Sziasztok! Vettem egy 2001-es Citroen Jumpy-t mindenféle rejtett hibával :( De nem adom fel kijavíttatom és még sokáig fogom használni.. A kérdésem az lenne hogy a motorkód WJZ akkor a tárcsafék átmérője 257 vagy ez változik. ugyanerre a típusra 51KW -os több féle tárcsafék méretet találok... nem értem .. létezik erre szabvány? rendelni szeretnék alkatrészt de melyiket, mit kell figyelembe vennem? Köszönöm!
Ötleteket kérnék: Valami nem stimmel a futóművel, de nem jövök rá mi. Szerintem jobb elejével lehet gond. Nincs nagy tapasztalatom a diagnosztikában, de amit lehet átnéztem. Rángatom fel, le előre, hátra. Felemeltem, levettem a kereket, kicseréltem a belső gömbfejet. A külső kellően feszes, a lengőkar szilentek sem lógnak, az alsó gömbfej is rendben valónak látszik.
Tengelyanya meghúzva, féltengely csukló is rendben. Bölcső nem rozsdás. Menet közben nem kopog semmi - OK a bal fékbetét kicsit.
A hibajelenség: néha olyan furcsa kanyarodáskor, mintha hirtelen valami csúnyán elmozdulna benne, mintha hirtelen "megcsúszna" az autó. Nehéz leírni, de volt ilyen garázsba beállásnál és országúti tempónál is. Sőt, szerintem gyorsításnál is mintha éreznék valami bizonytalanságot.
Nagyon furcsa, soha egyetlen autómnál sem tapasztaltam hasonlót.
A gólyalábakkal lehet valami? A tetején a lemez el van rozsdálva, de ez önnmagában nem okozhatja - gondolom én (azért majd cserélem). Toronycsapágy nincs beállva, nem makulátlan, de némi zsírzás után szépen forog.
Mit nézzek még meg, nincs valakinek ötelete?
(Szerencsére ritkán használom, de meg kell csinálni, mielőtt valami baj lesz)
Sajnálatos hogy nem jön össze a váltó cseréd ! Én egy HDI 5ös váltónak a bemenő tengelyénél lévő (gumi/műanyag) alkatrészt kicseréltem (gyártva lett) alura . Ebben ki lett alakítva szimering hely és egy bronz persely is . Így kicsit magasabban lett megtámasztva a váltó tengely , kisebb lett a lötyögés és pontosabb a váltás és az olaj sem szivárgott . 50 000 km után azért látszott hogy ismét elkezd kikopni . (mondjuk elég ekkor csak a persely csere) De amiket írtál szerintem ott már elkezdett szétmenni a váltó is sajnos . Berágtam a dologra ezért ráépítettem egy 6os váltót . Nagyon sok átalakítással jár egy váltó átépítése (nem javaslom a váltó átépítést ,csak az őrülten elszántaknak)
Sajnos a váltó vétel nem jött össze, telefonon kiderült hogy ugyan az a baja mint az enyémnek, lötyög a teteje a váltónak , sajnos stornoznom kellet.
Sajnos ilyen 3 miniméter körül lötyög a váltom teteje, és az 1 es sebbeséget elég ritkán fogadja be
Mikor 1 es be tenném mintha nemtudna beugrani, néhanapján párszor nagyon szépen bemegy, 1-2 reccsenve is bemegy de javarészt sehogy. Ma voltam 2 bontoba is ott sincs egyse.. szoval neten nézegetek még váltokat hátha...
2007 utáni fiat scudo/expert/jumpy vásárlásán gondolkodom. Melyik motort ajánlanátok? 1,6 HDI 90 LE, 1,6 Mjet L1H1 vagy 2,0 Mjet L1H1 140 LE 6 sebességes változatú motort és miért? Ezen felül mik a tapasztalatok, miket érdemes vásárláskor megnézni rajta?
