Keresés

Részletes keresés

Béci 72 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 9831

Ismerőseim,akiknek a 42 lábas vitorlásuk van,korábban a biogradi kikötőben voltak.8000 euro/év.Most már két éve Pulában vannak,mert ott kb.a felébe kerül.Viszont arra kevés a sziget,vissza szeretnének jönni Dalmáciába.Ott viszont még a pirováci kikötő is 7000 körüli árat mondott,máshol nincs is nagyon hely.Én nem szoktam találkozni túl sok hajóval még nyáron sem(menetben)A kikötők meg szinte mindig tele vannak.

Horgonyzó hely keresése  valami szép öbölben már nehezebb.Mondjuk én nem szeretem,ha vannak körülöttem🙂

Előzmény: Béci 72 (9830)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 1 9830

Ha nem trélerezed,akkor egész évben vízben van a hajó,és fizeted a többezer eurós kikötői díjat?

Előzmény: InteriorLulu (9827)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 1 9829

A Dehler Varianta 65 kb.800 kg,és van hozzá általában futó,amin még van egy sólyakocsi is.Elvileg a horvát B,és C jogsijaim vitorlásra is érvényesek.

Albániában meg nem elterjed annyira a privát hajózás,benzin sincsen a kikötőkben,csak gázolaj.Nekem egy vitorlázó pasi ajánlotta az ügynököt,nélküle nagy szívás,azt mondta...

Előzmény: InteriorLulu (9827)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9828

De nem azzal voltam Albániában,és az Umag-Korcula-Umag távon sem.Az egy 20 lovas négyütemű volt,az utóbbi két évben pedig egy 40 lóerős Evinrude Etec injektoros motorral voltam a tengeren.Kb.kétszer annyit fogyaszt,mint a Suzuki...

Előzmény: InteriorLulu (9827)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9827

Azért is nem lehetsz messze a 35 literes fogyasztástól, mert tavaly augusztus 31-én te magad írtad ugyanitt, hogy a 140 liter, amit a tankjaidban tárolni tudsz, kb. 400 km-re elég. :)

És erre írtam, hogy az én, egyébként a tiédnél minimum kétszer olyan nehéz hajómat egy feleekkora fogyasztású gép hajtja, már amikor motor hajtja… (Oké, te nyilván sokkal gyorsabban vagy képes haladni, mint én, motorcsónaknál a sebesség abszolút szempont).

 

Ami az országok közti ki- és bejelentkezéseket illeti, nekem mondjuk annyira nem meglepő, hogy a vitorlázó ismerőseid nem tették meg, mert ugyan még csak egyetlen szezonos – igaz, jó két és fél hónapos – vitorlás tapasztalatom van, de az egyetlen alkalommal, amikor a vízen rendőrökkel kerültem kapcsolatba (Lastovón odajöttek hozzám az öbölbe, egyedüli vízijármű voltam ott), akkor a hajólevélen kívül kizárólag a horvát tengeri „matrica”, az éves tengerhasználati díj igazolása érdekelte őket, semmi más.

Egyébként nekem nem tűnik annyira praktikusnak megbízni bárkit is (pláne pénzért), hogy jelentkezzen ki/be helyetted, hisz írod is, amúgyis behajóztál emiatt a kikötőbe, márpedig ennyi erővel az ember saját maga odasétál a kis hivatali épületbe, és azonnal kiadják neki az engedélyt… Igaz, a tapasztalataim nem albániaiak.

