Tőlem rendszeresen meg akar venni valamit,a k............. koronájával,már bocsánat,de szerintem ez csak vmi féle reklámfogás,mert több helyen láttam már őt!
hirdetésemben ott az ár,jó magyar forintban,emilben elküldtem még egyszer az árat,szintén jó magyar forintban,de csak az jött h regisztráljak és akkor majd ott fizet meg stb stb stb!
Nem biztos,h neki levegőben van,vagy lenne a helye...
Eldobom az agyam a következő hirdetéstől: "Háti motort vennék és mivel elé indult a szentkorona bank szentkoronában szeretnék fizetni ".
Mondjuk ilyen helyesírású embert eleve nem engednék a levegőbe, mert nem hiszem, hogy bármit felfog a repülési szabályokból...
Kiváncsiságból belenéztem ennek a "banknak" a honlapjába, ahol kiderül, hogy mindenkinek havonta 200000 forint értékű fabatkával növekszik a számlaegyenlege. Alanyi jogon, automatikusan. Szóval ez a csávó csak vár 3 hónapot, aztán örömmel eladom neki a hátimotoromat :)
Na várjunk csak, miért adnám el neki, ha 3 hónap alatt én is alanyi jogon kaphatok ennyi pénzt a kamubanktól?
(A hirdető Vaterás álcaneve alapján is tudhatjuk, hogy ki a hirdető, én meg tudom, hogy jó a csörlő, azért merem idehozni a hírt! Sajnos, a terep, amit eredetileg használni szerettünk volna csörlőpályának Fedémes közelében, másé lett, ezért nincs értelme, hogy a gyakorlatilag vadiúj szerkezet a szakosztályvezető helyettesünk raktárában heverjen.)
A kezdő ernyős hozzászólók miatt az előző HSZ-em talán kissé pontosításra szorul;
A repülésben a biztonság álljon az első helyen!
2-es ernyőt lehet ajánlani bárkinek aki már legalább Pilóta-1 besorolással repül, azaz elvégezte a biztonságtechnikát, vagyis végigcsinálta az összes B-elemet!
A növendékek maximum 1/2-es ernyővel repüljenek!
Annyi, hogy gyakorlati tapasztalatok alapján érdemes első ernyőnek 1/2-es cuccot választani, mert kisdombon úgyis az oktató cuccát nyúzza a növendék, ezért először magasstarthoz kezd szükségessé válni a saját ernyő. Oda meg már inkább 1/2-es cucc ajánlható. Egy jól megválasztott 1/2-es ernyő pedig az első magasstartoktól egészen az első távok megrepüléséig, sőt az első versenyeken való részvételig elkísérheti a növendékből lett pilótát!
És az 1/2-es ernyők között is óriási különbségek vannak, úgy teljestmény, mind biztonság terén! Vásárlás előtt érdemes lapozgatni a para2000-et és ott alaposan megnézni, hogy a kiválasztot ernyő milyen manőverre milyen minősítést kapott. Ahol sok az 1/2-es eredmény, ott már látható, hogy egy elég erős 1/2-es kupolával van dolgunk, ami több gyakorlatot igényel, mint egy 1-es osztályzatokkal teleszórt teszteredményű kupola.
Mivel általában használt ernyőről van szó, ezért azt is figyelembe kell venni, hogy a zsinórnyúlásból addóan valószínűleg a kiválasztot ernyő nem hozza majd a gyári adatokat, vagyis biztonság szempontjából sem viselkedik úgy, mintha gyári új állapotú lenne, vagyis vásárláskor érdemes ellenóriztetni a zsinórokat is, szükség esetén beállítatni.
A használt felszerelések listáján szereplő "Tanfolyamra - Not for sale" készlet az oktató kollégáknak szól, ott eléggé használt ernyők vannak, leginkább kupolázásra és kisdombos lesiklásokra valók, saját használatra ne azok közül válogass!
Még egy javaslat: nézd át a többi ernyő listáját, döntsd el, melyik kellene, hívd fel Mikit, és tegyél árajánlatot a lista ár alatt, aztán majd talán megegyeztek!
