Igen,ez lehetséges.A videón mintha delphi injektorokat látnék a motoron,ha azok akkor azokat fel lehet újítani fejszelep cserével.Remélem sikerül pontot tenni a végére,majd írd meg.
Én arra gyanakszom, hogy átenged a negyedik porlasztó, így több üzemanyagot kap és nem abban az ütemben amiben azt kellene, így eltolódik az égés, ami a kopogáshoz vezet.
A héten csinálunk egy porlasztó korrekciót. Remélem az segít. Ha nem akkor viszont csere. Csak az a baj, egyet nem árulnak külön, csak négyet.
Ahogy nézem a videódat nekem kicsit gyanús a dolog,mert eddig úgy tudtam hogy amelyikben a többihez képest több van(persze a nagyon kevés is rosszat jelent), az a rossz.Ezért volna jó tudni,hogy bizonyos idő alatt menyinek kel lennie.Viszont ha 3-injektor lenne rossz,akkor ott már kellene dobnia hibaüzenet meg a motor is csúnyán füstösen járna,vagy be se indulna.
Hát hasonló nekem is a hiba jelenség, 4.-5.-ben 80km/h körül hallani a varrógép effektust 1600-1800rpm körül. 2000rpm után már nem hallani. Gondolom ott a többlet üzemanyagot már jobban elégeti. Mert a kopogást szerintem a többlet üzemanyag adja, valószínű átereszt a porlasztó, vagy esetleg rossz ütemben porlasztja be az üzemanyagot.
Egyébként nekem megközelítőleg 3-3,5 perc alatt volt ennyi a résolaj veszteségem.
Köszi szépen az infót,remélem azért nem kel mindent cserélned,esetleg csak 1 db injektor ahogy nézem. Jó volna tudni,hogy résolajmérésnél mennyi lehet a megengedett ml injektoronként.Ha jól tudom 2 percig kel alapjáraton járatni,és közben 1-2szer felpörgetni 4000 ig.Én is megcsinálom majd a résolaj mérést. Nálam minden normálisan működik,csak 4-5-6 ban huzatáskor olyan varrógép szerü ütemes kopogást ad jobb motortér felöl,ha gázt kicsit visszaveszem azonnal abbamarad.
Hát a héten kezdtem el foglalkozni jobban a témával.
Szóval...
Nemrég vásároltam egy OBDII kábelt a kocsihoz. Letöltöttem a ForScan-t hozzá, ezzel próbálok kicsit vizsgálódni, hátha megspórolok egy drága műhelyes autódiagnosztikát.
Komolyabb hibakód nincs, vagyis olyan ami erre a hibár utalna.
Miután kicsit utánna olvasgattam a programnak, elindítottam egy diagnosztikát rajta.
A lényeg, hogy a négy porlasztó elektronikusan van korrekciózva. És nekem nem dolgozik egyformán a négy porlasztó, vagyis az értéknek megközelítőleg nullának kellene lennie. Nekem elég sok az eltérés egymáshoz képest (diag képet mellékelek).
Ez lehet azért, mert valószínű elhasználódott a porlasztó vagy meg lehet próbálni újra programozni a porlasztókat, hátha az elektronikus korrekció segít. Természetesen egy rossz porlasztón már nem fog segíteni.
Ráadásul az üzemanyag elosztócső nyomása 250 bár alatt van alapjáraton. Úgy olvastam, hogy 250 bár minimumnak kellene lennie, ami az én esetemben 230-250 bár környékén van. Youtube-on néztem egy videót, a videóban lévő autónak (mk3 mondeo) 350 bár volt alapjáraton. Szóval el lehet kezdenem aggódni.
Ez lehet azért, mert túl sok a résolaj veszteségem és elmegy a nyomás, vagy mert kezdi megadni magát az adagoló. Szerintem második.
Végeztem egy résolaj veszteség mérést is. (képet mellékelem) A képen lehet látni, hogy három porlasztó egyformán dolgozik, a negyediknél kb. 30% eltérés van a többihez képest. A kérdés az, hogy az első három a rossz, vagy a negyedik. Remélem csak a negyedik.
