A távirányító reciklálásával kapcsolatban: Tervben van az, hogy veszek egy CEM modult tükörrel és távirányítóval (egy kit nagyjából fele annyiba kerül, mint amennyiért egy félig-meddig lerobbant Volvót lehetne venni), azon kikisérletezném azt, hogy melyik CAN parancs nyitja/zárja az ajtókat, majd építenék egy modult, ami veszi a távirányító jelét és CAN-en küldené az utasításokat. A távirányító protokolját már nagyjából visszafejtettem, egyedüli gond az, hogy nem lesz ugrókodos (azaz, hogy a Te szavaiddal éljek, egy kicsit gagyi lesz mint a kínai BMW kulcs, de erre van igény)...
Hogyan lehet új ID48-at addolni? Még nem cseréltem ilyen autón ECUt, pedig már az egyik ügyfél adott a kezembe ECUt, hogy tanítsam fel, de semmit se találtam az ECU cseréről, szerencsére megúsztam a cserét, mert nem az ECUval volt a gond.
Olyanról tudok, hogyha van párban ECUd CEM modullal, akkor a VIDA szüzet tud csinálni belőlük, de ez nem megoldás mivel a bontott alkatrészeket se adják olcsón, és szeptembertől a Volvo előfizetések is marhára megdrágultak.
02/07 rolling kódos 7931 van benne, amit meg lehet írni T5-be. Már ha valaki tudja melyik sort eszi meg a Cartronic :-)
7935-öt annyit gyártottam már egy időben, hogy fülemen is az jött ki, nem kihívás.
ID 48 chipet addolni is lehet újat, csak az a baj, hogy utána még el lehet baszkódni a CEM és a motorvezérlő szinkronizálásával. Távirányítót meg csakis újat, amihez adják a kódot. A bontottat nem lehet reciklálni. Illetve 1999-ig az S40-hez a TRW-t igen, a Denso-t már nem.
Autószerelő létemre, csak úgy fölöslegesen nem szoktam szídni az autókat, bár van olyan (többnyire) német autó, amit szoktam "dicsérni" szerelés közben...
Rendes kulcs alatt azt érted, hogy PCF7935 van benne, amit lehet eepromból írni vagy a sima chip nélküli kulcsra érted?
Szerény véleményem szerint a Volvonál eszméletlenül odafigyelnek arra, hogy senki se vigye haza a munkát.
A 2002-től gyártott Volvohoz jelenleg semmi utángyártott nem tud távirányítót tanítani, (ID48 chipet is csak klónozni lehet), míg a 2018-as Mini-hez vagy a 2016-os BMW-hez akár egy 600 dolláros Yanhua ACDP is tud keyless-go kulcsot tanítani.
Ja, jó. Azt hittem utáltok mert van egy 22 éves volvám (amúgy rendes kulcsa van). 2002 körül kezdtek elromlani, bevezették a bicska-kulcsot meg az online rendszert.
Nem a Volvo autókkal van bajom, sőt még az átlagnál biztonságosabb immójuk is van, egyedül azt nem szeretem bennük, hogy az újakon minden online megy, míg a más autóknál csak extrém esetben kell online program.
A bajom az olyan (többek között olasz) Volvosokkal van, akik elmennek a márkakereskedésbe, hogy "kéne kulcs", megmondják nekik, hogy mennyibe kerül, aztán éjjel-nappal az interneten keresik az olcsóbbnál olcsóbb alternatívákat, végül megtalálják ezt a fórumot (ha lehetne, akkor az egész hozzászólásaimat havi rendszerességgel letörültetném), jönnek ide érdeklődni, amikor meghallják, hogy mennyibe kerül, olyankor egyből keresik a következő oldalt, még egy "köszönöm"-öt se írnak. (Lásd az utolsó 5 oldalt)
Ui.: A nyáron egy S60-at újítottam fel, fizikai szervizelhetőség szempontjából nagyon jó autókat gyárt a Volvo.
Fűt-fát én se hívok meg, csak azt, akit valóban úgy gondolok, hogy esetleg segíthetne rajtunk.
Konkrétan 3 személyre gondoltam, akikből 1 jelentkezett, 1-nek nincs FB profilja, míg az utolsó nem válaszolt, szerintem nem is fog (most nem peu-ról van szó, akinek lenne tudása, de mégsem segít, ő tudja, hogy miért nem).
