Gyakorlatilag egy cső a hátsó híd és arra vannak felakasztva a sallangok.
A cső 2 végén lévő lezárás mellett, szokott bejutni a dzsuva....és megáll benne, mert kijutni már nem tud...begyűjti a nedvességet----->gócpont, indul a rozsda....
Nem bírtam megszerezni, annó, a gyári méretezést (metszetrajz / pontos méretezés / alakrajz ...)
Lakatosok már rég legyártották volna---> olyan anyagból, olyan technológiával , amit kérek....
Ez, a 3. , legvacakabb állapotú , Multi, maradt meg végül a TSaládban. Előtte, már volt kettő, tip-top, mekaFull-os (kacsintós fej ikon).... nos, az nem kellett. Dühömben, hoztam egy osztrákban ,már a szemétbe kidobottat----->az persze kell, maradjon. Nők. ( nem értem+dühösen rázós fej iikon)
Vizes, mert a mosóban csináltam ' a képet ' ... evvel a példánnyal , amióta itthon van (2008as kocsi és 2016ban hoztam be)...nos ,azóta van vele törődve, folyamatosan. Felületi rozsdán kívül, az is a külsején csak, nos, nincs még semmi baj.
Minimál törődés, de az folyamatos= a Fiat olyan,mint egy jó feleség. Az Alfa Romeo---> az inkább egy hisztis Qrv@.... szeretőnek hibbbbbbbátlan, na de a mindennapokra?????
Nem is gond, ha megnézem fényképen....milyen az alja.
Készítettem 'video'-t is... visszanézve, nagyobb kijelzőn, 2 dolog tűnt fel: baromira remeg a kezem, illetve az hogy a lengéscsillapítók sárosak maradtak. Ez végül is , nem olyan, túl nagy probléma----> gátló nem a karosszéria része, csavarkötéssel oldható... De azért, hogy 300e km-nél, még a gyári, elsőszerelésű csillapítók vannak elől és hátul..... Ez nem rossz teljesítmény, bárki bármit mond. És 130-at, ebből a futásból, Magyarisztán pompás közútjain teljesített a géperejű közlekedési eszköz. Ez az, amire én büszke vagyok: a Fiat minőség.
Nekem is van egy régi orosz a polc tetején. Meg egy Lidl-s és most néztem, egy Obis. Az Obist akkor vettem, mikor hosszú hétévégén megdöglött a Micrában a generátor, így éjszaka töltöttem, nappal autóztunk. Biztos ami biztos, se klíma, se kormányszervó...
Nekem mindkét utóbbiból van, meg egy hagyományos, tekercses. Idén az 1.8 meg a Stilo is hosszú állásban totál lemerült akkuval érkezett, 1-2 Voltokat lehetett mérni bennük. A hagyományossal megküldtem őket pár órára, aztán a vezérelt szépen rendbe is rakta őket, igaz nem egy normál töltési ciklus alatt, hanem sokkal tovább tartott. Ha erre képes, akkor sima töltögetésre nem kérdés hogy elég.
Tegnap a napsütésben lecseréltem az első hangszorókat, Meglepetten észleltem, hogy az első ajtókban nem macskaszem, hanem lámpa is van, ennél csak az volt a fúrcsább, hogy vezeték is megy rá, de egyik oildalon sem volt benne izzó. Na jó,m keresek izzót, nem stimmel bele, pedig sima 5w5 kellene bele. Nézem jobban, hát nincsenek benne a fém érintkezők a foglalatban. Pfff, most erre mit mondjak. Csoda, hogy ott tart az olasz autógyártás, ahol...
Tegnap kipróbáltam a Giuliettát a szilentezés és az ültetés után. Valamennyivel pattogósabb lett, de nem vészes. A fekvőrendőrökön is simát átjut.
Kapott új akkut is, mert egy hét állás után nem bírta beindítani a 4 éves sima akku. Az előző tulaj simát tett bele, pedig start/stop rendszerű. Most is azt kapott, mert a fiam a munkatársával kiiratja belőle. Engem is zavar a Fordban, ezért indítás után mindig kikapcsolom.
Nekem , mindíg tudott hasznos tanácsot adni.... ami , engem ismerve, nem kis feladat. Legutóbb, pont akkumlátor töltő ügyben, 1ébként.
Próbálnék értelmesebb tanácsot adni, de a tüdőgyulára kapott , új pirula és a szintén új szívgyógyszer, együttes hatására, kb. 100 lehet a vérnyomásom....nem fog az agyam.....
Annyi a cél, hogy a sajátjaimat kedvemre tudjam módosítani, hard reset, immo off, immo virgin, km állás korrekció, tempomat aktiválás, tuning szoftver (ha kapok) feltöltés. A Bosch Motronic ME3.1 rendszerűeken alapvetően.
Pl. ennél nincs olyan opció, hogy adaptív paraméterek nullázása, újra kell flash-elni hozzá.
Ma volt egy icipici szerelés. A központi zár nyitógombja mindig is kicsit nehrezen működött, jól meg kellett nyomni, a zárást pedig hiába nyomogattam. Kezdett romlani a helyzet, így ma gyorsan kikaptam a kapcsolót, hát nem nézett ki túl jól, sajnos ez valamikor beázott, valószínűleg ész nélkül tisztították az autót...
Most kicsit kitakarítottam, majd a hiányzó fóliasávot pótlom, és akkor menni fog a zárás is.
Igen, pl VW csoport, de azért azt hozzá kell tenni, hogy alapvetően azért nincs vele gond, csak jön Kálmánka, aki nekiáll termosztátot cserélni és úgy megtépi rajta szegény csavarokat, hogy persze hogy eláll a műanyag.
Akkor hurrá, örülünk! Alfa16V TS motorokonál ugyanez a fajta termosztát van, illetve a Stilomban is. De ez az egybeépített csoda már jó ideje ment, az ALfa 155TS morojainál is, sőt, már a csíklámpás 33-nál is ilyen volt.
Nekem szerencsére egyszer sem volt gond azzal a résszel, ahol felfekszik a blokkra.