Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7112

Hát ez annyira tipikus. Én mindig beszopom az ilyeneket…

Na mindegy, egészsèg legyen👍

Előzmény: Frinyi (7111)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7111

Akkor ez az a történet,hogy pont a garanciaidő végéig kitartott,és épp kifutottál belőle.
Engem is dühítene,de sajnos vannak ilyenek.

Előzmény: stefano33 (7110)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7110

Hozzátartozik a dologhoz, hogy tök rendesek voltak: nem kértek egy fillért sem. Kb 10 percet töltöttem a szervizben. Nem is gondolnám, hogy szándékos volt. Csak kicsit dühít… 

Előzmény: stefano33 (7109)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7109

Nem kaptam semmit. Bejött a srác a slusszkulccsal, mutatta a telóján az értékeket -fogalmam sincs mennyi volt, valami 600

rèmlik- és mondta, hogy semmi gond. Ezek az aksik 5-8 évet is elmennek. Én meg örültem, és mentem haza. 😅

Előzmény: Frinyi (7106)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7108

Tartom magam a legelső válaszom utolsó mondataihoz,de mint mondtam,ez az én egyéni véleményem.

Előzmény: nimrod1979 (7105)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7107

A szelepek,okoskerék hibájára van erre utaló hibakód,viszonylag érzékeny ezekre,ha nem világít a motorlámpa,akkor ezt kizárhatod.
Akkor nem tudom megmondani én sem,mi okozhatja ezt.

Előzmény: nimrod1979 (7105)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7106

Emlékszem. :)

Ha garancia időn belül azt mondták,hogy az akku jó még,és rá 1 hónapra szerviznél azt,hogy szar,az lehet,hogy a szerviz hibázott,de lehet,hogy a gép az első mérésnél azt írta nekik,hogy megfelelő,és töltés szükséges,majd 1 hónap múlva a mérés azt mutatta,hogy csere szükséges.Ebben az esetben nem vonható felelősségre a szerviz.Nem tudom,kaptál e a mérésről egy nyomtatást,én hozzátűzöm a munkalaphoz az ilyen,és hasonló félreértések elkerülése végett,de hogy ott ez hogyan történt,ezt nem tudom.

Előzmény: stefano33 (7102)
nimrod1979 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7105

Már próbáltam a 100 as benzint, és az autópályán meghajtani. Persze, légtömegmérőt és a folytószelepet kipucoltam, sőt bontottra cseréltem, a vízhőfok jeladóval eggyütt. Azóta még a motorvezérlőt is kicsrréltem. Lambdaszondákat is bontotra. A kipuffot is átnéztem, hogy nincs e dugulás valahol. A váltó is gyári, c150. De az autó iszonyat gyenge. Már fogalmam sinc, hogy mitől ilyen gyenge. A motor pöcre indul, szépen jár, az olajat nem eszi. Már a  szelepekre is gondoltam, esetleg a vezérlésre, vagy az okoskerékre. 

Előzmény: Frinyi (7101)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7104

Na megnéztem: Egészen pontosan dec 16-án voltam, és huszadikán járt le a gari. Na!🤓

Előzmény: stefano33 (7103)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7103

(Az előző kérdésnél nem gondoltam még, hogy garis lehet az aksi, zgyhogy nem is számoltam utána az autó korának. A lényeg: dec 20 körül mérettem be az aksit, és dec huszonvalahányadikán járt le a gari.)