Köszi a szakértést, ezt vártam, mert így Izomman (és más kezdők is) jobban elhiszik, mint ha csak én mondanám, hogy csak akkora teljesítményt (vagyis repülési eredményeket) várjanak el az ernyőjüktől, amekkorára a már meglévő rutinjuk képessé teszi őket.
Persze, hogy többet tud egy 2-es az 1/2-eseknél, pláne a lassú 1-eseknél, de ez csak akkor derül ki, ha már megérett rá a pilóta, különben szerényebbre sikerülnek a repülései, mintha alacsonyabb besorolású ernyővel repülne. Hiába fordul jobban a termikben egy ernyő, ha a pilótája a csukódások megelőzésében még nem elég ügyes, így kisüllyed az emelésből.
Erős szélben (7-9 m/s) már veszélyes lehet 1/2-es ernyővel korzózni a hegy fölött, míg a kettes ernyő sebességével simán tudod élvezni a letőszél okozta többórás fentmaradásokat.
Vagy le kell másolni Kvakk Kapitányt és kiköti magát az ember magad egy fához a viharos szélben, hogy ne sodródjon hátra. Aztán mikor elül a vihar, esélye lesz épségben leszállni és elmerengeni az előző fél napnyi repülés eseményein :-D
Oké, de aki termikelni tanul mit kezdjen egy jósiklású bálnával?
Merthogy oda már fürgeség is kell. Nem előnyös ha meghúzom a féket, hogy forduljon a bálna, mert már veszettül csipog a varió, aztán mégis lemaradok a termiről, mert mire elkezd a DHV 1-es bálna fordulni, már a leáramlást tekerem...
Én inkább rosszabb siklású, de fürge ernyővel szeretek termikelni, mert még mindig jobb kitekerni és 10km után lerohadni mert nem értem el a következő termiket, mint bele se tudni tekerni..
Különben is, azok az ernyők, melyeknek jobb a siklószámuk, gyorsabbak is.
Pl. termikelni tanulni szerintem nem előnyös, mert mire a kezdő termikelő felfogja, hogy fordulnia kéne, már ott is hagyta a termik. Akkor inkább terheljük felül azt a DHV 1-es kupolát? Akkor fordulékonyabb lesz?
Nem buli! Mert akkor gyorsabb is lesz, és jobban merül. Szóval se lejtőszélben, se termikben nem lesz előnyös.
Én a magam részéről inkább a virgoncabb 1/2-es kupolára hajazok. Pl. Mentor
Meg van a szükséges biztonsága, de fordul ahogy kell.
Sajnos be kell látnia minden kezdőnek; ha idővel nagyot akar repülni -motor nélkül- mindenképp fel kell készülnie az aktív időre, mikor minden kupola virgoncabb. És ilyenkor irányítani kell a kupolát, nem bámészkodni alatta. És bizony ha a többiek után ki akar emelkedni, akkor bizony a legtermikesebb időben, egy jól irányítható ernyővel kell repülni. Ezt ma már tudják az 1/2-es kupolák, bár szerintem a fejlődés nem akkora az 1/2-esek biztonsága terén, mint ahogy a gyártók (no meg a tesztelők) ezt hirdetik. Mindez csak egy porhintés, meg parasztvakítás.
Pálcikás merevítők DHV 1/2-es ernyőn a csukódás kivédésére? Ugyan már! Attól még nincs keressztartója a szárnynak, hogy ne csukódjon! A pálcika továbbra is a könnyebb startról szól, meg a jobb töltödésről. De egy félcsukott szárny esetén a válaszfalakban lévő lyukak indítják el a csukott szárnyfél töltődését, nem a beömlők.
Az igazi biztonság továbbra is a vastag szárnyszelvény, nagy beömlők, és nagy íveltségű kupola. Persze itt meg kell találni az egészséges egyensúlyt a biztonság/siklószám-sebesség-irányíthatóság határmezsgyéjén. Ez egy DHV 1-es kupola esetén továbbra is a biztonság, a többi rovására.
