Aty!
A 17 éves az 1983-as ha jól számolok. Ha már új fajta kasznis (széles nyomtáv), akkor megéri, ha tényleg O.K., ha még a régi, akkor kissé sok.
Saját példám ajánlom figyelmedbe:
2 éve vehettem volna egy 1989-es, 18.000 (!) km-t futott 120L-t, gyönyörű állapotban, 290.000 Ft-ért. Meseszép autó volt, még gyári sárga csavarok, stb. Annyira nem lehet rendbetenni egy többet futott autót. Ehelyett vettem egy 86-os 105S-t 145.000 Ft-ért, a különbséget már rég ráköltöttem, és még mindig meg se közelíti az előbbit. Ócska, rozsdás, szakadt az űlés, stb., alig ér 140.000-et, míg az előbbi most is érné a 290.000-et úgy, hogy most 35.000 km lenne benne...
CsA
Lenne 17 éves egy 120L 140.000-ért. 86.000 km, vonóhorog, tetőcsomagtartó. Gumik OK., de szerintem festve volt a verda.
Ja és motor is van benne...
Mit gondoltok, megéri?
másikBalázs Egy-két szó a hideggel kapcsolatban. A régebbi típusú Skodákban télen (tapasztalatom szerint) azért van hideg, mert a meleg levegőhöz hideg keveredik - melegből langyos lesz. Ennek két tipikus oka : 1., a fütötestnél, a csappantyukat szabályozó bovdenek nincsenek jól beállítva. A bovdenek beállítása számomra kb. másfel ora volt. 2., ahol bemegy a csomagtér felől a km spirál az utastérbe, ott a tömítőgumi kieshetett, ill. a mellette levő furat gyárilag le van ragasztva. Érdemes megnézni. Valóban le van ragasztva ???
Lehet, hogy Te ezeket már tudtad. Bocs!
Közel másfél éves Felíciámmal jól kijövünk.
A kötelező szervízeken kívül csak egyszer szorul-tunk segítségre. A '98 év mikulása különleges meglepetést hozott egy pénzszállító mikrobusz személyében. Nem adta meg az elsőbbséget egy kereszteződésben és úgy 80-al élben találkoztunk. A lényeg, bekötött öv mellett sértetlenül száll-tam ki az autóból. Az elején két hétig kézimunkáz-tak a márkaszervízben úgy, hogy a mai napig nem látszik a sérülésnek még nyoma sem.
Összegzésül: jó autó, jó ár, jó szervíz.
Mi kell még?
Kösz TCSA!
Most viszem majd 15.000-s szervízre, s ha csak hümmögnek, majd királyul megjegyzem csendben az általad leírtakat! De szét nem szedem, mert garis és elveszteném - ahogy én szerelek az meglátszik.
Jó auto. És nem csak az Octavia hanem a 105-120 is. Viszonylag olcsó a javítása, és stílusa van. Nem úgy mint a szélcsatornára optimalizált egyengépjárműveknek. Egy klasszikus skodát 500 méterről fel lehet ismerni. Az aszfaltot ugyan nem tépi fel (széria modell) viszont megbízható, házilag is bele lehet babrálni és sok minden kihozható belőle. Szóval COOOL.
Szerintem a Skoda jó autó. Persze csak az Octavia. Mondjuk ... ilyen 120SLK Rapid SideWinder típusok csak úgy jók, ha meg vannak tuningolva. Egy hozzáértő által => Skoda Tuning. Meg ha a tető levehető, meg van benne egy böszme moci, meg sárga műszerfal. Meg le van nyomva az orra.
UI: Egyébként a volt NDK-s autók ezzerel jobbak, lásd Warbi, vagy Trabi. Mert ezeknek elöl van a motor, nem a seggemet rázza széjjel.
Ismerős a vezetőajtó-zörgés, eddig minden autómban előfordult. A hiba oka 5:4 arányban: van egy műanyag megvezető az abalküveg alján ami arra szolgál hogy van egy sín az ajtóban, azon csúszik. Namármost ez el szokik törni....
Akkor zörög.
Ez a topic nem halt meg, csak reinkarnálódott
a SKODA-Tuning topicba.
Itt kérdezhetsz, tippeket adhatsz, ötleteket meríthetsz Skodád szebbé-jobbá tételéhez.
Ha nem találnád meg a topicot, (amit kizártnak tartok :-) )akkor copy-zd be az alábbit:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9005317
Talán így odatalálsz.
Várunk mindenkit!
Üdv Tango
rendőrségi info:
Az eredetvizsgálat eredménye a törzslap. Az átiratást csak törzslap ellenében teszi meg a rendőrség.
Mivel az átiratás a vevő feladata, ő fizeti az eredetvizsgálat költségeit, de a vizsgálatot az eladó végzi.
Az előszerződés valóban jó ötlet.
Megállapodás kérdése, nekem azt javasolták egy előszerződést kell kötni a leendő vevővel miszerint ha átmegy a vizsgán csont nélkül akkor a leendő tulaj fizeti ki az árát ha nem az eladó.
Eclipse
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, ha tudtok légyszíves segítsetek.
