Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.28 0 0 55660

Egy kis tűzijáték az ünnepekre, ezért nem érdemes akárkivel és akárhogy packot készíteni

https://www.youtube.com/watch?v=t1j9TUV5coc

padisah Creative Commons License 2023.12.27 0 0 55659

vettem tranzisztort kb két hete, tegnap nagy nehezen beforrasztottam, összeraktam a vezérlőt

ma délután kivittem a garázsba, feltettem a rollerre, és kipróbáltam

 

rángatózik, nem forog, első próbálkozás után meg se mozdul, viszont az ampermérő felszalad 15A-re is

hát szerintem ez a vezérlő sajnos kuka, GTK ha belegondolok mennyibe kerülne hozzáértővel javíttatni

 

van nálam másik 48V-os vezérlő, amiről régen azt gondoltam hogy rossz, de nem dobtam ki, most lehet próbálkozni vele, a csatlakozókat átszerelni erre

ezt a hibásat ha kéri valaki oda tudom adni ingyen, a teljesítmény FET-eket ki lehet bányászni

 

Előzmény: padisah (55648)
xrami Creative Commons License 2023.12.13 0 0 55658

Igen, köszi. Hátulra került a vastagabb futófelületű ebike ready matricás.

Előzmény: dhpage (55657)
dhpage Creative Commons License 2023.12.12 0 0 55657

nagyobb terhelést bír. ezért is nehezebb. nekem E50-esek vannak, amik a nagy sebességet (speed pedelec) is tudják.

Előzmény: xrami (55655)
Csaba774 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 55656

Velox Cargo 60V 300W

 

Nincs valakinek valamilyen rajza a batrik es a töltés bekötéséről?

Mert szétt esett a burkolat es ki estek a batrik

xrami Creative Commons License 2023.12.09 0 0 55655

Az ebike ready külső gumik mivel tudnak többet mint a pontosan ugyanolyan mintázatú és méretű, de nem ebike ready-s feliratú? (és tényleg könnyebb is, tehát nem csak ráírtak valamit)

Másik kérdésem, ha csak egy lenne belőle, akkor azt inkább hátra, vagy előre célszerűbb betenni?

Rgf Creative Commons License 2023.12.07 0 0 55654

Szia, Én nemrég vettem a jófogáson ilyen töltőt.

Ott elég sok bontott cucc van rá lehet akadni.

Előzmény: malom13 (55586)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 55653

Jéééézus....

Előzmény: altenberger (55649)
ebiker Creative Commons License 2023.12.06 0 0 55652

Így igaz!

Előzmény: Törölt nick (55651)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.06 0 1 55651

"Pi-POP 21,7 kg súlyú,"

Abban túl sok tárolókapacítás nem lehet, mert a szuperkapacitások 5-10x nagyobb méretűek azonos tárolóképesség esetén mint a mai Li alapú akkumulátorok, és emellett sokszoros árúak is.

Ha a bringa ára valós, az minimális kondipack lehet csak benne, mert ekkora árba túl sok nem fér bele.

Nem véletlen hogy nem terjed el, van jópár hátrányos tulajdonsága sajnos.

Előzmény: altenberger (55649)
ebiker Creative Commons License 2023.12.06 0 0 55650

Hát nem tudom. Most akadtam a szuperkondenzátoros autó indítóra, Autowit a neve és kb. 2-3-szor drágább, mint a li-ion akkumulátoros jump starter. Nem fogok ennyit költeni rá.

liexpress.com/item/1005001883890677.html?spm=a2g0o.productlist.main.21.29ac5c7fTUqhEr&algo_pvid=a90bf2b0-c749-458b-b7e1-766592c4b798&algo_exp_id=a90bf2b0-c749-458b-b7e1-766592c4b798-10&pdp_npi=4%40dis%21USD%21163.83%21163.83%21%21%21163.83%21%21%402103080817018661730494796e1aca%2112000018480592277%21sea%21HU%21162083291%21&curPageLogUid=46NjjlBwbaVn

Előzmény: altenberger (55649)
altenberger Creative Commons License 2023.12.06 0 0 55649

Ígéretesen hangzik:

 

"Egy francia startup, a Pi-POP új mércét állított fel a fenntartható mobilitás terén: szuperkondenzátorokkal működő e-biciklit gyárt, amely környezetbarát és problémamentes megoldást kínál az ingázásra.

 

A szuperkondenzátor nem teljesen új technológia, de beépítése az e-kerékpárokba, ez az újdonság.