Előzmény: stefano33 (7102)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7102

Mondom akkor, hogy miért érdekes a szituáció:

A 3 éves gari lejárta előtt voltam a szakszervízben. Talán emlékszel, itt is kérdeztem a lötyögő motorháztető miatt. Azt nem mondtam, hogy előtte egy héttel bikázni kellett az aksit, mert nem indult a kocsi. (tèligumi cserènél bennehagytam a kulcsot. Arra gondoltam, hogy a nagy kijelző szívta le az aksit, vagy esetleg rajtahagytam az ülésfűtést. Gyújtást nem hagytam rajta!) Szóval a motorháztető miatt elmentem, megnézettem. Ha esetleg garis gond, akkor megoldjàk. De ha már ott voltam, rámérettem az aksira is, biztos ami biztos. Azt mondták, hogy egy töltés ráférne, de semmi baja… Egy hónap múlva vittem a kocsit 45ezres szervizre. (akkor járt le kb 1 hónapja a gari) Akkor meg azt mondták, hogy cserélni kell az aksit, mert gyenge. De nem volt nekik raktáron, én meg mentem Ausztriába melózni, úgyhogy elhalasztottuk mostanra a dolgot. Ma végülis úgy döntöttem, hogy akkor maradjunk a gyári cuccnál, úgyhogy megrendeltem toyotánál az akkumulátort. Erre azt mondja a csaj a telefonban, hogy 3 év gari jár rá… És most gondoltam vègig a dolgot… Akkor én most át lettem verve?

Előzmény: Frinyi (7099)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7101

Szia.

 

Ha nem zárnának a szelepek,ill nem volna kompresszió,akkor már azt jelezné műszerfalon a hibalámpa,és a hengerek nem járnának megfelelően.

Nem hinném,hogy mechanikai gond van,azok a motorok sok km-t elmennek probléma nélkül.

Sovány vigasz,de próbáld meg mondjuk ha kifogyott a tank,egy 100-as benzinnel teletölteni,és nem tudom,milyen körülmények között használod,de egy hosszabb utat tenni vele magasabb fordulaton,mondjuk autópályán,elég a 130 neki,de kicsit hosszabb ideig menjen úgy,ez akár segíthet,és a kipufogórendszer is megtisztul a magasabb hőmérséklettől,és a fordulatszámtól.Előtte esetleg ha még nem volt,egy légtömegmérő tisztítást eszközölni,esetleg a fojtószelepre ránézni,nincs e minimális lerakódás rajta,de egyébként nem szokott vészes lenni ez utóbbi.

Szerintem érezhetően lágyabban fog menni az autó.

Úgy gondolom,ettől többet nem fogsz tudni vele tenni,és ez ügyben a további hibakeresésed szerintem csak idő vesztegetés.Jobb nem lesz,de ez már az én egyéni véleményem.
Azért írd meg,hogy mire jutottál.
Üdv. :)

Előzmény: nimrod1979 (7100)
nimrod1979 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7100

Szia!

 

Van egy Toyota e12 es 1.4 es vvti autóm, 4zz motorkód. 2005 évj.

Az autóban 200 ezer km van. Az olajat nem eszi. Azt vettem észre, hogy az autóm nagyon gyenge, iszonyat gyenge. Szinte alig lehet vele egyesben elindulni olyan gyenge. Az egyik ismerősömnek szintén van egy ugyan ilyen 1.4 vvti. 4zz autója. Most mentem vele, és az én autóm hoz képest nagyon erős. Az autómon minden gyári. Szerinted mitől lehet ilyen gyenge? Mértem rajta kompressziót, mind a négy hengerben 14.bár van. Arra gondoltam, hogy a szelepek nem zárnak. Esetleg van valami ötleted?

Előzmény: Frinyi (7099)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7099

Szia.

 

A toyotánál 3 év a garancia az akkumulátorra,és teljesen méretpontos,nem kell faragni. Ha egy akkuszaküzletben veszed meg,akkor általában 1 év szavatosságot adnak rá,ez üzlete válogatja.

Gyárinál ha mondjuk 2,5 évesen beszarik újból az akkud,és bemész a szervizbe,bemérik,akkor cserélni fogják,és a garancia ismét az alkatrészre 3 évig fog élni.

Sokszor irreálisan magas az áruk,de az még talán a belefér kategória,mondjuk ettől többet már én se adnék érte.Nyilván a döntés a te kezedben van.

