Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laca1313 Creative Commons License 2023.04.27 0 1 90407

Megoldódott a problémám. A hátsó kerekeket hagytam a gyári előírás szerinti 2.3 bar-on és az elsőket fölfújtam 2.5 bar-ra. Így szépen kezesen engedelmeskedik, jól kormányozható autópályán és lassú tempónál is. Vicces, hogy sose gondoltam volna, hogy egy tized bar is tud problémát okozni, de be kell látnom hogy igen. Először előre 2.5-öt hátra 2.4-et fújtam, és bár javult a kormányozhatóság, de nem volt az igazi. Miután leengedtem egy tizedet hátulról, tökéletes lett. :)

Előzmény: laca1313 (90406)
laca1313 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 90406

A gumik egyidősek az autóval és nem futottak sokat. (12-13e Km, pontosabban ennek a 2/3-a mivel ebben a téli futás is benne van) Fektetve voltak tárolva nyári felniken, hűvös helyen. Mivel a téli kerekekkel nem tapasztaltam ilyet, nem vinném futómű beállításra. Persze az is lehet, hogy velem van a baj és nincs semmi baja az autónak, csak nem tudom megszokni a téli után a nyári kerekeket. A téliek 17 colos felnin vannak, a nyáriak 19-esen és lehet hogy ez zavar meg. A 19-es a gyári szett, a 17-es is, de azt pluszba vettük a szalonban az autóval együtt.

Előzmény: MazdasNorbi (90405)
MazdasNorbi Creative Commons License 2023.04.25 0 0 90405

Hello!

 

A gumik különböző jellegű és irányú kopottsága is okozhat problémákat a kormányozottságban (néhány tized is akár, amit szemmel nem veszel észre). Sose hittem volna, mert más autómárkáknál nem találkoztam ilyen jelenséggel, de a Mazda futóműve valamiért erre (is) érzékeny... ha más nem, és futómű-beállítás után is maradna valamiért a jelenség, egy kölcsön kerékszettel le tudod ellenőrizni, hogy viselkedik.

Előzmény: laca1313 (90403)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 90404

Futómű ellenőrzés-beállítás.

Előzmény: laca1313 (90403)
laca1313 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 90403

Annyi változás történt, hogy hiteles nyomásmérővel utána állítottam a guminyomásokat, ami nem is nagyon tért el a gyári 2.3 bar-tól. Három személyre ennyi van megadva előre és hátra. Mivel változás nem történt az úttartásban, előre még fújtam egy tizedet, mert úgy tudom hogy az első kerekek nyomásának növelésével lehet csökkenteni a túlkormányozottságot. Kicsit javult a vezethetőség, de nekem még mindig nem tetszik hogy autópálya tempónál erősen figyelni kell a sávban maradásra, mert a kis kormánymozdulatra is erősen reagál. Lehet hogy megpróbálom beállítani az öt személyre megadott értéket, hátha azzal jobb lesz, bár nem hiszem, mivel az előre csak 2.5-öt, hátulra 3.2 ad meg.

Előzmény: JAMIE222 (90400)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 90402

BMS szerviz, Érd, például.

Előzmény: Tif_01 (90401)
Tif_01 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 90401

Sziasztok

 

Tatabánya-Győr-Veszprém-Budaőrs között keresek egy olyan Mazda szerelőt egy 2.2D GH -hoz, aki tud diagnosztikát csinálni és megmondja, miért villog és tilt le a DPF 2000 km után. Tehát, aki nem csak találgat.

 

Köszönöm előre is ha ismersz ilyen szakembert és megosztod az elérhetőségét velem

JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 90400

Valami változás?

Előzmény: laca1313 (90397)
Nicker1 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 90399

Klímaszervíz,nyomásellenéőrzés.