Kicsit rosszul fogalmaztam ezek szerint . A tárcsa kopó felületének kb 1/6 kopott csak (külső peremnél)) Ezért ha rá nézett valaki úgy tűnt mintha szinte az egész tárcsa rozsdás lett volna . A lényeg hogy elkezdett kinyílni a féknyereg . Persze csak enyhén . Amúgy az erőltetés általi kinyílást gondolom a kopás utol éri ha közben a rozsda nem durvul el nagyon . De amúgy pedig teljesen mindegy , mert hiába próbál bárki itt segíteni az esetek nagy részében a kérdezőt már nem is érdekli a válasz .
Gyuszionnak üzenem szerintem itt nem talál alkatrészt . Próbáljon egy odaillő váltót venni .
balasko 74 től kérdezném mi az hogy "régi" kinézetű ? Tanács ?? (ha nem vagy biztos magadban vigyél szerelőt)
Na várjatok! Ha az úszó ágyazás rendben van, akkor lehetetlen, hogy egyik oldalt rozsdás a tárcsa, annyira nem ér hozzá a betét. Az még elmegy, hogy nem egyformán fogynak a betétek, de hogy a tárcsa is rozsdás legyen, ahhoz az kell, hogy csak egyik oldalt nyomódnak neki a betétek.
Van egy marha nagy problémám, van egy 1997 es 1.9 es Peugeot expertem, aminek lötyög a váltó teteje igy az 1 es sebbeséget nagyon nehezen veszi be vagy egyáltalán nem veszi be.
Vettem hozzá egy 1.9 D váltót (ami a papirok szerint D-s kellet) mikor haza hoztam és összehasonlitottam a kettöt kiderült hogy a kocsiban lévő teljesen más felfogatásu valoszínű Td-s (mondták hogy korábban cseréltek benne motort ,de ugyanolyanra , erre kiderül hogy TD) Valószinüleg a saját hozzánemértésem áldozata lettem... Na most hogyan tovább? Valakinek van e egy müködö 1.9 es td váltója amit elcserélne az én 1.9 es D - re? Zala megye
Most vennék egy 2000ccm 128le-ös Expertet 2016os " régi" kinézetű tgk-t. Vásárláshoz van e vkinek valami tanácsa? Ez lenne az első tgk-m. Előre is köszi
A tömítés (karmantyú) cserélhető , de a dugattyút általában nem kell cseréli és azt hiszem ha kéne sem lehet külön venni csak a féknyereggel együtt . De karmantyút is csak akkor kell cserélni ha kifelé szivárog az olaj . Ha nincs olaj folyás akkor inkább maradjon a gyári . A betétek általában nem kopnak 100% osan egyformán . Én is jártam más autón úgy hogy az egyik oldal rozsdás volt és ott nem fogyott a fékbetét pedig az úszó ágyazás rendben volt . Sok szerelés után arra jutottam hogy a rozsda akadályozza a (megcsúszik rajt a betét) kopás , fékezés hiányát . A rozsda viszont azért keletkezett mert a féknyereg "kinyílt " . A sok fékerő hatására kissé szétnyílt és csak a felső fele érte eleinte , de mire bekopott volna addigra pedig a betét alá rozsdásodott . Én kizárólag csak hátsó tárcsaféken tapasztaltam ilyent . (remélem érthető voltam)
Új vagyok a listán, tavaly vettem egy Scudo II-est, 11 éves, kezdődnek a problémák.
Elsőként olaj csöpögést vettem észre a kocsi alatt, joboldalt elöl. A szervizben turbó gyanút fogalmaztak meg, kerestem a darabot (hátha olaj elvezető cső lukadás), de akna híján semmit nem láttam. Ezt most inkább a szervizre bíznám, úgyis olajcsere esedékes.
Másodikként a bal hátsó kerék erősen cicereg(gett?), szétszedés, tanulmányozás. A betétek aszimmetrikusan koptak, a külső oldali majdnem vason fut már. Kérdésem, hogy a féknyeregben a dugattyú és tömítése önállóan cserélhető/javítható-e, vagy csak komplett féknyereg csere lehet a javítás? Vajh miért nem úszik a nyereg? A belső oldalon nem fog, a féktárcsa rozsdás, kopatlan, nem fényes. Az úszócsapok önállóan jól járnak ki/be.