A Volvosok már megmutatták segítőkészségüket, akik még egy "köszönöm"-öt se voltak képesek írni.
A munkát senki elől nem fogom elvenni, egyedül vagvagvag-nak segítettem idáig, aki az informatikában rendesen otthon van. (Most jelenleg soros-portot szerel a Zed-Bull-ra, hogy miért az jó kérdés, ha jól értettem talán a VAG kábel miatt).
A segítőkész író tagokkal szeretném, ha tudnánk tartani a kapcsolatot, míg az olvasó tagokkal teljesen felesleges.
Ui.: Hálás köszönet Zozo-nak, aki nélkül nem sikerült volna az autószerelő Ibizáját megoldani. Itt az Indexen az Ibiza titkát nem fogom/fogjuk elárulni, akinek kell tudnia, az már tudja. Ha valamiben majd tud segíteni az autószerelő, egész biztosan fog.
Nem akarok beleszólni, de hogy ki jöjjön klubbtagnak, de azért gondolja meg ő is.
Aki maga is szeretne tag lenni olvasgatni, ki mivel szenved vagy mit, hogy oldott meg milyen könnyen vagy milyen áldozatok árán,
ez még nem lenne elegendő ok a többi tagnak, hogy jó jöjjön ő is olvasgatni.
Legyen minél több klubb olvasó ez az aktívan író tagoknak miért lenne jó?
Tehát tagfelvételnél jó lenne tudni szándékozik e beírni, ha éppen a témába lenne értékes ismeretanyaga. Egymás ismereteinek az építése ismereteinek a kiegészítése lenne a klubbnak a célja.
Itt belátjuk nyílt fórumban nincs értelme belemélyedni technikai dolgokba és kiokosítani
minden jött mentet, hogy még kevesebb ilyen jellegű munkáink lehessenek. Itt is volt sok kérdés, amire vagy nem jött válasz vagy ami jött, azzal nem lehetett menni semmire.
Egyébként már ott is van ilyen kérdés, amire a jelenlegi tagjaink egyike se tudott válaszolni megnyugtatásul.
voltam Karlovy Vary ban,sok kelet europa latogatok,es kereskedok voltak,vetem egy abritust mercedes es bmw csomagal, plus egy supervag t. www.supervag.com,
Szepie: Kérlek, tedd publikussá az e-mail címedet, hogy bevehessünk a klubba.
Ha valaki még szeretne csatlakozni, akkor küldjön nekem egy e-mailt és küldöm az utasításokat.
Jelenlegi klub tagok: f2f2, Pisti Ke, zozo1981, vagvagvag, N. Zoltán (nem tudom a felhasználó nevét, de rég óta az index fórum tagja), tdichip, orasbacsi és thelegend.
Az egesz E szeriat a BMW nak akarom csinalni ,ugy hogy ne kel ki veni a cas modulet,,csak akortik se nem dolgosztok ijen gyors keszletel, legend,neked mijen gyakorlatod van a mercedes kit tal,.? It nalam a colegak nem nagyon vanak meg elededve vele,abrites aszt mondgyak jo a mercedes,szobaton lesz ba mutato a abritesnek Karloy vary ban,nem ertem mert van ot a ki alitas,ha nehez oda el jutni,se repter sehol,
Akor van a bmw hez a autohex is,aszt nem ismerem,csak az is sok penz,van mas kerdes,hogyan lha en rotterdambul repulok budapesre,es karlovy vary akarok meni ki alitas autora
Astra J-n Zed-FULL-al szoktam olvasni PIN-t, a törököktől veszem a nyerskulcsokat általában.
Nálam az SBB 1 év után tönkrement, előre szemcsés volt a kép, utána totál elment a kép. MiniPro-val próbáltam újraírni a memóriákat, de a MiniPro még csak fel se ismerte őket.
Egy családi vállalkozásban dolgozom (ezt még tuti nem írtam), a cégen belül a fő munkám a kulcsmásolás, illetve az informatikai rendszer karbantartása (7 PC, 5 laptop, 2 szerver), a jelenlegi rendszer kb. fele elavult (+többnyire Refurbished dolgokat veszek), ezért minden napra jut valami javítani való, hobbiból programozok. Most épp egy általam tervezett ház-automatizálásnak a programját fejlesztem, Windows alapú lesz, sok olyan dolgot fog tudni, amit a többi nem.