 

A hagyományos e-kerékpárokkal ellentétben, a Pi-POP a szuperkondenzátorok erejét használja fel az elektromosság tárolására és felszabadítására. Ez a technológia arra összpontosít, hogy a kerékpáros a pedálozás, a lejtőn való gurulás vagy a fékezés közben újratölti az energiát.

 

Bár a lítium továbbra is az elektromos járművek fő hajtóereje, kitermelése jelentős ökológiai kihívásokkal jár, ráadásul az iránta való kereslet 2030-ra várhatóan meghaladja a kínálatot. Ezzel szemben a szuperkondenzátorok olyan hétköznapi anyagokból készülnek, mint az alumínium, a szén, a cellulóz és a polimerek, amelyek könnyen újrahasznosíthatók. A szuperkondenzátorok lényegesen több töltési ciklust kínálnak, mint a lítium akkumulátorok, így hosszabb élettartamot és kevesebb hulladékot jelentenek.

 

A Pi-POP e-bike egyik figyelemre méltó előnye a töltési várakozási idők kiküszöbölése is. A hagyományos e-bike-okkal ellentétben nem kell várni, amíg az akkumulátor feltöltődik. Ezenkívül a Pi-POP azt állítja, hogy a szuperkondenzátorok élettartama 10-15 év, ami jelentősen meghaladja a lítium akkumulátorok tipikus 5-6 évét.

A Pi-POP 21,7 kg súlyú, unisex, fehér kerékpárjait a franciaországi Orléans-ban gyártják, jelenleg havi 100-at, de már jövőre szeretnék megtízszerezni a kapacitást. Ára 2450 euro.

padisah Creative Commons License 2023.12.02 0 0 55648

jó hogy ezt most mondjátok, nem vettem még alkatrészt, de ha kicsi az esélye a sikeres műtétnek, akkor inkább bele se fogok, annyira nincs sok időm

egyébként van nálam egy másik vezérlő, amit levettem abban a hitben hogy elromlott, de nem dobtam ki

 

az lehet hogy mégsem romlott el, csak a csatlakozókat kell átszerelni

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.02 0 0 55647

Azért ezek a dolgok simán kimérhetők, hogy a meghajtó fokozat környékén elszállt-e valami. Eleve addig fetet nem illik cserélüni, amíg nem bizonyosodtunk meg róla, hogy valóban csak fet probléma van.

 

A normálisabb és jobbfajta vezérlőknél nem véletlen hogy pl galvanikusan le van választva a fet meghajtás, és külön ilyen célú áramkörök vannak beépítve a vezérlő áramkör és a teljesítmény fokozatok közé. Persze az ilyen megoldások egy párezer ft-os vezérlő költségébe nem tudnak beleférni sajnos.

Előzmény: dhpage (55646)
dhpage Creative Commons License 2023.12.02 0 0 55646

kíváncsi leszek rá, hogy sikerül-e. nekem 2-3 vezérlő ment tönkre így és hiába cseréltem fet-et, utána vagy eldurrant újra, vagy nem segített. sajnos ilyen pukkanásnál a fet magával rántja a vezérlő chipet. és azt ha ki is cseréled (általában leköszörült az azonosítója, szóval nem egyszerű) még fel is kéne programozni.

Előzmény: padisah (55641)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.01 0 0 55645

Ady Endre út 106.

 

Hogy megvan-e még... A Kispesti Videó szerviz mellett.

 

Ez a szerviz száma, legalábbis régről ezek vannak nekem meg (a kirakaton is ez látszik)
+36 (1) 282 2624

+36 (20) 95461364

 

 

 

 

XNC Creative Commons License 2023.12.01 0 0 55644

A Templom tér és a rendőrség között van.

A rendőrséggel átellenes oldalon a Templom tér irányába haladva ki van írva, hogy "Híradástechnikai alkatrészbolt".

Mellette van 1 TV-szerviz.

Ebben az alkatrészboltban biztos kapsz FET-et; másmilyen tipusút mint ami Neked kell, már én is vettem ott.

 

A házszámukat nem tudom, mert nincs kiírva. Neten nincsenek rajta.

Ha nem szűntek meg, akkor ott kell lenniük. Majd írd meg, mire jutottál, mert én már régen jártam ott.

Előzmény: padisah (55643)
padisah Creative Commons License 2023.11.30 0 0 55643

Az egyik a kispesti rendőrséghez van közel, az Ady Endre úton.

Arrafelé viszem a gyereket iskolába, de nem találkoztam ott ilyennel, és google keresés se dobott fel semmit ezen a részen. Ha esetleg van neve, akkor arra rá tudok keresni.

