segítséget kérnék az ügyben, hogy saját kezűleg épített ultralight gépek aktuális, hivatalos technikai követelményei, előírásai, egyéb szabályzásáról szóló dokumentáció elérhető valahol?
tipust ennyibol nehez mondani, de en inkabb kerdeznem, hogy mennyiert valnal meg tole ?
iden lesz 100 eves a repterunk (LHSY) es egyreszt egy kis kiallitast szeretnenk osszehozni, aztan meg a repteren egy helyet mindenfele relikviaknak oda gondoltam
Van egy fél fa légcsavarom, aminek az átmérője kb. 2,45 m volt eredetileg, esetleg nem tudja valaki milyen repcsié lehetett?
Egy öreg szakitól örököltem, aki a 2. világháborúban repülőgép szerelő volt, és azt mesélte, kényszerleszállás közben tört ketté a légcsavar, ő meg eltette emlékbe a felét.
A postaköltség 25 dollártól felfelé mérettől, súlytól függően. kb. 70 dollár alatt nincs ÁFA meg egyéb. Felette 27% ÁFA, a vám minimális. Postai kezelési költség 2-4000.- Ft.
De az itthoni terhek a szállítási költséggel növelt összegre jönnek.
Lehet a Spruce németországi boltján át is venni, de akkor az amcsi árak 1:1-ben euróval egyenlőek. Persze így nincs ÁFA, a különbözetet a dolcsi-EU átváltáson való veszteség okozza.
Ellenszolgáltatásként kaptam 2 db 132 cm-es hosszú 25.4 mm-es központi furatméretes kéttollú légcsavart aminek a lapátjai spéci alumíniumból,cnc gépen készültek csak mint kiderült ezek nekem nem kellenek hátha a fórumon van valaki aki tudná használni ezért szeretném eladni. tel:06209477377
Válaszoljatok légyíves!Vagy aki szereti a repűlést és ért is egy picikét hozzá az legyen szíves megadni nekem az e-mail címét hogy tudjunk egy kicsikét beszélgetni róla!
Van ez a Cri-cri mini repülőgép,ezt tényleg elviszi 2 db láncfűrész motor is?
Néztem én is ezt a gépet, barátságos, olcsó kis repülnek tűnik. :-)
Az irányítása viszont a Spratt-nak jobban tetszik.
Konkrétan egy idomított majom is elvezeti egy fél banánért ;-)
Ki tud nekem olyan emberkét ajánlani, aki javít rep-műszereket, és ért is hozzá?Egy stoupa gyártmányú varió. Ha valaki ismer ilyet, vagy tud segíteni , akkor kérlek küldjétek el nekem a telefonszámát! ezer köszi előre is!
Kicsit lassúak a firkászok.Uborkaszezonban jól jön a konzervhír.
Már tavaly is kint volt Fricsóban, rendesen lajstromjellel. Ez a video sok más mellett ott ment naphosszat.
De nagyon-nagyon preciz munka. Fődarabok más gépekből jöttek, de igazán tisztességesen megépítve. A rotorlapátok a Kamovból jöttek, lerövidítve. A hátsó rotor a teljes szerkezetével Robonson R-22. A motor akkor Subaru boxer volt. A fő áttételház részben Skoda kisteher difiből saját kiegészítéssel épült.
Akkor még egyetlen saját hobbiból készült példányról volt szó. A befektetett munka sem üzleti stílust mutatott, olyan profin lett megtervezve és kivitelezve. Öntvény és CNC mindenütt.
Benéztem, azt hittem, hogy dizel Smartot vettetek.
A Smartba volt 3 hengeres CR dizel is, azt át tudnám szerintem könnyedén mechanikus adagolósra faragni. Jópár CR motort faragtam át adagolósra, és van ami 10 éve megy hibátlanul , nagyrészük meg versenyautóban bizonyít.
Egy dizelt meg tudok úgy csinálni, hogy áram nélkül is működik, max az önindító kell neki. Nem próbáltam még ilyet berántani de lehet egy ilyen kisebbet simán be lehetne légcsavarral, és akkor az önindító már csak kényelmi berendezés.
De régóta gondolkozom dizel repülő motoron és nagyon benne lennék egy ilyen projektben!
Volt már szó róla, meg is keresett ezzel kapcsolatban valaki a topicról, de sajnos ő egészségügyi okok miatt úgy tűnik nem tud ( vagy nem akar, mert a legkisebb gondja is nagyobb ennél) ebben résztvenni.
Sokat gondolkoztam rajta, de szerintem szakítani kéne az autógyári motorokkal, azok nem valók repülőbe. Igaz, hogy olcsók, de nem erre tervezték , és nagyon át kéne alakítani, hogy alkalmasak legyenek.
Elképzeléseim szerint először egy kétütemű, vegyes vezérlésű (kipufogó szelepes-résvezérelt) két hengeres 1000ccm körüli motort kéne csinálni(kb 80 furat 100 löket).
Lehetne soros, vagy V elrendezésű, de két hengernél a soros az "sűrűbb", tehát könnyebb. Olaj-léghűtésű, közvetlen befecskendezésű, vas(!)-aluminium szerelt dugattyús, alacsony fordulatú, (max 2800) , direkt légcsavar hajtású, mechanikus adagolós. Hengerenként két szeleppel, és megpróbálnám csak turbósan is, kompresszor nélkül. (a turbó sokkal könnyebb, és a turbós motor jobb hatásfokú). 1000ccm-ből ki lehet szedni 100 lovat reményeim szerint, de lehet még többet is. (1,9tdi-ből 2600-as fordulaton ki lehet már préselni 200 lovat és az négyütemű.)
Ha a két hengeres motor már jól működik akkor ugyanarra az alapra építőszekrény elven lehetne V4-es V6-os vagy akár V8-as motort is csinálni.
Szóval jó lenne egy ilyen projekthez összeszedni egy csapatot, én nagyon rajta lennék! A befecskendező rendszerben, turbóban, vezértengelyben mondhatom komoly versenytapasztalatom van, és számos más dologhoz hozzá tudnék érdemben is szólni, de egy ilyen volumenű projekthez több szakember kell, főleg a gyártás, és a spec repülőgépes igények terén csak alapfokú ismereteim vannak.