Sziasztok. Segítséget kérnék tőletek.2. Szeretnék vásárolni egy terepjárot,és valószinű a Jimy lenne az,max 1.2 millioig. Nyilván való ebből a pénzből csak használt Terepjáró jön ki.A kérdesem mire figyeljek a használt vásárlásánál,milyen hibák lehetnek aminek a javítása sokba kerülhet??köszönöm
1.3 benzines 4x4-es (2003) mucikánk minden áldott nap csúszó ékszíj hangot ad, de csak ha nagyobb terhelés kerül a motorra (pl. 4 kerékbe tesszük, alacsony fordulatról akakrunk elindulni). Tudni kell, hogy november végén mind a két ékszíj ki lett cserélve a feszítő görgőkkel együtt. Már vettem rá speciális sprayt is, de nem segít! A lógási távolság optimálisnak tűnik... Van-e ötletetek, hogy mi lehet a probléma? (lehet, hogy mégegyszer kellene szíjakat cserélni, vagy csinálhatja valamelyik csapágyazás is ezt a sípoló hangot?
Amióta kicseréltük az ékszíjakat az alapjárati fordulat is sokszor 600 körül van. Nagyon alacsony.
Ettől függetlenül mindenhová elérünk vele! Szereti a telet és a nagy havat is! Ide termett! Drága feleségem nem aggódik, ha hirtelen leesik 30cm hó, akkor is haza tud jönni a hegyre!
Sziasztok.Csak úgy megemlítem,hogy a legújabb Suzuki jimnyben már van ESP is.Gondolom,akkor TCS(kerékfékezgetős)is van. https://www.youtube.com/watch?v=LDXSITcsXXA
Bemásolnám a problémám, hátha valakinek van ötlete a megoldásra:
20:23:52 (8516.) m6jimny (Budapest) Vettem gumikat: Kumho KL71 215/75 R15 Ha nem akartok magatoknak problémát, akkor ilyen méretet ne vegyetek! A dobbetétet elől, a szélesítést (ami a sárvédőn van) meg hátul basztataja! Egy szóval beleér! Maga a gumi egyébként nagyon jó! Valakinek volt már ilyen problémája? Megoldás?
A lökhárítót megoldom, a nagyobb baj az első kerék mögött van! Teljesen tanácstalan vagyok!
Ugyan a Tiéd még nem is élt, mikor az enyémet eladtam, de ez már akkor is gond volt. :-)
Nézz körül a jimny.hu-n, hátha született már megoldás. Akkoriban arra jutottam, hogy kormánylengéscsillapító kène, meg talàn segít, ha nagyon sűrűn -5-10e km - cserélem az első-hátsó gumikat.
Szervusztok! - Régebben már jártam itt, de aztán évek kimaradtak. Így nem tudom, hogy amit felvetek, az már szerepelt-e. Ha igen, elnézést.
Szóval: 150 van a 2006-os Jimnymben és jól megvagyunk. Egyetlen gondom volt, 120 után megadta magát a főtengely-szíjtárcsában levő gumi betét. Csere. Egyébként első tulajdonos vagyok, karambol nem volt.
Mégis van viszont egy idült problémám, ami többé-kevésbé mindig jelentkezik. Ez a kormány - néha nem is enyhe - szitálása 75 és 80 között. Újra és újra centriroztatom, különböző helyeken. Kerékcsapágyakat is cseréltem (valahol erre hivatkoztak). Másutt azt mondták, hogy ezzel együtt kell élni, mert attól van, hogy a gumi profilja felvesz kis köveket és azok kiegyensúlyozatlanságot okoznak. Meg hasonlók. Megjegyzem téli-nyári gumiváltáskor semmit sem változik, pedig lehetetlen, hogy ugyan annyi, ugyan akkora kő legyen az újonnan felrakott gumiban, és ráadásul ugyan ott.
Előfordul ez nálatok is? Valami tipushiba? Vagy meg lehet szüntetni?
Ez a "kollektív bölcseség" az utolsó reményem. Köszönöm, ha írtok.
A jimny.hu-t ismered? Kicsit tán aktívabb, mint ez a fórum.
:-)
Én csak a saját tapasztalataimat tudom elmondani az emelésről.
Először csak megnyújtottam a rugókat, ez nem jött be. Aztán vettem bele +5 centis rugót/gátlót, ez keményebb is lett, mint a gyári, üresen tán túlságosan is kemény, bár ki mit szeret. Viszont ez meg eltörte (szerintem a nagyobb csavarodás miatt) az első gátló alsó tartóját, meg kellett erősíteni.
Az én használatomhoz ez így bőven jó volt, viszont másodszor valszeg nem így csinálnám.
Inkább elemelném pár centivel a kasztnit az alváztól, és szintén pár centivel megpogácsáznám a gyári rugót, ugyanennyivel megtoldva a gátlót. Így aláférne nagyobb kerék, de maradna a gyári rugózás.
Jimny vásárlás előtt vagyok! Mivel eladtam a szopóroller 4kerekes autóimat sok-sok keresgélés után ennél a márkánál tettem le a voksom.
Vam egy "városi legenda" amit nem tudok hogy igaz-e. Segítsetek kérlek!
Tényleg igaz, hogy a 4wd benzinesek nem készültek fekete műanyag elemekkel, hanem csak színre fújtakkal?
Egy srác árul egyet. Francia előélete van az autónak. Ő 2 éve használja, illetve az asszonya. Akkor hozták be az országba. Nem színre fújt a lökhárító, a sárvédő ívek...
Ez fontos infó vagy semmit nem jelent Az is lehet hogy kétkerék meghajtásúnak született az autó és később átalakították?