Kaptam keveset futott (200e km alatt) 745d-re egy jó ajánlatot, belevágjak? A szokásos dízelbajokon kívül van valami spéci nyűgje? SQ7-sre nem futja, gondoltam jó lesz ez is egy darabig. Köszönöm előre is!
Sziasztok. Megbizható BMW szervizt tudtok ajánlani nekem?:-) Budaörstől-Győrig útvonalon? Az a gond , hogy az ülésmozgató elektronika megadta magát, de csak a bal oldalon (bal 1-es). Ha biztositékot cserélek azt rögtön kivágja amint rányomok a gombra. Köszönöm a segitséget/tanácsokat előre is. (520d,2009-es.
2 db E38 csoportban vagyok fent, eddig nagyon megérte, segítőkészek, gyorsan reagálnak kérdésekre, gondokra. Sokan szeretik a típust, valljuk be, van is miért, még ha néha nyűgösek is tudnak lenni.
Vannak jaszkari arcok, aztán hopp befigyel egy 400 ezres rezgésfojtós főtengely ékszíjtárcsa csere 40d-n (jauvan, hegesszük össze, a főtengely meg majd kezd magával valamit) és akkor jön a menekülés az addigra már roncsból. De simán vannak, akik többet is tartanak, maguk bütykölik, vagy már volt nekik és megint vesznek egyet, nosztalgiából. Van olyan, aki annyit felújított/elbontott/javított már, hogy nagyon nem lehet meglepni semmivel.
Ha rajtam múlik, nekem is lesz min. 1 a háznál még sokáig, újabb autót gyártottak a bajorok, jobbat nem nagyon. Mindkét bátyámnak volt lerúgott és jó állapotú is, ('96 740i és '01 730d) a 2010-es évek első felében, akkoriban nem sok fantázia volt az akár milliós javításokat kérő fenntartásukban. Nekem akkor újabb/drágább autóim voltak, (csak 1 db, annak pedig mindig menni kellett, ezért volt Honda) nem hozott lázba egy lerúgott/lenézett stricivágen értékvesztésének mélypontján. De tavalyelőtt - részben nosztalgiából - én is belevágtam egybe.
Mára beértek, keveset futnak, ritkák, megnézik őket, van bontott alkatrész/internetes info, plusz egy Focusra is el lehet verni vagyonokat, egy normál méretű vas pedig 15-20 M, luxusban pedig 30+. Egy kipofozott, keveset futott megáll 6-7 gurigából, évi 15e km-re azért még bőven képesek.
Ráadásul azóta se nagyon gyártott arányosabbat a BMW, főleg a legújabb designt figyelve. A szépek/kurrens kivitelűek - még ha sokba is került őket megőrizni - pedig sokkal olcsóbbak már nemigen lesznek.
Köszönöm a bókot! Volt itt is azért, aki a fény felé engedését javasolta :-) Sajnáltam volna, szebb hangja van, mint a pampucolt ikrének. Most többet járok vele, lehet beadom a szépségszalonba, ne csak jó, hanem pofás is legyen szegényke. Még akkor is olcsóbb lesz, mint egy szuszka stift kábé.
A topic azért is tetszhalott, mert Facebookon nyomják a 7es userek nagyrészt (én is soxor, ha kell valami nyavalyás spéci, ufohulladékból reciklált kormányszög jeladó pl.).
Önköltségi ár alatt, 8 hónapja nevelgetett E38 740d-m eladó. Vigyázat, elcsépelt frázis jön: a kocsi élni akar. Eladás oka: kihasználatlanság. Sokat állt, a kasztni ezt megsínylette, de felújítási alapnak kiváló (nincsen péksütemény formája -kifli/buci, stb.) Műszaki 2024. 08. végéig. Motor, váltó, futómű, fékek, elektronika rendben, teljes nagyszerviz után. Cosmosschwarz fekete, jól felszerelt kivitel. Most felszerelt, új 2021-es Hankook Kinergy 4s gumiszett. Autobahn-kompatibilis még mindig, nagyon szép V8 mormogással (fáj is érte a szívem). Fekete és bézs szövetszőnyegek, egyéb apróságok is járnak hozzá. Ha nem szeret bele senki, no para, megy vissza az E38 neveldémbe. Futásteljesítmény: 334e km.
