Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 28180

nem teged. 

..mindenkit. :) 

 

mindenkit aki segghulyen all egy megoldando problema elott. 

nem kell ezt komolyan venni,. az acs, a burkolo, az egyeb  konkret elkepzelest var, ahoz hogy konkret munkat tudjon vegezni.. 

 

csempe szine ? .. hat.. o... ..

merete...? hat ,.ooo..

auto baja ? .

hat fottog... oo 

 

nem tartom degraladonak azt ha valakit hulyenek neznek. 

adott/ismert teruleten kivul miert NE lehetne az ? 

nem elvaras az hogy mindenki szakember legyen egy ismeretlen teruleten.. 

de az, hogy nem felkeszulve all egy megoldando problema ele, az igenis hulyeseg.. 

 

pl hogy elokeszited a kerek ort javitas elott. 

erre gyak a 10% kepes.. en meg pakolom ki a kutyaszart, a halcsalit, a golfautot.. 

Előzmény: Paco155 (28172)
409 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28179

Persze lehet nélküle is*, pláne ha benn vannak az adatai a gépben...  :))  (azért a papírforma és az NKH szerint a forgalminak ott kellene lennie)

 

* jó játék, pl. ha nincs (nem látható) az alvázszám a szélvédő sarkában és az az utastérben van valahol a szőnyeg alatt.

Az autóban pedig a gazda fél élete felhalmozva.......

 

 

Előzmény: mica-r (28177)
409 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28178

 

 Persze simán! ://  Te tudod a legjobban, hogy nem, úgy hogy ez erősen övön aluli volt! Nem szokás, még azt sem aki a kulcsot sem akarja odaadni. Pedig van olyan is aki sokat tesz érte.

Nem is értem, hogy ez most egy forgalmi kell, nem kell esetében hogyan jutott a fejedbe. ??

Előzmény: Paco155 (28172)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28177

inkább azt mondanám, hogy könnyebb egy forgalmiból ügyintézni, én is azzal szoktam kezdeni. De lehet anélkül is.

Előzmény: 409 (28169)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28176

feltéve, hogy nem került bele valami más világítótest :-)

Előzmény: Titanium101 (28174)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28175

lámpán rajta van az izzó tipus

 

Előzmény: rfc (28173)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28174

Ok, akkor még ahhoz is :)

Előzmény: rfc (28173)
rfc Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28173

Izzócseréhez lehet nem kell forgalmi

 

Még az is lehet, hogy ahhoz is kell, mert pl. gyártás közben valamikor váltottak H1-ről H7-re.

Előzmény: Titanium101 (28170)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28172

Amúgy csak egy érdeklődő kérdés neked. Távollétemben ti is leseggfejeztek engem egymás között, vagy másik ügyfélnek?

Előzmény: 409 (28169)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 28171

Úgy érted nem kell hanem kényelmesebb abból nézni.   De ilyet nem is hozott fel a kolléga csak olyan bullshitet, hogy mi van ha elkéri a próbaúton a rendőr?  Nem kéri el.

Előzmény: 409 (28169)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 28170

Izzócseréhez lehet nem kell forgalmi, de minden máshoz hogy behatárolj egy autót és a végén munkalapot vagy számlát vagy bármit adj neki, ahhoz kell. És ahogy 409 is írta, ne túrd fel az autót, ja meg mondjuk mert így korrekt és kényelmes.

Vagy ha a parkolóban van a kocsi, minden alkalommal kimész vin számot olvasni róla? És minden keresőprogram mindig beolvassa a vin-t, és ezzel te tökéletesen el vagy? Hagyjuk már.

Elképesztő, hogy minden hülyeségbe bele lehet itt kötni.

Fel nem tudom fogni, te hol dolgozhatsz ahol csak egy kulcsot kértek el....:D

Előzmény: Paco155 (28168)
409 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 28169

Pedig de, sokszor kell.

 

Kell az alvázszám miatt, hogy ne kelljen feltúrni miatta az autót.

