Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 41
Karcsi

Akkor jóra gondoltam. Kis réz csavar.

Átalakítás.
Gondolkodtam rajta, de itthon egy XL600 jó állapotban, műszakisan ~300K lehet.
Ha hozzá lehetne jutni kinnt ~50-ért valami lerobbant, de elfogadható állpotúnak, akkor talán belevágnék. De persze jobban körbe kell nézni, hogy mennyire más a motor.

Te mit veszel? Eldöntötted már?

Én tegnap délután riogattam meg az ibolyagyűjtőket kicsit.

Mondtad van egy bontott blokkod. A lánckerék védő alumínium megvan azon? -nekem kettétört.

Nem tucc XL250 '86-oshoz cuccokat? Eléggé nem találunk hozzá vez. tengelyt, meg pár "apróságot".

Üdv.
8

Előzmény: karcsi59 (40)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.13 0 0 40
HI 8

Benzin levegő csavar : nekem a szivócső alatt van a karbi henger felőli oldalán alul és föggőlegesen áll
Öninditós gép: mivel az indító mechanikusan kell hogy kapcsolódjon a motorhoz másnak kell lennie a blokköntvénynek , innen zűrösnek találom a dolgot , nem beszélve a főtengely-dugattyu kiegyensulyozásról, nem tudom igy kapcsibol hogy a lökete pl ugyanaz-e (nem hiszem) szóval ha egyáltalán meg lehet csinálni szerintem nem ér annyit, inkább akkor végy egy 600-ast azon leggalább van elöl fék, mert a miénket csak erős jóindulattal lehet annak nevezni.
Naplemente előtt kerekeztem , egyet , lementem a Fertőre a bringás uton erdőnek egész jó volt , igaz most szolidan menetem.

Üdv

Előzmény: Nekem-8 (39)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 39
Karcsi

Értem. Tutkó a könyv.
Index: Megnéztem, de nem olyan mint a tied. Már amúgy írtam. Az enyém az az 1 db ami van, az is szögletes és ráadásúl csúcsos a plexi. Közel nem olyan mint a tied. Majd valahogy csinálok róla képet, de ez csak vasárnap várható, mert a 7végét nem itthon töltöm. De azért ma mentem a géppel :o)

Érdekesség:

Gondolkodtam, és az XL600-as '85-ös kiadás már rendelkezik öninditóval. Mi lenne, ha XL500-as alapokra átépíteném a henger-hengerfejet +valahogy az önindyítós részt. Utánna pedig a tankot-ülést, és már van is egy XL600, öninditóval. Szerinted összejönne?

8

Előzmény: karcsi59 (38)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 38
Hi 8

szerintem nem lehet sokkal jobb mivel a gyár is kihagyta belőle , nekem is van a blokkból de nem tettem bele, szerintem csak annyit érhetsz el vele , hogy nem csörög alacsonyabb oktános benzinnel esteleg lágyabban mehet alacsony fordulaton. Ha van kedved tedd fel ártani nem ártasz az biztos , aztán kiváncsi lennék a tapasztalatodra.
Más , a kötést én csináltam , és megfeledkeztem arról , hogy az enyémben egy lapot anno eltoltam, és mivel a másolóba csak bedobtam az egészet és utána lefüztem a hiba továbadódott :-))
Bocsi.
Index: megnézted ?

Karcsi

Előzmény: karcsi59 (35)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 37
Brotha

Itt van pár infó a gépedről.

Szívószelep: 0,15
Kipufogó.. : 0,17

Írnak valamit a zajos hengerfejről is:

"Klappern im Zylinderkopf

!Die Ursache für Klappern im Kopf ist meist eine gedehnte Steuerkette (Ersatz ruhig aus dem Zubehörhandel verwenden) oder der Spanner ist defekt!"

Itt az oldal!