Most elősször is meg kell próbálni felprogramozni a porlasztókat. Ha az nem segít, akkor el kell gondolkozni a hogyan továbbon...
Egyébként most akciósan találtam felújított pumpát + 4db prolasztót potom 325 ezerért, természetesen adni kell le cseredarabot is.a
Csak most olvastam az írásod, azóta már jó pár hét eltelt.Érdeklődném,hogy van e fejlemény a mocival kapcsolatban,és esetleg mi volt rá az orvoslás.Nekem most pont ezek a tünetek jöttek elő.
Olyan problémám van vele, hogy furcsa zajt hallok a motorból. A zajt nem mindig lehet hallani, vagyis inkább nagyon el kell találni a fordulatot, hogy a zaj előjöjjön, főleg enyhe gyorsításkor, vagy sebesség tartáskor. Az is lehet hogy idegen fül észre sem venné.
Szerintem motor zaj vagy valami a motorral közvetlen összeköttetésben lévő alkatrész, mert ahogy elveszem a gázt, rögtön elhallgat.
Értem ez alatt, hogy nem kuplung, vagy egyéb.
Olyan mintha kifújna a kipufogó, vagy mint amikor a zsigulinál nem ment egy henger és gázadásra érdekesen enyhén bekopogott, hörögött.
Viszont itt semmilyen teljesítmény veszteség nincs, nem füstöl, könnyen indul, nem emelkedett a fogyasztása, nem jelez hibát.
Talán, de nem biztos, lehet hogy mintha egy nagyon picit később reagálna gázadásra, de utánna megindul rendesen.
Alapjáraton rendesen jár, nem rángat, alapjárat néha egy picit be inog, szerintem nem vészes. Fordulatszám emelésével, mintha enyhe zörej jönne a motorból-
Még esetleg gondoltam EGR szelepre, hogy el van kormolódva, de kb. 10 hónapja takarítottam, ahogy lesz időm, megnézem, de nem gondolnám hogy el van rakódva.
Esetleg ha valaki valamit tud ne tartsa magába.
Vagy milyen hibák szoktak lenni a Mondeo motorjának?
Hellò. 2003as Ford Mondeom van. 2.0 tdci motorral. Nemrèg vàsàroltam. Eddig minden rendbe volt. Pàr dolgot cserèltünk rajta. Minap vezetès közbe kètszer rangatott, aztàn ment tovàbb. De azòta halatszik csendbe a szelep zörej. Mi lehet az oka? :-)
Ehhez kapcsolódóan: aki nem olvasta esetleg, a komplett magasnyomásu rendszert cseréltük ill. felújítottuk. Most hidegen 2000-es fordulat alatt meg-meg torpan ez kb. 5 percig tart. Ezenkívül szelepzörgés van 2500-ig, ez nem mulik el csak halkul amikor bemelegszik olyan 20 perc alatt. A felújitás előtt ezek nem voltak amikor még beindult.
Tud valaki erre valami magyarázatot vagy megoldást?
Ez a hiba nálam odaáig fajult, hogy végül be se lehetett inditani. A befecskendezők rosszak voltak ki kellett cserélni mind a négyet, felújítottuk a magasnyomású rendszert, plussz mindent ki kellett ezen a vonalon takaritani. Most jó, van ereje, nem füstöl, de 540e ft-ba került a móka. Hajdúböszörményben csinálták az újítást, kiszereltük a szivattyút és csöveket és elküldtük oda. Gyári befecskendezőket 54e Ft/db aron adták ami versenyképes.
A miénkben 450e km van, azt mondták a böszörményiek hogy 200e km-t birnak általában a befecskendezők.
Szia, 2003-as 2.0 tdci-nél véletlenül oldottam meg ezt a problémát, amikor az egr szelepet es a környezetét alaposan kitisztítottam. Nekem az alapjárat is egyenetlen volt plusszban.
