Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 1 56697

köszönöm.

Ilyet kerestem

Előzmény: RadiX (56695)
ssimi Creative Commons License 2023.12.24 0 1 56696
Előzmény: trizs77 (56694)
RadiX Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56695

A Google Maps-en elég jól látszik:

 

Előzmény: trizs77 (56694)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 2 56694

Olvastam - több cikkben - hogy átadták Nagybátonyban a 23-as út egyik új szakaszát.

Mindent leírtak ami lényegtelen.

kik voltak ott az átadón?

mi a beosztásuk?

milyen típusú ollóval vágták e a szalagot?

stb.

 

de azt nem találtam meg sehol, hogy pontosan:

 - hány méter új utat adták át?

 - honnan-hová vezet az új út?

 - egy részét adták át vagy a  teljeset?

 - és sehol sincs térkép amely bemutatná, hogy itt volt a régi út, itt meg van az új út ?

 

Bosanac Creative Commons License 2023.12.21 0 0 56693
trizs77 Creative Commons License 2023.12.20 -1 1 56692

Ne nekem írd meg hanem a firkászoknak.

Előzmény: Troll Heyerdahl (56691)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.12.20 0 0 56691

Az M76 nem autópálya.

Előzmény: trizs77 (56689)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.12.20 0 0 56690

Jó lenne, ha legjopbb gzakorlat lenne, hogy ahol (legalább egy irányban) hosszan nincs kapaszkodósáv, és akár a vonalvezetés, akár a várható csúcsidei forgalom hosszú szakaszon nem engedi meg az előzést, ott egy-egy 2+1 sávos előzést könnyítő szakasz is bekerüljön a tervekbe.

De ettől eltekintve egyetértek.

Előzmény: trizs77 (56689)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 56689

Keszthely és Zalaegerszeg közé nem kell autópálya.

Éppen elég oda 2x2 sávos autóút.

 

Zalaegerszeg után meg elegendők a jól megépített 2x1 sávos (ahol kell ott plusz kapaszkodó sávos), lakott területeket elkerülő autóutak.

 

 

 

 

Előzmény: mzdude (56688)
mzdude Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56688

Kérdés, hogy kell-e autópálya Keszthely/M7 irányába? Vagy Zeg felől szétágazik a forgalom több irányba, és esetlegesen ezek egyike sem indokol önmagában autópályát?

Előzmény: kamant (56683)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 0 56687

Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd az új M76-os gyorsforgalmi úton, ami Zalaegerszeget fogja bekapcsolni a magyar autópálya-hálózatba – írta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) keddi közleménye.

 

https://telex.hu/belfold/2023/12/19/harminckilenc-hid-es-negy-volgyhid-is-epul-majd-a-400-milliardba-kerulo-m76-os-autopalyan

 

 

 

 

kamant Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56686

Nem tudom, miért "tabu" nálunk az átlagsebességmérés.

"Zárt" utakon két fel/lehajtó között simán meg lehetne csinálni, de szerintem akár sima főútvonalakon fontosabb csomópontoknál elhelyezve is, legfeljebb nem mérne mindenkit, de aki végigmegy adott szakaszon, azt mérje! Informatikai szempontból nem hiszem, hogy nagy kihívás lenne megoldani, ha lenne rá szándék.

Előzmény: NAR (56684)
NAR Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56685

"Nyaranta egy Balatonederics - -Balatonszentgyörgy út majd egy órába telik és nincs kikerülő útirány."

 

Szerintem ez annyira nem vészes, nekem úgy rémlik, bő fél órát szokott mutatni a Waze. A Keszthelyt elkerülő 71-es elég sokat segít, meg most már a keszthelyi vasutat sem keresztezi szintben se a 71-es, se a 76-os. 

Előzmény: trizs77 (56682)
NAR Creative Commons License 2023.12.19 0 2 56684

"de sokan türelmetlenek kivárni, amíg elérnek ezekhez"

 

Skóciában az Edinburgh - Inverness országúton van egy hosszabb rész, ami váltogatja a 2x1 és 2x2 sávos szakaszokat. A 2x1 sávosok szakaszokon mind, kivétel nélkül átlagsebességmérés van a szakasz eleje és vége között. Nem is előzött ott senki. Nem olyan bonyolult ez a megoldás, csak akarni kellene...

Előzmény: kamant (56683)
kamant Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56683

Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.

 

Az biztos, hogy ezeket az utakat rendbe kellene tenni, mint a 76-ost Egerszegtől-Zalacsányig (ill. ha hozzácsapjuk a 760-ast, akkor majdnem Keszthelyig).

 

De ezt úgy, hogy rendesen kiváltson egy autópálya/autóút besorolású útvonalat, elég nehézkes lenne a domborzatot, a településszerkezetet, no meg a jó kis zalai anyaföldet ismerve. Ha valaki csak a térképet nézi, könnyen húzkod vonalakat, de a valóságban nem olyan egyszerű. (Tényleg, volt egy fórumtárs, aki ebben jó volt, vajon mi lehet vele? Na nem mintha annyira hiányoznának ezek a "tervei"... :D :D :D)

 

Ezek a 3-4 sávos előzési/kapaszkodó szakaszok jók, de sokan türelmetlenek kivárni, amíg elérnek ezekhez, ott meg ha van olyan, aki előzné a leglassúbbakat, akkor azokat nyomják, villogtatnak, stb.

Meg sokan "gyorsforgalminak" nézik, és úgy is közlekednek rajta, holott a vonalvezetés messze nem az.

