Ha nem veszi át, visszaküldik, és akkor lesz egy hibás termékem is????
Milyen határnaptól kezdeményezhetem az eBay-nél a "kényszervisszautalást"? Mert hát az van, hogy leírja az eBay, hogy az eladó nyilatkozik, hogy a visszáru megérkezett hozzá, és az után talán három nap (de ebben nem vagyok biztos). De ha nem nyilatkozik????
Elviekben igen, ezzel nem játszhatja ki az eladó a vásárlói védelmet. Amennyiben nem együttműködő, kérni kell az eBay közbelépését (escalation/dispute).
Mi történik akkor, ha a hibás áru megérkezik az eladóhoz? A nyomkövető szerint ma volt reggele egy sikertelen kézbesítés. És érdekes módon az eladó ma délután ír egy üzenetet, hogy feladtam-e a csomagot és tudnék-e nyomkövetési számot?
Holott az eBay rendszerén belül is láthatóan megjelenik a csomag státusza.
Szóval mi van, ha nem veszi át a csomagot? Akkor is visszakapom az eBay-tól a pénzemet? És előre felkészülve az olasz eladóm nem túl együttműködő viselkedésére, mi ennek a menet?
Sziasztok, ezt ki kell írjam magamból, hátha tanulság másnak is.
Jó pár éve ebayezek, sokmindent vettem már és adtam is el kevésszer, eddig hiba nem volt a 'gépezetben'.
Német eladótól - kereskedéstől - 99,5%-os értékelés 799 ezer! eladás mellett - rendeltem egy használt fülhallgatót, amire annyi volt megadva hogy hiányos gyári kiegészítői vannak (pl vezeték nélküli töltőlap)
Állapota: Jó, használatból eredő karcok, festékkopás előfordulhat rajta.
Ma vettem kézhez, hát majd lefordultam a székről. Olyan retkes volt, hogy megfogni nem volt gusztusom, volt már pár agybadugós fülhallgatóm ('becsúszott pár drágább használt darab, ezeken a harangot cserélni szoktam') de ilyen igénytelenséget eddig elképzelni sem tudtam, abban a pillanatban megfogadtam hogy soha többet használtan ilyesmit. Sejtettem hogy ebből baj lesz de ha már itt van - fertőtlenítős törölgetés, tisztítás hosszasan, és ahogy nézegetem vettem észre hogy ez nem is az a típus valójában amiről a hirdetés szólt (nagyon kevés ponton tér el a típus elődtől, de nem véletlen azt szerettem volna amit elvileg hirdettek). Kipróbálom - és nem szól az egyik füles!
A nyomógomb működik rajta, töltést vesz, de hang ki nem jön onnan..
Azonnal full visszatérítés kérés, - nem volt még ilyen ügyem, kíváncsi leszek mi lesz - pláne azt illetően hogy ugye a nem filléres külföldi postázgatás költségét ilyenkor bukja a reklamáló, vagy az is megtérítetthető?
Első körben elég csak megnyitni, és ott elindul egy párbeszéd az eladó és a vevő között, szűkös határidőkkel. Az eBay csak akkor avatkozik bele, ha nem juttok dűlőre.
Köszönöm. Tényleg teljesen vakon tapogatok a témában, mert bár 10 éve eBay-ezek, de főleg eladok, és a kevés számú (talán három) vásárlásom rendben zajlott.
The nyitsz egy “claim”-et, amiben a megkéred ebay-t hogy járjanak el. Ha az elado nem válaszol, visszautalják a pénzed plusz megtarthatod a cuccot. Ha akarod.
Mivel bizonyítom hitelesen, hogy elküldtem neki? Nem mondhatja azt, hogy nem kapta meg? Mert ha csak akkor kapok vissza pénzt, ha az eladó igazolja, hogy visszaérkezett, akkor ez kicsit aggályos.
Amennyiben hibás a teljesítés, úgy feladónak kell állnia a visszapostát! Azt kell kiválasztani indokként, hogy "item not as described", vagy hasonló. Alapvetően visszaküldöd, és kapod a refundot.
Angolt használok. Kérd meg az eladót, hogy kezdje meg a “refund”-ot. Kapsz egy postacimkét, ezzel hivatalos lesz. Elküldöd. Mikor megkapja, jelzi és megkapod a pénzt.
Tudnátok segíteni? Évtizedes eBay-ezés után először futottam bele egy olyan üzletbe, hogy hibás terméket kaptam. A termék oldalán fel van tüntetve a 14 napos visszaküldési garancia, az én terhemre való visszapostázással (ezt el is fogadom, ez van). Csak, mivel még nem volt dolgom ilyennel soha, nem tudom az egész refundnak a menetét. Hol találom a .de-n, először visszajön a pénz és utána postázok, vagy elküldöm és visszajön a pénz, vagy az eBay utalja vissza?
Eeeegen. Csak akkor mi van, ha azt mondja, hogy nem helyes a cím, amiről a fizetés jött és megad egy másikat? Nekem nem arra kell postáznom, ami fizetési képernyőn meg van adva???
Kösz a gyors választ. Nem történt még velem ilyen. pontosabban egyszer, kb. egy éve. Csak onnan tudtam, hogy eladtam valamit, hogy pittyegett a telefonom, hogy megérkezett a pénz. :-)
Arra van ötleted, hogy hogyan tudott licitálni egy USA figura, úgy, hogy be van pipálva, hogy csak az EU-ba szállítok?
Amúgy a dolog pikantériája, hogy megnyerte az aukciót, fostam, hogy azonnal kifizeti az EU-s postaköltséggel a stexet, én meg b@szhatom. Hát gyorsan küldtem neki számlát az USA postázás díjával, erre jön egy mail az eBay-tól, hogy a vevő elfogadta a magasabb postát. Ki is fizette. Amire megint jött egy mail a kifizetés megerősítéséről, de egy németországi postacímmel és egy kínaira hajazó névvel. Hát elküldtem, mivel az eBay automatikus levele volt. És én úgy tanultam, hogy PP-nál is oda kellett küldeni, ahonnan a fizetés jött.
Igen, nagyon kiszolgáltatottak a kezdő eladók: fix 30 napig ülnek a pénzeden, még ha már időközben meg is kaptad érte a pozitívat. Tehát meghitelezed a feladást, elengeded az értéket, és reméled, hogy nem lesz problémája 30 napon belül... Ilyen világ van arra, nem bízzák a véletlenre. Annyit elérnek vele, hogy friss reggel kizárják a csalókat, persze a fiók ellopás dívik emiatt.
A másik "kínom". Eladtam öt tételt az eBay.de regisztrációmmal. Igazából valamennyit Németországba küldöm/küldtem. Viszont érdekesség, hogy két tételről nem kaptam emailben értesítést, hogy kifizették, viszont a my-eBay-omon kifizetettnek látszik. És az is érdekesség, hogy van amelyiket később vették meg, már a számlámon a pénz. Nos most nem tudom, hogy amelyekről "csak" az eBay-rendszeremen belül van "fizetett" jelzés, elküldhetem-e?