Szóval jó társ az egyesernyő a kisdombon, meg a lesiklós magasstartokon és célraszálló versenyeken.
De ha fent kell maradni a levegőben, akkor kell az irányíthatóság is! Egy stabil kupolával ez már probléma!
Meg aztán a mai 2/3-as ernyők már 10,5-11-et is siklanak! A 2-es ernyők is 9,5 10-et siklanak, míg ma a legjobb 1/2-esek is 8,5-9-et siklanak. Tehát a különbség továbbra is megvan, csak az emberek lettek kevésbé bevállalósabbak. Ami nem baj, mert így nagy a kereslet az 1/2-esekre, de nincs kereslet a 2-esekre, pedig azok újonnan drágábbak, mert precízebb, bonyolultabb gyártást igényelnek, több munkaórával. Ergo egy átlag pilótának (aki használja az ernyőt és nem dílerkedik vele) ma jobban megéri közepesen használt 2-es ernyőt vennie, mint ugyanilyen állapotú 1/2-est. Kímélte a pénztárcáját, és még nagyobbakat is repül vele, mert azért távon előjön az 1/2-es lassúsága, meg szerényebb siklása.
(Az első öt sor nem az én művem, az magától került oda, talán mert ez történik, ha nem közvetlenül írjuk be az Index ablakába a hozzászólást, hanem előbb Word-be pötyögjük, hogy a helyesírás ellenőriződjön, aztán onnan másoljuk át, az egyszerűség kedvéért, és az itteni időkorlát kikerülése végett.)
Leszek olyan galád, hogy elmeséljem egyik rémlátomásomat.
Húsz évvel ezelőtt mindenki a DHV 3-as ernyőket vásárolta, mert azoknak egész jó, közel 6-os siklószáma volt, a DHV 1-eseknek és 2-eseknek meg csak legfeljebb 4-es, 5-ös. Akkoriban bevállalósabbak is voltunk, ami tíz évvel ezelőttre lecsökkent, mert gyűltek a tapasztalataink. Tíz éve inkább a DHV 2-es ernyők voltak divatosabbak, a 3-asok nemigen kellettek már senkinek, mert elterjedt a veszélyességük híre, és a 2-esek siklása is a 7-es, 8-as körül járt. Aztán néhány éve már az a jellemző, hogy minden kezdő a DHV ½-eseket vásárolja, a tiszta 2-esek szinte eladhatatlanok, mert elterjedt a divatja a maximális biztonságra törekvésnek, és a legújabb ½-esek siklószáma is 8-9 körüli. Ha ez a tendencia folytatódik, aki ma DHV ½-est vesz, néhány év múlva hiába is szeretné eladni, mert a kutyának sem kell, mindenki csakis a 10 fölötti siklószámú 1-eseket keresi majd…
Fedémesen tegnaptól megkezdtem az A vizsga intenzív tanfolyamot és Laci bácsi oktatásával eddig nagyon meg vagyok elégedve!
Július 10 ig leszek szinte minden nap Fedémesen, ha valakinek van eladó DHV 1-2 es (2007 vagy fiatalabb ernyője Pl.: Nova Mentor vagy Skywalk Chili de lehet más is) és Fedémesen jár jelezzen nekem a ta.fabian kukac gmail.hu ra milyen ernyővel jönne (évjárat, poro stb.) és megbeszélünk egy találkozót! Olyan ernyőt szeretnék venni, amit Laci bácsi is lát, ha megfelelő az állapota és ár érték arányban rendben van akkor meg is veszem! (De senkinek se tudok biztos vételt igérni ez helyszínen dől el!)
Ez a varió van nekem is, két évvel ezelőtt 33e.ft-ért vettem használtan.Szóval ennyiért ajándék volt.Akár csak a beülő.Így képről nagyon rendben van állapotilag, gyanítom így volt ez élőben is.
A varió azonnal elkelt, amint megjelent a Facebookon, egy perccel az itteni felírás után. Öten is lecsaptak rá, elsőnek az egyik oktató kolléga, szintén Bp-ről, holnap jön is érte...