 

Igen, a túl későn való indulások nekem is jártak kellemetlenségekkel, bár olyannal azért nem, ami veled történt. Én a sötétben mindig attól szoktam tartani, hogy – már a kiszemelt kikötőhöz/öbölhöz motorral közelítve – nem látok meg kisebb lekötött bólyákat, palackokat, és a hajócsavar pont elkapja a tengerfenékről jövő kötelet, zsinórt, ami ugye simán motorhalállal járhat. Vagy hogy nem pont ott vetek horgonyt, ahol nappali világosságban tenném, és ilyen könnyű hajónál a hullámzást tekintve pár méter eltérések is számítanak…

Szerintem használod, de ha mégsem, a navionics-ot vagy más hasonló alkalmazást szerintem mindig érdemes használni, pláne mondjuk sötétben, hogy pontosan tudd, a parttól hány méterre vagy éppen… Vagy pl. az én talán speciális esetemben, hogy mivel elég kicsi a merülési mélységem (kb. 60 cm), szeretek a partokhoz nagyon közel menni, márpedig ugye az app tíz centi pontossággal mutatja az aktuális (apálykori) vízmélységet. Haladáskor nálam mindig is aktiválva van, internet pedig partközelben mindenütt van.

 

 

Tavaly júni elején még én sem tudtam vitorlázni, mármint papírom sem volt róla, aztán júniban lett (Zadarban, magyar szervezésű tanfolyam), de még a jogsi kézhezvételekor sem tudtam vitorlázni, kicsit sem. Nulla, zéró. A háromnapos tanfolyam jórésze elméleti oktatás, és az sem vitorlakezelés, szélbeállás, ilyenek, hanem kizárólag az obligát térképhasználat, rádiózás és jelzések-fények, semmi más. A vizsga is kizárólag ezekről szólt.

A gyakorlati oktatás pedig a kikötőben való (nyilván motoros) mozgás, ki-, beállás, kötelezés, ennyi. A gyakorlati vitorlakezelés egyrészt fakultatív volt, másrészt a hajón lévő hat ember számára összesen kb. egy-két órás. Vicc.

A hajót nekem eladó sráccal kimentünk a kikötőből, felvontuk a nagyvitorlát, megmutatta, melyik kötél mihez kell, aztán a többit, azaz a gyakorlatban használatos dolgok kb. 95 %-át én magam tanultam meg egyedül, menetközben, magam jöttem rá a dolgokra, a szélbeállásokra, manőverekre, a horgonyzásra, mindenre, részben ábrákkal teli könyvekből (!), részben élesben próbálgatva ezeket, persze nem viharos szélben és tarajos hullámokon…

 

Amiket néztél hirdetéseket, a Dehler szép kis hajó, látom 6,5 méter, bár nem tudom az összsúlyát… Ha esetleg számít a tanácsom, akkor amit az enyémmel kapcsolatban írtam, hogy túl könnyű, és emiatt igencsak billegős, azt érdemes lehet figyelembe venned. Nem jó dolog, ha esténként gyakran szinte élhetetlennek érzed a kikötőben/öbölben a hajódat, mert az elcsendesülő nappali hullámzást követő lassú, lapos hullámok annyira billegtetik azt (éjszakára mondjuk jellemzően megszűnik ez a fajta hullámzás)…

És érdemes lehet ott, az Adrián nézned hajót, pl. hogy ne kelljen trailerezned, bár itt nyilván több szempont is közrejátszhat. Én az enyémet Szlovéniában vettem, eleve a kikötőjében állt, és eszem ágában sincs bárhová vinni szárazföldön.

Előzmény: Béci 72 (9825)
hotblood Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9826

Érdemes megtanulni

Előzmény: Béci 72 (9825)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9825

Tök jó ez a hajó,én is gondolkoztam sokat ilyesmiben,csak én nem tudok vitorlázni...

Dehler Varianta 65- ös hajókat nézegettem(csak hírdetéseket)

Egy ilyet még normál személykocsival tudnék húzni.Ja,amúgy a 35 liter/100 km-től nem vagyok messze(elnéztem,35/órára gondoltam.

Előzmény: InteriorLulu (9819)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9824

Hát,tervem az mindig van...

