Keresés

Részletes keresés

vgera Creative Commons License 2017.02.14 0 0 1045

Aeroflot

Air Canada

Air France

Air India

Air Koryo

Air Serbia

Alitalia

American Airlines

Arkia Israel Airlines

Augsburg Airways (Lufthansa Regional)

Austrian Airlines (Tyrolean Airways)

British Airways

Cathay Pacific Airways

China Eastern Airlines

China Southern Airlines

CityJet

Comair (Delta Connection)
CSA - Czech Airlines

Delta Air Lines

Delta-Northwest

Dragonair

easyJet

Edelweiss Air

Egypt Air

ELAL - Israel Airlines

Emirates

Finnair

Hainan Airlines

Hong Kong Airlines

Jetstar Airways
KLM - Royal Dutch Airlines

KLM Cityhopper

LOT - Polish Airlines

Lufthansa

Lufthansa Regional (Lufthansa CityLine)
Malév - Hungarian Airlines

Mesaba Airlines (NWA Airlink, Delta Connection)

Northwest Airlines

Piedmont Airlines (US Airways Express)

Pinnacle Airlines (NWA Airlink)
PGA - Portugalia Airlines

Republic Airlines (United Express)

Ryanair
Qantas Airways

Singapore Airlines

SkyWest (Delta Connection)

SpiceJet

Swiss European Air Lines

Swiss Global Air Lines

Swiss International Air Lines

TAP - Air Portugal

TAROM

Thai AirAsia

Transavia

UP by ELAL

United Airlines

US Airways
Wizz Air

(French Airforce - MFO)

Előzmény: vgera (1028)
Goncsarov Creative Commons License 2017.01.10 0 0 1044

Frissítés:

 

 

Tunisair

Lotus Air (+)

Malév (+)

Travel Service

KLM

Lufthansa

Condor

Qatar Airways

Indonesia Air Transport

Cathay Pacific

Air China

Dragonair

Helvetic Airways

Swiss

Xiamen Airlines

Shandong Airlines

Shanghai Airlines

Aeroflot

Spring Airlines

China Eastern

Beijing Capital Airlines

China Southern

Jetstar Asia

Berjaya Air

Hainan Airlines

Lucky Air

Juneyao Airlines

Thai AirAsia

Orient Thai Airlines

AirAsia

AirAsia X

Ryanair

Hongkong Airlines

Hongkong Express

Tiger Airways Singapore

Lao Central Airlines

Malaysia Airlines

Wizz Hungary

Bangkok Airways

Delta

WestJet

United

ANA

Icelandair

Austrian

Cebu Pacific

Peach

AirAsia Zest (+)

Finnair

Japan Airlines

Vanilla Air

Turkish Airlines

Tigerair Taiwan

Indonesia AirAsia

Garuda Indonesia

Lion Air

Aegean Airlines

TransAsia Airways (+)

Chongqing Airlines

Mandarin Airlines

 

 

Előzmény: Goncsarov (989)
Utas2 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 1043

 


A frissített lista:

Malév 
bmi (British Midland) 
United Nations :-)
Panam 
All Nippon Airways 
Japan Air Lines 
Swissair 
Swiss 
Sabena 
Delta Air Transport (DAT) 
Tyrolean 
Austrian Airlines 
Lufthansa 
Rheintalflug 
Balkan Airlines 
Royal Air Maroc 
British Airways 
Aer Lingus 
SAS 
Delta Air Lines 
Northwest 
Air France 
Spanair 
Iberia 
Icelandair 
Aeroflot 
Alitalia 
Crossair 
Interflug 
KLM 
KLM cityhopper 
basiqair 
Carpathian 
Olympic Airways 
Tarom 
Turkish Airlines (Turk Hava Yollari, ha úgy jobban teccik) 
Regional Airlines 
South African Airways 
LOT 
AlsaceExel 
SkyEurope
Luxair
wizzair
Inter Airlines (Inter Expres Airlines)
CSA
TAP Portugal
PGA Portugália Airlines
Brit Air
Air Malta
arkefly
Eurowings
Brussels Airlines
American Airlines
Adria Airways
Emirates
Estonian Air
JAT Airways
Golden Air
Lufthansa City Line
City Jet
Carpatair
airBaltic
Bulgaria Air

EasyJet

Air Berlin

Vueling

Nordica

Cimber

 

Előzmény: Utas2 (1042)
Utas2 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 1042

Legutóbbi tallini utam során belefutottam két új társaságba is:

 

Nordica - a 2015-ben alapított ùj állami észt légitársaság, CRJ900 és CRJ700 gépekkel (összesen 6 darab), mellé egy LOT stratégiai partnerséggel. Az AMS-TLL szakaszt repültem velük, max. félház, fizetös kaja és pia (drága), egyébként jó állapotú gépek, korrekt service.

