Keresés

Részletes keresés

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2016.04.01 0 0 4623

Felejtsd el. Ezzel a hatósággal totál pénzkidobás. Szlovákokhoz kell menni. SFUL.

Előzmény: F1DO (4615)
jjdunbar Creative Commons License 2016.03.30 0 0 4622

Aha. Köszi.

Előzmény: Trog_Air (4621)
Trog_Air Creative Commons License 2016.03.29 0 0 4621

UL szakszo. Kicsit olcsobb, mint a PPL (ugyanugy 45 orat kell repulni), kb. a fele.

Előzmény: jjdunbar (4620)
jjdunbar Creative Commons License 2016.03.29 0 0 4620

Na még egy.

 

Quicksilver ultralight-hoz mi kell?

És be lehet szerezni ilyen gépet itthon?

jjdunbar Creative Commons License 2016.03.28 0 0 4619

Köszi.

Előzmény: XANTIi (4618)
XANTIi Creative Commons License 2016.03.28 0 0 4618

Sima PPL-A. Normál motoros kisgépes. Majd egy típus átképzés. Össz kb. 2 milla. Ha nulláról indulnál.

Előzmény: jjdunbar (4617)
jjdunbar Creative Commons License 2016.03.28 0 0 4617

Olvasgatom ezt a jó kis fórumot, és van egy nem témába vágó kérdésem.

 

Pietenpol Air Camper-hez milyen (fokú) pilóta vizsga kell?

Van ilyen típusú gép Magyarországon?

Trog_Air Creative Commons License 2016.03.12 0 0 4616

Szia!

 

Elsonek olvasd el ezt:

 

http://www.jogiportal.hu/view/21-2015-v-4-nfm-rendelet

 

Udv.

Előzmény: F1DO (4615)
F1DO Creative Commons License 2016.03.11 0 0 4615

Sziasztok,

 

segítséget kérnék az ügyben, hogy saját kezűleg épített ultralight gépek aktuális, hivatalos technikai követelményei, előírásai, egyéb szabályzásáról szóló dokumentáció elérhető valahol?

 

 

WooDoo Creative Commons License 2015.02.15 0 0 4614

Bocsi, de nem akarom eladni..:) 

Előzmény: Erdos Zoltan (4613)
Erdos Zoltan Creative Commons License 2015.02.14 0 0 4613

szia!

tipust ennyibol nehez mondani, de en inkabb kerdeznem, hogy mennyiert valnal meg tole ?

iden lesz 100 eves a repterunk (LHSY) es egyreszt egy kis kiallitast szeretnenk osszehozni, aztan meg a repteren egy helyet mindenfele relikviaknak oda gondoltam

irj : erdosz@gmail.com

Előzmény: WooDoo (4612)
WooDoo Creative Commons License 2015.02.12 0 0 4612

Van egy fél fa légcsavarom, aminek az átmérője kb. 2,45 m volt eredetileg, esetleg nem tudja valaki milyen repcsié lehetett?

Egy öreg szakitól örököltem, aki a 2. világháborúban repülőgép szerelő volt, és azt mesélte, kényszerleszállás közben tört ketté a légcsavar, ő meg eltette emlékbe a felét.

leveste Creative Commons License 2014.10.17 0 0 4611
Igazad van, nem nagyon való bonyolult eszköz a kezeim közé,
mert csak elszabom:-)
Ezért is néztem a lenti gépeket.
Előzmény: birbit1 (4606)
gyzol Creative Commons License 2014.09.06 0 0 4610

Szia!Köszönöm az infót!

Előzmény: XANTIi (4609)
XANTIi Creative Commons License 2014.09.06 0 0 4609

A postaköltség 25 dollártól felfelé mérettől, súlytól függően. kb. 70 dollár alatt nincs ÁFA meg egyéb. Felette 27% ÁFA, a vám minimális. Postai kezelési költség 2-4000.- Ft.

De az itthoni terhek a szállítási költséggel növelt összegre jönnek.