Az albán túrám 2019-ben kudarcba fulladt,Korfura szerettem volna menni,de Durrestől 30 km-re délre rámsötétedett és partra dobott egy hullám☹️.Így onnan vissza kellett jutnom Biogradba a kocsimért,majd újra le Albániába a cuccaimért.Tavaly,és azelőtt Horvátországon belül bóklásztam kicsit,egyik se lett túl hosszú,mert nem volt túl jó idő,és idő előtt feladtam...

Idén megpróbálnám újra Korfut.

Egy vitorlás sráctól azt az infót kaptam anno,hogy Albániában a bejelentkezéshez egyszerűbb,ha ügynököt bízol meg,és nincs macera.

Én is így tettem,Bar-ban kellett kijelentkezni(nem akartak kiengedni a 4 méteres csónak miatt),és egyenesen mentem a durresi kikötőbe,ahol várt az ügynök.(sajnos,nem hallgattam rá,és fáradtan még tovább indultam sötétedés előtt,mondván hogy úgyis találok egy horgonyzó helyet...

hát nem így lett☹️)

Előzmény: InteriorLulu (9817)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9823

Nem fogyasztott többet 4-5 liternél,akartam írni...

Előzmény: Béci 72 (9820)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 9822

Én is meglepődtem.

Azt mondták,hogy szerintük az únión belül nem kell.

Az más volt,amikor én Montenegroba,meg Albániába mentem át.

Előzmény: hotblood (9821)
hotblood Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9821

Ez elég meglepő, és hihetetlen, mármint az, hogy nem jelentkeztek ki és be..

 

Előzmény: Béci 72 (9820)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9820

Igen,én is úgy tanultam,ki-be kellett jelentkeznem nekem is.

Viszont egy vitorlázó ismerőseim egy 42 lábas vitorlással Biográdb9l elmentek Velencébe meg vissza,és nem jelentkeztek ki.

Amúgy a gumicsónakom csak 4 méteres,20 lovas motorral,és fogyasztott többet 4-5 liternél óránként.

Előzmény: InteriorLulu (9817)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9819

Előzmény: InteriorLulu (9818)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9818

Szia, 6 méteres, és a tőkesúllyal együtt is csak kb. 900 kg, ami elég könnyű. Túl könnyű is, mert már kisebb hullámoknál is nagyon tud himbálózni. Nyilván nem fordul a vízre, pláne nem dől fel, de egy bizonyos szint felett ez a jobbra-balra dőlögetés eléggé kellemetlen tud lenni. Meg nekem a kajüt kicsit szűkös is, bár ez ugye szubjektív, mindenesetre ha én most vásárolnék vitorlást, az min. 7, de inkább 8 méteres lenne, és tőkesúllyal mondjuk 1,5 tonna. Meg akkor már belmotoros, bár a külmotor nekem speciel nem problémás. Szóval ngyon nem mindegy.

(A hajó egyébként tavaly nyár elején vettem).

 

Egyébként kielsvertes hajó, azaz a fix, öntöttvas tőkesúlyban van egy ki- és behúzható acél svert, uszony.

Ja, pár kép kimondottan a hajóról:  

Előzmény: BMW Power (9816)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9817

Ó, szívesen, de ne köszönd, mert egyrészt nemcsak neked, hanem mindenkinek-bárkinek teszem ide őket, másrészt ahogy írod, egy ilyen topikban ilyesmi képek valóban jól veszik ki magukat. :)

Igen, látom neked egy felfújható motorcsónakod van. Klassz. :) Bár a 35 l/100 km azért elég zúzós fogyasztásnak tűnik, márpedig te pl. velem ellentétben csak azzal haladhatsz, és az ilyen Umag-Korcula-Umag táv, vagy a Biograd-Durres azért nem pár kilométerek... Az én kis Honda-motorom "csak" 15-20-at eszik, sebességtől függően. Hosszabb távon, de úgy általában öblön/kikötőn kívül nem is használom.