Üdv.
8

Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 36
Karcsi

Ja...végigolvastam. Igen jó kis anyag.
Kérdésem lenne. Nekem van egy röpsúlyos előgyújtás szabályzóm. Az jobb vagy nem?
A könyvbe fűzést ki csinálta? Csak mert van benne pár lap fejjel lefele :o)))

8

Előzmény: karcsi59 (35)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 35
Hi 8

tudom hogy S ez van ,de 99%-ban passzol az R-hez már ami blokkot illeti tkp csak annyi a különbség , hogy az R 12V-os és nincs röpsulyos előgyujtásszabályzója

Karcsi

Előzmény: Nekem-8 (34)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 34
Karcsi

Kössz a könyvet, megjött. Igaz "S" típus, de sok hasznosz téma van benne. Nincs véletlenül egy XL600-as ülésed? :o)

8

Előzmény: karcsi59 (32)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 33
Karcsi

A karbi probléma nem egészen oldódott meg, mivel nem tudom hol lehet állítani a benya-levegő keveréket.
Kár hogy ilyen húzós a hf.

A könyv tegnep még nem jött meg, ma meg még nem voltam otthon :o) CSak 4 körül tudom megnézni.

Ma már kezd javúlni a helyzet, időjárás szempontjából...

Üdv.
8

Előzmény: karcsi59 (32)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 32
Hi 8

önindítós ügyben tájékozatlan vagyok nem tudom volt-e . a porlasztó problémád akkor megoldódot
Hengerfej és himbafedél :-(( hát ez az ami miatt egy uj(másik) blokkot vettem. Az ára horror és nincs, mivel általában ez megy tönkre. A blokkot Németo-ban kevesebbért evttem mint az uj ára a cuccoknak amit meg kellet volna vennem a hengerfejcseréhez. Egyszer Mo-n megkérdeztem valami Tatbányai vagy Siófoki bontóst, fej ott sem volt de ha lett volna kb 50 rugó.
A könyv megjött ?

karcsi

Előzmény: Nekem-8 (31)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 31
Karcsi

Sajna nekem csak autómata dekopresszor van/volt rajta. Most építek egy sajátot, ami kézi. Lőtt már vissza, de szerencsére eddig nem volt komoly a dolog. Nekem pont a benzin-levegő csavar kell.
Öninditósba melyik XR létezik? Sokan mondják nincs XR öninditósba, de én már láttam. Hallottam hogy a ~86-osba is van valamelyikbe. Szerinted?

Tegnapi project:

Karbiban kicseréltem a "csuklót" vagy mi a francot, ami emeli a subert, mivel ki voltak kopva a kis felfogató hengerek és lötyögött, meg el is fordult ~40°-ot a suber. Egy XL 250-enes karbi volt a donor. Az olyan mint az új. Most nagyon masszív, jobban reagál a gázra. Mentem is pár kört tegnap.

Karcsi: Nincs gyári hengerfejed és himbafedeled?
Nekem S-es van rajta és gondolkodok egy gyárin.
De ez még csak pajzán gondolot. ha horror ára van, akkor hagyjuk :o) Mivel ez a legjobban fogyó cikk.

Brotha

Ok nézelődök, de most a melóhelyen ISO ellenőrzés lesz, emiatt kicsit sok a meló, otthon meg kocsit javítunk, szvsz kicsit várnod kell.
Ha kiderül mi van a dekni alatt az érdekelne. Már kíváncsivá tett a dolog.

Üdv.
8

Előzmény: karcsi59 (29)
brothaD Creative Commons License 2003.04.10 0 0 30
köszönöm válaszaid!

nekem azt dünnyögte több forrás hogy láncfeszítő van a dekli alatt. majd meglátjuk.

nos pont ezért szeretnék találni egy megbízható szerelőt aki mondjuk az ilyen pepecselős dolgokat megcsinálná normálisan /nemcsak immelámmal/helyettem: várom jelentkezését!!!

az olaj kérdésben igazad van.egyébként a fél délutánon át tartó olajcserém is hasonló jellegű volt:

1/2 óra alatt kijött az olaj aztán 4 órán át a sár. persze ez csak félmegolás, de még így is jobban érzem magam mint a 95W40-né színeződőtt trutyival.

szóval mégegyszer kösz, ha találsz vmit szólj!!!
megyek megnézem a germán lapot.