Aztán percek alatt lecsaptak a beülőre és a tandemernyőre is mások. A sors iróniája, hogy az eladó eredetileg csak az ernyőt szerette volna eladni, és hogy hamarabb vigyék, azért tette mellé a beülőt és a variót. Most nyilván mindenki rám fog haragudni azért, mert nem neki juttattam, az eladó meg azért, mert nem figyelmeztettem, hogy kapós lesz, adja drágábban. Remélem, hogy ha ennyire nagy az érdeklődés mostanában a varió és a nagyobbacska beülők iránt, akkor a felszerelés-forgalmazók ráállnak a témára.
Engem nagyon érdekelne a vario a dologból,kérdés hogy eljuttatható -e Budapestre mert én itt lakom. Ha nem akkor esetleg valamikor lemmennék érte mielőtt megelőzne valaki. Előre is köszönöm a választ.
Ernyő: Independence „Akron”, DHV 2, keveset használt, 80-105 kg startsúlyra, 120 eFt. Beülő: L-es méret, szinte vadiúj, 45 eFt.
Varió: vadiúj, 18 eFt.
Együtt a három, hátizsákkal: 145 eFt.
A felszerelés nálam van Fedémesen, komoly vevőjelölt (pénzzel a zsebben) fel- és kipróbálhatja, aztán az eladóval megpróbálhat egyezkedni; telszáma nálam!
(Az ernyő képe a para2000.org-on levő fotóhoz hasonló, de nem fehér/piros, hanem szürke/narancs, és jó nagyot siklik, de csak B-vizsga utáni ügyeseknek ajánlott, vagy A-vizsgásoknak egyelőre bespájzolásra...
A beülő vastag háti protektoros, és oldalprotektora is van, mentőernyőtartóval.)
Bizony, régi tapasztalat, hogy a légáteresztés növekedése és a szakítószilárdság csökkenése nem mindig jár kéz a kézben. Láttam már olyan ernyőt (pl. UP Flash-t, Comet CX-et, a '80-as évek végén és a '90-es évek elején még sok cég által használt, vadiúj korában is puha, azaz nem csörgős-zörgős-zizegős anyagból készültet), amelyiknek 0 sec légátszívás mellett is kg körüli volt a szakadása, és fordítva (régi ProDesign Kestrel, vagy Swing Prisma), amelyik a legkisebb terheléstől is szakadt-foszlott, mégis alig engedte át a levegőt.
Beindult a tavaszi zsongás, ilyenkor minden hamar elkel, még az én régimódi és használt oktatóernyőimet is vinnék néhányan. Bezzeg karácsony előtt, amikor a kínálat volt nagy, méghozzá aránylag olcsón, a legtöbb mostani vevőjelölt nem figyelt oda.
Én éppen most agyalgatok azon, hogy a jelenlegi beülőmet pénzé tenném, és beruháznék egy drágább (tehát beszámítás is érdekel) szintén ülő vagy félig ülő poziciójú beülőre.
Használtan vettem, üresen tehát mentőeje és karabínerek nélkül 20e.ft-ért adnám.Beszámítás esetén az ár nyilván alku tárgya.
A beülő típusa Skyline SmartPro, én a 183cm-es magasságommal és 84kg súlyommal kényelmesen elférek benne, szükség esetén beöltözve is.A mentőernyő konténere (oldalkonténer) benne van, tehát a gyárija megvan hozzá.
Miután sohasem használtam, nem tudom megmondani hogy mekkora, de jó nagynak kinéző ÚJ NOVA ZSÁK is ami szürke-piros és egy ÚJ gyári NOVA gyorsító ELADÓ ill. cserélhető. Van még egy CANON MV700-as minDV kamerám egy extra nagy akkuval, és gyorstöltővel szintén cserealapnak, Ezenkívül egy ASUS EEEPC 1000H netbook is és más számtech cuccok is eladók vagy cserélhetők. Érdekel: pondrós beülő, strapabíró robogó, KP és más.