Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2023.12.26 0 0 72982

Mázlista!

Velem nagyon szórakozott. Amíg mentem, vele ment rendesen, de ha megálltam, bárhol, vagy tankolni, 20-30 perc után indult. Amint kihűlt a motor, indult. Fél évig csinálta ezt velem. Szerencsére itthon az udvaron jó helyre nyúltam, amitől rögtön leállt. Kimértem, hidegen jó volt, felmelegítve szakadást mutatott a műszer. A csere óta nincs ilyen problémám.

Előzmény: Mutual Friend (72980)
tefi Creative Commons License 2023.12.26 0 0 72981

Az enyémen viszont nem segített a tisztítás,pedig szaki végezte - így csere lett!

Előzmény: Mutual Friend (72980)
Mutual Friend Creative Commons License 2023.12.26 0 0 72980

A felső holponti jeladó nekem kontakt hiba volt nem kellett cserélni. :)

Előzmény: 4728ITI (72976)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.25 0 0 72979

Simán elhiszem Neked.

Sajnos a Tháliáknál ezek a hibák előjönnek. De ahogy írod is, van ahol a tisztítás is segít, de van ahol csak a csere. Szerencse dolga hogy melyik, de azért először érdemes a tisztítással kezdeni.

Előzmény: ivókút (72978)
ivókút Creative Commons License 2023.12.25 0 0 72978

Hát, nem tudom, nálam a km jeladó megszívta magát olajjal, azon nem segített más, csak a csere. Kipucoltam, egy ideig működött, aztán megint elég hektikusan, hol igen, hol meg nem. Kapott egy újat kb. 10 éve, azóta jó.A fhp jeladónak elég volt egy tisztítás szintén kb. tíz éve, az így is jó...

Előzmény: 4728ITI (72976)
tyutyu81 Creative Commons License 2023.12.25 0 0 72977

Sziasztok! remélem tudtok segíteni:

Egy 2001 Thaliam van,1.4.olyan gondom van ,hogy a fordulatszám mutató beragad.egyszerűen nem mozdul meg.van ,hogy teljesen meghülyül és hirtelen a maxig felugrik aztán meg visszamegy 0ra.Az is előfordul,hogy menetközben leáll a kocsi de újraindításkor simán megy tovább.Van benne egy 3 lépéses inditásgátló amit lehet kikéne iktatni mert lehet, hogy az kavar be? A főtengely jeladó nemrég lett cserélve.A vezérműtengely jelado okozhat ilyen zárlatokat?

Köszönöm a választ 

4728ITI Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72976

Kedves fórumtársam!

A csere is biztosan segít. Tapasztalatom szerint ha valami egyszer jó, majd rossz és megint jó, az biztosan kontakt hiba. Sajnos a Tháliáknál ez gyakori hiba. Több ilyen problémával is volt dolgom. Eddig mindegyiket sikerült megoldanom, csak a felső holtponti jeladót kellett cserélnem. Az megadta magát. A többinél a tisztítás, a kontaktspray segített.

Előzmény: Mutual Friend (72974)
ivókút Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72975
Előzmény: traktorbi (72973)
Mutual Friend Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72974

Vagy kicserélni.

Nincs ökör áron csak figyelni kell hogy a fülek ne törjenek le berakáskor. Húzni tolni de nem tekerni.

 

 

 

Előzmény: 4728ITI (72972)
traktorbi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72973

Szia , Köszönöm a tippet , kipróbálom !

Előzmény: 4728ITI (72972)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72972

Szia!

Az enyém ugyanezt csinálja. Sebességmérő jeladónál van érintkezési hiba. A váltónál van a jeladó. Szét kell húzni a csatlakozót, megtisztítani, utána jó lesz.

Előzmény: traktorbi (72971)
traktorbi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72971

Sziasztok ! Van egy 2004es Thalia a családba és a műszerfal néha önálló életet él . Reggeli elinduláskor az óra megfelelően müködik, mutat mindent , majd gondol egyet és a sebesség visszajelző mutató egyszer csak 0-ra leeseik . Pár km-rrel később ismét megfelelően müködik . 
Próbáltam a korábbi bejegyzések között visszakeresni , talán már valaki tapasztalt ilyen hibát , de sajnos nem találtam . Szerintetek mi lehet a hiba oka ? 

