Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TudatLan Creative Commons License 2023.12.16 0 0 119670

elnézést:  Lampredi .....   ( picit délelőtt van még....picit 100 éves a hardwer....picit én is 100 éves vagyok)

 

 

 

Előzmény: TudatLan (119669)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.16 0 0 119669

Nini....  csak nem a jó öreg bialbero / Lampedi motore?  ☺☺☺  

Olyan jó ilyet látni ☺☺☺

Akkor csak elcsábultál? Mibe fogod rakni? 

Előzmény: downer (119668)
downer Creative Commons License 2023.12.15 0 0 119668

Ez azért kemény!

 

Adm Creative Commons License 2023.12.15 0 0 119667

A terhelővillák ideje ma már lejárt, sokkal kifinomultabb műszerek vannak erre.

Előzmény: TudatLan (119666)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.14 0 0 119666

Ha van lehetőség, terhelővilla, söntökkel és analóg műszerrel....(jó minőség)...

Előzmény: Adm (119662)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.14 0 0 119665

Gyakorlatilag egy cső a hátsó híd és arra vannak felakasztva a sallangok. 

A cső 2 végén lévő lezárás mellett, szokott bejutni a dzsuva....és megáll benne, mert kijutni már nem tud...begyűjti a nedvességet----->gócpont, indul a rozsda....

 

Nem bírtam megszerezni, annó, a gyári méretezést (metszetrajz / pontos méretezés / alakrajz ...) 

Lakatosok már rég legyártották volna---> olyan anyagból, olyan technológiával , amit kérek....

Ez, a 3. , legvacakabb állapotú , Multi, maradt meg végül a TSaládban. Előtte, már volt kettő, tip-top, mekaFull-os (kacsintós fej ikon).... nos, az nem kellett. Dühömben, hoztam egy osztrákban ,már a szemétbe kidobottat----->az persze kell, maradjon. Nők. ( nem értem+dühösen rázós fej iikon

 

Vizes, mert a mosóban csináltam ' a képet ' ... evvel a példánnyal , amióta itthon van (2008as kocsi és 2016ban hoztam be)...nos ,azóta van vele törődve, folyamatosan. Felületi rozsdán kívül, az is a külsején csak, nos, nincs még semmi baj.

Minimál törődés, de az folyamatos= a Fiat olyan,mint egy jó feleség.  Az Alfa Romeo---> az inkább egy  hisztis Qrv@.... szeretőnek hibbbbbbbátlan, na de a mindennapokra????? 

:DDD

Előzmény: downer (119664)
downer Creative Commons License 2023.12.14 0 0 119664

Bár vizes, nem tűnik rossznak. Ha jól tudom, a hátsó fertály a Multiplán is hajlamos összeroskadni.

Előzmény: TudatLan (119663)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.14 0 0 119663

https://ibb.co/tZhTGZw
https://ibb.co/p13y7Hk

 

Nem is gond, ha megnézem fényképen....milyen az alja.

Készítettem 'video'-t is... visszanézve, nagyobb kijelzőn, 2 dolog tűnt fel: baromira remeg a kezem, illetve az hogy a lengéscsillapítók sárosak maradtak. Ez végül is , nem olyan, túl nagy probléma----> gátló nem  a karosszéria része,  csavarkötéssel oldható...  De azért, hogy 300e km-nél, még a gyári, elsőszerelésű csillapítók vannak elől és hátul..... Ez nem rossz teljesítmény, bárki bármit mond. És 130-at, ebből a futásból, Magyarisztán pompás közútjain teljesített a géperejű közlekedési eszköz. Ez az, amire én büszke vagyok: a  Fiat minőség.  

Előzmény: downer (119640)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119662

Amúgy a Stilóban most nyár végén volt 5 éves az akksi, de még megy, nézegettem is már kapacitásmérőket, hogy jó lenne itthonra valami, sosem árt.

Előzmény: downer (119658)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119661

Pláne hogy az Alfákban meg ugyanez )na jó, kivétel hengerfej) motor ott volt Bosch vezérlővel.

 

Egyettlen előnye, hogy legalább nem szokott megdögleni, hiába van a motoron az ECU.

Előzmény: downer (119659)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119660

Nekem is van egy régi orosz a polc tetején. Meg egy Lidl-s és most néztem, egy Obis. Az Obist akkor vettem, mikor hosszú hétévégén megdöglött a Micrában a generátor, így éjszaka töltöttem, nappal autóztunk. Biztos ami biztos, se klíma, se kormányszervó...

Előzmény: downer (119658)
downer Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119659

Jaja, lehet várni. Nem tudom miért ezt választották az 1.8-nak minden motorváltozatban. De az biztos, hogy elég szar és buta egy vezérlő.

Előzmény: Adm (119653)
downer Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119658

Nekem mindkét utóbbiból van, meg egy hagyományos, tekercses. 
Idén az 1.8 meg a Stilo is hosszú állásban totál lemerült akkuval érkezett, 1-2 Voltokat lehetett mérni bennük. A hagyományossal megküldtem őket pár órára, aztán a vezérelt szépen rendbe is rakta őket, igaz nem egy normál töltési ciklus alatt, hanem sokkal tovább tartott. Ha erre képes, akkor sima töltögetésre nem kérdés hogy elég.

Előzmény: Adm (119652)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119657

Vélelmezem erre gondolt a munkatárs is, hogy diaggal beállítható az akksi tipusa. 