 

Cimber (by Scandinavian) - csilivili CRJ900, de nagyon drága, fizetös fedélzeti ellátás, amúgy korrekt szolgáltatás. 

Előzmény: Utas2 (1026)
II. RogerWilco Creative Commons License 2016.12.10 0 0 1041

Hosszabb idő után új - Vietnam Airlines (VN) Rövid belföldi ugrás (SGN-DLI) böhöm B777-en

 

Aegean

Aero
Aeroflot
Air Baltic
Air Berlin
Air Botnia

Air Central

Air Nippon Network

Air Nostrum
Air France

Alaska Airlines

Alitalia

American Airlines

ANA

ANA Wings

Asiana
Austrian
Austrian Arrows
Blue 1
Braahe
British Airways

British Midland (bmi)

Budapest Aircraft Service

Carpatair
Cathay Pacific
Cirrus
Copterline

Croatia Airlines
Cubana
Deutsche BA

Dragonair

Eastern Airways
El Al
Estonian

EVA Air
Finnair
FinnComm

Flybe

Hawaiian Airlines

Hong Kong Airlines

Iberia

Icelandair
JAL

Jetstar

Jetstar Asia

Jettime
KLM
Korean

LGW (Luftharhtgesellschaft Walter)
Lithuanian
LOT
Lufthansa

Malaysia Arilines
Malév
Moldavian

Nokair

Nok Mini

Norwegian

Privat Air

Qantas

Qatar Airways

Royal Jordanian
SAS
Saudia

SGA Airlines

Skynet Asia Airways

Spanair

Sri Lankan Airlines
Swiss
Swissair
TAP
Tarom

Thai

Tunesian
Turkish
Tyrolean

Ukraine International

Vietnam Airlines

Virgin Atlantic

Virgin Australia

Előzmény: II. RogerWilco (1019)
PannniFeriiPanna Creative Commons License 2016.11.29 0 0 1040

Szaiasztok repult mar valaki az Air Chinaval?tapasztalatok?

PerAvdaert Creative Commons License 2016.11.03 0 0 1039

Új a listán:

 

 

Malév

Lufthansa
Lufthansa Cityline
Eurowings
Augsburg Airways
Austrian Airlines
Swiss
Contact Air
Tyrolean
Germanwings
LTU
Wizzair
Ryanair
OLT Express
Helvetic
Niki

SAS

Air Dolomiti

Brussels Airlines

Air Berlin

 

malenykij polgar Creative Commons License 2016.10.23 0 0 1038

Új: 

 

Belavia

 

Adria Airways

Aeroflot

airBaltic

Air Berlin

Air Canada

Air Moldova

Austrian Airlines

Bulgaria Air

Brussels Airlines 

Croatia Airlines

Egyptair (egy belföldi meg egy nemzetközi út, mindkettö felejtös)  

Emirates

Estonian Air

Eurowings

Finnair

Flybe

Fly Niki

German Wings

Helvetic Airways

Interflug

Iran Air (belföldi is :))

Iran Aseman Airlines 

Kuwait Airways

Lauda Air

LOT

Lufthansa

Malév 

OLT Express

PrivatAir

Royal Air Maroc 

Royal Jordanian Airlines 

Ryanair

Saudi Arabian Airlines 

South African Airways 

Swiss International Airlines

Tarom

Turkish Airlines

Ukraine International Airlines

Előzmény: malenykij polgar (993)
Cukorka2016 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 1037

Turkish Bp-Male

Austrian Bp-Male

Emirates Bp-Male

és többször : Flyme Male- Dharavandhoo Airport (Maldív szigetek  )

Gregor83 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 1036

Malév (MA/MAH)

Lufthansa (LH/DLH)

Lufthansa Cityline (CL/CLH)

Air Malta (KM/AMC)

SkyEurope (NE/ESK)

Wizzair (W6/WZZ)

germanwings (4U/GWI)

Norwegian Air Shuttle (DY/NAX)

Ryanair (FR/RYR)

Air Baltic (BT/BTI)

Finnair (AY/FIN)

EasyJet (U2/EZY)

EasyJet Switzerland (DS/EZS)

Aer Lingus (EI/EIN) 

Niki (HG/NLY)

Transavia (HV/TRA)

Singapore Airlines (SQ/SIA)

Manx2 (NM/BPS)

FlyBE (BE/BEE)

LOT- Polish Airlines (LO/LOT)

Aerosvit (VV/AEW)

