Először is köszönöm biztositással kapcsolatban a segitséget! A másik témát illetően, mint már mondtam nem szeretnék izomgépet, de 140-150-et jó lenne elérni pályán ha máshol nem is. Szóval az mondjátok hogy némi áttételmódositással meg is lehetne valósitani? Mindenek előtt erre a Haynes-es c kadett könyvre lenne szükségem de sajna neten sehol nem találtam meg! Ebben esetleg tud valaki segiteni? Egy biztos első a fék, futómű combó lesz, aztán csapágy szimering amint meg van ez rohadt könyv addig nem merem szétboritani a szivét. Apropó kinek milyen féke van? Mit mibe milyen átalakitással lehet beletenni? Köszi előre is!
ebben a sebesség-erő témában igazad van. nekem a nemrég összerakott 13S-sel van egy-két tapasztalatom az 16D-vel szemben, bár ugye itt ascona c-ről beszélek. Eddig nem nagyon vezettem több alkalommal egymás után régi karburátorost és dieselt felváltva. így az szűrődött le, hogy amit mondanak, a diesel tényleg nyomatékosabb. Az alsó fordulatszámok környékéről a hétköznapi ingázós stílussal jobban gyorsul a diesel, a kapcsolási szokásokat persze figyelembe véve. A másik dolog ami a dieselben jobban tetszik, az a belső keverékképzésre vezethető vissza. Ha sikerült beindítani az első 5-10 másodpercet figyelmen kívül hagyva jobb. A benzinesnél ugye sok helyen le tud kondenzálni a tetű részecske, és emiatt viszonylag sokáig kell neki a szívató. nélküle erőtlen, rángat. Olyan 5 km után teljesen visszatolom a szívatót, és kell neki egy padlógázos gyorsítás legalább 3500-ig, hogy "kiköhögje" magát.
És hogy az eredeti sebesség témához is szóljak: vagy két hete elgurult a gyógyszer, ilyen-olyan okból, és hát a pedál lent maradt. (13S 75le.) Az óra 190-et mutatott. ez lehetett talán 165 170. W4.18. az óra 100-nál 2700-at mutat.
hogy lehet egy kadett c ből "laza" 100-110-et csinálni? marad az 12S, marad a négyes váltó. milyen difi (vagy híd) kellene? kell hozzá valamennyi tuning is, hogy a hosszabb áttétel miatt ne romoljon jelentősen a gyorsulás?
Van valakinek összehasonlítási alapja 12S és 13S között?
Nekem van egy emlékem 13N ről, most van 13S. Az S érezhetően erősebb.
Válassz egy szimpatikus klubot és ott elintéznek mindent a biztosításhoz (opel manta club, Veterán opel club, Magyar opel tulajdonosok egyesülete, de a Trabisoknál is lehet ők járták ki a biztosítónál az egészet.
Olvasgass vissza sok mindent kitárgyaltunk már. Attól, hogy ráraksz egy nagyobb karbit és kipufogót nem lesz gyorsabb az autód, mert a difi, váltó végáttétel nem változik ;)
Gyári cuccal ami elérhető egy 130 körüli végsebesség, de csak nagy kerékkel. Az enyém tud GPS szerint 130at ezzel a kerékkel ( 15" 185/65 gumival hátul)
FASZAAA! jó kis kadett! Első jó tanács: ha felújítod is, ne restauráld! úgy meg főleg ne, hogy ezer darabra szeded! mindig csak egy kicsit, hogy kis munkával megint menjen!
Sziasztok! A mai naptól én is boldog C kadett tulajdonos lettem! Ezzel egy régi vágyam teljesült be! Rengeteg munkám lesz vele, amig úgy fog kinézni meg mocorogni ahogy én azt szeretném. Ebben örülnék ha számithatnék a tapasztalataitokra és a tudásotokra. Egy zöld szinű '78as 55lovas felső idexes limo-t sikerült beszereznem, a kaszni és a motor egész jó állapotban van. Az elektromosság teljesen káosz és azt sem tudom mi mit kapcsol. Az előző tulaj megvette 3éve és nem volt ideje foglalkozni vele, szóval kb. annyi volt hogy itt a kulcs 'oszt vidd ha kell. Hazafelé úton azokat tapasztaltam h a világitást meg a fűtést rendesen rendbe kell tenni mert kb. nullával egyenlő mind a kettő. A gyári fékek féktávolságáról nem is beszélnék, tuti az lesz az első cserés dolog. A kormány meglepően könnyen jár('96-os feliciámhoz hasonlitva) szokatlan az ülésmagasság és a váltó is. a felázott udvarban itthon teljes káosz alakult ki féltem h valahová odanyomom, nagyon könnyen jár a fara. Hozzátenném nem volt még hátsókerekes autóm. Szeretném a teljes felujjitást dokumentálni és majd ha eljutok addig leadni szakdolgozatként (járműmérnöknek tanulok) ezzel megúszva az akkori idegbajt. :) Valamivel több pacit is jó lenne belepakolni mert hát 4 teli gangon 100at jöttem vele hazafelé de akkor már eléggé sirt a kicsike :( A motort nem szeretném cserélni, csak max karbi, membrán, kipufogó az elképzelés de nem tudom ezzel meddig lehet felhúzni, nem izomautót szeretnék belőle csak kicsit haladósabbat, dinamikusabb gyorsitással. Meg néha lehorkol, olyan mintha nem lenne ideális neki a benzin-levegő keverék. kb. 6évig hajtottam egy 250-es etz-t meg hát lakatos a szakmám eredetileg szóval nem ijedek meg a szereléstől, csak hát eddig autószerelésből kb. nulla a tapasztalatom. Olvastam itt korábbi hozzászólásokat valami Hayes vagy Haynes nevű tipuskönyvről azt valaki le tudná nekem passzolni? Amint tudok küldök képet is! Igérem! De mindenekelőtt az átiratást kell elintéznem! Mondta az előző tulaj hogy van valami veterán biztositás csak ahhoz be kell lépni valamilyen klubba, és akkor olcsóbb. Ti tudjátok ez h működik? Bocsi ez egy kicsit hosszúra sikeredett de hát ilyen nagy most jelenleg a lelkesedésem! :) Köszi előre is a válaszotokat!