Kell a motorszám/kód miatt, amit nem ritkán nem is találni meg a motoron.

Kell a gyártási idő miatt, hogy ne kelljen azt az alvázszámból dekódolgatni. (ugye ehhez minden gyártó alvásszám kódolási rituáléját ismerni kellene)

 

És igen, ez is a javításhoz tartozik, mégha nem is a forgalmival húzgálod a csavarokat.

Előzmény: Paco155 (28168)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 28168

Hagyjuk. Már alapvetően sem érted (és úgy látom nem is fogod), hogy mi a probléma.  Részemről befejeztem. 

Nekem elég annyi, hogy JAVÍTÁSHOZ NEM KELL a forgalmi, és ha nem hozza az ügyfél akkor nem elképesztő segg hanem a te hozzáállásoddal vannak komoly gondok.

Előzmény: Titanium101 (28167)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28167

Hagyjuk a képmutatást. Nincs energiám rá. Most el kéne hinnem, hogy baromságokkal nem idegesítenek fel néha téged is az ügyfelek? Vizsgára, futómű állításra, stb sem hozzák magukkal, stb.

 

Előzmény: Paco155 (28164)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28166

Az más eset, akkor nem a javításhoz kell, hanem a lelked megnyugtatása végett.   :)  

Előzmény: atuc (28160)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28165

az utóbbi néhány évben nem kértek tőlem forgalmit

Előzmény: Titanium101 (28162)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 -2 0 28164

Akkor csak, hogy tudd.  Ha a rendőr megállít akkor a forgalmira NINCS szükség.  Viszont amire van az egy JAVÍTÁSI SZERZŐDÉS a te/cég nevére kiállítva.  

 

Magyarázkodnod meg eleve fölösleges is lenne az ügyfelek ilyen minősítése után. 

Előzmény: Titanium101 (28162)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28163

Így van + van, hogy a nagyker program nem veszi be az alvázszámot, akkor manuálisan kell kiválasztani a jármű típust.

Előzmény: atuc (28160)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28162

próbakör-rendőr megállít-hadd ne magyarázkodjak már.

 

és most hagyjuk hogy jaj nem kell magadnál tartani úgyis letudja kérdezni, (de mivan ha nem?) akkor ennyi erővel se személyi, se jogsi se semmi sem kellene soha nálad legyen.

Előzmény: Paco155 (28159)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28161

Viszont ha CSAK kulcsot kérsz, akkro nem kell vitázni a forgalmin :-)

Előzmény: atuc (28160)
atuc Creative Commons License 2024.05.03 0 1 28160

Én azért szoktam ELKÉRNI, (ide a kezembe, nem "ottvanakesztyűtartóban"), hogy vissza tudjam adni.

Így elkerülhető a következő párbeszéd:

-Kulcs?

-Itt van, parancsoljon.

-Forgalmi?

-Azt nem kaptam.

-De odaadtam, b...meg!

 

Mindezek mellett, ha nálad a forgalmi és megnézed, tudod figyelmeztetni az embert, hogy három éve lejárt a műszakija.

Előzmény: Paco155 (28159)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 28159

Ha már az ügyvelek szidásánál tartunk, akkor  azt áruld el először, hogy a javításhoz  MIÉRT is kell a forgalmi?

Előzmény: Titanium101 (28158)
Titanium101 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 28158

Nálatok is annyira kezdenek elhülyülni az ügyfelek, hogy 10 ből 7-nél nincs forgalmi amikor le akarja adni az autót?

Eskü amikor évtizedekkel ezelőtt kezdtem, senkinek nem volt ez "probléma" mindenki tudta magától, hogy alap, hogy kulcs mellé lead egy forgalmit is.

Elképesztő, hogy mekkora seggek.

cam aro Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28157

 gyanúm,hogy valami mókolt soft van rajta""

 

nalam ott megall a tudomany. 