Wizzair Ukraine (WU/WAU)

Aurigny Air Services (GR/AUR)

TAP Portugal (TP/TAP)

Blue1 (KF/BLF)

SAS - Scandinavian Airlines (SK/SAS)

Aeroflot (SU/AFL)

Pegasus (PC/PGS)

Emirates (EK/UAE)

Air China (CA/CAA)

China Southern (CZ/CSN)

Xiamen Airlines (MF/CXA)

SmartLynx Airlines (6Y/ART)

Air Dolomiti (EN/DLA)

Swiss Global Airlines (LZ/SWU)

Előzmény: Gregor83 (1018)
LeifEriksson Creative Commons License 2016.09.07 0 0 1035

Ó, egészen elfogott a nosztalgia... :)

Köszi a beszámolót!!

 

Hirtelen előjött újra az összes emlék 2002-ből, akkor még Szunan is elég másféle képet mutatott. Nagyon kíváncsi lennék rá megint, hogy néz ki, a felújításokról is olvastam. Akkor, 2002-ben olyan volt, mint Ferihegy-1 a 70-es években. (Illetve ezt csak gondolom, mert először '83-ban, nyolcévesen repültem onnan). Szóval köszi a leírást még 1x!

 

Itt egy régi emlék a 2002-es útról, a beszállókártya akkori mása. Azóta is szívfájdalmam, hogy hiába Air Koryo-s a kártya, mi nem repülhettünk azzal, ilyen vagy olyan okból csak a China Northern járatára foglaltak nekünk helyet. Ezt jelzi a csodálatos hi-tech megoldás is, akkor ugye még csak előre nyomtatott kártyák voltak, felragasztható ülésszámokkal.

 

Látható is, hogy az eredeti JS- jelzésű járatszámot csúcstechnikával, filctollal "javították át" CJ-re, és a JS-ből megmaradt S-betű pedig 6-ossá "lényegült" át.

 

Az a járat úgy ment Pekingbe, hogy leszálltunk Dalianban, majd onnan tovább.

 

 

Előzmény: vgera (1030)
PerAvdaert Creative Commons License 2016.09.06 0 0 1034

Új a listán:

 

 

Malév

Lufthansa
Lufthansa Cityline
Eurowings
Augsburg Airways
Austrian Airlines
Swiss
Contact Air
Tyrolean
Germanwings
LTU
Wizzair
Ryanair
OLT Express
Helvetic
Niki

SAS

Air Dolomiti

Brussels Airlines

Utas2 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 1033

Köszi.....

Előzmény: vgera (1030)
Janos32 Creative Commons License 2016.09.02 -1 0 1032

Köszönjük :-)

olyan sokaig kellett varni a beszmolora, hogy en azt hittem mar reg valamelyik taborban atnevelodsz :-)

Előzmény: vgera (1030)
Kenny___ Creative Commons License 2016.09.01 0 0 1031

Koszonjuk, nagyon jo!

Előzmény: vgera (1030)
vgera Creative Commons License 2016.09.01 0 0 1030

2016. július 9., szombat
JS151 Pyongyang-Sunan (FNJ) – Beijing-Capital (PEK)
STD:
08:20 / ATD: 08:24
STA: 09:50 / ATA: 09:35
Repülési idő: 1:41
Repülőgép: P-633, Tupolev Tu-204-100B

 

Valamivel kevesebb, mint másfél órával az indulás előttre vittek ki minket a repülőtérre Phenjanban. A check-inhez ismét ki kellett tölteni (1) a  KDNK belépési- és kilépési kártyát (DPRK Entry/Exit Card) (2) és a vámkártyát (Customs Declaration Card). A várakozásaimtól és beharangozottaktól eltérően senki nem foglalkozott a telefonommal és a fényképezőgépemmel, a kutyát sem érdekelte, hogy milyen képeket lőttem az ottartózkodásom alatt – igaz, végig velünk volt az út alatt két helyi idegenvezető, akik szintén lazábbak voltak, mint vártam. Pedig elvileg a telefont a belépéskor azért regisztrálták, hogy azt a kilépéskor összevessék a belépési állapottal, nehogy „ottfelejtsük” az országban. A csomagomba se nyúlt senki – legjobb tudomásom szerint. Azt is mondhatnám, hogy a check-in, a biztonsági- és útlevélellenőrzés olyan, mint bárhol máshol, legalábbis, mint Kínában, mert azért az öngyújtómat elvették, illetve a Tourist Cardot (gyakorlatilag a vízum) elvették, azt sajna nem lehet megtartani emlékként. Mivel elég későn értünk ki a reptérre ablak mellé már nem volt hely, így egy folyosó melletti üléssel kellett beérnem (18C).

