Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

robhun Creative Commons License 2018.03.21 0 0 187

Szia

 

RHR a motorkód egyébként, de 

 

találtam egy jónak tűnő szerelőt, aki volt kedves megmutatta hol a turbó vákuumszabályzója, nőgyógyászok előnyben, behajtogattam magam a motortérbe és kicseréltem, az első 10-20 km en kezdett egyre rosszabb lenni..

teljesítményvesztés meg minden ami csak lehet előjött, gondoltam újraindítás ( windóz van ebben is biztos) , menet közben sebességből ki, leállít ( gurulok vagy 100-al) , indítom és megy, meg van a teljesítmény minden kerek, a további 400km en nem volt hiba, csak egy icipici rángatás de az is csak néha és csak gyorsításkor ha nagyon finoman gyorsítottam...

 

amit még mondott a szerelő, változó geometriás turbó van benne ( ezt egyébként is tudtam) és elkoszolódik, na most ki lehet veretni, ha 1300 környékén nyom az ember egy padlót, 1-2 sec míg az autó rájön hogy menni akarsz, majd leveszed a lábad, párszor eljátszva, a turbó 0-ból 100% ba nyit, ez kicsit leporolja a belit, persze nem 100% a javulás, de úgy látszik nekem megy...

 

és amit még mondott hogy a vákuumszivattyú előtti elosztó csöcs szokott még elkoszolódni, azt levéve átlukasztva , kitolva a koszt belőle, megint csak javulhat a rendszer...

 

most itt tartok, de ez az eredmény már egész jó

 

 

Előzmény: hayabusa123 (186)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 186

Tudni kellene a motorkodot.

van olyan tipus a 2.-l

hdi ben amin

a turbón a vákumdobon van vákum regulátor helyzet érzékelő,ami figyeli a megadott értéket teljesíti e a szabályzó,ha nem ,hibakódot küld,ha nem tudja korrigálni.

Ennek a típusnak a regulátora a generátor alatt van az olajszűrő mellett balra.

Vákum tesztet csináltál?

Leveszed a pumpáról a vákum csatit,és rákötöd a csőre a vákumpisztolyt,rápumpálsz -0.5bart és figyeled a veszteséget ,semmit sem szabadna növekedjen a nyomás.

Ha növexik,valahol a rendszered repedt.

A motorkódot megadod megmondom hol van turbóregulátor.

(RHS) 79 KW

(RHZ) 80 KW

(RHR) 100 KW

(RHY) 66 KW BOSCH BEFECSKENDEZŐ

(RHY) 66 KW SIEMENS ?

Előzmény: robhun (185)
robhun Creative Commons License 2018.03.19 0 0 185

Sziasztok, közben esetleg valaki tudna segíteni a harmadik a tűzfal környékén lévő turbószabályzó szelep hol is van pontosan?

Jó lenne megtalálni, eddig még nem akadtam rá...

Egy robbantott ábra vagy fotó ami sokat segítene.

 

Előre is kösz!

robhun Creative Commons License 2018.03.19 0 0 184

Ahhoz hogy ezt megcsináljam, jó lenne ismerni a működést, és perszenem utolsó sorban tudni kellene programozni a motor vezérlőjét, és bár a villamos dolgokhoz és a programozáshoz is értek, ennyire nem szándékoztam belemászni az autóba...

Egyébként úgy néz ki működik, viszont a turbószelep szabályzóból 3 hasonló szelep van, ugyan azon kóddal az autósboltos ismerős szerint ( mutatta a robbantott ábrán), ebből kettő a motor előtt, 1 meg elvileg mögötte, na ez ami mögötte kell hogy legyen, még nem találtam meg.

 

Az első kettő ezt a két szelepet vezérli, de a hátsó magát  a turbót, lehet az lesz a problémás a többivel meg nincs gond, tehát, kedden megjön az új, és megpróbálom addigra megtalálni a turbóét, azt kicserélem, a csere darabot meg szétbont takarít és be a még nem háborgatott helyére

 

kiderül....

