a kazettaleszedő és a racsnileszedő mennyire kompatibilisek egymással? gyanús, hogy egy régi racsnileszedőmet használom kazettához, amióta eltűnt az icetools kazettaleszedőm. örültem, hogy van kettő kazettaleszedőm, aztán ma, amikor a racsnileszedőmet kerestem, mert egy haveromnak akartam segíteni, akkor lett gyanús, hogy amit használok az utóbbi időben kazettához, azt használtam régen racsnihoz, mivel hogy nem találtam meg a régi racsnileszedőt. mindegyik 12 körmös, az tuti.
Ok. Egyféle zsír legyen benne, a csapágygolyóktól ne sajnáld. Ami nem kell neki, kinyomja, letörlöd. Fotót fel tudnál dobni az esőtől beázós cuccodról?
egy évben kb. egyszer szoktam lemosni, ronggyal, ügyelve, hogy minél kevesebb víz folyjon az agy könyékére. ha elázok, mint ahogy nyáron is szarrá áztam egyszer, simán befolyik a víz az agyba a gumitömítés ellenére. másnap zörögnek a golyók, amitől agyfaszt kapok.
eszembe nem jutna agyat kimosni, már az előző hozzászólásodban sem értettem. ronggyal ki tudom törölni tisztára. mondjuk ezt a fehér cuccot picit nehezebb eltávolítani, mint a lítiumosat, de ezt sem nehéz.
Bringát, főleg csapágyaknál eleve nem mosunk. Eső nem tud úgy odaverni, hogy magától kiázzon, ha pedig vizibiciklizel vele, ne csodálkozz.
Egy tengelyen ki az a marha aki nem ugyanolyan zsírt hsznál? Bentonitost eleve nem lehet keverni mással. Nem emlékszem már, de ha az agyváltó és a shimanó fehér festékkel nyakonöntött matyija van benne, bizony az bentonitos zsír és abban az agyban mindenhová azt kell rakni. De ugye, nem te raktad bele, így a fene se tudja mit taknyoltak oda. Attól, hogy fehér, messze nem biztos, hogy oda való.
Első kerékbe, vagy láncváltós hátsóba ugyan lehet, de tök fölösleges bentonitosat rakni. Nagyon nehéz tisztességesen kimosni mert 200°C-ig hőálló, a féktárcsatisztító szerencsére oldja. Mindeközben a lítiumosat sima mosószerrel, forró vízzel patyolattisztára kipucolod.
hát nem tudom, lehet, hogy már túl régi az én áforos, lítiumbázisú sárga zsírom, de szerintem pillanatok alatt kimosódik. amikor szétszedtem a korábban említett shimano agyat, a fehér zsírral kent oldalon semmi kimosódás nem volt, a másik oldalon, ahol nem ezt használta a kerék előző tulaja, már csak egy vékony, fekete réteg zsíros kosz volt. a lítiumbázisúból szokott ennyi maradni nálam. pár hét múlva átzsírozom az agyat, kíváncsi vagyok, hogy mennyi maradt benne a múlt heti zsírból. ma egy picit megáztam, mondjuk talán nem annyira, hogy befolyjon a víz az agyba.
végül is ez kb. egy életre elég. engem régen nagyon tudott idegesíteni, ha szorul a bowden, sűrűn cserélgettem a házat és a bowdent is. hátul már köszörült, rozsdamentest használok, illetve gyakran áttörlöm, így kb. jó, de azért nem tökéletes. ha ezzel a kencével az lenne, szerintem megvenném.
Az olyat ki kell hajítani és újat venni. Biztonsági cucc a fékbowden és a legolcsóbb bringaalkatrészek közé tartozik, ha nem a rozsdamentes köszörültet veszed. (az viszont nem rohad be)
Kerékcsapágyhoz, kormánycsapágyhoz,pedálhoz tökre elég a sima sárga lítiumzsír. Nagyon könnyű a kerek ultrás kézmosós forró vízzel kimosni, újrazsírozni.
Egyébként meg ahová csak tudsz vegyél zárt csapágyat, illetve zárt csapágyas cuccot.
"kerékpárhoz legalkalmasabbak a víznek ellenálló lítiumbázisú gépzsírok." a nagy sándor könyvből. nem tudom, hogy ez mennyire aktuális még.
a váltóbowdenek bowdenházban futó részét mivel kenitek? én régebben semmivel nem kentem őket, de azt tapasztaltam, hogy jó, ha vékonyan be vannak olajozva, persze ronggyal enyhén áttörölve, úgysem lehet könnyen tök szárazra. a szilikon nem hangzik rosszul (a könyvben írja). szilikonzsírom van itthon, nem tudom, hogy az jó lehet-e erre a célra.
régi versenybringám hátsó kerekét cserélnem kell,- permanensen lazulnak meg a küllők, már egyet cseréltem is,- ötös fogaskeréksor helyett a hatos is működni fog,a váltó nem pozícionált
Üdv mindenkinek. Camping kontragyat szeretnék otthon sajátkezüleg befűzni. 20as alu felnibe Mire kell ügyelni.? Esetleg tudna valaki retró kerékpárszereléssel kapcsolatos műszaki könykiadós szakirodalmat találni amiből megtanulhatő a kerék fűzés?
true dat. mármint a türelem. csak iszonyú sokat tudok pöcsölni vele, hogy minden pöpec legyen, és amikor a 4. órában jártam, már nem volt idegem ahhoz a kurva porvédőhöz. :))