszteződésben (idegen helyen) akkor tudhatod, hogy elsőbbséged van, amikor látod, hogy a _másik_ úton elsőbbségadás kötelező van kirakva. Ahhoz, hogy ezt észrevedd, nyilván le kell lassítanod. Ha meg rutinból vezetsz (pont a főokosok mondják, hogy ne), akkor ritkán szívsz, de nagyot.
Én bevezetném az "elsőbbséged van" táblát is (a főútvonal mintájára, ugyan olyan formában, csak más színezéssel).
A "macisajtot" viszont ki nem állhatom, szerintem csak kitolás az egész. A kresz sem írja, hogy "nagyobb" elsőbbsége lenne. Nagyon szigorúan szabályoznám, hogy hol jöhet szóba egyáltalán a használata.

Uff!
RikiTiki

Benjy Creative Commons License 1999.04.09 0 0 15
Kár spórolni az elsőbségadás táblákkal.
A jobbkezes meg kellene szüntetni a KRESZ-ben mindenhol./EU/
Micimackó Creative Commons License 1999.04.09 0 0 14
Nekem az a kedvencem amikor kicsi, szűk, magas sövényekkel övezett kertvárosi utak kereszteződésében van jobbkézszabály (természetesen tucatszám, az egész kertvárosban, minden kereszteződésben, ahogy azt kell). Domború tükörre meg sajnálják a pénzt. Egyszerűen életveszélyes. Rettegek ilyen helyen közlekedni.
csinnnKA Creative Commons License 1999.04.09 0 0 13
"a hatóság elsőbbségadás kötelező táblával segítene a sok bénajóskán. Pár táblát kitenni mindig olcsóbb mint a mentés, ne adj isten az emberélet ára."

Hát igen. Amikor vezetni tanultam, és először mentünk ki az oktatómmal a városba, s felhívta figyelmemet a jobbkéz szabályra, az első kérdésem az volt:
"A francba! Ha ez ennyire veszélyes és így kell vigyázni, akkor miért nem tesznek ki 'macisajtot' az ilyen kereszteződésekbe? Akármilyen sok táblát is kéne kitenni, akkor sem lehet drágább, mint az emberélet!"

Mert jön a 17 éves kamasz a papa új Merdzsójával, mint a golyó, köp a KRESZ-re, berepül a kereszteződésbe 80-nal, aztán lehetek én akármilyen szabályos és óvatos... végül is "csak" a reflexeimen és a lélekjelenlétemen múlik az életem! :-I

Előzmény: Mogorva (1)
Frank Drebin Creative Commons License 1999.04.09 0 0 12
MAMAhal, bocs a fiuk neveben.
Kanadaban az a szokas, hogy egyenrangu keresztezodesben erkezesi sorrend a donto.
De mi van akkor, ha baleset tortenik? Ilyenkor nincs arra utalo jel, hogy ki erkezett elobb?
Ettol fuggetlenul gyorsabban zajlik az athaladas...
money Creative Commons License 1999.04.09 0 0 11
MAMAhal a beszólásod nagyon tetszett.
Előzmény: MAMAhal (10)
MAMAhal Creative Commons License 1999.04.09 0 0 10
Alfred, témánál vagyunk.Már megint azok a női vezetők!
Akármilyen téma kerül szóba a vezetéssel,autókkal kapcsolatban,mindig van rá ürügy,hogy a béna nők is szóba kerüljenek,ugye?
Szerencsére itt vagytok ti is, a nagy és ügyes és okos és mindent tudó férfiak.
Előzmény: Alfred (6)
SebDani Creative Commons License 1999.04.09 0 0 9
Kedves Alfred!

Még kicsit finomítsad ezt a szabályt...
Ez ugyanis azzal járna, hogy te - amennyiben egyenesen mész - minden kereszteződésbe nyugodtan, ezerrel hajtasz bele. Ha a - Mogorva által megrajzolni próbált - kereszteződésben pl. jobbról is érkezik valaki, és ő is egyenesen akar menni, ő is ezerrel érkezik a randevúra...
szerintem több baleset lenne...

Előzmény: Alfred (3)
mal Creative Commons License 1999.04.09 0 0 8
Gyemrekkori lakhelymtôl 2 vasúti átjáró, 100m-re az egyik, 800m-re a másik. Volt szerencsém sok horrort látni. A balesetek tipikus forgatókönyve a következô:

Fénysorompó. Balról (az áldozat felôl nézve és a közelebbi sínpáron) jobbra haladó szerelvény zárja el a keresztezôdést. Vonat elhagyja az átjárót, viszont a másik vágányon jobbról, takarásból szembeirányba jön a másik. Valahogy az emberek figyelme erre nem terjed ki - mármint hogy jöhet a másik oldalon - és kész a baj. Nyilván hozzájárul az a türelmetlenség és idegállapot ami a várakozáskor felgyülemlik. "Igaz ugyan hogy kétszáz tonna és százzal megy, de negatív irányba. Akkor tehát mehetünk." gondolat lehet ilyenkor az utolsó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!