Na közben srácok, megoldodott a csere, minden OK azbauto muszerfalaval. Reszletesen majd beszamolok mert ugy illik ha kerdez valaki, de a lenyeg. Vettem egy km órát 30ert. Beleprobalva már működött is. Orules. Aztán csati szethuz, mert olvastam 254km mehet utána nem lehet ujrairni. De ez valószínű lényegtelen mert mint kiderulr chipet cserelnek benne majd így beleirhato az alvással és a km ami a masik taroloban van. Így ha egyezik minden akkor oké. Ezután programozás, ami az uj-hasznalt km órában teljesen más mint az eredeti, tehát felszereltségek bele kell írni aktiválni stb.
És ha minden működik akkor kész.
Ez konkrétan 20 és 15be fájt a két dolog pluszban.
Talan az utóbbit tudtam volna abszolvalni ha felkeszulok rá Inpaval.
De a chip cseret tuti nem tudtam volna sehogy.
Van ahol 30ert a kettőt elvegzik, ennyit tanultam ebből az esetből,
Működik, minden rendesen beleirva, szóval amikkel azt kell..
Koszi mindenkinek
Meg a srácoknak akikkel beszéltem és képzeljétek, nagyon jó társaság, bárhova telefonáltam mindenki egyből ajánlotta a tuti embert, segített, barátságosan, normálisan, nagyon jól esett hogy még BMWs körökben is simán jó emberek vannak.
Én rég kezdtem BMWzni E21el, az E65 is 10 eve van meg, itt is visszanezhetitek, :) mindegy is, lényeg hogy nem csak az atveres meg a kokany hanem nagyon jó akár amatőr otthoni szakemberek űzik ezt q sportot és az amatőr idezojelben értendő .
Ismerosek az árak persze. Én sosem fogom azt kifizetni,
Marad a bontott meg az utángyártott cucc. De gyakran bontott jobb mert gyári és esetleg nem ment annyit mint az enyém és így jobb az utángyártott alkatresznel. Persze a cucc válogatja melyiknteruleten mit használok cserére...
RealOEM-nél figyelni kell, szakszerviz szerviz szerint van a régi és az új.
E-46-tal szívtam, megrendeltem hozzá a RealOEM alapján az egyik hátsó ABS szenzort, beraktuk, fasza, illetve nem. Jobban megnézve rövid változat volt, nem ért el a fogkoszorúig, ide hosszú kell. Megrendeltem azt, annak meg a csatlakozója volt más. Grrrrrr...!
Jött a műszaki, elmondtma mi a gond. Kész volt az autó, de mondták, hogy kettőt is rendeltek de egyik sem volt jó, kiiktatták a műszerfalon a visszajelzőket.
Elvittem egy spéci BMW márkaszervizbe (volt BMW-s szervizesek hozták létre, akik rendszeresen indultak gyári versenyeken). Simán megcsinálták. Akkor mondták, hogy van egy "új" RealoEM... hm... pedig az az autó 2000-es évjárat.
Párszor megszívtam már ezekkel a bontott cuccokkal, elég volt belőle. Nem azt mondom, ha valami műanyagdarab kell, akkor bontott, de ha egyéb elektronika, akkor új gyári. Azzal biztos nincs mellélövés, genyózás, próbálgatás, kókányolás. Dehát kinek-mi :)
Akkor bontott cucc jött pl a komfort rugózás computere
Vagy az idrive tekerője
Majd veszek egy újat bele meg fel is kodoljak nekem markaszervizben de csak akkor garis ha ők cserelik és a végén megall a móka az autó árában amit ér kb.. 😃
Meglesz ez csak meg kell talalni a megoldást, nem egy OTs autó ez, igaz 10 éve van nálam és használjuk szeretettel és cserélem amit kell hogy működjön, de ez mégiscsak túlzás lenne 🙂
Nem hülye a kérdés, és köszönöm, igen a kék és a barna amit írtál, jók. Külön is teszteltem meg feszültséget is mértem. A km óra csatijan is ott a 12V meg az optika is megy.
Még ki is cseréltem a biztositekot hiába volt jó, tudom hülyeség de már amikor nem bizhatsz semmiben ;))