D

Előzmény: Nekem-8 (23)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 29
HI

a nejem tegnap feladta ajánlva mivel ő a postán dolgozik, most kapásból nem tudom megmondani mi az a csavar de ha jól emlékszem csak egy csavar van és azzal az alapjárati benzin-levegő keveréket lehet beállítani. Egyébként ha megszivja magát huzd be a dekompresszort és forgasd át párszor a berugóval akkor kiszellőzik , akkor is ezt kell tenni , ha berugáskor visszalő. Gázzal indítani egyébként sem tanácsolom mert akkor nagyon hajlamos a visszarugásra és az rohadt nagy bir lenni .
Ha jól be van állítva gáz nélkül indulnia kell
A csavart mengézem ha hazaérek . most indulok , majd irok

Üdv

Karcsi

Előzmény: Nekem-8 (28)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 28
Karcsi

Sikerült feladni a könyvet?
Nem vagyok türelmetlen, csak a karbit akarom beszabályozni, mert szerintem sokat kap.Írtó nehezen indul.Vasgyis hidegen szivatóval OK, kivéve ha gázt húzok berugás közbe. Hamar megszívja magát. Melegen szinte el se lehet indítani.Mindíg ki-be kell tekerni a gyertyát, pedig állítólag nehéz egy 4üteműt megszivatni.(most ő szivat) A súbertű teljesen le van engedve.
Viszont lehet meg tudod mondani...
A karbin elől lenn, van egy réz kis csavar fejjel lefele. Az mire való? Mi történik ha befele ill. kifele tekerem. Avval nem tudom szabályozni, hogy mennyit kapjon?

Üdv.
8

Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 27
Karcsi

Igen 2 külön bowden a húzó és a toló gázbowden.

Megnéztem az indexet. Nekem egyik se olyan mint Neked :o) Nekem teljesen szügletes alakú, az indexbúra meg csúcsos. Hogymondjam...olyan mint egy háztető :o) [> valami ilyesmi :o)

Üdv.
8

Előzmény: karcsi59 (26)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 26
Hi

délután megnézem otthon de ha nem csal az emlékezetem akkor két külön bowden van rajta.
A kupplung viszont nemkem nem eredeti egy 125 MZ bowdenből csináltam az erőssége ok , mivel azonban nincs benn a müanyag (teflon?) cső kicsit nagyobb a surlódás de menet közben észre sem veszem.

Előzmény: Nekem-8 (25)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 25
Karcsi

Nekem csak húzó van rajta.Azt is én csináltam Simson gázbowdenből. Az ereteri 7E Ft mondtak...kicsit sok egy 300Ft-os Szinyó mellett. Vettem egy eredeti kuplungbowdent mert ugye az kicsit erős...7600Ft volt.
Ha van jó állapotú húzó és toló bowdened vevő vagyok rá :o)

8

Előzmény: karcsi59 (24)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 24
8

Az én gázkarom 2 bowdenes egyik huz a másik visszahuz ha a rugó nem töltené be a szerepét..
tényleg jót lehet vele padlózni ha megakadna (gondolom)

Előzmény: Nekem-8 (23)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 23
BrothaD

Olaj:

Nem lehet olajokat keverni. Minden olaj más összetételű, vagyis a szintetikusat nem jó ásványival keverni. Ugye ha az ember szétszed egy blokkot az le van rakódva "olajsárral" ami mindd vegyi szennyeződés és fémforgács. Namármost, ha más olajat rax bele, többnyire ezt a "sarat" felhigítja és bekerül a rendszerbe és megnő a kopás.A csiszoló hatás nő a sok forgács stb. miatt.
Én szétszedtem/kivettem a blokkot. Gázolajjal kimostam tisztára, majd magasnyomásúval kiverettem, utánna kompresszorral kifujattam. Így került bele 15W 40-es Aral olaj. Az Német...és én bízok a német cuccokban.

Sajna nem látom innen annyira a deknit. Tuti hogy valami feszítés utánnállítási lehetőség...én is a vez. láncra gondolnák. De azt nem szabad "addig húzni míg bírja " az ember. Így "látatlanba" továbbra is szelephézagra gyanaxok.

Majd utánnanézek infónak én is, de most sok a meló.

