Szia Zak!
Zöldubi nincs netközelben, ezért nem ír az autóstopicokba, se máshova! :o(
Egyébként eladta a Lexust! :o(
Ne akard tudni, hogy mit vett helyette! .o(((((((
liebe Bogumil, nem csoda, hogy tetszik, végül is az egyetlen Lexus, amit ezidáig sikeresen kipróbáltam, az a GS300-as és az abszolút meggyôzô volt... :-) Amúgy mizujs Zöldubival? Hiányoljuk az autós topicokból!
Zak, kedves! Ne haragudj, de nem olvastam végig a topicot! Mindjárt pótolom hiányosságaimat! :o)
Örülök, hogy tetszik a Lexus! Főleg, hogy a GS300-as! :o)
...de azért nem merek hozzányúlni a Brava 1.6 motorjához, mert elb@ßom a Digiplex gyújtást vagy akármit, és azért a Zsiguliban vagy a Skodában sosem tétováztam, ha a karburatort kellett szétkapni, vagy hengerfejtömítést kellett cserélni vagy lengéscsillapítót cserélni...
Pontosan. Van olyan autó, amivel közlekedsz, használsz és van olyan, amit szeretsz, teljességében birtokolsz és a bütyköléssel, szeretgetéssel kicsit olyan, mintha a Te részed lenne. Nem csak egy gép. Ezért az igazi autó nônemű. :-)))
Hát persze, hogy biztonságosabb, korszerűbb, megbízhatóbb, de olyan kevés modern autó van, amelyiknek egyénisége sôt mi több lelke van. Emlékeztek a Christine c. Stephen King-regényre? Na, az abban szereplô Chrysler Fury tökéletesen megfogta ezt a hangulatot. Élt. :-)
Degeczi, stika
...és lassan nem lehet megkülönböztetni egy WV-t egy opeltől, és egyszerhasználotasak, és unalmasak. Egy auto attól az ami, hogy bütykölni kell. Volt idő amikor csak a nőknek jelentett nehézséget egy kis műszaki készenlét.
Mottó: "A kocsinak inkább lelke legyen mint légzsákja."
Es legfokepp: hallani is a kulonbseget!
A 70-es evek autoival azert faraszto hosszu utat megtenni, mert mar az elso 100 km utan kifarasztjak a fulet (es igy az agyat) a szel+motor zajaval.
Barmelyik uj autoban sokkal jobban elszigetelt a motor hangja, ill a lesimult (ezert talan unalmas) kaszni sem kelt szelzajt.
Brumimackó,
az Örs vezér tértől kifele, láttam két egész jó állapotban lévő darabot eg használtautó-kereskedőnél. Igaz ennek már van vagy két éve. De persze lehet, hogy még meg vannak, vagy legalább az egyik. Mert ugye nem egy keresett járgány, tekintve, hogy gyárilag 21l a fogyasztása 100-on.
Ugye viccelsz? A 70-es évek elejének műszaki szinvonalát ma is kipróbálhatod, ha beülsz egy kocka Ladába (Fiat 124) vagy egy Daciába (Renault 12). Ülj be utánna egy Bravoba vagy egy Renault 19-be és érezd a különbséget.
Még nagyobb a különbség folymatos használat esetén. A modern kocsik sokkal gazdaságosabbak, biztonságossabbak, megbízhatóbbak, stb. Egy modern kocsiban nem kell szelephézagot, alapjáratot, megszakítóhézagot állítani, olajozni, zsírozni. Egyáltalán semmi gondod nincs vele az olajcserén kívül. Pöccre indul hidegben is, nem rozsdásodik (horganyzott karosszéria, elektorszatikus festés). Soroljam még?
Egy új Jaguár kasznijában a BMW 850 motorja, a Citroen légrugózása, a Mercedes S-Klasse belső kiképzése, a Subaru SVX elektronikus vezérlésű négykerék hajtása és automata váltója.
(Ez volt az álom. A valóság egy Bravo 1.6 SX, amivel járok.)
Az a kozel 100 lo 75. Ami abban a kaszniban meg eleg.
A kesobbi (szebb, de nehezebb) 80-asoknal mar botranyosan kevesnek bizonyult meg az 1.8-as motor ereje is.
A gépkocsigyártás a 70'-es évek elejétől megszűnt. Amit manapság gyártanak az már csak egy agyontervezett müszaki melldöngetés, amivel többbek között közlekedni is lehet.
Ennek tükrében a kedvenceim:
Wartburg 1963
Skoda Felicia Cabriolett 1962
Csajka
Azert legyen itt egy japan is: a kilencvenes evek elejenek designja: Nissan 100 NX Coupe. 2.0i 16v, 143 LE. Meglepo, egyedi design, sok extra, elfogadhato ar. Egy szoval: Imadom!
125 S
159 S
166 F2
166 Inter
166 C - S - MM
195 S
195 Inter
212 Inter
212 Export
340 America
250 S
250 MM
342 America
225 S - Berlina
340 Mexico - Mexico Spider
735 S
625 TF
340 MM
375 MM
250 Europa
500 Mondial
375 America
375 Plus
250 GT - GT Spider
750 Monza - 250 Monza
410 S
410 SA
860 Monza
735 LM - 118 LM - 121 LM
625 LM
290 MM
500 Testa Rossa
315 S
335 S
Dino 156 F2
250 GT California
412 MI
250 Testa Rossa
Dino 196 S - 246 S
400 SA
246 SP
250 GT - GT 2+2
250 GTO
196 SP - 286 SP
268 SP - 248 SP
250 GT - GT Cabriolet
250 P
330 LM
250 LM
330 GT 2+2
275 P - 330 P
500 Superfast
275 GTB - GTS - GTB/C
365 P
275 P2
330 P2
Dino 166 P
Dino 206 P
330 P3
275 GTB/4
Dino 206 GT
330 GTC - GTS
Dino 206 S - S Spider
365 California - 365 P Speciale
365 GT 2+2
Dino 166 F2
330 P4 - 412 P
246 Tasmania
365 GTB/4 - GTS/4
612 Can Am - 712 Can Am
212 E
312 P
365 GTC - GTS
512 S - M
Dino 246 GT - GTS
312 PB
365 GTC/4
365 GT/4 2+2
365 GT/4 BB
Dino 308 GT/4
208 GT/4
308 GTB - GTS
512 BB
400 Automatic - GT
Mondial 8
208 GTB - GTS
208 GTB Turbo - GTS Turbo
308 GTB - GTS Quattrovalvole
Mondial Cabriolet
GTO
Testarossa
412
328 GTB - GTS
Mondial 3.2 - 3.2 Cabriolet
GTB Turbo - GTS Turbo
F40
Mondial T
348 TB - TS
512 TR
F 333 SP
F 512 M
F 355
F 355 GTS
F 50
456 M
F 355 Spider
F 355 F1
550 Maranello
360 Modena
Nagyjából ôk a kedvenceim.