Üdv. Szeretném megkerdezni hogy Valeo aquavision H7-es izzó melyik webáruházban kapható? Egy helyen találtam csak az a baj, hogy horror áron szállítanák ki. (3500).
A gyártók keze igencsak meg van kötve, a gépjárművilágításban elég szigorú szabványok vannak.
Nincs igazán nagy játékterük.
Kezdjük a teljesítménnyel. Legyen szó a H4-ről, az volt a példa. A tompított izzószál 55 watt névleges teljesítményű, 12 volton. De a vizsgálati fesz 13.2V, ahol max. 68 wattos lehet. Ha a fölötti, ugrik az E jel.
A fényáram is kötve van, tompított esetében 1000 Lm, +/- 15%.
Húzott/pluszos izzóknál ez a százalékot van, hogy ki is használják.
És van még az általad felhozott színhőmérséklet. A H4 szabványa ezt így nem írja elő, ezt a KRESZ taglalja, hogy fehér.
Namost itt jön közbe, hogy egy kékesebb burájú izzó miért nem lesz szabályos, hiszen egy gyári Xenon, vagy LED simán 5-6000 kelvines.
Átlátszó üveggel, amelyik nem színez, az izzó volfrámszál színhőmérsékletét kapjuk, ez olyan 3200K körüli. Elvileg fel lehet menni 3500-ig, de az már nagyon az élettartam rovására megy.
Akkor hogy lehet feljebb vinni? Kékített burával. Csakhogy minél kékebb a bura, annál több fényt nyel el. Egy színtelen üveg is elvesz majdnem 10 %-ot.
Tehát itt jön képbe a fizika, hogy egészen egyszerűen nem lehet 55 wattból, 1000 lumenből 5000K-s izzót csinálni. Valami nem fog összejönni. Leggyakrabban ezek a kínai csodaizzók vagy gyengék, vagy nem 55 wattosak, csak azt hazudják. Jellemzően 80 wattosak.
A másik, amit kérdeztél, ezek a plusz százalékok.
Hát ez javarészt marketing maszlag. Ahogy írják is, mittomén 70 méteres távolságban az út egy bizonyos pontján X százalékkal (lehet) több a fény.
De ennél többet nem tudunk.
Ezt úgy érik el, hogy a volfrámszál méretén változtattak. Kisebb, nagyobb hőfokon izzik, picit nagyobb a fényáram. A teljesítmény általában pár wattal kevesebb, mint egy normál izzónál.
De. Ennek hátránya van. Van egy adott fényáramod, amivel gazdálkodhatsz. Ha több megy előre (a pontszerűség miatt) akkor az valahonnan hiányozni fog. Általában oldalról.
Volt fókuszálható zseblámpád? Emlékezz vissza. Vagy szűk fénycsóva messzire, vagy széles csóva, de közelre. Itt nem ilyen drasztikus a dolog, nem ennyire szemmel látható, de attól még van.
Ha jól tudom ennyit engednek hogy tudjon és csak a színnel meg egyéb dolgokkal játszhatnak :)
Philips extreme egy nagyon jó izzó, nekem ezek váltak be leginkább. Van fehérebb, de ez eg, nagyon jól beállított izzó, ami esőben is egész jól szolgál.
Emelt fényerejű H4-es 60/55W-os izzót keresek a mocimba.
Semmiképpen nem akarok nagyobb teljesítményűt, nehogy valami károsodjon.
Miért van az, hogy bármilyen (+40%-től +150%-ig) izzót nézek, mindnél azt találom, hogy 1650/1000 lumen?
Inkább fehér színhőmérsékletű legyen, mint sárga. Az élettartam nem baj, ha kicsit rosszabb, mint egy hagyományosnak, mert valószínű nappal nappali menetfénnyel fogok menni, tehát nem sokat kell hogy világítson, de akkor nagyon. :)
Teszteltük még a h4 izzókat, 55w ténylegesen mennyin ketyeg 14 volton, ill. a 100/80-at is néztük.