 

 

A tranzitban étterem/kávézó és nemzetközi színvonalú duty free is van, ami érdekes a terminál kialakításánál, hogy a „kilátóterasz” nem a szabadban van, hanem a tranzitra néz: ott várakoztak az indulásra a távozók családtagjai stb. Amin meglepődtem, hogy a tranzitban nem volt dohányzóhelyiség egyrészt, mert az érkezési szint landside oldalán van dohányzóhelyisége, másrészt meg majd’ minden koreai férfi dohányzik (igaz mondjuk ez Kínára is, ahol a pekingi reptéren is eltűntek a dohányzóhelyiségek). A délelőtt folyamán indulhatott egy belföldi járat is, mert egy Tu-154-st is készítettek indulásra és a személyzetet is láttam beszállni a gépbe, sajnos nem tudom, hova repült. Egy biztos, nem a senjangi járat volt, mert azt An-148-as repülte aznap.

 

 

A beszállítás időben kezdődött, de azt nem csak légitársasági alkalmazott, hanem valamelyik fegyveres erők egyenruhájában pompázó nő is végezte. A gép ajtajánál magamhoz vettem a Pyongyang Times és a Democratic People’s Republic of Korea című magazine egy-egy példányát. A légiutas-kísérők közül egy-kettő ugyanaz volt, mint egy héttel korábban. A járatot ismét a P-633 lajtromjelű Tu-204-100 típusú gép teljesítette.

 

 

A repülés eseménymentes volt, az étel- és italszervíz megegyezett az egy héttel azelőttivel, a minotorokon ezúttal azonban a Koreai Munkáspárt 7. kongresszusának tiszteletére tartott koncert felvételét vetítették (Moranbong Együttes, Állami Kitüntett Kórus, Chongbong Együttes). A vécénél azonban nem lehett sorba állni, a stuvi visszaparncsolt a helyemre, így készenlétben kellett ülnöm, hogy lecsaphassak a lehetőségre, amikor valaki kijött onnan. Mire visszaértem a helymre a Pyongyang Times, amit az ülésemen hagytam eltűnt, a Democratic People’s Republic of Korea magazint csak úgy menekült meg, hogy a mellett ülőm – aki egyébként korai szolgálati útlevéllel Moszkva felé szállt át – elvette, hogy nézegesse benne a képeket. Az újság eltűnésének háttere a következő: mivel aznap szinte teljes oldalnyi kép volt Kim Dzsong Unról a címlapon kényesen ügyeltem rá, hogy ne hajtsam félbe az újságot, ezért kellett az ülésemen magam mögött hagyni. Ugyanis, az újságot nem lehet félbe hajtani, mert az a vezető felé tanusított nagyfokú tiszteletlenség jele lenne. Úgy kell hajtogatni tehát az újságot, hogy a vezető képe a hajtáson kívülre essen. Az újságot továbbá nem lehet szimplán a kukába hajítani, mert az ország vezetője nem a szemétbe való. Tanácsosabb az újságot hátra hagyni, hogy azt a hozzá jobban értők sepciális, tiszelettudó körülmények között semmisítsék meg. A stuvi valószínűleg úgy értelmezte, hogy én már véglegesen hátrahagytam az újságom, így elvitte, hogy további sorsa is a tiszteletadás teljességében teljen.

 

 

A landolást követően a taxi során begurult a látképbe a Korean Air puszani (Busan) járata, el is kezdte a mellettem ülő koreait bökdösni az ablak mellett ülő honfitársa és a világoskék Airbus A330-ra mutogatni. A Korean Air nem a melltünk lévő utashíddal ellátott üres állóhelyre, hanem egy külső állóhelyre parkolt – nem tudom, hogy a mostani feszültség miatt ügyelnek-e erre Pekingbe, ahol korábban simán dokkolt egymás mellett a két ország gépe. Az útlevél vizsgálatnál egyébként összekerültek egymás mellé a két járat utasai. Aki egy kicsit is tisztában van a dél-koreai divattal az érti milyen szembeötlő a különbség, bár a déliek szeppentebbnek tűntek, csöndesen álldogáltak, míg a csak csoportosan utazni engedett északiak sokkal vidámabbnak. Hogy melyik a természetsebb, döntse el az olvasó. Egyébként olyannyira egyedül kell maradnia az észaiaknak, hogy az útlevél ellenőrzés után rögtön bevárták egymást. A „kedvencem” amúgy egy olyan tízéves túlsúlyos „kádergyerek” volt, aki a sorban állás alatt végig az okostlefonon nézett valami rajzfilmet.

