Vezérléscsere előtt nem lett kipucolva a tartály? Illetve már akkor is ilyen volt?
Ha előtte tiszta volt, igen, lehet gyanakodni a tömítésre.. Pláne, ha nem túl jó minőségű volt, csavarok nem megfelelő, egyenletes nyomatékkal vannak meghúzva....De gondolom ezek rendben vannak..
A másik, ahogyan mondod a hengerfejtömítés... De kis mennyiségű olaj is elég a víz emulzióssá tételéhez.
Hengerfejtöm. cseréhez úgyis le kell venni a vezérlés fedelét, ott már lehet látni a fedél tömítés állapotát. Hátha tényleg az a rossz. De ott ugye gumiperemes tömítés van, elvileg azzal nem szokott baj lenni.
Sziasztok, olyan problémám van hogy a hűtővíztartály falán nekem is kicsapodik az olaj vagyis ez tejeskávé szerű emulzió, csak akkor lehet észrevenni ha ujjal benyul az ember. Kérdésem lenne hogy hengerfej tömítés re gysnakodjak vagy pedig a vezérmű fedél tömítés re? Egy éve volt vezérlés csere, lehet hogy eddig bírta volna a fedél tömítés? 🤔Olaj víz észrevehetően nem fogy. Fűtés is van.
Videó a youtubon van, a művelet egy óra alatt kényelmesen megcsinálható. Speciális szerszámot nem igényel. A hiba jelenség eltömődött radiátorra utal. Az első másodpercben kifújja a ventilátor azt a hőt ami a lerakódásokon keresztül megtartott.
Köszön a javaslatot. Mérlegelem az ultraszéles tartományú olaj kipróbálását, bár nem igazán akarok jó 2x annyit költeni az olajcserékre. Az, hogy a csattogó, kerepelő hang mindössze egy éve jelentkezik, miközben az olaj éveken át állandó volt(ráadásul nem is a legsilányabb'), inkább valami más változóra utal. De meglátjuk. Az olajszűrő csésze alján lévő rugós szelep csak arra való, hogy szűrőcserekor ne tocsogjunk az olajban. Egyébként hajlamos a szivárgásra(menet közben is), és a perselyében meg is gyűlnek a lerakódások. Néhány orosz youtube videón ezt a leeresztő csatornát véglegesen ledugózzák. Az Z..XEP-s motorokra kétfajta olajszűrő házat szereltek. https://www.youtube.com/watch?v=Wr8wWfrOZgU Bizonyos évjáratot és motorszámot követően, már az új hosszúszűrős (a tömzsibb, alacsonyabb 8,8cm-es helyett, a keskenyebb, 10,5cm magas papírszűrős) változatot. Viszont nem kell hasra esni a Redkoalások világmegváltó ajánlásától. Nem tisztázott, hogy a kissé más dőlésszögű, sőt más hátfal kiképzésű újabb szűrőház valóban elfér-e a katalizátor, a motorblokk, valamint az EGR körüli szerelékek mellett. Noha a rögzítő csavarok furatai passzolnak a ház talpának blokkra csatlakozásánál, az ott lévő olajcsatornák kiképzése eltér a régi házéhoz képest. Én nem mertem megkockáztatni, hogy beleszaladjak egy esetleges buktába. Ha valaki cserélt már ilyen olajszűrő házakat egymással, szívesen várom a tapasztalatait! Szóval a régebbi szűrőház leeresztő szelepe nem beszerezhető külön. Komplett házat bontóból sem érdemes venni miatta, hasonlóan levedlett állapotúakat lehet találni és a műanyag szelep azokban is ugyan olyan öreg. Másrészt viszont az újabb típusú szűrőházban ugyan úgy benne vannak ezek a problémás alkatrészek, csak más alakúak. Az újabb típusú, felső leeresztő szelepet az Aliexpress-en vettem fillérekért és a régi szelep hasznos részeivel kombinálva tudtam összerakni az én régebbi típusú szűrőházamba alkalmasat. Jól zár, a csészében elegendő olaj mutatkozik, amikor leveszem a szűrősapkát. Az, hogy néha indításkor még mindig kerreg egyszer-egyszer(sokkal ritkábban!), azért lehet mert, a talpszelep is ereszthet kicsit. Ez az alsó visszacsapó szelep engedi fel a szűrőház szárába az olajat, menet közben nyitott állapotba kerül, visszafolyást csak a motor álló helyzetében okozhat. És erre is van kókány orvosság orosz Youtuber barátainktól, egy érme nagyságú gumilap korongot tesznek az alsó szeleptányérra, ezzel javítva a tömítést és erősítve a rugó előfeszítését. De ezt már nem vállalom be, előbb veszek komplett szűrőházat. Én a kopott láncfeszítőre gyanakszom, az válhatott érzékenyebbé a felhíguló olajra, megnövekedett résein keresztül. Korábban is ugyan annyira hígult ugyan az az olaj(5w-40), akkor nem okozott semmi problémát. Mi változhatott?