FET-et azért elég speciálisan elektronikai alkatrész üzletekben lehet venni

Előzmény: XNC (55642)
XNC Creative Commons License 2023.11.29 0 0 55642

"dél-pesten nincsenek elektronikai alkatrészboltok"

.

Mondjuk én kapásból kettőt is tudok, de azt nem, hogy megvan-e még.

Az egyik a kispesti rendőrséghez van közel, az Ady Endre úton.

A másik Erzsébeten van, arra ahol a KON-PAT antennásbolt is volt.

.

Ha tudod, milyen tranzisztor volt, akkor tudnak adni helyettesítőt.

Előzmény: padisah (55641)
padisah Creative Commons License 2023.11.29 0 0 55641

itt írom le bővebben

 

pár napja jutott időm foglalkozni vele

tehát a kábel cserélgetős módszerrel kb 3 perc alatt kiderült, hogy a vezérlő sárga vezetékén van a probléma, az agymotornak nincs baja

 

(a módszer lényege, hogy a motor-vezérlő eredetileg színre-szín bekötéseiből 1 párat kibontok, a másik két párt pedig változtatom, és amikor a vezérlő sárga szála maradt ki, akkor a probléma megszűnt, visszakötve újra előjött, bármivel kombinálva)

 

szétszedtem a vezérlőt, célirányosan a lábakra mérve, és a sárga vezetékhez tartozó 4 fet-ből 2 ment tönkre

külsérelmi nyom nincs, a lábak között abnormális alacsony 80 ohmos ellenállás illetve rövidzár van

 

TO-220-as tokozás, feliratos oldalát nézve, lábbal lefelé, bal oldalról nézve a két láb között mértem

 

ezeket már kiszedtem: 

P75NF758 roller vezérlő fet

75v 80A n csatornás power mosfet

 

a következő probléma, hogy pont ilyet a hestorenál találtam, az sem teljesen ugyanez, de közös az adatlap:

https://www.hestore.hu/search.php?q=STP75NF75

 

ez hasonló adatokkal rendelkezik, több ampert tud, de nagyobb az ellenállás

https://lomex.hu/hu/webshop/#/search,21-07-89/stype,1

 

ez illeszkedik a legjobban

https://www.hqelektronika.hu/hu/n-mos-75v-80a-320ap-300w-00095r-70a-stp75nf75

 

 

szóval a fejfájás az, hogy a két tranzisztor ~900 forint, ezt csomagpontra kihozatni 1300, elmenni érte ~ 3 óra kiesés + buszjegy vagy dízel

dél-pesten nincsenek elektronikai alkatrészboltok, ami az Üllői úton volt, az is megszűnt

Előzmény: dhpage (55518)
padisah Creative Commons License 2023.11.29 0 0 55640

igen, pontosan ez történt

Előzmény: Poc2 (55517)
Bolvofh12 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 55639

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni hátha valaki találkozott már ilyennel, első agymotoros ebike ,ha bekapcsol a rásegítés kattogva megy! Nem rángat nem hagy ki csak kattog! Köszönöm előre is!

ebiker Creative Commons License 2023.11.26 0 0 55638

Akkor bocs, visszavonom.

Savas aksinál én már csak a Prius autóm AGM indító akkumulátorát használom, tesztelem is szükség esetén. Szerencsére az eredeti akár 10 évet is kiszolgál.

Előzmény: dhpage (55637)
dhpage Creative Commons License 2023.11.25 0 0 55637

de ő nem is li-ionról beszélt, hanem a savas akksikról

Előzmény: ebiker (55636)
ebiker Creative Commons License 2023.11.25 0 0 55636

Nincs "ciklikus" és "sima" li-ion akku cella.

Előzmény: Capt.IQ229 (55635)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.11.25 0 0 55635

Milyen cellákat és hogy hívják?

Előzmény: ebiker (55633)
bartalus Creative Commons License 2023.11.24 0 0 55634

Hol lakik? Hány Aó-ás akku kell bele?

Előzmény: antalijozsef (55629)
ebiker Creative Commons License 2023.11.23 0 0 55633

Nem így hívják a cellákat.

Előzmény: Capt.IQ229 (55627)
ebiker Creative Commons License 2023.11.23 0 0 55632
Előzmény: antalijozsef (55629)
antalijozsef Creative Commons License 2023.11.23 0 0 55631

Az aksik kerültek 50.000Ft-ba. Megbízható szakember csinálta, biztos vagyok benne, hogy ciklikus aksi van benne. De ha szétszedem kiderül. A gázkart kellett javítani és egyúttal kicseréltettem az aksikat is. 

Előzmény: Capt.IQ229 (55627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!