 

Előzmény: balabmw (28155)
balabmw Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28156

* jav.: 290kpa-t

Előzmény: balabmw (28155)
balabmw Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28155

Töltőnyomást logoltam az előbb,élőadatban 2 intake manifold pressure van (?),az egyik csak 255kpa-ig lát,de a másik leköveti a request pressure-t. Eléri a 29kpa-t.

Rail-t is megnézem.

Köszi a tippeket!

 

Egyébként erősen az a gyanúm,hogy valami mókolt soft van rajta(mondjuk egy EGR off) és ez okozza.

Részterhelésen írja be a hibákat,padlógázas gyorsításkor sosem.

Előzmény: cam aro (28154)
cam aro Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28154

szerintem ezek kozul egyik sem okoz veszuzemet. *  

foleg nem, hogy csak terhelesen jon elo. 

 

probald megnezni eobd /szabvany/ oldalrol is, hatha ott van valami ertelmezheto tarolt hiba. 

ha nincs,  turbo nyomas, rail nyomas.. en ezeket neznem menetkozben.  

ezek tipikusan a terhelesre tilto hibak. 

 

* nem volvo, nem tudom, 

de jo parszor lattam ilyen/hasonlo ICM tarolt hibat. 

egyiknel sem okozott veszuzemet, de persze kizarni ettol meg nem lehet. 

Előzmény: balabmw (28146)
balabmw Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28153

Köszi a tippeket Urak!

 

Majd beszámolok.

rfc Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28152

A firmware tartalmából gyárilag számolnak egy vizsgálóösszeget:

https://en.wikipedia.org/wiki/Checksum

Ezt flashelésnél felírják a vezérlőbe (firmwarefrissítésnél is), és a vezérlő maga is képes ezt kiszámolni és összevetni a letárolt értékkel. Ha a kettő nem egyezik, akkor az azt jelenti, hogy a flash tartalma időközben megváltozott a gyári állapothoz képest. Ennek több oka lehet:

- valaki belebuzerált (motortuning, házilagos kódolás, nyers flashelés stb.)

- bitflip (ritka, de nem kizárt; ezen segít a reflash)

- a flashben valamelyik cella döglődik (ilyen fiatal autónál nem jellemző)

Első lépésben próbáld újraflashelni.

Előzmény: balabmw (28150)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 28151

Nem lesz egyszerű.  

 

Találtam egy TSB-t ami szerint az U kóddal nem kell foglalkozni ha nincs mellette egyéb jelenség  - ez lássuk be kizárható. https://www.tsbsearch.com/Volvo/TJ-34676-2-0  https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172474-9999.pdf  De ezek is azt írják, hogy szoftver update okozza. 

Van egy csomó másik bejegyzés, (közte olyan is ami azt mondja hogy csak 75 km felett jön elő a hiba és jön a "teknős" is.)  Ezeknél mindnél a "reprogramming a szakszervízben" oldotta meg a problémát. 

 

A másik kettő érdekesebb mert a P060C és a P0606 is ECM/PCM  hibás, rossz, stb.  találatokat dob és hogy csere.    Viszont találtam pár olyan oldalt ami szerint CAN hiba is okozhatja ezt a kódot vagy rossz tápellátás/földelés:

 

https://www.obd-codes.com/p060c

"What are some of the common causes of the code? Causes for this code may include:

Defective controller or programming error

Bad controller fuse or power supply relay

Open or shorted circuit or connectors in the CAN harness

Insufficient control module ground"

 

https://www.solopcms.com/blog/fix-p0606-fault-code/

Identifying the Culprit

To diagnose the problem correctly, you’ll need to use a diagnostic scan tool to access the ECM and check for associated error codes. This tool allows you to delve deep into your vehicle’s electronic systems, pinpointing the root cause of the issue.

Aside from a failing ECM, other potential culprits include frayed or corroded wires connecting to the ECM, faulty ground circuits, issues with sensor wiring, or problems within the control area network (CAN) bus.

 

 

Szóval én először ezeket végigmérném, és megnézném belül is...  meg a CAN-ra is ránéznék

 

 

 

 

Előzmény: balabmw (28149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!