Ha úgy nézzük, hogy ezelőtt soha nem csináltam ilyet, ez volt ez első ilyen munkám, hogy kasztniztam, gitteltem, fényeztem, ahhoz képest egész jó lett. Plusz ugye az, hogy itthon egy sima garázsban lett fújva. Lett benne egy kis por, pár bogár lába is benne maradt, de ezzel nem sok mindent lehet kezdeni. A fekete részek maszkolásánál aláment kicsit a festék, csúnya a határvonal, azt mindenképpen javítom. Aztán majd ha rendesen kiszáradt, vagy majd tavasszal meg kap egy polírt és kicsit jobb lesz. De aki nem annyira figyeli meg nézi közelről nem mondja azt, hogy rossz. Aki eddig képről látta mindenki csodálkozott, hogy milyen jó. Persze a kép nem adja vissza a hibákat. :) De azért elsőre nem lett rossz.
én ma vittem el műszaki vizsgára a kétajtós ascona c-met. a vizsgbiztos haverom kérdezte hogy van e valami a kocsival(ekkor még nem látta) beállt vele a segédje, aztán szólt neki, hogy hát jöjjön már és nézze meg! hát le voltak meredve rajta teljesen. ez te csináltad!? ez hol csináltattad? hol kadmiumozták? húú mennyi munka van benne.... meg hasonlók.
Pedig én tudom csak igazán, hogy 1, nincs még rendesen kész, 2, millió hiba van benne mind szerelés, mind lakatos mind fényezés szempontjából.
Valamikor a nyáron írtam ide, hogy elkezdtem az asconám rendberakását. Mára odáig jutottam, hogy ki van kasztnizva, le van fényezve. Apró fényezési hibákat még javítanom kell, de közben megy lassan az összerakás. Ha össze lesz rakva teszek még fel pár képet.
Mindent saját magam csináltam, a fényezés nem lett tökéletes, de legalább nem a rozsda látszik.
itt kopogom le, az enyémben 420.000 van ebből 190-et tettem bele én. egyszer vettem le a hengerfejet, de igazából kiderült nem kellett volna(téves olajszivárgás) nekem szíjcsere után 4000-rel szakadt el, de én CSAK himbákat cseréltem. ennek előtte legalább 100.000 km-rel. Most legutóbb elpercent egy vízcső, levágtam belőle, aztán megint. a második alkalommal jó gyorsan kihajítottam azt a csövet. Tanulság: ha a cső puhul, azonnal csere.
Másik dolog: a közelmúltban két hengerfejes corsa b vel is volt dolgom. X12XE, és X14XE. két tök más motor. mindkettőnek a radiátorra menő csöve percent meg, emiatt fogyott a víz, nem vették észre(vagy nem foglalkoztak vele) és eltekeredett a fej. Bezzeg a tetű VW tesz érzékelőt a kiegyenlítőbe, hogy szóljon, ha fogy a víz, ne legyen oda a motor!
A vezérmű tengely az csak a következménye.... Mivel elment a vezérlés és nem himbás a motor a szelepbe belevert a dugattyú és az közvetlen a tengelyt nyomta föl ami nem bírta és eltörött... Ezért jó mondjuk a német dízel ilyen esetben eltörik a himba és kész.... Himba csere azt mehet tovább...
Minden nagyon szép és fasza... nincs beállva semmi 35ezernél volt vezérlés csere.... És ha meg is áll valami akkor a szíjnak kellene ledarálódni nem egy keréknek szétesni... Szerintem..
Néztem én is a képeket. A köténylemez milyen állapotban van? És ha eladó mi pénz lenne? Nem sűrgős de majd kellene nekem egy nem szitává rohadt... Köszi!