Egy autó eladásánál az eredetvizsgálat kötelező-e? Ha igen ,akkor ki végzi mikor és ki
finanszirozza? Vagy ez megállapodás kérdése?
Előre is köszi a seítséget!
Arabella
Üdv mindenkinek!
Üj hozzászólóként először is reagálva fő témára: igen, jó autó - az árához képest pláne.
Jelenleg egy '86-os 105S modellel közlekekek, ez nem annyira jó - de hát nem mindig lehet az embernek szerencséje. (Az "orvos tulajdonostól vettem" nálam többet nem lesz pozitívum használt autó vételénél.) Pedig jó tapasztalatok voltak a márkával, ezért is vettem Skodát. '94 őszén meglovasították apám '78-as 200-as Mercijét, és hirtelen olcsón venni kellett egy használható autót kevés pénzért. Javallatomra a Skoda lett a kiválasztott. Egy '82-es 120L-t vettünk első tulajtól, semmi rozsda, 112Ekm-rel. Egy gyűrűzés után kiváló gép lett belőle. Soha nem hagyott cserben bennünket, egy ékszíjelszakadástól eltekintve. De akkor is volt egy tartalék, negyedóra múlva már robogtunk is tovább. Két évig szolgált bennünket becsülettel, 90-nél többel nem is volt hajtva. 80km/h-nál 5,6-5,7 volt a fogyasztása hosszabb utakon 3 személlyel. Az eladása után két héttel az egyik hátsó kereke megelőzte az autót, valószínűleg nem komálta az új tulajt.
A jelenlegi gépre eddig a 145EFt-os vételáron túl már majdnem ugyanennyit költöttem - lassan kezd egész normális autóvá válni. Bár még mindig túl sokat eszik a galád!
Kishal: köszönet a segítőkész hozzáállásért, hosszas próbálkozás után (3 felhasználónév és 3 e-mail cím elhasználása után) mégis összejött!
Na, átnézek a Skoda-tuning c. topic-ba!
Maj'még benézek!
Nos, egy jó autó.
Az Oktávia igen aranyos kocsi volt igaz tsak két ajtós. Egy feketét tudtam kipróbálni annak idején. Egy Felíciája van Sopronban egy tanáromnak (meg néhány más veteránja, meg fagottja) az egyetemen, csuda jó fej.
Ezután jött a botrányt kavaró 1000 MB mert a franciák pereltek miatta. Pedig szép kocsi lett volna. Erre épült a 100-as amiből kis családom kettőt is elhasznált. Az utolsó 76-os kiadásút vagy két éve lopták el, de némely okokból nem jelentettem fel az illetőt, de Szentgálon talán még megy a kocsi.
Amikor ez utóbbit szervizeltem akkor rendszeresen odajöttek a 105-ös és 120-as társak, hogy megtsodálják és megerősítsenek abban, hogy "higgyje el uram ez volt az igazi amit a csehek elkövettek". Nos nálam a Favorit következett ezt használom, nem próbáltam ki, hogy mennyivel megy, 150-nél visszavettem a gázt (német benzinnel).
a 100-as elment motorfűrészes keverékkel is (1:20) de nem ajánlom különösen télen nem, beledermed az olaj a porlasztóba. 5,5 mázsa makkot(tölgy) plusz 2 főt vitt Miskolcról Sopronba. Emellett kiváló terepjáró. Ezt tsak azért merem leírni mert összehasonlításként a GAZ, UAZ, NIVA, Land Rover az alap, tapasztalatból.
A Favoritnál főleg a még nem VW-seknél, 93-előttinél gyakori, hogy kilukad a hengerfejtömítés és a fagyálló bemar a hengerbe, két kolléga tapasztalata is. Ettől félek is ezért nem merem hajtani.
Egyébként amikor a sebességet írjátok, az M7-en mértem 130 mutató állásnál 30 másodperc alatt megy 1 km-t, nos ez alighanem 120 km/h-nak felel meg.
Röviden a Skoda egy csoda.
Jó, jó persze de előfordulhat.
Egyébként mi is ráfáztunk. Még 87-ben vettünk egy 78-as 105-öst 64 ezer km-rel. Két év után (20 ezer km után) teljes motorgenerált kellet eszközölni.
Két éve viszont egy 7 éves 1.1-es Trabantot néztem zsir új volt 13 km-rel.
Eclipse
Ok, máshogy fogalmazok. A Skoda kilométer számlálója 5 jegyet mutat. Ha te meg akarsz venni egy 15 éves autót és azt látod a számlálón, hogy 82000 km mit gondolsz 82e, vagy 182e. Én inkább az utóbbit.
Ha a tulaj 85 éves nyugdijas lenne én még el is hinném.
Aki pl. csak hétvégen nyomul igy egy éveben csak 5-6 ezer km-t fut az autó kijöhet a 15 évre a 82.
Hát, az igazság az, hogy egy '84-es autóról senki nem fogja elhinni, hogy csak 82000 km van benne. (ez nem bírálat, ez tény). A 182000 reálisabb. Szerintem így érhet 120-150 ezret.
Hát az baj, hogy ezekből most rengeteg van. A 70 ezer km egyebkent tenyleg nem sok ha valaki ezt respektálja es a kaszni is korrekt kiemelkedik az átlagból.