 

Összegezve: őszintén nem értem, miért attól hangos a média, hogy az Air Koryo a legalacsonyabban pontozott légitársaság, én maximálisan elégedett voltam velük, a kiszolgálás pedig teljes mértékben korrekt volt. Igaz, Kim Dzsong Un 2 millió túristát irányzott elő valamelyik éppen futó terv keretében, ezért fejlesztették a repülőteret és a légitársaság szolgáltatását is.

Előzmény: vgera (1027)
elgorah Creative Commons License 2016.09.01 0 0 1029

Korrekt!

Előzmény: vgera (1027)
vgera Creative Commons License 2016.09.01 0 0 1028

Aeroflot

Air Canada

Air France

Air Koryo

Air Serbia

Alitalia

American Airlines

Arkia Israel Airlines

Augsburg Airways (Lufthansa Regional)

Austrian Airlines (Tyrolean Airways)

British Airways

Cathay Pacific Airways

China Eastern Airlines

China Southern Airlines

CityJet

Comair (Delta Connection)
CSA - Czech Airlines

Delta Air Lines

Delta-Northwest

Dragonair

easyJet

Edelweiss Air

Egypt Air

ELAL - Israel Airlines

Emirates

Finnair

Hainan Airlines

Hong Kong Airlines

Jetstar Airways
KLM - Royal Dutch Airlines

KLM Cityhopper

LOT - Polish Airlines

Lufthansa

Lufthansa Regional (Lufthansa CityLine)
Malév - Hungarian Airlines

Mesaba Airlines (NWA Airlink, Delta Connection)

Northwest Airlines

Piedmont Airlines (US Airways Express)

Pinnacle Airlines (NWA Airlink)
PGA - Portugalia Airlines

Republic Airlines (United Express)

Ryanair
Qantas Airways
SkyWest (Delta Connection)

Swiss European Air Lines

Swiss Global Air Lines

Swiss International Air Lines

TAP - Air Portugal

TAROM

Thai AirAsia

Transavia

UP by ELAL

United Airlines

US Airways
Wizz Air

(French Airforce - MFO)

Előzmény: vgera (1024)
vgera Creative Commons License 2016.09.01 0 1 1027

2016. július 2., szombat
JS152 Beijing-Capital (PEK) – Pyongyang-Sunan (FNJ)
STD:
13:05 / ATD: 13:53
STA: 15:35 / ATA: 15:48
Repülési idő: 1:25
Repülőgép: P-633, Tupolev Tu-204-100B

 

Az észka-koreai utak hivatalosan a pekingi repülőtéren kezdődnek. Peking és Phenjan között heti hét járatpár repül, ebből ötöt az Air Koryo, a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság (KDNK) nemzeti légitársasága, kettőt pedig az Air China üzemeltet. Az Air Koryo menetrend szerint repül még Senjang (Shenyang), Sanghaj és Vlagyivosztok között. A járaton, ahogy az útlevelekből kinéztem, a nyugati túristacsoportokon kívül volt egy Hong Kong-i és kínai csoport, voltak észak-koreaiak – könnyű beazonosítani őket a kitűző alapján –, volt két afrikai és volt legalább egy ENSZ-útlevéllel utazó utas. A check-in, az útlevél- és a biztonsági ellenőrzés a megszokott.

 

 

A beszállítás időben kezdődött, Pekingbe az Air Koryo vagy a Tu–204-sei egyikével vagy An–148-sal repül. Egyébként a légitársaság flottája kizárólag szovjet és orosz típusokból áll. Aznap a P-633 lajtsromjelű 222 férőhelyű Tu–204-100-as repülte a járatot csaknem teltházzal. Az Air Koryo, illetve a dél-koreai Korean Air ugyanazt a terminált használják Pekingben, számos kép van fent a neten, ahol a két légitársaság gépei egymás melletti utashídnál állnak. Aznap nem ez volt az eset. A beszállítás is a megszokott volt, nem játszottak forradalmi dalokat a hangszórokon, amik egyébként igen halkak voltak, így nem lehetett a bemondásokat hallani. Az utasok kiszolgálását végző légiutas-kísérők kizárólag nők voltak, de a kabinban volt még két férfi, akik egyike négysávos kapitányi (?) vállapot viselt. Sem beszállításkor, sem induláskor, sem a repülőút alatt nem játszottak propaganda-videókat, a repülés alatt a Moranbong együttes koncertfelvételeit vetítették. A biztonsági tájékoztató videójában pedig a Songun Korea légitársaságán köszöntöttek (a songun a hadsereg mindenekelőtt politikát takarja). A kaputól 5 perces késéssel tolták hátra a gépet – amit a kitűzője alapján egy észak-korai végzett és a tuskó felmutatása után sűrű integetésbe kezdett –, majd az aktív pályavégen vagy fél órát várakoztunk, nekem az az érzésem volt, hogy a fél Air China flottát elénk engedték, gondolom, mert sem a KDNK felett, sem a phenjani repülőtéren nincs gond a résidővel. A pályavégen várakozva egy pillanatra azt hittem, hogy a Korean Air csedzsui (Jeju) járata mögénk fog besorolni, de végül elgurult egy másik pályához. Végül 13.53-kor szálltunk fel 48 perces késéssel.