Papalac Creative Commons License 2023.12.21 0 0 72970

A hátsó kerék csapágy tudtommall egyik Renaultnál sincs szorosan illesztve a tengelycsonkra. Nekem eddig mindíg simán lejött. Neked lehet rá volt gyógyulva, a rossz csapágy felforrósódott és ráégett, vagy egyszerűen berozsdált. Az kettős, kúpos csapágy, műanyag kosarat még nem láttam ilyenben. Nem a fékpofa hibája miatt nem szokott lejönni a dob, hanem mert a dobon egy perem képződik a kopás során, ezért az automata állítót jól vissza kell egy csavarhúzóval tekerni. Nem hiszem, hogy eredeti csapágy, meg fékpofa, mert azok 100-150 ezernél cserések szoktak lenni. Használt, bontott féket soha nem tennék fel!

Előzmény: VibeCe1 (72962)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 72969

F 2-es helyen van. Kijelző, rádió legkondi elektromos tükör. Ezek vannak egy biztosítékon. Bal alulról a második függőlegesen. 4 irányú nyíl a jele egy tükörlapban. 1 órám a tellett. Nem gondoltam volna érdekes mert a bal oldali tükör mozgott ez nélkül is.

Előzmény: SGN (72968)
SGN Creative Commons License 2023.12.17 0 1 72968

Grat neked, de hol is van, lehet valakit érdekel. 

Előzmény: Murva84 (72967)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.16 0 1 72967

Köszi. Megvan! Grat magamnak!

Előzmény: Murva84 (72966)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.16 0 1 72966

Sziasztok.

Valaki tudja hogy hol van a rádió piros vezetékének a biztosítéka?

A sárga vezetékké van a bizti táblába viszont az állandó 12 v azaz a pirosat nem találom. Köszi 

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 72965

nem, mert szét volt kopva minden, meg össze volt rohadva.

 

Előzmény: SGN (72964)
SGN Creative Commons License 2023.12.15 0 0 72964

Nem lett volna olcsóbb és jobb, ha új csapágyat veszel bele?

Előzmény: VibeCe1 (72962)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72963

....ja, az is lehet, már 340e km van az autóban, hogy ez még gyári, mert elég pudvás volt belül az egész, azért nem jött le. Sima 1.2 8 szelepes motorral.

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72962

Hát, egen, kellett volna, én is szántam rá vagy 15 percet max, aztán tart már vagy 3 napja. Rakat video van a youtube-on, ha nem jön le, akkor azért, mert a fékpofák feszülnek a dobban.
Na én meg ütöttem rúgtam haraptam, de meg se mozdult.

Aztán kiderült, a csapágy belső része van rágyógyítva a tengelyre, azért nem jött le.
A fékpofáknak köze nem volt hozzá, (teljesen jó állapotban voltak, kár volt szétszedni..)

Renault feliratos csapágy volt benne, műanyag görgőkosárral. Széthúzásnál el is tört az egész. :(
Olyan szinten rajta volt a tengelyen a csapágy, hogy a 3 körmös lehúzó el is tört(mondjuk nem egy Beta volt..), amikor a megmaradt belső részt akartam lehúzni.


Ez nem Thalia, hanem Clio 2, szerintem az utolsó, mert 2006 októberi, ezután már a 3-ak jöttek.

 

Mindegy, ma egy 1-es faceliftes thaliáról leszedtem egy bontóban a komplett kerékagyat dobostul, azt rakom rá.

 

Előzmény: ivókút (72961)
ivókút Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72961

...hát, annak pedig így simán kell lejönni. Nekem 2003-as van apósnak 2006-os. Mindegyiken simán lejön. A csapágy meg egyben marad.

Előzmény: VibeCe1 (72960)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72960

Én meg borzalmasat szívok a hátsó fék javítással, gondoltam leszedem a fékdobot úgy, ahogy pl a youtube-on vannak videók...itt a mókus egy mozdulattal leemeli a fékdobot:

https://youtu.be/MaIcrePNTbA?t=56

 

Na nekem ez a mozdulat már kb 3 napja tartott, elátkoztam már minden mérnököt, aki mozog.


Nálam a csapágy zsugorral van illesztve a tengelyre is, hogy a dobba úgy van, az oké.


Én meg azt hittem, a pofák fogják a dobot, azért nem jön le.

Aztán lehet, nekem 2006-os okosságom van, azon meg más valamiért.


Kénytelen voltam beszerezni, meg módosítani egy agylehúzót, avval lejött. Tönkre is ment a csapágy. Műanyag-kosaras gagyi.