Előzmény: Adm (119656)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119656

Nézz utzána, de szerintem diaggal is be kell állítani benne, hogy új akksit kapot, és pontosan miylet.

Előzmény: bojo (119654)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119655

Tegnap a napsütésben lecseréltem az első hangszorókat, Meglepetten észleltem, hogy az első ajtókban nem macskaszem, hanem lámpa is van, ennél csak az volt a fúrcsább, hogy vezeték is megy rá, de egyik oildalon sem volt benne izzó. Na jó,m keresek izzót, nem stimmel bele, pedig sima 5w5 kellene bele. Nézem jobban, hát nincsenek benne a fém érintkezők a foglalatban. Pfff, most erre mit mondjak. Csoda, hogy ott tart az olasz autógyártás, ahol...

bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119654

Tegnap kipróbáltam a Giuliettát a szilentezés és az ültetés után. Valamennyivel pattogósabb lett, de nem vészes. A fekvőrendőrökön is simát átjut. 

Kapott új akkut is, mert egy hét állás után nem bírta beindítani a 4 éves sima akku. Az előző tulaj simát tett bele, pedig start/stop rendszerű. Most is azt kapott, mert a fiam a munkatársával kiiratja belőle. Engem is zavar a Fordban, ezért indítás után mindig kikapcsolom. 

Előzmény: downer (119648)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119653

Sajnos a Hitachi sem a legélesebb kés a fiókban, ott se láttam nullázást, lehet várni, míg előbb utóbb újratanulja.

Eleve nem is értem amúgy, miért ezt rakták az 1.8-ba.

Előzmény: downer (119648)
Adm Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119652

Egy CTEK-kel nem lőhetsz mellé, de egyébként az Aldis-Lidl-s klónjaival sem szokott gond lenni, én is ezt használom néhanapján.

Előzmény: bojo (119649)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119651

Tudom kiről van szó, akkor az Alfás fórumban megkérdezem a 159 tBI tulajt.

 

Jobbulást.

Előzmény: TudatLan (119650)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119650

Szia.

Szerintem kérdezd meg Paco155 cartársunkat.... https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=221103

Nekem , mindíg tudott hasznos tanácsot adni.... ami , engem ismerve, nem kis feladat. Legutóbb, pont akkumlátor töltő ügyben, 1ébként.

Próbálnék értelmesebb tanácsot adni, de a tüdőgyulára kapott , új pirula és a szintén új szívgyógyszer, együttes hatására, kb. 100 lehet a vérnyomásom....nem fog az agyam.....

Előzmény: bojo (119649)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 119649

Valakinek van tapasztalata inteligens akkutöltők terén? Milyet lenne érdemes venni? Ami fontos, hogy start/stopp-os akkuhoz kell. 

downer Creative Commons License 2023.12.11 0 0 119648

Persze, a szoftver nem is fut a kábel nélkül.

Annyi a cél, hogy a sajátjaimat kedvemre tudjam módosítani, hard reset, immo off, immo virgin, km állás korrekció, tempomat aktiválás, tuning szoftver (ha kapok) feltöltés. A Bosch Motronic ME3.1 rendszerűeken alapvetően.

Pl. ennél nincs olyan opció, hogy adaptív paraméterek nullázása, újra kell flash-elni hozzá.

Előzmény: Adm (119647)
Adm Creative Commons License 2023.12.11 0 0 119647

Ehhez elvileg valami speckó kábel is, kell, nem?

Mi a cél?

Előzmény: downer (119645)
Adm Creative Commons License 2023.12.11 0 0 119646

Nekem már az oviban is Weller páka volt a jelem, szóval ez szerencsére nem gond :)

Előzmény: downer (119644)
downer Creative Commons License 2023.12.10 0 0 119645

Én meg tanulgatok, gyakorolgatok az ECU flashelés témakörben.

 

downer Creative Commons License 2023.12.10 0 0 119644

Pont ilyenekről nézegettem videót, mikor a forrasztásban akartam egy kicsit fejlődni. :D

Előzmény: Adm (119643)
Adm Creative Commons License 2023.12.10 0 0 119643

Ma volt egy icipici szerelés. A központi zár nyitógombja mindig is kicsit nehrezen működött, jól meg kellett nyomni, a zárást pedig hiába nyomogattam. Kezdett romlani a helyzet, így ma gyorsan kikaptam a kapcsolót, hát nem nézett ki túl jól, sajnos ez valamikor beázott, valószínűleg ész nélkül tisztították az autót...

Most kicsit kitakarítottam, majd a hiányzó fóliasávot pótlom, és akkor menni fog a zárás is.

 

Adm Creative Commons License 2023.12.10 0 0 119642

Igen, pl VW csoport, de azért azt hozzá kell tenni, hogy alapvetően azért nincs vele gond, csak jön Kálmánka, aki nekiáll termosztátot cserélni és úgy megtépi rajta szegény csavarokat, hogy persze hogy eláll a műanyag.

Előzmény: downer (119638)
Adm Creative Commons License 2023.12.10 0 0 119641

Akkor hurrá, örülünk!
Alfa16V TS motorokonál ugyanez a fajta termosztát van, illetve a Stilomban is. De ez az egybeépített csoda már jó ideje ment, az ALfa 155TS morojainál is, sőt, már a csíklámpás 33-nál is ilyen volt.

Nekem szerencsére egyszer sem volt gond azzal a résszel, ahol felfekszik a blokkra.

Előzmény: TudatLan (119637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!