Lehet a Spruce németországi boltján át is venni, de akkor az amcsi árak 1:1-ben euróval egyenlőek. Persze így nincs ÁFA, a különbözetet a dolcsi-EU átváltáson való veszteség okozza.

Előzmény: gyzol (4608)
gyzol Creative Commons License 2014.08.26 0 0 4608

Tiszteletem a fórumozóknak!

Fuhur1 azt szeretném kérdezni,hogy az aircraft spurce-ról rendelt alkatrészeket milyen egyéb költségek terhelték?Vám,Áfa,Posta Stb.

Előzmény: fuhur1 (4594)
antal01 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 4607

Üdv minden fórumozónak!

Ellenszolgáltatásként kaptam 2 db 132 cm-es hosszú 25.4 mm-es központi furatméretes kéttollú légcsavart aminek a lapátjai  spéci alumíniumból,cnc gépen készültek csak mint kiderült ezek nekem nem kellenek hátha a fórumon van valaki aki tudná használni ezért szeretném eladni. tel:06209477377 

 

birbit1 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 4606

A vezetéstechnikai igényét tekintve ez a gép pont neked való Levikém :)

Előzmény: leveste (4604)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.17 0 0 4605

Sziasztok!

Válaszoljatok légyíves!Vagy aki szereti a repűlést és ért is egy picikét hozzá az legyen szíves megadni nekem az e-mail címét hogy tudjunk egy kicsikét beszélgetni róla!

Van ez a Cri-cri mini repülőgép,ezt tényleg elviszi 2 db láncfűrész motor is?

Köszönöm szépen nektek! :)

 

leveste Creative Commons License 2014.02.21 0 0 4604
Néztem én is ezt a gépet, barátságos, olcsó kis repülnek tűnik. :-)
Az irányítása viszont a Spratt-nak jobban tetszik.
Konkrétan egy idomított majom is elvezeti egy fél banánért ;-)
Előzmény: omm245 (4603)
omm245 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 4603

 

Nekem most ez a gép mozgatja a fantáziámat. Lak-16M a neve. Litván tervezés, de az egész exbirodalomban használják.

Nagyon egyszerű konstrukció, kereskedelemben kapható anyagokból megépíthető.

Igaz, motor nélküli. De a rajzai nemsokára rendelkezésemre állnak.

És több megoldást is láttam a neten, ahogy motorizálták. :-)

Az meg már csak fantázia kérdése. :-)

 

 

 

 

leveste Creative Commons License 2014.02.17 0 0 4602

Sziasztok!

 

Ez a kis gép volt már téma:

http://www.spratt103.com/english/welcome.htm

 

Egyszerűnek látszik, szerintem nem is lehet túl drága a megépítése.

Levente

explosion Creative Commons License 2014.01.10 0 0 4601

Sziasztok!

 

Van esetleg itt valaki akinek van szerelő szakszója és nem dolgozik épp sehol?

 

Dobjatok légyszíves egy üzenetet, vagy egy telefont.

 

Köszi 

 

Joe

 

06308947739

Trog_Air Creative Commons License 2013.09.29 0 0 4600

Vagy a Sec-Air (telefon passz, probalkozz Budaorson), vagy a Central Europe Avionics Tokolon. Bar ok nem tudom, mennyire javitanak muszert.

Előzmény: Jerrry008 (4599)
Jerrry008 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 4599

Hallihó! de nagy a csönd errefelé is...

  Ki tud nekem olyan emberkét ajánlani, aki javít rep-műszereket, és ért is hozzá?Egy stoupa gyártmányú varió. Ha valaki ismer ilyet, vagy tud segíteni , akkor kérlek küldjétek el nekem a telefonszámát! ezer köszi előre is!

X ANTI Creative Commons License 2013.07.24 0 0 4598

Kicsit lassúak a firkászok.Uborkaszezonban jól jön a konzervhír.

Már tavaly is kint volt Fricsóban, rendesen lajstromjellel. Ez a video sok más mellett ott ment naphosszat.