 

 

A biztonsági övek bekapcsolását jelző tabló kialudtával kiosztották a légiutas-kísérők azt a három formanyomtatványt, ami a KDNK-ba való belépéshez szükséges. Ezek (1) az egészségügyi kártya (Helath and Quarantine Declaration Card); (2) a KDNK belépési- és kilépési kártya (DPRK Entry/Exit Card); (3) és a vámkártya (Customs Declaration Card). Ebből igazán az utóbbi az érdekes, mert itt be kell vallani az országba bevitt elektronikus eszközöket és nyomtatványokat. Nekem az iPhone-omat, a fényképezőgépemet és az egy darab Houellebecq A harcmező kiterjesztése című könyvemet kellett bevallanom. A formanyomtatványok kiosztása után megkezdődött az étel- és italszervíz is. A hírhedt Air Koryo csirkeburgert szolgálták fel, valamint vizet, szénsavas szőlőitalt, valamilyen joghurtos italt, teát/kávét kínáltak. A csirkeburger igazából egy hamburgerzsemle sniclivel, majonézes káposztával és sajttal. Nem értem miért olyan hírhedt, nekem kifejezetten ízlett. Inni szénsavas szőlőitalt kértem, ami elég mű és gejl volt.

 

 

Mivel a vészkijáratnál az ablak mellett ültem (7A), velem szemben az egyik légiutas-kísérő foglalt helyet. A megközelítés és a leszállás közben szóba elegyedett velünk, így a tájból vajmi keveset láttam, cserébe a hajtóművek zúgása és a halk beszéd miatt keveset hallottam abból, amit mondani akart. A beszélgetést azzal kezdte, hogy először járok-e az országukban (előszerettel használják az „our country” kifejezést) és honnan jövök. A mellettem ülő férfi amerikai volt, láthatólag nem tudott a stuvi mit kezdeni ezzel az információval: mikor a férfi mondta, hogy az Egyesült Államokból jött, a stuvi félénken kérdezte, hogy Amerika!?, majd feszült csend következett. Egyébként arról beszélt a stuvi, hogy az Ő országukban 12 éven keresztül kötelező az oktatás, majd a háromnegyed éve megnyitott phenjani Science and Technology Centerről (Tudományos és Technológiai Centrum) beszélt, később a repülőn felszolgált víz minőségéről kérdezett, és büszkén újságolta azokat az erőfeszítéseket és sikereket, melyeket az országa tesz a jó minőségű ivóvíz előállítása érdekében. Közben le is szálltunk helyi idő szerint 15.48 perckor, 13 perces késéssel. (NB: Phenjan és a KDNK 8 és fél órával jár a greenwichi középidő előtt, azaz Peking és Phenjan között fél óra az időeltolódás Phenjan javára. Phenjan 2015. augusztus 15-én tért vissza a japán megszállás előtti 20. század elején bevezetett koreai időhöz, a japán megszállás végének 70. évfordulóján, a „japán imperializmus” elutasítása jeleként. Japán 1912-ben igazította a Koreai-félsziget időzónáját a japán időzónához).

 

 

A phenjani repülőtér elég pici, három utashíddal, így a leszállást követő egy-két percen belül be is álltunk az utashíddal ellátott állóhelyünkre. Ami érdekes volt, hogy a rakodók menetlépésben, alakzatban jöttek oda a repülőhöz.