Üdv.

Előzmény: stefano33 (7098)
stefano33 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 7098

Sziasztok!

 

3 és fél éves corollámnál a 45ezres szervíznél azt mondták, hogy cserés az akksi. Elég húzós az ára, kb 60ezer ft. szerintetek érdemes megvenni a toyotanál, vagy jobb körülnézni és olcsóbban megvenni máshol. (garanciát és hasonló dolgokat figyelembe véve)

mj620di Creative Commons License 2023.02.21 0 0 7097

Küldtem megint két képet sos ba🙂

Előzmény: mj620di (7096)
mj620di Creative Commons License 2023.02.20 0 0 7096

Szia Frinyi! 

Küldtem egy mailt ! 🙂

Előzmény: Frinyi (7094)
technoid22 Creative Commons License 2023.02.17 0 0 7095
Előzmény: Kisfiatal (7092)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.08 0 0 7094

Helló. :)
Azthiszem egyszer vagy többször talán taglaltuk már régebben,ha jól emlékszem.Amit említesz,ezeket érdemes megcsinálni,fojtószelep,légtömegmérő tisztítás,esetleg az üzemanyagba egy tisztítót beletenni,ezek esetleg javíthatnak a dolgon.

Előzmény: Kisfiatal (7092)
Frinyi Creative Commons License 2023.02.08 0 0 7093

Szia.
Melegen amikor már nem működőképes a motor,egy kompressziót kellene mérni rajta. Az már ad egy támpontot,merre kellene elindulni.

Előzmény: csincso (7091)
Kisfiatal Creative Commons License 2023.02.08 0 0 7092

Frinyi, illetve többiek: 2002 1.6 vvti hidegen kelletlenül indul, ötlet, tipp? Fojtoszelephaz tisztítás, uzemanyagrendszer tisztitas, egyéb?

csincso Creative Commons License 2023.02.08 0 0 7091

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!

1996-os 1.3-as 88 lovas Corollám van. Pár hete az a hibajelenség, hogy hidegen szépen indul, de amint eléri az üzemi hőfokot a.motor, kezdi elveszíteni a "hengereket", amíg egy sem marad. Ezután már nem is indul be, csak ha teljesen kihűl.

Értem, hogy szereti a hideget, de ez már túlzás.. :-D

Ha valakinek volt esetleg ilyen hibajelenség, és tudja a megoldást, szívesen venném!

Krisztián

 

Hfefe_93 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 7090

Üdv!

Hasonló helyzet. 1,5 hónapja cseréltek láncfeszítő patront, majd kb 2-3 hét elteltével üzem meleg indításnál fura, berezonáló hangot adott ki az autó. Különösebb okot nem adtam a jelenségnek, hiszen minden rendben volt, márkaszerviz, gondoltam értik a dolgukat és a berezonáló hangjelenség sem minden esetben fordult elő. 2023 január 7-én szintén üzem meleg indításnál elég hangos csörgő hanggal indult el a gépjármű. Autószerelő ismerősök "az baj" kifejezéssel reagáltak a "csak a láncfeszítő patront cserélték" szervizműveletre, mert külön ezt nem cserélik, csak komplett vezérléssel együtt. Ma megyek átvizsgálásra.

Önnél megoldódott a probléma?

Tisztelettel: Horváth Ferenc

Előzmény: E547_GT (5859)
Rambóka Creative Commons License 2022.12.25 0 0 7089

Sziasztok!

 

Tud valaki Tolna megyében Toyotához értő szerelőt?

1.8 - as benzines Corolla Verso.

Gázadásnál kerreg. 

Köszönöm! 