 

azért köszi a tippet, lehet valami tuning céget kellene keresnem aki ilyen autókat is szokott basztatni... de ki az a hülye aki egy családi autót tuningoltat, szóval kicsi az esélye hogy ehhez találok valami ilyesmit amit leírtál, elve alig van infó az autóhoz bármit is keresek....

Előzmény: hayabusa123 (183)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 183

Bmw-hez lehet kapni szelep kiváltó szettet,ami akkor kell  ha már az elektromos motor beakad és hibakódot küld.Szabadon van hagyva a fojtó szelep motor ,elektromosan be van kötve ne küldjön hibakódot de a szívósor ki van belezve, a motor szabadon szívja a levegőt. Én a helyedben teljesen kibelezve raknám vissza mit csinál akkor.

Előzmény: robhun (182)
robhun Creative Commons License 2018.03.17 0 0 182

Na ezt passzolom, már mint hogy mi a rendeltetése, az biztos, az egyik alap helyzetben nyitva van, a másik meg zárva, nekem az alapból zárt állapotú lebegett. Ahogy épp beakadt úgy állt, most leszedtem a másik kis fedelét is, és érdekes a másikon egy fikarcnyi kopás sincs...

Minden esetre összeraktam, ahogy írtam is saját anyagával, volt honnan lecsippantani kipótoltam, meg kapott a két fog 1-1 kis darab drótot, hogy erősebb legyen a fog, ha nem válik be akkor vagy kerül egy új bele, vagy ha van időm akkor cnc-vel faragok bele egy fogaslécet :)

 

 

Előzmény: hayabusa123 (181)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 181

SZia ,megvan,  már köszi,ha jól tudom ez amikor beindítod az autót kinyit és amikor leállítod bezár,segíti a motor gyors megállását evvel hosszabb a 2ős tömegű lendkerék élettartama.

Előzmény: robhun (180)
robhun Creative Commons License 2018.03.16 0 0 180

Szia

Ha szemben állsz az autóval akkor ezen az Y csövön megy be a levegő a motoron lévő levegő elosztóba ( vagy mi a  fenének hívják)

https://www.autoalkatreszek24.hu/automarkak/alkatresz-peugeot/307-cc-3b/18777/12439/fojtoeszelep_haz.html

erről lévén szó, ebben van a légtömegmérő is

 

hát lehet hogy a rázkódás sem tett jót neki, de inkább a hanyag vagy épp direkt mérnöki meló

lehetett volna szögletes a fogasléc, de kerek a keresztmetszete, persze hogy sokkal kisebb a felület amin csatlakozik a fogaskerékhez, és szépen elkoptatta egyik a másikat

 

műgyanta nem tapadt hozzá, sajna megszívta magát olajjal, viszont úgy néz ki saját anyagával meg tudtam javítani, de majd holnap  rakom csak össze az autót, mára elég volt...

 

2 fotó, egy a rossz cuccokról, és egy amibe belevalók...

Előzmény: hayabusa123 (179)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 179

SZIA ÉREDKElne pontosan mi ez hol van ,fényképed van esetleg?A rázkódás kicsinálta,.

Előzmény: robhun (178)
robhun Creative Commons License 2018.03.16 0 0 178

szia

köszi hogy megnézted a linket, akkor beruházok egy ilyen kütyüre...

 

na közben túrom tovább az autót, mint kiderült ebből a csodálatos turbó nyomás szabályzó szelepből van 3 db is az autóban.. 

de csak úgy levettem a turbócsövet a fojtószelep házról, lőn csoda szar az egyik fojtószelep, lötyög, ennek nem így kellene, hát biza nem, mert hogy miután szétszedtem kiderült hogy a fogasléc és a fogaskerék is ami a mozgatás szerves részét képezi tökéletesen el van kopva, úgy hogy esélytelen hogy a léc megmozdítsa a kereket, szóval csak úgy lötyögött benne ....