Sziasztok!Segítsetek!Ford Mondeohoz eredeti navigációs rádiónk van, de sajnos akkumulátor csere után,nem tudtuk a PIN kódot, tíznél többször kísérleteztünk, ezért a rádió lezárt. Azóta kiderítettük a PIN kódot, de már nem fogadja e a rádiónk.Azóta működésképtelen. Közben sikerült kiderítenünk, hogy egy hat számjegyű diagnosztikai kóddal helyre tudnánk hozni, mert most már ezt kéri a rádió!Sajnos a Ford szervizben sem tudtak segíteni. Várjuk az ötleteiteket!
Sziasztok ötleteket várok : motor el éri az üzemi hömérsékletet el kezd rángatni, mintha ki hagyna a motor (megtorpan ) ereje van nem füstöl gázadásra szépen reagál ... 2005 ford Mondeo Ghia kombi 289000 km
Kérdésem lenne hogy van egy 2007 mk4 Ford Mondeom a motorban az olajszínt nő nem gyorsan de folyamatosan. Van is egy hibajelem P0428 ami katalizátort jelent "gondolom mivel dizel részecske szűrőt". Azonban ezen az autón vadi új részecskeszűrő van és most bevizsgálták a porlasztó is jó teljes mértékben megfelel az előírtnak. A motorolaj szint mértéke igazán akkor nővekszik ha 5 vagy 6 sebességfokozatban van. És ilyenkor a hibajel is hamarosan felugrik.
Sziasztok!Van egy pici problémám a ford mk3-asommal,minden ötlet jól jön,és köszönöm a válaszokat.DCI 1.9-esről van szó,4-5 sebességi fokozatban felmegy a fordulat 1400-1600-ig ezáltal olyan mint a tempomat csak ez fékre nem reagál ,de viszont ha a kuplungot benyomom lemegy 1000-re,ha a lámpát kikapcsolom akkor 200-al kevesebb de akkor is megy,tanácstalan vagyok mert műszer nem mutat semmit,sőt diagnosztika sem hoz hibát,városban közlekedni nem egyszerü,röviden ennyi lenne:(
Szia. Igaz már nem ma írtad a problémát, de megkérdezhetem mi volt végül a baja? nekünk ugyanezt produkálja most a mondeonk, beindul megy is, de furán jár és menet közben felvillan az izzitás lámpa és leáll. Felraktuk gépre azt írja alacsony üzemanyag nyomás....! sokak szerint magasnyomásu szivattyúval lesz gond, de reménykedem benne, hogy olcsóbb a baj,..
Szia attöl fugg hanyszor nyomod meg abezar gombot , van egy ugy nevezett kettös retesz amikor nem engedi kinyitni az ajtot belulrol . Igaz kilehet nyitni bentröl bizti ki es utaána nyilik . De van gyerekzár is .
Segítségeteket szeretném kérni a következőben: van egy 2013.06. Mondeom (MK4) 2.0 TD 163 Le, Titanium kombi, és hidegen elindulás után kb.70-80 km/h sebességtől és felette erőteljesen érezhető kormány rángatás-vibrálás jelentkezik ez kb. 3-4 km-ig tar, majd ahogyan melegszik a motor szépen kezd elmúlni, de van még, h random szerűen ez a kormány vibráció előjön már meleg üzemnél is, ill. Georgo55 írta, h a hűtőfolyadék eltűnt az autójából, nos ezt én is tapasztaltam, h van némi folyadékveszteség- nem több liter- viszont folyás v. szivárgás sehol sem látszik. Előre is köszi a válaszokat!
Sziasztok, szép napot Van egy 2004 es 1.9 es TDI-s 130 lóerős 6 sebességes zöld Ford Mondeo
Pár napja a következő van.