Karcsi

Megnézem az indexet, de tegnap este már nem mentem ki. Ma úgyis lemosom a járgányt, mert vasárnap kicsit koszos lett, meg a gázbowden nem megy autómata vissza. Sok már ott a buherálás. A gázkar végén vagy ugye ez réz karika, abba megy bele a bowden. Namármost ez házilag rá lett kalapálva ferdén és szorul az alu tartóban. ezt kell javítani, mert lendületből akkora gázt lehet húzni :o)...volt is bokorfogás :o)

Üdv.
8

Előzmény: brothaD (19)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 22
Kerestem neked a neten de nem találtam semmit , a dekni alatt lévő cuccról. Gőzöm nincs mi lehet az, az XL-en ott nincs semmi állítási lehetőség.
Esetleg a láncfeszességet lehet állítani , bár valószinűtlennek tartanám ...
Találtam viszont XBR (ennek a blokkja u.a.) javkönyvet CD-n 20 euróért: www.gb500.de-n

Karcsi

Előzmény: brothaD (21)
brothaD Creative Commons License 2003.04.07 0 0 21
ami lemaradt: önindítós a verda és tényleg 2 olajcső megy rajta. Az külön olajtartályból szív-visszanyom.
brothaD Creative Commons License 2003.04.07 0 0 20
most beszéltem a volt tulajjal. a következőt mondta:
/most nézzétek meg az alanti képet/. "menetirány szerint jobb oldalon, az RFVC felirat alatt balra/kb 5 cmre.Van egy króm,kerek fedél. azt szedjem le - és ott van vmi racsnis utánállítási lehetőség. Ott húzzam meg amíg bírom."

én megpróbáltam a fedelet leszedni. de nem ment.úgyhogy megkérdem:
mi a tök van ott? minek állítok utána? és mennyire kéne utánállítani?

brothaD Creative Commons License 2003.04.07 0 0 19
Ezer hála nektek!
nem nincs xl-em, sajnos, viszont nemes egyszerűséggel arra gondoltam hogy olyan szerelőhöz vinném inkább, aki mondjuk látott és csinált ilyet, vagy hasonlót.magyarán: ért hozzá. erre pláne szükség van mivel 8-as kulcsom még van de onnantól kezdve nem szívesen kapnám szét a gépet.

új kérdés:
milyen olajat tegyek bele?
szintetikus? ásványi?
én most beletettem Castrol szintetikusat /asszem 10w-40/ ez jó?
egyébként igen:
"Tölts mindig a felső szintig olajat!!!"- mondá az eladó és én ezt meg is fogadtam.

mindenféle motorral kapcsolatos adatra szükségem lenne!!!! úgyhogy ha megtenneéd, meghálálnám!
motorszám: PC16E-100025

Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 18
Karcsi

Ok. Nekem jó. Megvárom :o)


Én ezt találtam. Ránézésre nem XL. Vagyis csak a későbbinek van ilyen blokkja ~85 körülinek. Látszólag rövidebb a lökete...nagyobb fordulatú mint az enduró.

8

Előzmény: karcsi59 (17)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 17
Hi 8

könyv csak holnap megy mert a posta 7 kor zárt, indexxel kapcsban irtam a mailedre

Előzmény: Nekem-8 (16)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 16
Karcsi

Kössz a könyvet előre is.
Az állítással kapcsolatban. Kicsit Lmozdul az ellensúly is. De ezexerint csak azért, hogy hozzáigazodjon a "késéshes", ami a hosszabb láncból adódik. Lehet ez a baj a kollega 500-asán, hogy laza a lánc és nincs ráállítva. De lehet 1 szemet tévedett a szerelő.

8

Előzmény: karcsi59 (15)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 15
8

lemásoltam a könyvet legkésőbb holnap postára adom
a 8-as csavarral jobb oldfalon csak a kiegyensulyozó tengelyeket hajtó láncot lehet feszíteni semmi mást, majd a könyveben látni fogod a mérvadó a jó helyzethez, a két kiegy teng és a főteng jelölt fogai közti láncszemek száma.
Itt még minig szakad a hó :-((
Karcsi

Előzmény: Nekem-8 (14)
Nekem-8 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 14
BrothaD

CSattogásra én is a szelephézagra gyanaxok. Ha kellenek az értékek, akkor kb.-ra meg tudom adni. Nekem is hengerfej volt gatya, meg egy kukás vez. tengely, himba....stb.

