Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2022.10.15 -1 0 3207

Azért van a végein a két hosszú géptér, hogy ne az utastérbe nyúljon fel.

Előzmény: mental asylum (3202)
Braumüller Creative Commons License 2022.10.15 0 0 3206

Engem magamat is meglepett...

Előzmény: mental asylum (3205)
mental asylum Creative Commons License 2022.10.14 0 0 3205

Ez szép mennyiség, nem is tudtam.

Előzmény: Braumüller (3201)
mental asylum Creative Commons License 2022.10.14 0 1 3204

Látszik, hogy mélyépítő mérnök, biztos tériszonya van.:-)

Előzmény: seadxdx (3203)
seadxdx Creative Commons License 2022.10.14 0 0 3203

Még a covid első hulláma alatt nyilatkozta Tarlós, hogy megszüntethető a fogaskerekű Budapesten.

Előzmény: mental asylum (3194)
mental asylum Creative Commons License 2022.10.14 0 1 3202

A tervek szerint lent is fent is meghosszabbítanák a vonalat. Városmajornál kijönne a Szilágyi Erzsébet fasor villamos hálózatára, és két megálló után a Moszkva téren (nekem továbbra is az) lesz a végállomása. Csak, hogy a jelenlegi fogasjárműveknek szélesebb az űrszelvénye mint a villamosoké, nem fér el.

Ráadásul még nem is alacsony padlós. Így aztán érdekes látvány lesz az utastérbe felnyúló kapaszkodó fogaskerekek burkolata.

Előzmény: Peti817172M (3198)
Braumüller Creative Commons License 2022.10.14 0 1 3201

Itt a lista, vannak azért fogasok. De mindenképpen kár pusztítani őket:

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Zahnradbahnen

Amúgy, ha a Fogaskerekűt sikerül hazavágják, akkor utána jön mindenféle egyéb vasút is. Aki úgy áll a közlekedés élén, hogy közben se nem szereti, se nem érdekli, az szóljon a pártfogói valamelyikének, találjon már neki valami izgalmasabbat. Vagy olyat, ami kevesebb törődéssel is megvan, és az ember évi teendői mellett többször utazhat például a tengerhez.

Előzmény: mental asylum (3197)
NAR Creative Commons License 2022.10.14 0 0 3200

Aki nem közvetlen a megállóban lakik, annak eddig is gyalogolnia kellett...

Előzmény: Peti817172M (3199)
Peti817172M Creative Commons License 2022.10.14 -1 1 3199

Ráadásul most már a mikrobuszos pótlást sem szervezték meg az alsó szakaszra, gyalogoljanak csak az ott lakók.

Előzmény: mental asylum (3197)
Peti817172M Creative Commons License 2022.10.14 -1 0 3198

Elég keskenynek tűnik. Ránézésre egy kb. Combino szélességű jármű lehet (2,4m), a jelenlegi fogas szerelvények viszont 3,15 méter szélesek, tehát 75 centivel szélesebbek, mint a látványterven levő jármű.

Előzmény: Domi-V63-138 (3190)
mental asylum Creative Commons License 2022.10.13 0 1 3197

Az a bajuk, hogy kevés az utas, nincs elég bevétel, ráfizetéses. A tömegközlekedés mindenhol ráfizetéses.

Egyébként nem teljesen igaz, hogy nincs elég utas. Persze este csak lézengenek. De nappal illetve reggel a vonal mentén lakók ezzel járnak be illetve le a munkahelyük felé.

Hétvégén meg dugig van a kirándulóktól, külföldiektől.

Az illetékesek rosszul közelítik meg ezt a ügyet. A Fogas egy idegenforgalmi, turisztikai érdekesség, látnivaló is. Tudtommal Európában nem sok helyen van ilyen. És most nem Svájcra gondolok.

És aki csak ezért jön a fővárosba, az is ez mellett elmegy mást is megnézni és közben fogyaszt, pénzt költ, és élménnyel gazdagodik.

Kár lenne érte.

Előzmény: Braumüller (3196)
Braumüller Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3196

Nem tudom, mi a bajuk vele, de, ha ne adj' Isten, nem lenne fogas, a problémáik mennyisége észrevehetően nem csökkenne. Vagy a létezése önmagában a №1 gondjuk a listán? Utána mi a következő, a Gyermekvasút?

Előzmény: mental asylum (3194)
Braumüller Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3195

 

Ebből a környezetből még kissé kilógott volna: Svábhegy, Báró Eötvös u. 2., Nagyszálló, balra Löwenstein sütőháza és a Fogaskerekű végállomása, háttérben az Istenhegyi Szent László templom, 1905.

mental asylum Creative Commons License 2022.10.13 0 1 3194

Én onnan mentem nyugdíjba, de amíg ott voltam semmi jelét nem tapasztaltam annak, hogy bármi építő jellegű változás elkezdődött volna.

Végig cserélték a vágányon a fogaslécet a futósíneket (leszámítva a kitérőkben (ha jól tudom)). Na de ez fenntartás.