De nagyon-nagyon preciz munka. Fődarabok más gépekből jöttek, de igazán tisztességesen megépítve. A rotorlapátok a Kamovból jöttek, lerövidítve. A hátsó rotor a teljes szerkezetével Robonson R-22. A motor akkor Subaru boxer volt. A fő áttételház részben Skoda kisteher difiből saját kiegészítéssel épült.

Akkor még egyetlen saját hobbiból készült példányról volt szó. A befektetett munka sem üzleti stílust mutatott, olyan profin lett megtervezve és kivitelezve. Öntvény és CNC mindenütt.

 

Előzmény: RIKA424 (4597)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.21 0 0 4597
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.20 0 0 4596

Benéztem, azt hittem, hogy dizel Smartot vettetek. 

A Smartba volt 3 hengeres  CR dizel is, azt át tudnám szerintem könnyedén mechanikus adagolósra faragni. Jópár CR motort faragtam át adagolósra,  és van ami 10 éve megy hibátlanul , nagyrészük meg versenyautóban bizonyít.

Egy dizelt meg tudok úgy csinálni, hogy áram nélkül is működik, max az önindító kell neki. Nem próbáltam még ilyet berántani de lehet egy ilyen kisebbet  simán be lehetne légcsavarral, és akkor az önindító már csak kényelmi berendezés.

 

De régóta gondolkozom dizel repülő motoron és nagyon benne lennék egy ilyen projektben!

Volt már szó róla,  meg is keresett ezzel kapcsolatban valaki a topicról, de sajnos ő egészségügyi okok miatt úgy tűnik nem tud ( vagy nem akar, mert a legkisebb gondja is nagyobb ennél) ebben résztvenni.

Sokat gondolkoztam rajta, de szerintem szakítani kéne az autógyári motorokkal, azok nem valók repülőbe. Igaz, hogy olcsók, de nem erre tervezték , és nagyon át kéne alakítani, hogy alkalmasak legyenek.

Elképzeléseim szerint először egy kétütemű, vegyes vezérlésű (kipufogó szelepes-résvezérelt) két hengeres 1000ccm körüli motort kéne csinálni(kb 80 furat 100 löket).

Lehetne soros, vagy V elrendezésű, de két hengernél a soros az "sűrűbb", tehát könnyebb. Olaj-léghűtésű, közvetlen befecskendezésű, vas(!)-aluminium szerelt dugattyús, alacsony fordulatú, (max 2800) , direkt légcsavar hajtású, mechanikus adagolós. Hengerenként két szeleppel, és megpróbálnám csak turbósan is, kompresszor nélkül. (a turbó sokkal könnyebb, és a turbós motor jobb hatásfokú). 1000ccm-ből ki lehet szedni 100 lovat reményeim szerint, de lehet még többet is. (1,9tdi-ből 2600-as fordulaton ki lehet már préselni 200 lovat és az négyütemű.)

Ha a két hengeres motor már jól működik akkor ugyanarra az alapra építőszekrény elven lehetne V4-es V6-os vagy akár V8-as motort is csinálni.

 

Szóval jó lenne egy ilyen projekthez összeszedni egy csapatot, én nagyon rajta lennék! A befecskendező rendszerben, turbóban, vezértengelyben mondhatom komoly versenytapasztalatom van, és számos más dologhoz hozzá tudnék érdemben is szólni, de egy ilyen volumenű projekthez több szakember kell, főleg a gyártás, és a spec repülőgépes igények terén csak alapfokú ismereteim vannak.

 

Aki lát benne fantáziát az a  mailomra írjon!

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.20 0 0 4595

A Smartot szívesen megcsinálom neki adagolósra, mert érdekelne egy ilyen projekt.

Mailban keressetek!

Előzmény: WooDoo (4590)
fuhur1 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 4594

Ha komoly a szándékod:

 

www.aircraftspruce.com

 

Én innen vettem az egész repülőmet.

Előzmény: wckor (4583)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!