Mi a gondod az XL-el? Miért írod hogy olyan szerelőt keresel aki legalább azt ismeri, van egy XL-ed is?

A rázás lehet, hogy az ellensúlyon kell finomítani. Ha jól tudom "nekünk" jobb oldalt elől van egy 8-as csavarral kis állítási lehetőség.Igaz a deknit le kell venni.

Igaz hogy vigyázni kell a szelepfedél eltávolítása-szerelésekor. Nekem tök új csavarok, csavarszárak kerültek be.

Ha leírod a motorszámot, lehet meg tudom mondani a pontos értékeket a szelephézagokhoz.

Üdv.
8

Előzmény: brothaD (12)
karcsi59 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 13
brothaD

A blokkod küllemre nem az XL 500-é legalábbis nem a PD02 verzó a PD03-as lehet bár annak sem volt önindítója. Megnéztem más GB500 fotót is a neten és azt hiszem jobb oldalt van két plusz olajcsoved vagy mi lehet az ,ha igy van akkor inkább az FT 500 -ra hasonlithat . Amibe nagyobb olajszivattyu van és kapott egy indítót is.
Ja nézd + a motorszámot és ha PD03-al kezdődik akkor rokon tipus . Az XL-emet hengerfejsérülés után én magam ujra építettem.
A szelepcsattogás szelephézag lehet de a mire merni nem is gondolok elszállhatott a hengerfejben a vezértengelytengely ágya :-(((( ez volt az enyémmel is. A bütyköstengely olajzása elég gagyi módon van megoldva ha kevés az olaj a motorban az sinyli meg először. (nézd csak végig a netet külföldön hányan kinálnak komplett blokkot hengerfej nélkül -nekem is van egy:-((( - illetve keresnek hengerfejet ). Vedd ki a fordulatszámmérő hajtást ha van ilyened és ott egy mérőórával megnézheted a hézagot, vagy vedd le a hengerfejfedelet és nézd meg nincsenek-e durva kopásnyomok a csapágyhelyeken. Egy jó tanács nyomatékkulcs nélkül ne huzd vissza a 6-os csavarokat ,mert esetleg még menetjavítózásban is lehet részed. Ja és a rázás : nekem elpörög 7000-ig és nem esik szét lehet hogy valaki szakavatatlanul rakta be a kiegyensúlyozó tengelyeket.
Ja és az olaj mindig a felső nívón legyen.
Mivel soproni vagyok nem ismerek a környékeden senkit sajna.

Üdv Karesz

Előzmény: brothaD (12)
brothaD Creative Commons License 2003.04.07 0 0 12
fogalmam sincs miben különbözik.
elvileg 175-öt írnak végsebességre és 5,4et gyorsulásra - papíron. gyakorlatilag /mondjuk még jogsim sincs/ én 160ig mertem menni, de nem akartam tovább kínozni(mivel 5000ret forgott kb. 120 nál és 6200at 150nél) egyébként 6500nál kezdődik a piros, meg a hang is elviselhetetlen 5000 felett a remegésről inkább nem beszélnék..
szóval maradjunk annyiban hogy 90-110 között csodafinom - akkor a legjobb utazni vele.
Igazából nagyon tuti kis gép. imádom. múlt héten olajat cseréltem.nem volt egy egyszerű mutatvány.

na itt lenne az 1 db probléma:
- a szelepektől határozott,idegesítő csattogás jön.hideg motornál pláne jellemző, de régebben a bemelegedéssel elmúlt. most már nem. na erre mit tudtok mondani?(25000km van a gépben, olajcsere-szűrő megtörtént)

- egyébként nem tudtok pest környékén egy szerelőt aki nem kéri el a gatyámat is, de jól dolgozik és legalább az xl-t ismeri?

Előzmény: Nekem-8 (11)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!