A V8/X6 mikor milyen kedvében van, az szerint vágja HU66 a kulcsokat. Holnap küldök róla képet, mert nehéz elmagyarázni. Opel HU100-at, meg oldalmart kulcs viszont nagyon jól vág, van PC-s programja is.
A 386A-hoz van univerzális satum, az mindent megold.
Milyen fajta kézi gépet tudol ajánlani oldalmart kulcsokhoz?
Ui.: Elnézést kérek, amiért egy kategóriába néztelek a kezdőkkel.
simán szoktam pint olvasni opelnél itt viszont több gépem is csődöt mondott. amiket írtál azokat én is tudom olvasni. bár J-nem próbáltam. kínai sbb nekem úgy jött ,hogy rossz volt. két ellenállás egy memória meg a proci alig volt beforrasztva. megkentem egy kis fluxal meg egy kis ón és máris működött rendesen. sok írásodból nem esett le csak autókulcsokkal foglalkozol? mert én mindent azaz mindent is másolok :)
tetszik a v8/x6. szerintem veszek egyet. árban is jó.(köszi az ötletet) mi az ,hogy rosszul vág? nekem nincs de megpróbálnék bele rakni másik marófejet vagy kisebbet és utána meg a nagyobbat. sima kulcsokhoz nem kell automata gép szemre feljavítom vagy amikor másolom teszek alá egy cigis doboz papírt igy a másolatom már nagyobb lesz. utolsó sorom igen tudom gányolásnak hangzik de mégis működik :)
Amiket megbántam, az egy gyárilag hibás AK500, és egy Mercedes FVDI, amit a kínai letiltott és még néhány apróság.
Az autómata V8/X6 kulcsvágó gép jó az oldalmart kulcsokhoz, mert ha el van kopva a kulcs, akkor pótolni tudja az elkopott részeket, viszont HU66-ot eléggé rosszul vág, erre kézi gépet használok.
van amit megbántam persze volt pár rossz éjszakám miatta (miattuk). én is vettem kínai csodát de úgy voltam vele,hogy ha már sz@rt veszek akkor a legjobbat :) /998c/
automata gép még egyenlőre álom. sima kulcsokhoz van csipegetőm. más ,mint pl hu66,hu100,hu100r stb.. azokat beviszem egy helyre és ott megcsinálják nekem nagyon jó áron.
a lishikkel most barátkozom. most rendeltem hu100 két fajtát meg egy hu66-ot. ha megvan majd megírom meg teszek fel videót youtubra.
a többször bevált nagoya autónyitóm egy 160-as cb antenna. :) sima zárakat meg ki tudom nyitni pick-el.
szerintem már a toyota se okozna gondot :) ha módom van rá akkor gyakorlok. ha szerelő hoz kocsit másolni mindig megkérdezem kinyithatom kulcs nélkül?!....
te mivel olvasnád ki a corsát? ez valami utolsó öszvér volt mert álltalában a b corsa id33 ez meg id40...
van amit megbántam persze volt pár rossz éjszakám miatta (miattuk). én is vettem kínai csodát de úgy voltam vele,hogy ha már sz@rt veszek akkor a legjobbat :) /998c/
automata gép még egyenlőre álom. sima kulcsokhoz van csipegetőm. más ,mint pl hu66,hu100,hu100r stb.. azokat beviszem egy helyre és ott megcsinálják nekem nagyon jó áron.
a lishikkel most barátkozom. most rendeltem hu100 két fajtát meg egy hu66-ot. ha megvan majd megírom meg teszek fel videót youtubra.
a többször bevált nagoya autónyitóm egy 160-as cb antenna. :) sima zárakat meg ki tudom nyitni pick-el.
szerintem már a toyota se okozna gondot :) ha módom van rá akkor gyakorlok. ha szerelő hoz kocsit másolni mindig megkérdezem kinyithatom kulcs nélkül?!....
te mivel olvasnád ki a corsát? ez valami utolsó öszvér volt mert álltalában a b corsa id33 ez meg id40...