 

most nézem aprópénzért már adnak is egy ilyen kacatot... ( 40e től a csillagos ég)

valószínű ez is okozhatja ezt a rángatósdit..

 

most megnézem hogy műgyanta tapad e rá, ha igen, akkor műgyantával kikenem, és kireszelem, ha jó lesz pazar, ha nem akkor vennem kell egy új ilyen kacatot....

 

 

Előzmény: hayabusa123 (177)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 177

Kíváncsi leszek a csere után megszűnik a rángatás.

A dignosztikát ha veszel és használni is fogod mindig tedd akkutöltőre az autót,állandó legyen a feszkó.

Előzmény: robhun (175)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 176

Igen ez az evvel programozni is lehet,ha BSI csere van ,kulcs programozás is azt hiszem youtubon lehet okosodni.

Előzmény: robhun (174)
robhun Creative Commons License 2018.03.15 0 0 175

Ma reggelt azzal kezdtem hogy a turbó szabályzó szelepet szétszedtem, hát nem volt egyszerű művelet,mert ez sajna a ragasztott változat...

Kitakarítottam, de van benne egy alkatrész , egy talp tömítés ami sajna nem cserélhető.

Viszont most alacsony pedál állásnál jóval kevésbé rángat, hallani lehet, de most már egész jól autózható, és szűkült az a tartomány amiben az autó erőteljesen rángat.

Tehát hétfőn nekirongyolok az autósboltnak, és veszek egy zsír új darabot, remélem végelgesen megoldja a problémát...

 

robhun Creative Commons License 2018.03.14 0 0 174
Előzmény: hayabusa123 (173)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 173

Kíváncsi lennék a befecskendező rendszer ,turbó élő adataira?Ott minden kiderülne mitől hullámzik a motor.Erre a mérésre gyári szintű eszköz kell,például a PP2000!

Ebay-on  dögivel van az utolsó verziót érdemes megvenni.Nekem V174-ig van frissítve,franciáról angolra át írva.

Előzmény: robhun (172)
robhun Creative Commons License 2018.03.13 0 0 172

Sziasztok, nos ott tartok, hogy végre eljutottam szerelőhöz, egr nekem is cserélve lett, a hibajelenség megmarad csak sokkal finomabban, csinálja.

a turbó érezhetően mér 1200 fordulattól indulna, de az autó úgy viselkedik mintha ugrálnék a pedálon, ahogy olvasom, másnak is van ilyen hibája...

én is inkább gyanítok a turbó körre, mint bármi másra, szűrőket mindig cserélni szoktam, ráadásul mindent, a gázolaj szűrőt is minden olajcserénél...

Esetleg egy robbantott ábra mi hol van a motortérben fellelhető valahol, úgy érzem ez olyan hiba ami tökölős és az autószerelő baromira nem akar vele foglalkozni...

 

Ha már diagnosztika az amiből meg lehet tudni valamit, milyen OBD2 cuccot érdemes venni? LM327 es cuccok használhatók?

Előre is köszi!

R.

Előzmény: hayabusa123 (169)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 171

Szia a csatlakozásokat  óra mögött nézd meg nincs e lecsúszva,a diagon keresztül nézd meg élő adatot,olajhőfok,fordulatszám,mit mutat.

Előzmény: Ferenczi Dávid (167)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 170

Szia,ha nincs kint a hiba lámpa,akkor is lehet hibakód az ecu-ban,olvasd ki a hibakódot.Gázolajszűrőt megnézném.

Előzmény: B.Lio (168)
hayabusa123 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 169

Amit szoktam mondani,rá kell dugni a diagot,élő adatot vizsgálni,hibakódot olvasni,de ha becsörög,és amit leírtál, porlasztó hiba lehetséges. 

Előzmény: robhun (166)
B.Lio Creative Commons License 2018.02.24 0 0 168

Sziasztok!

