Ledolgozásról még nem hallottam, de részletfizetésre már majdnem mindenhol adnak lehetőséget, persze a futamidő nem 10-20 év, mint a lakáshiteleknél, hanem általában folyamatosan, ahogy a kiképzés halad, úgy kell fizetni.
Itt találsz linkeket mindenféle repülőklubokhoz: http://www.aeroclub.hu/magyar.htm
Nem tudja valaki van e arra valahol lehetőség, hogy részletfizetéssel tanúljon meg repülni? Vagy essetleg valamilyen formában ledolgozhassa az ember? Ha tud valaki evvel kapcsolatos infót, kérem jelezze. Előre is köszönöm!
Köszönöm a válaszodat, ezzel a kiegészítéssel már én is egyetértek. Most már bíztos, hogy a rövid fogalmazásod miatt volt félreérthető. A lényeg az egészben az, hogy mindenki maga döntheti el, hogy miért is szeretne repülni, mennyit, és miért. Van aki pénzért teszi, van aki versenyszellemből, van aki hobbíból. Nagyon helyesnek tartom, hogy nem mossák egy kalap alá ezeket a szakszókat. A leendő pilcsiket pedig szerintem is fel kell világosítani, ki kell oktatni arról, hogy az ő szakszója mire lesz alkalmas. Sok balesetet lehet megelőzni ezzel.
Egy dologban viszont vitatkoznék veled. Az UL gépekbe is csak minősített alkatrészeket lehet beszerelni. Az már másnapra tartozik, hogy ezt mennyire tartják be egyes országokban. A nemzetközi előírások igen egyértelműen meghatározzák a minősített anyagok, alkatrészek felhasználását, de sajnos arra már nem tudnak kitérni, hogy pontosan mit is értenek minősítés alatt. Ez rendkívül terjedelmes szinte már kezelhetettlen kézikönyvet, szabályzatot produkálna. Emiatt az egyes rendelkezések kicsit lazán veszik a minősítés fogalmát. Ha pld egy alapanyagról nincs minősítés mert pld teljesen új találmány, a repülésben eddig még nem használták, attól az még lehet nagyon jó anyag, de ettől függetlenül valamilyen tesztelésen, terheléspróbán, vagy töréspróbán át kell esnie. Ha ezeken a vizsgálatokon megfelel akkor lehet használni. Ez a világon mindenütt így van, csak sajnos sokan nem tartják be ezt.
A kisgépes képzésnél a légijog, légterek használatát, repülési tervek készítését, stb.. bindenképpen oktatni kell, hiszen ezt nem csak azért kell tudni, mert csak ezekkel lehet repülni, hanem azért is mert ez a repülős tudásszint megfelelően magasan tartásával csökkenteni lehet a baleseteket. Egyébként nekem az a véleményem, hogy a repülős társadalomban nemigen marad meg sokáig az alulképzett, nagyképű, brahizó ember, hamar kiveti magából ez a társadalom, vagy egyszerüen kihal.
Szerintem tényleg a rövid megfogalmazás az oka a félreértelmezhetőségnek! Ugyanis a repülés megtanulható élvezhető egy vitorlázógéppel, sárkánnyal, UL-l, vagy repülőgéppel is. Sőt jónéhány ULt ismerek ami a Cessnák és egyéb "igazi" repülőgépek paramétereit túl is haladják. Sajnos egy dologról sokan megfeledkeznek, hogy a repülésnek csak kb. 50-60%-a a tényleges repülés, a többi része adminisztráció, rádiózás, meteorológia (ez most nagyon aktuális is! Sajnos...RIP!), stb.
Sok nemzetközi repülőtér nem fogad UL gépeket (szintén annak ellenére, hogy sok paraméterben túl is szárnyalják az igaziakat)! Hiányoznak a megfelelő tanusítások (alkatrészekre), gyártói engedélyek, üzembentartási kritériumok, stb. stb. ezek mind pénzbe kerülnek. Az UL-t sok esetben saját magad összerakhatod, szervizelheted, elmész a "barkácsboltba" alkatrészért, stb. Ha megnézel egy alkatrészt amelyik TSOd, FAA v. JAA approved legalább a 2-3szorosába kerül mint amelyik nem. A repülőkbe pedig csak ilyen építhető (főleg ha IFR).
Szóvak aki sportként repül, tisztában van a fenti információkkal és úgy dönt hogy Ő ezt szeretné csinálni akkor ez így jó.
Viszont mikor egy iskola így hírdeti magát az nem jó! Hogy fog eligazodni a növendék már pilótakorában a légijoggal? Lát-e egyáltalán AIP-t a tanfolyam közben. Ki tud-e tölteni repülési tervet? Tudja azt hogy ellenőrzött légtérben mik a teendők, vagy ez egyszerűen számára tabu marad, mert azt tanították neki?
Én igenis örülök, hogy végre kúltúrált repülőtérről repülhetek (Ferihegy), és mivel én is úgy kezdtem (fűves reptér, környéken senki, egyszer sem voltunk Ferihegyen, stb) most látom ez mekkora hiba volt a kiképzésem során. Utána csak ezeket próbálom bepótólni.
