Ha körbezárt furata van a csonkállványban a jeladónak (már nem emlékszem rá milyen), akkor a külső körből ki szoktam fűrészelni egy nagy darabot, hogy csak 2/3 részen ölelje körül a jeladót a fém. Úgy talán-talán van esélyed kiszedni épen, de még így sem biztos a siker. Ettől függetlenül a bevágást meg szoktam ejteni, mert a következő jeladó kevésbé szorul be úgy, viszont tartani eléggé tartja a 2/3 kör és a csavar. Persze ha kijön a régi, a furatot rozsdamentesíteni szoktam kis gépi csiszolókoronggal, hogy az új könnyedén mozogjon benne. Amúgy meg ki szoktam faragni belőle a régi jeladót és újat teszek bele.
Van valakinek tippje, jól bevált módszer az ABS jeladó kivételéhez? Egész csonkállvány tiszta rozsda és hát 22 év megmutatkozik rajta. 4WD & féktisztító duó nem működik nekem. Köszönöm!
Köszi, sejtettem, hogy nem ilyen egyszerű ez. Sajnos a környéken nem találok senkit aki értene hozzá, illetve lenne hozzá programja is. Így vagy valaki elviszi, vagy megy bontóba.
Az UVE egység össze van tanítva a motorvezérlővel és persze a kulccsal. Egy másik UVE egységet ha beteszel, nyilván nem fog vele indulni. (tanítani kellene , vagy kell a hozzávaló motorvezérlő és kulcs (chip) is, hogy plug & play induljon) Az immo karika egy jelvevő antenna, tök felesleges cserélgetni , hacsak nem rossz és nem veszi a jelet.
Megtaláltam az UVE egységet,de sajnos csere után sem ismeri fel a kulcsot, bár nem tudom plug&play e a művelet.Immokarikát is cseréltem, semmi változás.Sajnos se időm, se energiám nincs rá, így úgy döntöttem elengedem. Ha esetleg valakit érdekel olcsón megválnék tőle. 98-as 18.16V,147k km,motor rendben, tavaly ősszel volt vezérlés, vizpumpa,hosszbordás szíj, feszítő-vezető görgők, gyertyák, trafók, szervó szivattyú cserélve, azóta ~300km-t futott.
Álló moornál jelöld össze egy lakkfilctollal a külső-belső részeket és indítsd be és várd meg, hogy jelentkezzen a hiba! Utána állítsd le és nézd meg a két jelet! Ha nem lesz egy vonalban, szíjtárcsa csere!
A hátsó lengés csillapítókat ki tudod cserélni a híd bontása nélkül, ha jól emlékszem.
Üljetek be a csomagtartó zár hídjára és egyszerűen rugóztassátok meg. Ha nem recseg - ropog könnyedén rugózik akkor jó.
Ugyanígy elől is meg kell rugóztatni és meglátod, ha hirtelen lenyomod a keréknél a kasztnit akkor vissza kell álljon és kész, ha többet ring függőlegesen akkor gyenge már a csillapító, ha nem tudod megmozgatni akkor lehet szorul a tengelye a csillapítónak mert meghajlott.
toji76: A híd egy éve lett felújítva Szekszárdon. Akkor és utána nem vettem észre hibajelenséget.
Ütődés leginkább az első futóműből jön, legalábbis én úgy érzem.
Mire gondolsz konkrétan ? Mi baja lehet a hídnak ? Megcsinálom amit említesz és visszajelzek. Szelepek lehetnek hibásak a gátlóban? Szorulhatnak? Sajnos a vizsgálati eredményeket nem értem, azt mondták, hogy nem rossz egyáltalán. Nincs jelentős eltérés százalékban.
Felteszem ismét a kérdésem, hátha valaki tud ebben megoldást:
Adott egy Citroen Xsara 5 ajtós verzió. 22 éves és 134 000km van benne. Létezik, hogy még mindig jó benne az eredeti lengéscsillapító? Elvittem bevizsgáltatni és az alábbi eredmények születtek:
Minden ki van cserélve az első- hátsó futóművön! Kivéve a gátlók, E. toronycsapágy/szilent. H. híd felújítva !Gumiabroncs cserélve elől- hátul, 2020 - as évjárat Én nem érzem egyáltalán komfortosnak az autót, sőt kifejezetten zavaró, kényelmetlen. Nem olyan mint régen. Nagyon pattog, minden apró egyenetlenség érződik belül, szinte “ üt “ az úton.
Szevasztok márkatársak.Tudnátok segíteni meg oldani egy problémát? Ugyan is,a H7- es égőn levő műanyag foglalat el porladt.Ígx szado van a csúszósaru,ami sokszor lecsúszik a hő hatására,hiába nyomom összébb.Volna valakinek ilyen foglalat?