 

 

A kiszállást követően először az egészségügyi kártyát kellett leadni, egy tiszt elvette és ennyi is volt. Majd az útlevélellenőrzés következett, ahol a határőr kérdezte, hogy „magyar?” (de nagyon megörültem, hogy tudja az állampolgárságomat a saját nyelvemen, de majd ahogy az később kiderült, az Észak-Koreában használt koreai nyelven a magyar az magyar), majd a kínai címemmel szórakozott egy kicsit, de egyébként zökkenőmentes volt a belépés az országba. A poggyászom kézhezvétele után jött a vámvizsgálat. A telefont, a fényképezőgépet és a könyv(ek)et át kell adni. Először a telefont és az útlvelet adod át, a telefont regisztrálják, majd egy vámos elkéri a vámbejelentő lapot és a fényképezőgépet, könyv(ek)et. A csomagodat átvilágítják, majd Te is átmész a fémdetektoros kapun. Valami volt a neszeszeremben, ami nem tetszett nekik a képernyőn látottak alapján, így azt még kétszer átvilágították, majd sűrű bocsánatkérések mellett közölte a vámos, hogy „no problem”. Ezután átkísért egy külön asztalhoz a fényképezőgépemmel és a könyvemmel, ahol kapásból mondták, hogy „no problem, OK”. Igazából sem a telefonomon lévő tartalommal, sem a könyvvel, sem a fényképezőgépemmel nem foglalkoztak különösebben. Gyors, udvarias, fájdalommentes folyamat volt, sokkal könnyebb volt belépnem a KDNK-ba, mint például feljutni egy ELAL/UP járatra, vagy bármilyen járatra a Ben Gurionról indulván (mondjuk most legutóbb egy perces volt az interjú Tel Avivban, igaz, „törzsutas” vagyok a Ben Gurionon). A leszállást követő kevesebb, mint egy órán belül már az érkezési szint landside oldalán voltam, ahol a csoportkísérőnk a két helyi idegenvezetővel várt minket.

 

Előzmény: Utas2 (1025)
Utas2 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 1026

Az idei újdonság a Vueling. Kicsit többre számítottam. Valahol a wizz ésa Transavia közé helyezném öket (a wizznél jobb, a hollandnál pocsékabb fapados.)


A frissített lista:

Malév 
bmi (British Midland) 
United Nations :-)
Panam 
All Nippon Airways 
Japan Air Lines 
Swissair 
Swiss 
Sabena 
Delta Air Transport (DAT) 
Tyrolean 
Austrian Airlines 
Lufthansa 
Rheintalflug 
Balkan Airlines 
Royal Air Maroc 
British Airways 
Aer Lingus 
SAS 
Delta Air Lines 
Northwest 
Air France 
Spanair 
Iberia 
Icelandair 
Aeroflot 
Alitalia 
Crossair 
Interflug 
KLM 
KLM cityhopper 
basiqair 
Carpathian 
Olympic Airways 
Tarom 
Turkish Airlines (Turk Hava Yollari, ha úgy jobban teccik) 
Regional Airlines 
South African Airways 
LOT 
AlsaceExel 
SkyEurope
Luxair
wizzair
Inter Airlines (Inter Expres Airlines)
CSA
TAP Portugal
PGA Portugália Airlines
Brit Air
Air Malta
arkefly
Eurowings
Brussels Airlines
American Airlines
Adria Airways
Emirates
Estonian Air
JAT Airways
Golden Air
Lufthansa City Line
City Jet
Carpatair
airBaltic
Bulgaria Air

EasyJet

Air Berlin

Vueling

Előzmény: Utas2 (984)
Utas2 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 1025

Ééés?..... Mesélj!!!!

Előzmény: vgera (1024)
vgera Creative Commons License 2016.07.09 0 0 1024

Aeroflot

Air Canada

Air France

Air Koryo

Air Serbia

Alitalia

American Airlines

Arkia Israel Airlines

Augsburg Airways (Lufthansa Regional)

Austrian Airlines (Tyrolean Airways)

British Airways

Cathay Pacific Airways

China Eastern Airlines

China Southern Airlines

CityJet

Comair (Delta Connection)
CSA - Czech Airlines

Delta Air Lines

Delta-Northwest

Dragonair

easyJet

Edelweiss Air

Egypt Air

ELAL - Israel Airlines

Emirates

Finnair

Hainan Airlines

Hong Kong Airlines

Jetstar Airways
KLM - Royal Dutch Airlines

KLM Cityhopper

LOT - Polish Airlines

Lufthansa

Lufthansa Regional (Lufthansa CityLine)
Malév - Hungarian Airlines

Mesaba Airlines (NWA Airlink, Delta Connection)

Northwest Airlines

Piedmont Airlines (US Airways Express)

Pinnacle Airlines (NWA Airlink)
PGA - Portugalia Airlines

Republic Airlines (United Express)

Ryanair
Qantas Airways
SkyWest (Delta Connection)

Swiss European Air Lines

Swiss International Air Lines

TAP - Air Portugal

TAROM

Thai AirAsia

Transavia

UP by ELAL

United Airlines

US Airways
Wizz Air

(French Airforce - MFO)