Segítséget kérnék!307sw 1.6hdi 90le,autóm legyengül,teljesítmény csökkenést produkál,de nem mindig és a motor chek lámpa nem világít.Egrt cseréltem,utánna kevés ídőre jó lett és ujra jelentkezett a hiba.Vákum részre gyanakodtunk,csövek jónak tünnek,turbonál a vákumszelep keveset mozog,de amikor leveszem róla a csövet kicsit megszívom tökéletesen működik.Tudna valaki ez ügyben megoldást,köszi!

Ferenczi Dávid Creative Commons License 2018.02.22 0 0 167

307 SW 1.6 benzin 2008 évj!Üdvözlök mindenkit,olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy tegnap(18.02.21) lenéztem az órára és nem működött az olaj hőfok visszajelző(bal alul) háttér világítás az volt,és hamar feltűnt,hogy a fordulatszám mérő kb egy ezressel többet mér a valósnál!Amint ráadom a világítást minden világító egység az autóban elhalványul(ami eddig nem volt) és még az üzemanyag mutató sem megy lejjebb!és minden indításnál kinullázza a napi számlálót is!

Volt valakinek esetleg hasonló vagy tudja mi lehet ez?Elég bosszantó és félek nehogy nagyobb kárt okozzon!Válaszokat előre is köszönöm!ÜDV Ferenczi Dávid Tatabánya!

robhun Creative Commons License 2018.02.18 0 0 166

Sziasztok

307sw 2005 ös  2.0 hdi vel vannak gondjaim.

 

Hátha valaki volt már hasonló cipellőben:

Menet közben kirakta a sárgalámpát, és visszavett a teljesítményből, újraindítás ott azonnal nem segített, szunyókált egy estét, és sárgalámpa nincs, viszont amikor kicsit jobban odalépek, akkor csörög de nagyon...

Ráadásul ingadozik a járása, ha tartom a lábam egy pozícióban a pedálon akkor is ugrál az autó, mintha pumpálnám a pedált.

 

Amire tippelek, hogy a turbó szabályzó szelep rakoncátlankodik, esetleg valaki tud erről egy ábrát hol található ez a szelep?

 

Persze ha valakinek volt ilyen hibája és megoldódott, azért elmesélhetné mi is volt a megoldás

 

Előre is köszönöm!

R.

hayabusa123 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 165

OKé,első körben fojtószelep takarítás.

Előzmény: Bazs1979 (164)
Bazs1979 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 164

Nem talált semmi hibát a gèp.  Igy nincs hiba hód.  😊😊

Bazs1979 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 163

Szia.  Mèg nem volt ki olvas a.  Igy nincs hiba kod.  Csak èrdeklödtem.  Mi lehetőség lehetsèges.  

hayabusa123 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 162

Hibakód van?Volt kiolvasva az ecu?

Egy kiadós takarítás után a pillangószelep újra kalibrálása segíthet,ami úgy működik,a pp2000 programban throttle bodies reset a címe,vagy hasonló,és ott a lépéseket el kell végezni és kész.Ez egy a sok,sok hibából,nem kizárólagos megoldása,felvetett problémára!

Előzmény: Bazs1979 (161)
Bazs1979 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 161

Sziasztok. Peugeot307sw. 1.6 benzin ès. 80kw. 2002 èvjárat. 

 

Mitöl lehet alapjárat ingadozás?  Hidegen melegen is csinálja.  Ès nèha ha lassan megyek vele èrezni hogy minimálisan de rángatozna.  !

Tommm01 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 160

Sziasztok!

2003evj .2.0hdi ,66kw RHY

ALKATRÉSZEK ,akció...

hayabusa123 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 159

Szia lambdaszonda hiba szokott fogyasztás növekedéssel járni.

Előzmény: Szűcs Zoltán Devavanya (151)
hayabusa123 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 158

Szia,Diag-al olvasd ki a hibakódot,szerintem valamelyik pedál kapcsoló gond lehet.

Előzmény: Aros11 (155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!