A tervek szerint lent is fent is meghosszabbítanák a vonalat. Városmajornál kijönne a Szilágyi Erzsébet fasor villamos hálózatára, és két megálló után a Moszkva téren (nekem továbbra is az) lesz a végállomása. Csak, hogy a jelenlegi fogasjárműveknek szélesebb az űrszelvénye mint a villamosoké, nem fér el.
Ráadásul még nem is alacsony padlós. Így aztán érdekes látvány lesz az utastérbe felnyúló kapaszkodó fogaskerekek burkolata.
Amúgy, ha a Fogaskerekűt sikerül hazavágják, akkor utána jön mindenféle egyéb vasút is. Aki úgy áll a közlekedés élén, hogy közben se nem szereti, se nem érdekli, az szóljon a pártfogói valamelyikének, találjon már neki valami izgalmasabbat. Vagy olyat, ami kevesebb törődéssel is megvan, és az ember évi teendői mellett többször utazhat például a tengerhez.
Elég keskenynek tűnik. Ránézésre egy kb. Combino szélességű jármű lehet (2,4m), a jelenlegi fogas szerelvények viszont 3,15 méter szélesek, tehát 75 centivel szélesebbek, mint a látványterven levő jármű.
Az a bajuk, hogy kevés az utas, nincs elég bevétel, ráfizetéses. A tömegközlekedés mindenhol ráfizetéses.
Egyébként nem teljesen igaz, hogy nincs elég utas. Persze este csak lézengenek. De nappal illetve reggel a vonal mentén lakók ezzel járnak be illetve le a munkahelyük felé.
Hétvégén meg dugig van a kirándulóktól, külföldiektől.
Az illetékesek rosszul közelítik meg ezt a ügyet. A Fogas egy idegenforgalmi, turisztikai érdekesség, látnivaló is. Tudtommal Európában nem sok helyen van ilyen. És most nem Svájcra gondolok.
És aki csak ezért jön a fővárosba, az is ez mellett elmegy mást is megnézni és közben fogyaszt, pénzt költ, és élménnyel gazdagodik.
Nem tudom, mi a bajuk vele, de, ha ne adj' Isten, nem lenne fogas, a problémáik mennyisége észrevehetően nem csökkenne. Vagy a létezése önmagában a №1 gondjuk a listán? Utána mi a következő, a Gyermekvasút?
Ebből a környezetből még kissé kilógott volna: Svábhegy, Báró Eötvös u. 2., Nagyszálló, balra Löwenstein sütőháza és a Fogaskerekű végállomása, háttérben az Istenhegyi Szent László templom, 1905.
Nem akarok senkit bántani, de egy újabb példa a "rolling brick"-re. (persze, ha az épített környezet az évtizedek alatt úgy változik, hogy most már ez illik bele...).
Ízlések és pofonok, ugye, de szerintem azon kívül, hogy nem praktikus (Napfénytető a mediterránná váló éghajlatunkon? Csak három ajtó?) még ronda is szegény... Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a fogas pályáját jól körbenőtte az erdő, nekem nem rémlik, hogy lenne bárhonnan jó kilátás tavasztól őszig....
T. Moderátor! Szíveskedjék a 3187, 3188. hozzászólást törölni, mivel vagy a szöveget, vagy a már bélyeg nagyságú képet nem hajlandó megjeleníteni a net. Köszönöm.
A BKK most megjelentette a hivatalos közleményét a Budapesti Fogaskerekű Vasút 2022. április 30-i újraindulásáról, valamint a peremidőkben bevezetett TELEFOGAS becenevű, igényvezérelt rendszerről:
Salgótarján várossá nyilvánításának 100. évfordulójára megjelent Szepessy Gábor tollából, (a Kornétás Kiadó gondozásában) a Salgótarján és a Karancs–Medves túrakalauz, melyben a szerző foglalkozik a város mellett anno hosszabb ideig működő fogaskerekű vasúttal is. Annak létrehozásával és működésével épp úgy, mint a működése során előfordult jelentősebb balesetekkel és egy hozzá köthető jelentős bűncselekménnyel.