Amikor megyünk vele egyszer gondol egyet és a bal első kerék (legalábbis onnan halljuk elkezd úgymond cincogni, vagy nem is tudom milyen hangot ad ki Az mindenesetre biztos hogy nem csapágy mert nem mohog nem cincog, de nem tudom milyen szóval lehetne leírni.. Mikor fékezünk elhallgat majd gyorsításnál újra elkezdi és ha kanyarban úgy dől be az autó akkor újra elhallgat és egy darabig hallgat. Majd gondol egyet és egy újabb gyorsításnál vagy előzésnél előjön és szól egy ideig. Nem csinált még ilyet. Szerintetek mi lehet? Nem csapágy az biztos.
Sziasztok, szép napot Van egy 2004 es 1.9 es TDI-s 130 lóerős 6 sebességes zöld Ford Mondeo
Amikor megyünk vele egyszer gondol egyet és a bal első kerék (legalábbis onnan halljuk elkezd úgymond cincogni, vagy nem is tudom milyen hangot ad ki Az mindenesetre biztos hogy nem csapágy mert nem mohog nem cincog, de nem tudom milyen szóval lehetne leírni.. Mikor fékezünk elhallgat majd gyorsításnál újra elkezdi és ha kanyarban úgy dől be az autó akkor újra elhallgat és egy darabig hallgat. Majd gondol egyet és egy újabb gyorsításnál vagy előzésnél előjön és szól egy ideig. Nem csinált még ilyet. Szerintetek mi lehet? Nem csapágy az biztos.
Sziasztok.most készülök Ford Monde ot vásárolni 2011 ess évjáratú 2200ccm dízelt.olyan kérdésem lenne mire kell oda figyelni egy Ford,vásárlásánál.Köszönöm válaszotokat.
Bár nem Mondeo, de egy hónapja lettem tulajdonosa egy 2008-as Ford Galaxy (WA6), 2,2 TDCI (Q4WA), 6 sebességes manuális váltóval szerelt autónak.
A típusismereti hiányosságaim pótlása céljából kezdtem olvasgatni a fórumot.
Próbáltam a sajátomhoz hasonló problémára akadni, de úgy látom egy-egy okhoz, rengeteg különböző tünet és még több, több lépcsős megoldás is tartozhat.
Az általános szerviz a vételt követően el lett végezve. Ez alatt értem a vezérlés szett, vízpumpa, szűrők és olaj cseréjét. Több dolog is aggaszt azóta az autóval kapcsolatban. Már a vásárlás másnapján volt szerencsém megismerni a kis sárga motorblokkot, ami hibatörlést követően egy pár órán belül mindig meg is jelenik...hm! Azt írja kiolvasáskor, hogy töltőnyomás alacsony, ill. töltőnyomás több mint 7mp-ig alacsonyabb...
Ezért szeretném a segítségeteket kérni! Megpróbálom összefoglalni:
Tünet: 100km/h-tól ráz a karosszéria gyorsításkor.
Féltengelyre gyanakodtunk és ez be is igazolódott úgy tűnik..., bal első-belső rész látványosan kotyog kézzel megmozgatva. Gondolom ez által a csapágyat is szétrázta már. Utóbbit lehet kapni, de féltengelyt nem! Csak gyárit... Ezért nem javították meg eladás előtt gondolom...
Tünet: 100km/h felett emelkedőn nem húz.
Minimális gázadásra reagál, utána semmi... Az M7 érdi emelkedőnek nekifutok 130km/h-val, tempómattal tartja, de ha lassítani kell forgalmi okokból, már nem lehet visszagyorsítani. Előzésnél is rendkívül veszélyes, mert ilyenkor egyenes úton is hajlamos megtorpanni 120km/h körül...
A városi forgalomban, 1-től 4. fokozatig nem produkálja a jelenséget, legalább is nem látványosan.
Nincs viszonyítási alapom, ezért nekem nem tűnik fel, hogy nem menne úgy ahogy kell...
Fenti problémákkal kapcsolatos tapasztalatokat várnék, szeretnék elindulni valamilyen irányban és ez által a megoldáshoz közelebb kerülni.
Köszönöm előre is a véleményeket, hozzászólásokat!