 

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72959

https://aubito.ru/images/stories/san/dvi/verh3.jpg

 

Itt látni, hogy középről eltolva van a jel a bordáskeréken, a hengerfejre meg írja, hogy állítsuk a dacia jelre...érdekes jelölés. :)
Lényeg az, hogy nem olyan egyértelmű, mint pl a D7F motoron.

 

Előzmény: 4728ITI (72958)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72958

Pontosan leírtad a lényeget. Én ugyanezt tapasztaltam. Én pontosan állítottam be a jelöléseket, és jó lett. Szerencsém volt, mert éreztem a különbséget. Csak egy borda, de sokat számít. Én úgy gondolom hogy aki úgy érzi hogy lustább lett a kocsi, annak érdemes ellenőriztetni.

Előzmény: VibeCe1 (72957)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72957

Rég volt már, még emlékszem itt is megírta egy srác jópár éve, hogy 1 foggal odébb rakta, és sokkal jobb lett.

A főtengelynél van jelölés, de a vezérműtengelynél úgy emlékeztem, hogy nincs.

https://aubito.ru/en/renault-sandero/how-to-install-tdc-of-renault-sandero-engine

 

De az új vezérműszíjon rajta kell lenni 2 vonalnak, azokat kell a bordáskerekek jeleire tenni, a szokásos renyó módon.


Megy odébb rakott fogakkal is, de gyengébb lesz, meg többet eszik.


Emlékszem 1x én is úgy tipp alapján raktam fel a szíjat, 7 liter alá nem tudtam a fogyit lenyomni, meg csak alapjáratról húzott. Aztán eladtam, ahelyett, hogy megcsináltam volna. :)

 

Előzmény: 4728ITI (72956)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72956

Amikor nálam elszakadt a vezérműszíj, az újjal a beállítást a gyári jelölések szerint állítottam be. Érdekes hogy azóta jobban megy a motor, nem lusta, mint előtte volt. Lehet hogy szerencsém volt, és megtaláltam az igazit? Tudom hogy 1 fog sokat számít, de akkor előre, vagy hátra kellene állítani a gyári beállításhoz képest?

Előzmény: VibeCe1 (72955)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 72955

Volt pár 1.4 8v thaliám, úgy rémlik nem a blokk szerinti jelekre kellett rakni a vezérlést. Vagy a főtengelyt, vezérműtengelyt 1 foggal odébb kellett tenni. Vagyis nem úgy, mint a D7F 1.2-es motoroknál.
Legjobb a szíjon lévő vonalak szerint beállítani a vezérlést, amik a renaultokon vannak mindig.
Ha jelre van rakva a blokkon, akkor gyengébb lesz, meg sokkal többet fogyaszt.

Itt iván elmagyarázza: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=BIssdLBqyJY

 

Most is rágugliztam a K7J timing-ra, csak a blokkjeles ábrák jöttek be, ami nagyon nem jó!

 

 

cipic Creative Commons License 2023.12.11 0 0 72954

Ha az újabb feszítővel rakod össze, akkor azt csak jelre kell állítani és kész.

A régivel is egyszerű,ennyi feszesség kell neki:

Előzmény: Ajven85 (72952)
SGN Creative Commons License 2023.12.10 0 0 72953

Ha úgy döntesz, hogy szervizbe viszed akkor előtte azért győződj meg róla, hogy milyen módszerrel állítják be a szíjfeszességet. Mert ha az "öreg" módszerrel akkor mindegy, hogy odaviszed vagy magad csinálod. Annyi különbség talán van, hogy nem mindegy, hogy kié a felelősség. De, ha a ma gyakori garancia kapuig eset áll fenn akkor jobb ha te csinálod. Egyébként a téma lapozgatása közben láttam hozzá mechanikus ellenőrző szerszámot, de egy vagy két eset miatt nem tudni érdemes e megvenni? 

Zárójelbe írva. Annak idején amikor egy 8 szelepes Golf vagy Polo vezérműszíját cseréltük (kb 30 éve) akkor a szíjkifordításos módszert alkalmaztuk. Ha kicsit túlfeszítettük nyöszörgött a motor. Leállítottuk, picit lazítottunk rajta, nyöszörgés abbamaradt. Feszesebb maradt mint amikor jött, burkolat vissza, viszlát. 

Max ha magadnak csinálod húszezrenként leveszed a burkolatot, ránézel és mész tovább. Egyébként ha pontosan le tudod ellenőriztetni műszerrel a feszessêget, szükség szerint beállítatni, biztos nem ugyanannyiba kerül mintha az egészet a műhely végzi.

Előzmény: Ajven85 (72952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!