Előzmény: Csaber28 (90398)
Csaber28 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 90398

Sziasztok

 

Van egy 2007  Mazda 6 kombi 1.8 TE autóm a problémám vele az hogy  egyszer csak nem működik 

a klíma/légkondi, a hűtő motor nem kapcsol be..  mégis merre induljak el a hiba kereséssel,

illetve a biztosíték táblán melyik a klíma biztosítéka.

 

Segítséget/ válaszokat előre is köszönöm!

 

   

   üdv:Csaba

laca1313 Creative Commons License 2023.04.18 0 0 90397

Az autó négy éves, kátyúzva, padkázva nem volt, nem hinném hogy csak úgy magától elállítódik a futóműve. Ami mindössze más volt az eddigi kerékcseréktől,hogy utána fújtam a kerekeket mert kevésnek mértem a megadottakhoz képest. Az a gyanúm hogy valahogy mégsem jól lőttem be a keréknyomásokat és tudtommal az tud alul, vagy túlkormányozottságot csinálni. Lehet hogy csal a nyomásmérőm. Kúton nem érdemes mérni, mert azzal meg már jártam úgy, hogy aszerint már néhány tizeddel felette volt a nyomás az előírtnak, de a műszerfalon mégis jelzett a keréknyomás indikátor. A napokban nem volt időm szórakozni vele, de az lesz hogy állítgatok a nyomáson ameddig nem lesz jó kormányzása.

Előzmény: JAMIE222 (90396)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 90396

Én megnézetném a futóművet, ha még eddig nem történt meg.

Előzmény: laca1313 (90395)
laca1313 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90395

Nem jól gondolod. Már rég úgy szerelem mindkét autónk kerekeit, hogy vettem rájuk olyan szelepsapkát, amelyiken rajta van hogy melyik kerék honnan van levéve. Ezért kár volt klaviatúrát ragadnod.

 

Előzmény: robba (90394)
robba Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90394

Gondolom nem írtad fel levételkor, hogy melyik kereket melyik oldalról, melyik tengelyről vetted le. Így gondolom össze vissza raktad fel, talán még menetiránnyal ellentétesen is. Javaslom járj szakszervízbe, jót tesz ha minden évszakban kicentírozzák és átnézik a gumikat.

 

Üdv.

Előzmény: laca1313 (90387)
qtc Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90393

Nálunk is van a Focus mellett egy 2-es Mazda. Nemrég múlt 1 éves. Nagyon kedvelem.

 

Előzmény: Fucsi2 (90391)
qtc Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90392

A mk4-ben a motor a frisített, fox upgrade-nek változat. A Fiesta-ban akkor még az orig  volt.

Az előírások szerinti karbantartást mindig elvégeztetem, ugyanabban a márkaszervizben.

1995 óta volt jónéhány Fordom, de eddig még nem találkoztam különösebb meghibásodással,

igaz eddig 3..5 éves korukban cseréltem az autókat.

 

Egyébként ez a sztori különböző Ford típusokkal terjed. Lehet, hogy igaz.

 

Tudod sok mindent mondanak, pl annál a Fiestánál az óra állása szerint volt kb 100k km, de mennyi volt valódi futás?

Az előírt karbantartásokat valóban elvégezték e és a megfelelő segédanyagokat használták e ?

 

Nos ezt a 'szerelő' nem ismertette.

Előzmény: JAMIE222 (90390)
Fucsi2 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90391

Köszi a választ, igen nekem is a focus a legracionálisabb, bár az is diesel, és nem ismerem azt a motort.

De a szív azért csak a mazda felé húz :) 

Előzmény: qtc (90389)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 90390

Hmm, egy nem nagyon régi hozzászólás a szerelős topicból, szakitól, gondolom a motor ugyanaz:

 

"ford fiesta

2018.

futas~100e km. (60k miles )  

talan ecoboost, de megnem mondom. 

harom henger. 1L. turbo. 

 

elmallott a vezermuszij. 

hajtani meg hajt, de a morzsak eltomtek az olajpumpa szurot. 

teli van a karter alja femmel. 