Frinyi Creative Commons License 2022.12.17 0 0 7088

Lehetséges a gumi,főleg,ha közvetlen a csere után hallod ezt. :)

Előzmény: stefano33 (7087)
stefano33 Creative Commons License 2022.12.16 0 0 7087

Igen.😆

Bár most meg valami más bántja a fülem: Ilyen süvítő, halk fütyülő hangot hallok, amikor 100 fölé megyek. Olyan, mintha valahol a levegő fütyülne. De gyanús, hogy a téligumi csinálja, mert a csere óta hallom. Nem vészes amúgy, csak ráállt a fülem😅

Előzmény: Frinyi (7086)
Frinyi Creative Commons License 2022.12.16 0 0 7086

Lényeg,hogy megoldódott. :)

Előzmény: stefano33 (7085)
stefano33 Creative Commons License 2022.12.16 0 0 7085

Köszi a választ!

Reggel az volt az első, hogy megnèztem, hogy meddig van gari: december 20. Na, gyorsan felhívtam a kanizsai szervízt, elmondtam mi a pálya. Gondoltam legalább vegyék fel a hibabejelentést, aztán ha idén nem is, de talán még gariban majd megoldják. Behívtak délutànra, úgyhogy nem tökörésztek!😀 Ittam egy kávèt, és már adták is vissza a kulcsot. A motorháztetőt beállították, most már nem lötyög.

45 km tőlem a szervíz, úgyhogy kipakoltam a kesztyűtartót, hogy ne ott kezdjék majd a nyomozást a fiúk. Hát úgy jártam, hogy megszűnt a nyekergés. Pedig esküszöm, hogy már kipakoltam egyszer! De lehet, hogy valami kacat bent maradt, és az zörgött… Hazafele sem jelentkezett a probléma. Talán csak ez volt a gond!

Mindenesetre boldog vagyok, hogy happy end-del végződött a dolog. 😆

 

Előzmény: Frinyi (7084)
Frinyi Creative Commons License 2022.12.16 0 1 7084

Szia.

 

1:Igen,okozhatja a lengéscsillapító,már nem 1-en kellett cserélni hasonló probléma miatt,a lengéscsillapító szára oldalirányban elmozdul a házában,ez okozhatja,de ez további vizsgálatot igényel,mert akár a lengőkar szilent is nyekereghet,de azt egy kis befújással meg lehet szüntetni.

2:Az összes ilyen,vagy erősen hasonló,kicsit lehet javítani rajta,ha a motorháztetőt felnyitod,és a gumiütközőin tekersz kifelé valamennyit,csak túl sokat ne,nehogy kitekerd teljesen.

 

Mivel 2019 decemberi,akár még garancia is lehet rajta,de létezik,hogy épp kifutottál belőle,a szerviznél kellett volna jelezned,hátha találnak bármi olyat,ami a garancia keretein belül orvosolható lett volna.

 

Nálam nagyjából ennyi az ötlet. :)

Előzmény: stefano33 (7083)
stefano33 Creative Commons License 2022.12.15 0 0 7083

Sziasztok!

Két ügyben nyomozok. Az alany egy 2019 decemberi, 1.6-os corolla, style tech felszereltséggel.

1: valami zörgést/nyikorgást/ “nyekkenést” 😅 hallok jobb oldalról, amikor zökken egyet az autó. Úgy vettem észre, hogy akkor jelentkezik, amikor viszonylag lassan haladok, ès a jobb kerékkel megyek rá a kisebb bukkanókra. Kipakoltam már minden tároló helyet, a kesztyűtartót, kivettem a gyerekülést, de nem találom a hang forrását. Tud ilyet csinálni a lengéscsillapító? Vagy valami műanyag lehet? Menet közben nem vettem észre, hogy húzna valamerre, vagy hasonló…

2 : a motorháztető szokatlanul laza. Lecsukott állapotban is tudom kicsit mozgatni. Ez normális? A többi autómnál stabilan le volt csukódva, amikor le volt csukva. (Május óta van nálam az autó, de eddig nem

is tűnt fel. Amikor megvettem, elvittem szakszervízbe, nem szóltak hogy baj lenne.)

Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!