ABS van, a le/felcsatlakozása kíván-e spéci gyári szerszámokat? Nameg 16-os torx fejű csavart is találtam, amihez a BETA (!) sem tudott kulcsot adni, hogyan kell leszedni a nyerget? A csavar feje előtt (a kocsi belseje felé) van valami cucc, amitől nem lehet dugókulccsal hozzáférni, csak csillaggal. Na azt nem tudott adni a BETA (Soroksári út). Előszörre csapágyra gyanakodtam, de a fékbetétek megcserélése után menni kellett, és most nem cicereg. De az aszimmetrikus betétkopás nem maradhat, kell valamit csinálni. A másik oldalt még nem néztem...
Köszönöm a választ ! Igazából rosszul ment az autó és a diagnosztika azt mondta hogy a turbó nyomás kicsi . Végig néztem minden csövet , de nem találtam hibát . Volt az a verzió hogy a megkerülő szelep rossz , az egr vagy a turbó . Már kínomba kivettem a motort , de az imént felsoroltak is jók . A szívó sor egyik hengernél kinyomta a tömítést . Arra gondoltam hurrá megvan a hiba ( ismerős szerelő azt mondta ez a luk nem elég indok ) . Neki lett igaza mert ugyan szívósor tömítést cseréltem , de az autó még mindig nem megy . Illetve megy, de alacsony fordulaton gyenge . Sajnos a műszakija is lejárt közben . A szerelő eljön holnap hogy megnézze a diagnosztikát . Igazából bízok benn , de a félek mert már kb 2 hónapja csinálom az autót és most hogy össze raktam nem lett jó . Ha lenne bármi ötlet hogy konkrétan mit vagy miket kéne nézni azt megköszönném .
A rendszeren a tankban gondolom van kisnyomású pumpa mert a motor tetején nincs .
Ennyiből így hirtelen, főleg így távolról nem tudom a konkrét okát. Le kellene diagolni, megnézni a paramétereket, hogy mit mutatnak és abból remélhetőleg ki lehet találni mi az ok.
Vagy....
A bugyogás a tankba feltehetően a visszafolyó üzemanyag hangja lehet. Ezt leginkább a levegős üzemanyagnál szokott hallatszani. A te rendszeredben van kisnyomású pumpa a tankban vagy nincsen ? (ha nincsen, akkor van egy kézipumpa a motor tetején)
Ez utóbbi esetben lehet, hogy levegősödik kicsit a rendszered, azt kellene megnézni, mert előfordulhat, hogy a két dolog összefügg.
Csak gondoltam visszajövök ide hátha segítek valakinek némi infóval.A motor nem indult ugye.A diag nem mutatott hibát amit nem értek ma sem.
Szerelőm megállapította,hogy az egyik injektor(hugyozik)ezért nem alakul ki a megfelelő nyomás az indításhoz.Érthetetlen számomra,hogy a másik 3 viszont jó volt,ennek ellenére pöttyet sem röffent.Na mindegy tehát vagy a hibás injector csere vagy mind.Persze 1-re nincs garancia csak az összes cseréjére, legyen!
200k ba fájt tehát 1 új sor(felújított, bevizsgált,lepapírozott,feltanított fecske sor)Indul is most mint benzintől a dízel...
Külföldi ( belga) eredetű, 2008-as, 7 évesen vettük: 170000km ( + a visszatérés )
Nem sajnáltam rá a pénzt, elvileg rendbe lett rakva, bár történt vele némi probléma ( kis tűzeset...itt a fórumon is megírtam). A DFP csatlakozónak utánanézek!
DPF nyomásmérés impulzus vezetékeinek csatlakozását (fém) nézd meg, sajnos szokott lötyögni, mert letörik a végéről a kiperemezés (olyan mint a fékcsőé) elégg szép ilyen csörgő hangot képes produkálni...hátha csak ennyi volna....
Előzmény semmi nem volt. 1,5 éve megy hibátlanul.Megálltunk a ház előtt 2 óra múlva már csak tekert.Előtte (nem nálunk)volt főtengely jeladó csere. Ha az (újabb) szerelőnek sincs ötlete, aki ma jön, lehet bepróbálkozom a jeladó cserével.A csatlakozóját már javítottam de az jó.