Az ebike ready külső gumik mivel tudnak többet mint a pontosan ugyanolyan mintázatú és méretű, de nem ebike ready-s feliratú? (és tényleg könnyebb is, tehát nem csak ráírtak valamit)
Másik kérdésem, ha csak egy lenne belőle, akkor azt inkább hátra, vagy előre célszerűbb betenni?
Abban túl sok tárolókapacítás nem lehet, mert a szuperkapacitások 5-10x nagyobb méretűek azonos tárolóképesség esetén mint a mai Li alapú akkumulátorok, és emellett sokszoros árúak is.
Ha a bringa ára valós, az minimális kondipack lehet csak benne, mert ekkora árba túl sok nem fér bele.
Nem véletlen hogy nem terjed el, van jópár hátrányos tulajdonsága sajnos.
Hát nem tudom. Most akadtam a szuperkondenzátoros autó indítóra, Autowit a neve és kb. 2-3-szor drágább, mint a li-ion akkumulátoros jump starter. Nem fogok ennyit költeni rá.
"Egy francia startup, a Pi-POP új mércét állított fel a fenntartható mobilitás terén: szuperkondenzátorokkal működő e-biciklit gyárt, amely környezetbarát és problémamentes megoldást kínál az ingázásra.
A szuperkondenzátor nem teljesen új technológia, de beépítése az e-kerékpárokba, ez az újdonság.
A hagyományos e-kerékpárokkal ellentétben, a Pi-POP a szuperkondenzátorok erejét használja fel az elektromosság tárolására és felszabadítására. Ez a technológia arra összpontosít, hogy a kerékpáros a pedálozás, a lejtőn való gurulás vagy a fékezés közben újratölti az energiát.
Bár a lítium továbbra is az elektromos járművek fő hajtóereje, kitermelése jelentős ökológiai kihívásokkal jár, ráadásul az iránta való kereslet 2030-ra várhatóan meghaladja a kínálatot. Ezzel szemben a szuperkondenzátorok olyan hétköznapi anyagokból készülnek, mint az alumínium, a szén, a cellulóz és a polimerek, amelyek könnyen újrahasznosíthatók. A szuperkondenzátorok lényegesen több töltési ciklust kínálnak, mint a lítium akkumulátorok, így hosszabb élettartamot és kevesebb hulladékot jelentenek.
A Pi-POP e-bike egyik figyelemre méltó előnye a töltési várakozási idők kiküszöbölése is. A hagyományos e-bike-okkal ellentétben nem kell várni, amíg az akkumulátor feltöltődik. Ezenkívül a Pi-POP azt állítja, hogy a szuperkondenzátorok élettartama 10-15 év, ami jelentősen meghaladja a lítium akkumulátorok tipikus 5-6 évét.
A Pi-POP 21,7 kg súlyú, unisex, fehér kerékpárjait a franciaországi Orléans-ban gyártják, jelenleg havi 100-at, de már jövőre szeretnék megtízszerezni a kapacitást. Ára 2450 euro.
Azért ezek a dolgok simán kimérhetők, hogy a meghajtó fokozat környékén elszállt-e valami. Eleve addig fetet nem illik cserélüni, amíg nem bizonyosodtunk meg róla, hogy valóban csak fet probléma van.
A normálisabb és jobbfajta vezérlőknél nem véletlen hogy pl galvanikusan le van választva a fet meghajtás, és külön ilyen célú áramkörök vannak beépítve a vezérlő áramkör és a teljesítmény fokozatok közé. Persze az ilyen megoldások egy párezer ft-os vezérlő költségébe nem tudnak beleférni sajnos.
kíváncsi leszek rá, hogy sikerül-e. nekem 2-3 vezérlő ment tönkre így és hiába cseréltem fet-et, utána vagy eldurrant újra, vagy nem segített. sajnos ilyen pukkanásnál a fet magával rántja a vezérlő chipet. és azt ha ki is cseréled (általában leköszörült az azonosítója, szóval nem egyszerű) még fel is kéne programozni.
Az egyik a kispesti rendőrséghez van közel, az Ady Endre úton.
Arrafelé viszem a gyereket iskolába, de nem találkoztam ott ilyennel, és google keresés se dobott fel semmit ezen a részen. Ha esetleg van neve, akkor arra rá tudok keresni.
FET-et azért elég speciálisan elektronikai alkatrész üzletekben lehet venni
tehát a kábel cserélgetős módszerrel kb 3 perc alatt kiderült, hogy a vezérlő sárga vezetékén van a probléma, az agymotornak nincs baja
(a módszer lényege, hogy a motor-vezérlő eredetileg színre-szín bekötéseiből 1 párat kibontok, a másik két párt pedig változtatom, és amikor a vezérlő sárga szála maradt ki, akkor a probléma megszűnt, visszakötve újra előjött, bármivel kombinálva)
szétszedtem a vezérlőt, célirányosan a lábakra mérve, és a sárga vezetékhez tartozó 4 fet-ből 2 ment tönkre
külsérelmi nyom nincs, a lábak között abnormális alacsony 80 ohmos ellenállás illetve rövidzár van
TO-220-as tokozás, feliratos oldalát nézve, lábbal lefelé, bal oldalról nézve a két láb között mértem
ezeket már kiszedtem:
P75NF758 roller vezérlő fet
75v 80A n csatornás power mosfet
a következő probléma, hogy pont ilyet a hestorenál találtam, az sem teljesen ugyanez, de közös az adatlap:
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni hátha valaki találkozott már ilyennel, első agymotoros ebike ,ha bekapcsol a rásegítés kattogva megy! Nem rángat nem hagy ki csak kattog! Köszönöm előre is!
Savas aksinál én már csak a Prius autóm AGM indító akkumulátorát használom, tesztelem is szükség esetén. Szerencsére az eredeti akár 10 évet is kiszolgál.
Az aksik kerültek 50.000Ft-ba. Megbízható szakember csinálta, biztos vagyok benne, hogy ciklikus aksi van benne. De ha szétszedem kiderül. A gázkart kellett javítani és egyúttal kicseréltettem az aksikat is.