 

a helyi dealernel 18db uj motor van raktaron.  

...veletlen lehet.. :D"

Előzmény: qtc (90389)
qtc Creative Commons License 2023.04.13 0 0 90389

Focus mk4, szerintem, ráadásul az a legfiatalabb.

 

Én egy 2018-as 1.0 92kW mk4-et használok újkorától. Ezt javaslom, ha rendben van a kiválasztott példány.

Előzmény: Fucsi2 (90388)
Fucsi2 Creative Commons License 2023.04.13 0 0 90388

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy döntésben.

Mazda 6 2016/12 hó 2.0i 121 ezer Km vagy 2018/4 hó 2.2 diesel (150le) 75 ezer km?

Vagy egyszerűen vegyek egy 2.0 ecoblue 2019es focus mk4-et? 🫣

 

Félek a 2.2 dieseltől annyi rosszat olvasni, de a km meg kicsit sok a benzinesben.

Nagyon köszönöm ha valaki válaszol!

laca1313 Creative Commons License 2023.04.13 0 0 90387

Sziasztok!

Mit b.....sztam el?  Negyedik éves Mazda 6-on magam cserélem a téli-nyári kereket. Nyomaték kulcs, légkulcs meg minden ami kell. Most, mióta téliről nyárira cseréltem, kurvára nem tetszik a kormányzás, főleg nagyobb sebességnél. Alig mozdítok a kormányon és az autó keresztbe akar menni az úton. Túl, vagy alul fújtam az első, vagy a hátsó kerekeket? Emlékeim szerint az elsők túlfújása, okoz ilyet, de nagyon lehet hogy tévedek.

sanyiboy Creative Commons License 2023.04.11 0 0 90386

Oké.ugy lesz.leadom holnap a bontoba.

Előzmény: JAMIE222 (90385)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.04.11 -1 0 90385

Ha ennyire szar, hogy így kell embert keresni, akkor add le bontóba inkább...

Előzmény: sanyiboy (90384)
sanyiboy Creative Commons License 2023.04.11 0 0 90384

Szép napot mindenkinek.

 

Jász Nagykun Szolnok megyébe keresek olyan embert,aki lebirná vizsgáztatni a 6 os Mazdámat....  S.O.S.  Szolnoki vagyok. 

balint730 Creative Commons License 2023.02.24 0 0 90383

Szia.

Le kell szedni hozzá az első lököst máshogy nem lehet hozzáférni sajnos. Youtube-on van róla videó.

Előzmény: Morzsa007 (90382)
Morzsa007 Creative Commons License 2023.02.24 0 0 90382

Sziasztok!

Valaki már cserélt ködlámpát 6-os Mazdáján (2008 GH)?

Mennyire macera, mit kell lebontani?

 

robba Creative Commons License 2023.02.23 0 0 90381

Köszi a tippeket srácok! Most azon kezdtem el gondolkodni, hogy eladom és veszek egy másik autót.

ali53 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 90380
Előzmény: ali53 (90379)
ali53 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 90379

Az enyémben szorult (csökkent a rásegítés), meg teljesen balra alászedve remegett az egész kasztni.

Az általam megtalált kormányművesek mindegyike elzárkózott a javítástól, így egy bontott szerkezet lett a megoldás 200-ért (+beszerelés, futóműállítás). Azóta jó.

Van egy cég, amelyik kiküldi PL-be, ott gyári minőségben felújítják 260-ért. Helybe mennek a kiszerelt kormányműért és kiszállítják a felújítottat.

Ha megtalálom az elérhetőségüket, megírom (ha még érdekel)

Előzmény: robba (90377)
Nicker1 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 90378

Spec kormánymű szervízben ránéztek már? Biztos,hogy a kormánymű kopog,nem a belső gömbfej? 

Ha ránéztek és ők mondták,hogy javitható,akkor  uccu neki,csinálasd meg. Szerintem újat már nem érdemes bele venni.

Előzmény: robba (90377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!