Szóval a repülés és repülés között óriási különbség van. Szerintem mindenki megfér egymás mellett és így jó is. Csak a leendő pilótákat ne kábítsuk el azzal, hogy ő most 2-300e-ért majdnem ugyanazt kapja mint 2millióért, mert ez igy nem igaz. Mondjunk el nekik mindent és hagyjuk őt választani. Végülis az ő pénztárcájáról és életéről van szó!
Ne haragudj, de vitatkozni szeretnék veled. Lehetséges, hogy a "rövid" megfogalmazásod miatt van, de a szavaidból az derül ki, hogy csak ez az egy járható út. Egy hasonlattal élve, a tanulóvezetőnek a Forma I.-es autón kell megtanulnia vezetni. Tudom, hogy a hasonlat kicsit erős, de jobb nem jutott eszembe.
Nagyon sok olyan pilcsit ismerek, aki csak néha repkedni akar a maga örömére, nem akar versenyezni, nincs igénye egy Cesna-ra, megelégszik egy kisebb Ul géppel is, esetleg csak szabadsága alatt akar repülni néha. Ezek az emberek évente 10-50 órát repülnek. Ebben az esetben már irreális magasak az álltalad említett kiképzési árak.
Ha valaki arra adja a fejét, hogy az általam említett módon akar repkedni, annak lehetősége van most is egy UL géppel is megszereznie a szakszót, 2-300 ezer forintból. Ha még ráadásul a saját UL gépén tanul, a saját üzemeltetési költségén, és csak az oktatót kell fizetni akkor kb a feléből is megúszhatja. Ha ezekután mégis úgy dönt, hogy Cesnával is akar repülni akkor elvégezheti a 3-5 órás átképzést.
Véleményem szerint nem szabad elriasztani a repülni vágyókat azzal, hogy irreális magas kiképzési árakat mondunk nekik. A teljesebb képhez ezt a megvilágítást is figyelembe kell venni.
Hát definiálni kéne mi is a drága! Mostanában (Júl. 1 után) már 45 órát kell repülni ha valaki az elején kezdi. (ez a nemtúlnagyteljesítményű, nemtúl nagy repülőtereken üzemelve is minimum 1-1.3 millió Forint! Ha kicsit komolyabban akarod venni akkor ez meg sem áll 1.6-1.9 között. Ez nem a drága hanem ez a normális. A drága az lehetne hogy pl. egy vadi új géppel, aminek európában mindenhová érvényes bizosítása van, kezdenél el repülni (ilyet még itthon nem tatláltam (kivéve néhány UL-t)).
Ha szinvonalas oktatást akarsz, szinvonalas repülőtérről, szinvonalas géppel akkor ezek az árak kifejezetten "olcsók". Ja az meg egy óriási tévedés hogy csak vezetni kell a gépet! (repülési terv, rádiózás, légijog, repülés ellenőrzött légtérben, stb. stb.)
Ezért is lakik egy gép amit én szoktam javasolni kedves ismerőseimnek kiképzésre Ferihegyen! Természetesen az iskolakörözés nem itt történik de mindig innen indul és érkezik a kiképzés! Viszont egy csomó mindent már az elejétől fogva lát és tanul a növendék ami máshol teljesen elképzelhetetlen!
Ha további infóra van szükséged irhatsz emit is!
Ja a gépet pedig megnézheted a http://www.skylux.hu -n.
Üdv, ms
Ha pontosan érdekel, 5/2001 (II.6.) KöViM rendelet, érvényes július 1-től.
Éjszakai VFR jogosítás feltételei:
Betöltött 19. év,
Érvényes PPL,
Legalább 100 repült óra parancsnoki beosztásban,
legalább 3 óra éjszakai repülés oktatóval, ebből 1 óra útvonal,
5 éjszakai felszállás és 5 éjszakai leszállás teljes megállással.
Famadár: Én már túl vagyok a dolgon, már pár éve... :-)))
Sok sok pénzt meg lehet takarítani, ha az ember körüljárja a reptereket, úgy 50-60 km-es távolságban!!!
Gilice: Ha javasolhatom repülj, repülj, repülj, és ha már lesz 150-200 óra gyakorlatod akkor lépj tovább!
Én "újonc" vagyok ezen a listán, üdvözlök mindenkit.
Remélhetőleg hamarosan megszerzem a PPL (C-172) szakszómat és érdeklődnék, hogy utána milyen lehetőségeim vannak, illetve mihez mennyi repült óra szükséges (pl. éjszakai VFR)?
Köszi előre is és mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!!
Még 1 hülye kérdés: mennyi mostanság a repbenzin?
Namégegy: Az orvosira a pénzt előre kell fizeni csekken, vagy ráér utülag ill. közben? (Nem akarok potyára kivenni szabit.)
Köszi
Azért a 33 órát le lehet repülni úgy kb 23-25000 ft/óra áron is, és akkor semmit sem csaltál!!! Persze akkor kerülendőek a budapest környéki repterek....
megharaptad?!/bocs/ vegul is ez nem szimpatia kerdese,bar a rosszindulat sokat tud artani egy szelso erteknel/ ma kicsit darabos vagyok-elnezeseteket kerem!/
mindennap,de elotte oda is csengizhetsz, es a holgyek nagyon elozekenyen el is fogjak mondani hogy mi az abra- meg aznap megvan az eredmeny es masnap elviheted az alkalmassagit
famadar