Eleve a 100/80 esetén a 2400lm a refire vonatkozik, tompított olyan 1700-1800 körül mozog, a másik fele, hogy pl Osram nb 55w is 72W vett fel 14 volton, míg a 80W meg 84-85 körül.
Nekem volt bent Első szériás NB, ami melegebb foncsort eredményezett, mint a 100/80 Tungsram izzóval. Érteni nem értettem, de így volt.
Persze emelt teljesítményűt saját felelősségre, de a kábelezést mindenképp cserélni célszerű, ignisnél muszáj volt és relézni is, mert eleve gyárilag a kapcsolón ment át minden (idióta opel származék miatt, mert a műszerfal sajnos opel volt :))
Jelenleg sx4-ben egy hulladék alap Tungsram szolgál, megvagyok vele, de már nem sokáig, mert csere lesz ledes autóra. Katasztrófa is, hogy fogok így izzókat tesztelni? :D
Amúgy jelentem, kb egy ládányi H4-em van otthon, mind használt, pár órát. Majd lehet feldobom ide, ha érdekel valakit belőle pár darab. Van sárga 55w, 80w, ill. normál 55w és 80w is. Össze kell szednem mik vannak :)
Köszi a választ :) Ezért is kérdeztem, mert számomra egy sok ismeretlenes egyenlet jött ki a paramétereiből. Mivel, ha 5500-ra emelik a színhőmérsékletet , akkor minimum 2-300-al csökkentik a lument, ami normál körülmények között kb. 1300 lenne egy 55W-os izzóval és max 250 órát bírna.
Ennek az izzonak itt semmilyen koze nincs a valosaghoz.
Letezik HIR izzo, ez ez technologia, hogy az izzo belso falan van egy hovisszavero reteg, igy az izzószál es a korulotte levo gazok meg magasabb homersekleten mukodnek, ezzel javitva az izzo hatasfokat (Toyotak gyari tompitottja mostansag) de a HOD az csak egy kinai kitalacio, amely a HID-re hajaz, formailag. Ha ez az altalad linkelt izzo 55 wattos, es ilyen kek, akkor max 1000 lumenes, ha ilyen kek, es 2300 lumenes, akkor viszont minimum 100 wattos. A fizika kb ilyen :)
ez a 80w nem hagyott nyugodni...relék ..kábelek , plusz hő, foncsor, amit rákapcsoltam a tompítottat csak ez járt a fejemben, megbántam utólag hogy kísérletezzek vele:) így ezt inkább elengedtem, kihajítottam a boost-ot ment a fényszóróba a másik favoritom a ge sportlight amivel látni is lehet hogy megnyugodjon Wicked kartárs is :))))
Tisztaban vagyok vele hogy egy normal izzonal is gyengebb a teljesitmenye. A kerdesem lenyege nem is a fenyerore iranyult. Idokozben meg forumozgattam es sehol nem talaltam arrol feljegyzest h bantotta volna barkinel is a foncsort.
Akkor azért hadd kérdezzem meg, hogy direkt szopatod magad? :)
Mert ezzel kukkot nem látsz. 400 lumennel kevesebb a fényárama, mint egy normál izzónak.
Ha látni akarsz, akkor vegyél átlátszó üveges izzót.
De a válaszodra visszatérve, ha az Accordba rakod, annak viszonylag nagy a lámpája, kb 10 wattal nagyobb a teljesítménye üzemi feszültségen, mint egy 55 wattosé, szóval nem gondolom, hogy bántaná a foncsort.
Pár napja bepróbáltam az osram cool blue boost 80w-ot. A régi hyper szeriához képest sárgásabb a fénye ezvégett kicsit csalódott vagyok de kompenzálja hogy szerintem erősebb a fénye. Van köztünk bárkinek tapasztalata az izzóval hosszú távon? Ez a 80w azért picit aggaszt ,de bevállaltam, nem fogja bántani a foncsort?