Szerintem a melegen nagyon felhíguló olaj okozza a problémát, emiatt sokat kísérleteztem az olajokkal. Az 5W30-tól iszonyatosan kelepelt, majd jött az 5W40 attól is, majd tettem bele 0W40-et, melytől kicsivel csendesebb lett. Végül egy full szintetikus 5W50 oldotta meg ezt a problémát, már melegen nem kelepel, csak hidegindításkor. Elég elcseszett megoldás az olajszűrőház. Pont mivel láncos az autó, jobb lett volna a felcsavarozható megoldású szűrőt alkalmazni, mert abban ha jó a visszacsapószelep akkor egyáltalán nem folyik le az olaj, és hidegindításkor azonnal lenne olajnyomás ami a lánc miatt(meg ugye a motorkopás miatt is) elég fontos lenne.
Látom beleástad magad az olaj visszafolyás témába. Pontosan mi miatt folyik vissza?
Sziasztok! Nagyhz 28918-as posztjához csatlakozom, nekem a 2003-mas, Z10XEP-s corsám 1 éve produkál hasonló folyamatos, kerepelő tüneteket. 208e km alatt 3 vezérműlánc cserével. (A legutóbbival 40e km-el) Kiveséztem már a lassú olajnyomás felépülés miatti kerregős indítást. Az olajszűrőház csészéjének leeresztő szelepét kicseréltem, a (D corsa) modernebb, hosszú szűrős házának leeresztő szelepét(mert csak az beszerezhető külön) módosítottam úgy, hogy gyakorlatilag szinte ledugóztam a csatornáját. Onnan tuti nincs többé olaj visszafolyásom. Az indítózás követő kerregések ezzel 80%-ban ritkultak is, de néha még elő-előjönnek, ami a szűrőház motorblokk csatlakozásánál lévő talp visszacsapó szelepének fennmaradó, tökéletlen zárására utal. De ez utóbbi már nem okozhat menet közbeni olajnyomás veszteséget. Mindezek ellenére, (a dugózás előtt és azóta is) küzdök a kizárólag üzem meleg, sőt inkább meghajszolt állapotban jelentkező kerepeléssel. Hétköznapi, városi forgalomban, papás stílusban hajtva minden tökéletes, mint a Doxa óra. Jól megy, szép a hangja, hidegen, melegen. De amint kimegyek a pályára, úgy fél órányi 4000-es fordulaton menet után jön a hangos kerepelés, ami ugye csak a visszavett fordulaton hallatszik igazán ki, addig a magas motorhang és vibráció elnyomja. Beérve a városba alacsonyabb terhelésen is megmarad az iszonyatos csattogás, alapjáraton is, majd úgy 15-20 percnyi lazább menet után eltűnik újra. Gázfröccsökkel sem lehet kizökkenteni ebből a folyamatból, ami talán az olaj visszahűlésévél, viszkozitásával vagy áramlási sebességével lehet kapcsolatban. (15 éve Castrol 5-40W-t használok). Próbáltam kizárni az okokat, a lánc hidegen is hallatszana, a hidrotőkék meg pont melegen hallgatnának el. A kereplő, csattogó hang alapján bármelyikük lehet, a megjelenési állapot szerint egyikük sem igazán. Az olajnyomás lehet a kulcs, de hol szökhet még el? Esetleg az elöregedő láncfeszítőnek lehet kevés a forrón csökkent viszkozitású olaj? Vagy maga a lánc képes így megnyúlni felforrósodott állapotban? A szimptómák és tapasztalatok alapján van valakinek tippje, merre érdemes elindulni?
Van egy 20 éves Opel Corsa C 1.0 tulajdonomban már régen. A motor hangja a tavasszal megváltozott. A motor hangja dízel motorra kezdett hasonlítani. Kicseréltük az olajat. Az segített először. Pár hónap és visszajött a hang. Utána kicsréltük a láncot, de így sem lett jó. Majd kicseréltük a hidrotőkéket és utána is eléggé gáz hangja volt még. Az autó erősen megkímélt, nem széthajtott. Nem tudom, hogy valaki tallálkozott-e ilyennel, de most nem tudom mit csináljak ezzel. Lassan a roncstelepen gondokozok, de amúgy semmi baja, de ez eléggé gáz így. Ha valakinek lenne valami ötlete azt megköszönném.
NEm bonyolult, belső torx dugókulcs, hosszúszárral. Előtte a váltó/lendkerék részhez egy krokodil emelő, kicsit megemeled, csavarok ki, motortartó bak csere, majd vissza.
Kb 10 perc. Sajnos hosszbordás szíjat is csak így tudsz cserélni.