Ami pedig Durrest illeti, az albán és a görög vizeken még nem voltam, most viszont leszek. Az idei nyár arról fog szólni, hogy Kotorból indulva haladok Montenegro, Albánia és Görögo. mentén, megkerülve a Peloponnészoszi fsz-et, és jutok ameddig jutok... :) Neked erre a szezonra mi a terved a hajóddal?

 

Egyébként pedig köszi a "nagy hajó"-féle megtisztelést :), de az enyém elég kicsi túravitorlás-méret. 6 méteres, bár mondjuk léteznek 5 méteresek is.

És igen, az Adrián minden egyes ország között ki és be kell jelentkezni.

Előzmény: Béci 72 (9814)
BMW Power Creative Commons License 2022.04.14 0 0 9816

Szia, a kis vitorlás mekkora? svertes vagy tőkesúlyos? fix v felhúzható? Motoros mellé kezdek hajladozni a vitorlázás felé, pont ilyen kishajóra gondolnék tanulgatni....
Képeket ha van időd nagyon megköszönnénk :)

Előzmény: InteriorLulu (9813)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 9815

Én a Foto Resizer applikációval kicsinyítem a képeket,egyszerre sokat lehet,1 perc alatt.

De megértem,ha nem teszel fel képeket,bár szerintem egy tengeri topicban ez nem hátrány🙂

Előzmény: InteriorLulu (9812)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 9814

Nagyon köszönöm,szép képek!

Nekem nincs ilyen szép nagy hajóm!

Úgy értettem,hogy Umag-Korcula-Umag,volt az egyik,a másik meg Biograd-Kotori-öböl-Durres.

Szlovénia és Horvátország között ki -be kell jelentkezni?

 

Előzmény: InteriorLulu (9812)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.13 0 1 9813

Előzmény: InteriorLulu (9812)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.13 0 0 9812

"Én csak Umagtól jártam ezen a szakaszon."

 

Gondolom, a horvát Adriára gondolsz, nem a szlovénre, mármint ahol jártál. "Ez a szakasz" pedig Pirantól Kotorig légvonalban kb. 550 km. :) Légvonalban. Nincs a hajón távolságszámláló, a navionics-on sem számláltam, de úgy 800 km-t hajózhattam, a dalmát szigetek között szlalomozva. Ezen a "szakaszon". :)

Nem akarom és nem is fogom a fotóimmal elárasztani a topikot, ahogy általában a netet sem, pláne hogy túl nagyok, és ide mindegyiket kicsinyíteni kell, de persze pár darab belefér:

Előzmény: Béci 72 (9810)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 9811

Előzmény: Béci 72 (9810)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 9810

Én csak Umagtól jártam ezen a szakaszon.

Előzmény: Béci 72 (9809)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 9809

Úgy kell kikunyerálni a fotókat?Párat küldhetnél...

Bár a cicus is nagyon aranyos!

Előzmény: InteriorLulu (9808)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.12 0 0 9808

Persze, van egy raklapnyi képem. Szlovéniából a Kotori öbölig (Montenegro), júli közepétől okt elejéig.

 

Előzmény: Béci 72 (9807)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.11 0 0 9807

Na,szuper!

Van több képed is?

Merre jártál?

Előzmény: InteriorLulu (9806)
InteriorLulu Creative Commons License 2022.04.11 0 0 9806

Én pl. járok, járogatok, bár tavaly októberben voltam utoljára.

Előzmény: Béci 72 (9805)
Béci 72 Creative Commons License 2022.04.10 0 0 9805

Látom,nem sokan járnak a tengerre☹️

lapar Creative Commons License 2021.09.06 0 0 9804

Gondolom, általában.

Előzmény: Béci 72 (9803)
Béci 72 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 9803

Konkrétan az én telóm,vagy úgy általában?

Előzmény: lapar (9802)
lapar Creative Commons License 2021.09.06 0 0 9802

Én se, de feltehetően a telefon lehet az oka, mostanában egyre több ilyennel találkozom.

Előzmény: Béci 72 (9801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!