Most mi a vágányzár célja, tárgya azt nem tudom.

Azt érzékeltem, hogy mind a Főváros a BKK, de még a BKV is, - meg még ki tudja ki - azt szeretné elérni, hogy felszámolják a fogast.

Előzmény: Braumüller (3193)
Braumüller Creative Commons License 2022.10.13 0 0 3193

Nem akarok senkit bántani, de egy újabb példa a "rolling brick"-re. (persze, ha az épített környezet az évtizedek alatt úgy változik, hogy most már ez illik bele...).

Előzmény: mental asylum (3192)
mental asylum Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3192

Az igaz, hogy ronda, de legalább ocsmány.

Előzmény: NAR (3191)
NAR Creative Commons License 2022.10.12 0 1 3191

Ízlések és pofonok, ugye, de szerintem azon kívül, hogy nem praktikus (Napfénytető a mediterránná váló éghajlatunkon? Csak három ajtó?) még ronda is szegény... Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a fogas pályáját jól körbenőtte az erdő, nekem nem rémlik, hogy lenne bárhonnan jó kilátás tavasztól őszig....

Előzmény: Domi-V63-138 (3190)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2022.10.12 0 0 3190
semmeringbahn1 Creative Commons License 2022.09.21 0 0 3189

T. Moderátor! Szíveskedjék a 3187, 3188. hozzászólást törölni, mivel vagy a szöveget, vagy a már bélyeg nagyságú képet nem hajlandó megjeleníteni a net. Köszönöm.

 

semmeringbahn1 Creative Commons License 2022.09.21 0 0 3188

A kép lemaradt.

semmeringbahn1 Creative Commons License 2022.09.21 0 0 3187

 

 

A látható kép mérete: 38x28 cm. Az irányár 1500.-Ft. Érdeklődni a herkules52@gmail.com email címen lehet.

Budapesten található. Vidékre előre utalás esetén küldöm el a vevő felelősségére és költségére.

laviolette Creative Commons License 2022.09.05 0 4 3186

          

 

Budapest alte Zahnradbahn, 23-07-1975. Der Zug besteht aus E-Lok Nr. 30 und Rowan-Bw. Nr. 40 als Museumszug erhalten.


Klaus-Erich Lisk

 

https://www.bahnbilder.de/bild/Ungarn~Stadtverkehr~Zahnradbahn+Budapest/1288161/budapest-alte-zahnradbahn23-07-1975rowan-kombination-nr-3040-1.html

mental asylum Creative Commons License 2022.04.26 0 1 3185

Milyen marhaság ez már megint?

Előzmény: HBweb hu (3184)
HBweb hu Creative Commons License 2022.04.26 0 0 3184

A BKK most megjelentette a hivatalos közleményét a Budapesti Fogaskerekű Vasút 2022. április 30-i újraindulásáról, valamint a peremidőkben bevezetett TELEFOGAS becenevű, igényvezérelt rendszerről:

https://bkk.hu/hirek/2022/04/szombattol-ujra-jar-a-fogaskereku-es-elindul-a-telefogas-szolgaltatas.7513/

Törölt nick Creative Commons License 2022.03.28 0 1 3183

A bűncselekmény nem a vonatrablás volt? Mert az a kőszállító kisvasút alagútjánál történt, nem a fogaskerekűn.

 

A fogas:

 

 

A zöld bádog-tetejű épület távolabb szerintem a kis templom, (1.kép) háttérben a Boszorkánykő (3.kép)

 

 

Fogas emlékmű: (nem túl szerencsés a kis tábla felirata, olvashatóság szempontjából)

Előzmény: nyomdász (3179)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2022.03.24 -2 0 3182
HPeti78 Creative Commons License 2022.03.21 0 1 3181

Sziasztok! 

 

Ha valakit érdekel írjon bátran!

horvathpeterbalazs@gmail.com

 

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2022.03.19 0 1 3180

Ez a mozdony (a 36-os) GANZ gyártmány, mert a 8 szerelvényből 2 volt SLM gyártás, a többi 6 GANZ.

Előzmény: laviolette (3175)
nyomdász Creative Commons License 2022.02.03 0 3 3179

Salgótarján várossá nyilvánításának 100. évfordulójára megjelent Szepessy Gábor tollából, (a Kornétás Kiadó gondozásában) a
Salgótarján és a Karancs–Medves túrakalauz,
melyben a szerző foglalkozik a város mellett anno hosszabb ideig működő fogaskerekű vasúttal is. Annak létrehozásával és működésével épp úgy, mint a működése során előfordult jelentősebb balesetekkel és egy hozzá köthető jelentős bűncselekménnyel.

HBweb hu Creative Commons License 2021.09.25 0 0 3178

2021. október 2-től (vagy 4-től) másfélhónapos vágányzár a Fogaskerekű Vasúton: 

https://www.facebook.com/hbweb/posts/4348021381949527

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!