Vettem Belgiumban egy X-type-ot, de a navigációs lemeze nem tartalmazza a magyar menüt. Tudna valaki segiteni egy lemezzel, mely itthon használható? Nem akarok 300 Eurot kiadni erre! Köszönettel.
Tudom, hogy hihetetlen, de megtaláltam - nagy valószínűséggel - a borításhoz az autót.
(Amikor találtam, akkor már éjszaka volt, de egy lámpa alatt volt a borítás.)
Ugyanis ott, ahol találtam, attól kb. 30 méterre parkolt egy X-Type, színben egyező, és valami oknál fogva hiányzott a bal oldali, színazonos tükörháza. (De a megtalálás éjszakáján teljes sötétben volt a fekete X-Type). Ahogy elnéztem, csak egy pár fül volt letörve, de többségében jó volt.
Rátettem az ablaktörlőre, képtelenség nem észrevenni. Remélem, vissza tudta tenni.
Megjott az uj taviranyito. Atcsereltem a kulcs reszet a regit az ujra tettem,a programozast a leirtak szerint elvegeztem,es lass csodat! A taviranyito tokeletesen mukodik! Koszonom a segitsegeteket!
Sikerult vennem az ebay-en olyasmit amit a kepen mutattal,csak ez komplett a hazzal egyutt van,csak magat a kulcsot kell rajta kicserelni,es ujraprogramozni. Azt talan a gyujtaskapcsoloban kell csinalni,ha a kulcs be van dugva. Sajnos a pontos folyamatot nem ismerem. Koszonom a segitseged.
Hello. Koszonom a valaszod. A mikrokapcsolok a helyukon vannak,nem tortek le,de lehet,hogy nem mukodnek ahogy irtad. Hol tudok ilyen javito kitt-et beszerezni. ebay?
Szerintem a nyitó és záró gomb alatti mikrokapcsoló törhetett le, vagy ha még nem tört le, akkor a végét járja. Ha nem sérült az alaplap, akkor elvileg egy javítókittel ki lehet cserélni a sérült mikrokapcsolókat.
Hello sziasztok. A segitsegeteket szeretnem kerni. Van egy x-type-om,2.1 es benzines. A problema a taviranyitos kulcsal van. Egyaltalan nem nyitja a zarakat,neha bezarja ha eroltetem kb. ot percig. A csomagtartot viszont erolkodes nelkul rogton nyitja. Uj elem van benne. A kulcs maga nyitja a kozpontit es inditja az autot rendesen. Mi lehet a problema? Valaszokat koszonom.
Állatkodva sem ment 15 fölé. Persze szerencsére nem ír pillanatyi fogyasztást, mert 6500-nál tuti 100+ liter :-D
Ha nem csak rövid távokból áll össze az átlag, hanem tényleg hosszabb vegyes használat, simán tudja 12 alatt, talán az automata is.
Hallottam panaszkodást 15 literekről, de mindig kiderült, hogy városban ide-oda, pár kilométerekre elugrós üzemben járt. Hidegen, egy 3.0? A 20 liter is reális.
Akkor sokat kell utánajárni gondolom, hogy találj jobb váltóval szerelt szériát. Illetve ha bele van kalkulálva egy esetleges felújítás, csak azt kell előre tudni, mennyibe szokott az fájni. Megéri-e?
Gondolom, vannak erre adatok/tapasztalatok. Mert amúgy nem túl drágák a gépek.
Az enyém 8.5 és 12.5 liter között jár. Most épp 10.9-es átlagot mutat. Lehet tényleg 10 alatt tartani, ha nem városi hidegjárat a legtöbb megtett km, mert azért van elég kraft alacsony fordulaton is, nem kell vérszegényen, fuldokolva poroszkálni ahhoz. De nem tudom, az automata mennyit tesz hozzá.
Amúgy ez a motor is megérdemelné a 6-os ZF váltót, de sajnos a kézi és az automata is csak a régi 5-ös.
Köszi a leírást! Már visszaolvasva a fórumot olvastam az eddigi hozzászólásaidat amiben elég sok mindent leírtál korrektül :)
Nálam az automata váltó fő szempont. Olvasva a sok hozzászólást és aut. váltó problémát egy kicsit el is bizonytalanodtam abban, hogy az X-type a megfelelő autó nekem.
Ahogy néztem, a 6-os aut. már megbízható és jó darab, de az csak a 2.2-es dízelben van, ami nálam kiesik a dízelsége és a magas ára miatt. (hahu-n a legolcsóbb most 2,5 millió és külföldről se jobb a helyzet)
Sokat bújtam a netet és elvileg a fiatalabb V6-osoknak (2004 utáni) már egy átdolgozott váltót szereltek ami elvileg kevésbé problémás. Egyenlőre ezzel nyugtatom magam. :)
Nem egy problémás szerkezet, semmivel sem rosszabb, mint bármi hasonló más gyártóktól, sőt. Kultúrált, de pörgős is ha kell és tényleg sokat bír. Én szeretem a karakterét. Meglepően jó ugrik, főleg, ha megvan a fordulatszám (nem turbó, feljebb lesz agresszív).
Hajtáslánc:
5-ös automatáról biztos különböző legendák szólnak, de én csak azt a változatot hallottam eddig, ami arról szól, hogy kivétel nélkül mind bedobta a törülközőt. Én nem is mertem olyat venni.
Kettőstömegű- Kuplung-Osztómű-Kardán-Difi együttes is érzékeny. Ez a része rosszabb konstrukció az átlagnál megbízhatóság tekintetében. (szrintem) De azért nem katasztrófa.
Ha minden működik, akkor nagyon jól teszi a dolgát a rendszer.
Futómű: bonyolult, sok szilent biszbasszal, gondozás igényes mint pl a BMW (csak ez sokkal olcsóbb). A sima változat érzésre először kicsit tunya, hajósnak tűnik, de aztán ha forszírozod, kiderül, hogy nagyon is stabil és lehet vele zúzni mint állat. A sport változatot nem ismerem, de úgy tudom jóval keményebb.
Olvasom, hogy február óta vagy 3.0 aut. tulajdonos.
Tudnál írni pár mondatot az eddigi tapasztalatokról? Főleg a fogyasztás és az automata váltó viselkedése érdekel.
Már régóta nézem az X-typeokat, és csak benzin-automata váltó jöhet szóba, amikről viszont sok rosszat hallani, főleg a 2004 előttiekről. Félek, hogy ha nem egy strapás konstrukció, akkor a 3 literes v6 szétrángatja idővel, ezért inkább a 2.5 felé kacsintgatok :)