Jó lenne, ha legjopbb gzakorlat lenne, hogy ahol (legalább egy irányban) hosszan nincs kapaszkodósáv, és akár a vonalvezetés, akár a várható csúcsidei forgalom hosszú szakaszon nem engedi meg az előzést, ott egy-egy 2+1 sávos előzést könnyítő szakasz is bekerüljön a tervekbe.
Kérdés, hogy kell-e autópálya Keszthely/M7 irányába? Vagy Zeg felől szétágazik a forgalom több irányba, és esetlegesen ezek egyike sem indokol önmagában autópályát?
Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd az új M76-os gyorsforgalmi úton, ami Zalaegerszeget fogja bekapcsolni a magyar autópálya-hálózatba – írta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) keddi közleménye.
Nem tudom, miért "tabu" nálunk az átlagsebességmérés.
"Zárt" utakon két fel/lehajtó között simán meg lehetne csinálni, de szerintem akár sima főútvonalakon fontosabb csomópontoknál elhelyezve is, legfeljebb nem mérne mindenkit, de aki végigmegy adott szakaszon, azt mérje! Informatikai szempontból nem hiszem, hogy nagy kihívás lenne megoldani, ha lenne rá szándék.
"Nyaranta egy Balatonederics - -Balatonszentgyörgy út majd egy órába telik és nincs kikerülő útirány."
Szerintem ez annyira nem vészes, nekem úgy rémlik, bő fél órát szokott mutatni a Waze. A Keszthelyt elkerülő 71-es elég sokat segít, meg most már a keszthelyi vasutat sem keresztezi szintben se a 71-es, se a 76-os.
"de sokan türelmetlenek kivárni, amíg elérnek ezekhez"
Skóciában az Edinburgh - Inverness országúton van egy hosszabb rész, ami váltogatja a 2x1 és 2x2 sávos szakaszokat. A 2x1 sávosok szakaszokon mind, kivétel nélkül átlagsebességmérés van a szakasz eleje és vége között. Nem is előzött ott senki. Nem olyan bonyolult ez a megoldás, csak akarni kellene...
Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.
Az biztos, hogy ezeket az utakat rendbe kellene tenni, mint a 76-ost Egerszegtől-Zalacsányig (ill. ha hozzácsapjuk a 760-ast, akkor majdnem Keszthelyig).
De ezt úgy, hogy rendesen kiváltson egy autópálya/autóút besorolású útvonalat, elég nehézkes lenne a domborzatot, a településszerkezetet, no meg a jó kis zalai anyaföldet ismerve. Ha valaki csak a térképet nézi, könnyen húzkod vonalakat, de a valóságban nem olyan egyszerű. (Tényleg, volt egy fórumtárs, aki ebben jó volt, vajon mi lehet vele? Na nem mintha annyira hiányoznának ezek a "tervei"... :D :D :D)
Ezek a 3-4 sávos előzési/kapaszkodó szakaszok jók, de sokan türelmetlenek kivárni, amíg elérnek ezekhez, ott meg ha van olyan, aki előzné a leglassúbbakat, akkor azokat nyomják, villogtatnak, stb.
Meg sokan "gyorsforgalminak" nézik, és úgy is közlekednek rajta, holott a vonalvezetés messze nem az.
Meg persze ha tényleg javítanak rajta és nem rontanak. Sok baleset volt Nagykapornaknál, ahol a dombtetőn van egy 90°-os kanyar (hiába 2×2 sávos ott is - vagy tán pont emiatt is). Nemrég felmarták az egészet (sokak szerint rossz volt az aszfalt összetétele is, csúszott - nekem nem volt bajom vele) és újraasztfaltozták úgy, hogy érdes a felülete, de egyik irányban olyan, mintha már menne tönkre a felület, foltokban, csíkokban válna fel a felső réteg. Nagyon rossz lett. Néhány másik szakaszon korábban már csináltak hasonlót, de ott valóban csak a felületet érdesítették, ott jó lett.
(Szinte naponta járok Zeg-Keszthely között - tehát első kézből van tapasztalatom.)
> Sokkal célszerűbb lenne vagy a 74-est autópályává fejleszteni, vagy attól keletre, Gelse Felsőrajk - Zsztmihály kelet - Pölöske észak - Csatár útvonalon elérni Zalaegerszeget.
Az a főváros felől már könnyen lehet, hogy akkora kerülő lenne, amit időben az autópályatempó sem hozna vissza.
Emellett az M76-nak a Balaton nyugati parti, nyáron különösen erős gépjárműforgalom elvezetése is feladata lenne a keszthelyi palacknyakból, illetve szélesebb körű hatásként a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás-féle egybeépült hosszú lakott területről elterelni a 84-es főút - déli part irányú forgalmat.
Sokkal célszerűbb lenne vagy a 74-est autópályává fejleszteni, vagy attól keletre, Gelse Felsőrajk - Zsztmihály kelet - Pölöske észak - Csatár útvonalon elérni Zalaegerszeget.
Van ott némi olyan terület is, ahol nem oly rég még a Balaton hullámzott, gyanítom az se sokat segít.
Mindazonáltal, kissé agyatlannak érzem ezt a négysávos programot, ebben a formában. Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.
Fontos, hogy a szerbek mit akarnak, de ... fontosabb, hogy hol vannak nagyobb magyar elszakított nemzettestek , tömbben vagy szórványban, ... oda is kell utakat vinni és a szoros kapcsolatot biztosítani az anyanemzettel ... vö. Szabadka a délvidéki magyarok központja ...