 

Meg persze ha tényleg javítanak rajta és nem rontanak. Sok baleset volt Nagykapornaknál, ahol a dombtetőn van egy 90°-os kanyar (hiába 2×2 sávos ott is - vagy tán pont emiatt is). Nemrég felmarták az egészet (sokak szerint rossz volt az aszfalt összetétele is, csúszott - nekem nem volt bajom vele) és újraasztfaltozták úgy, hogy érdes a felülete, de egyik irányban olyan, mintha már menne tönkre a felület, foltokban, csíkokban válna fel a felső réteg. Nagyon rossz lett. Néhány másik szakaszon korábban már csináltak hasonlót, de ott valóban csak a felületet érdesítették, ott jó lett.

 

(Szinte naponta járok Zeg-Keszthely között - tehát első kézből van tapasztalatom.)

Előzmény: mzdude (56678)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 0 56682

szélesebb körű hatásként a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás-féle egybeépült hosszú lakott területről elterelni a 84-es főút - déli part irányú forgalmat.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Erre egyelőre semmilyen felmentő elgondolás nincs.

 

Nyaranta egy Balatonederics - -Balatonszentgyörgy út majd egy órába telik és nincs kikerülő útirány.

Illetve van egy Zalaszántón át, de azt kevesen ismerik pedig elég haladós.

 

Előzmény: rm40 (56680)
adiaboli Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56681

Reméljük, azért az úttervező mérnökök sem bukdácsoltak.

Előzmény: trizs77 (56679)
rm40 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56680

> Sokkal célszerűbb  lenne vagy a 74-est autópályává fejleszteni, vagy attól keletre, Gelse Felsőrajk - Zsztmihály kelet - Pölöske észak - Csatár útvonalon elérni Zalaegerszeget.

 

Az a főváros felől már könnyen lehet, hogy akkora kerülő lenne, amit időben az autópályatempó sem hozna vissza.

Emellett az M76-nak a Balaton nyugati parti, nyáron különösen erős gépjárműforgalom elvezetése is feladata lenne a keszthelyi palacknyakból, illetve szélesebb körű hatásként a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás-féle egybeépült hosszú lakott területről elterelni a 84-es főút - déli part irányú forgalmat. 

Előzmény: trizs77 (56679)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 0 56679

Földrajzból mindíg ötös volta.

(Sőt. Földrajt versenyeket nyertem, nem véletlen, hogy az egyik diplomám földrajz tanári)

 

Ha van 3 db észak-déli dombom, egymással párhuzamosan, egymástól kb. 10-10 km-re akkor ha keletről nyugatra akarok utat/vasutat építeni, akkor :

 - vagy hullámvasutat építek,

 - vagy hullámvasút szerű/vonalvezetésű közutat,

 - vagy viaduktot + alagutat + viaduktot + alagutat +viaduktot + alagutat +viaduktot + alagutat +

 

Sokkal célszerűbb  lenne vagy a 74-est autópályává fejleszteni, vagy attól keletre, Gelse Felsőrajk - Zsztmihály kelet - Pölöske észak - Csatár útvonalon elérni Zalaegerszeget.

Előzmény: mzdude (56678)
mzdude Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56678

Van ott némi olyan terület is, ahol nem oly rég még a Balaton hullámzott, gyanítom az se sokat segít.

Mindazonáltal, kissé agyatlannak érzem ezt a négysávos programot, ebben a formában. Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.

Előzmény: trizs77 (56675)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56677

A 4-est is 2x2 sávosítják Hajdúszoboszlótól Debrecenig. A rádió szerint jövőre készülnek el a tervek.

rm40 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56676
trizs77 Creative Commons License 2023.12.18 -1 0 56675

Most lesz erről a 170 milliárd kontra 400 milliárd autópálya (ami különben valószínűleg csak autóút) szerkesztőségenként 3-4 cikk.

 

Azaz kb. 40-60 db (?) cikk.

 

Könnyen előfordulhat, hogy nem drága a 400 milliárd arra a terepviszonyra.

Egy észak déli többsoros, párhuzamos dombságon kell építeni egy autópályát/autóutat kelet-nyugati irányban.

Feltételezve, hogy az autópálya építéseknél Magyarországon szokásos alkotmányos költség százalékkal számolnak/számoltak most is.

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.12.18 0 0 56674
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 56673

Mi nem jó benne ?

 

 

Előzmény: csalántea (56672)
csalántea Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 56672

Szabadka a határon van lényegében, bent nálunk Tompától nem jó a kapcsolat az ország belseje felé ...

Előzmény: trizs77 (56671)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.12 -1 0 56671

Szabadkának most nem jó a közúti kapcsolata Magyarországgal?

 

 

Előzmény: csalántea (56670)
csalántea Creative Commons License 2023.12.12 -2 0 56670

Fontos, hogy a szerbek mit akarnak, de ... fontosabb, hogy hol vannak nagyobb magyar elszakított nemzettestek , tömbben vagy szórványban, ... oda is kell utakat vinni és a szoros kapcsolatot biztosítani az anyanemzettel ... vö. Szabadka a délvidéki magyarok központja ...

Előzmény: dimelo (56669)
dimelo Creative Commons License 2023.12.10 0 0 56669

Ne feledjük, ezek megvalósításához minimum 10 év kell. Addig a MKIF is megépíti az M8+M81-et

Az is kiderült a hírből. hogy a szerbek Béreget akarják fő határnak.

Akkor miért akarják Tompa átkelőhöz is levinni az M9-et?

.

Előzmény: radio100jozsi (56657)
smith Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56668

Mert az M6-M0-M1 helyett a 40 km-rel rövidebb M6-62-81-M1-re fog rászakadni a forgalom az elbaltázott útdíjrendszerünk miatt.

Előzmény: radio100jozsi (56661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!