Előzmény: vgera (1012)
TtK Creative Commons License 2016.06.30 0 0 1023

Malév
Malév Express :)
CSA
Adria Airways
Tyrolean
Luxair
KLM
KLM Cityhopper
Carpatair
Swiss
Lufthansa
easyJet
SkyEurope
Alitalia
Wizzair
SAS
SN Brussels
Air Dolomiti
Helvetic

Spanair

Air France

Travel Service

Air Canada

Contact Air

OLT Express

Norwegian

Air Malta

TAP

Estonian Air

Germanwings

British Airways

Ryanair

airberlin

Finnair

Kenny___ Creative Commons License 2016.06.07 0 0 1022

Ach! Mar evek ota tervezek egy JFK-TPE-t veluk, de az elet meg soha nem hozta ugy... Majdeccer.

Előzmény: II. RogerWilco (1021)
II. RogerWilco Creative Commons License 2016.06.07 0 0 1021

PEK-TPE, azaz shorthaul és sajnos turistán. Viszont 747-el repültük és az emelet is Y volt, fent klassz volt. De se Hello Kitty, se Rimowa nem volt :-(

 

Longaul gondolom jobban kitesznek magukért.

Előzmény: Kenny___ (1020)
Kenny___ Creative Commons License 2016.06.06 0 0 1020

Utobbit fejcseki, tenyleg olyan jo, amennyire csiripelik a madarak? Es Rimowat osztogatnak-e meg?

Előzmény: II. RogerWilco (1019)
II. RogerWilco Creative Commons License 2016.06.06 0 0 1019

2 új: Aegean, EVA Air

 

Aegean

Aero
Aeroflot
Air Baltic
Air Berlin
Air Botnia

Air Central

Air Nippon Network

Air Nostrum
Air France

Alaska Airlines

Alitalia

American Airlines

ANA

ANA Wings

Asiana
Austrian
Austrian Arrows
Blue 1
Braahe
British Airways

British Midland (bmi)

Budapest Aircraft Service

Carpatair
Cathay Pacific
Cirrus
Copterline

Croatia Airlines
Cubana
Deutsche BA

Dragonair

Eastern Airways
El Al
Estonian

EVA Air
Finnair
FinnComm

Flybe

Hawaiian Airlines

Hong Kong Airlines

Iberia

Icelandair
JAL

Jetstar

Jetstar Asia

Jettime
KLM
Korean

LGW (Luftharhtgesellschaft Walter)
Lithuanian
LOT
Lufthansa

Malaysia Arilines
Malév
Moldavian

Nokair

Nok Mini

Norwegian

Privat Air

Qantas

Qatar Airways

Royal Jordanian
SAS
Saudia

SGA Airlines

Skynet Asia Airways

Spanair

Sri Lankan Airlines
Swiss
Swissair
TAP
Tarom

Thai

Tunesian
Turkish
Tyrolean

Ukraine International

Virgin Atlantic

Virgin Australia

Előzmény: II. RogerWilco (1017)
Gregor83 Creative Commons License 2016.04.25 0 0 1018

Bar Lufi jaratot repultek, de +1.

 

Malév (MA/MAH)

Lufthansa (LH/DLH)

Lufthansa Cityline (CL/CLH)

Air Malta (KM/AMC)

SkyEurope (NE/ESK)

Wizzair (W6/WZZ)

germanwings (4U/GWI)

Norwegian Air Shuttle (DY/NAX)

Ryanair (FR/RYR)

Air Baltic (BT/BTI)

Finnair (AY/FIN)

EasyJet (U2/EZY)

EasyJet Switzerland (DS/EZS)

Aer Lingus (EI/EIN) 

Niki (HG/NLY)

Transavia (HV/TRA)

Singapore Airlines (SQ/SIA)

Manx2 (NM/BPS)

FlyBE (BE/BEE)

LOT- Polish Airlines (LO/LOT)

Aerosvit (VV/AEW)

Wizzair Ukraine (WU/WAU)

Aurigny Air Services (GR/AUR)

TAP Portugal (TP/TAP)

Blue1 (KF/BLF)

SAS - Scandinavian Airlines (SK/SAS)

Aeroflot (SU/AFL)

Pegasus (PC/PGS)

Emirates (EK/UAE)

Air China (CA/CAA)

China Southern (CZ/CSN)

Xiamen Airlines (MF/CXA)

SmartLynx Airlines (6Y/ART)

Air Dolomiti (EN/DLA)

Előzmény: Gregor83 (975)
II. RogerWilco Creative Commons License 2016.04.17 0 0 1017

Új: Alitalia

 

Aero
Aeroflot
Air Baltic
Air Berlin
Air Botnia

Air Central

Air Nippon Network

Air Nostrum
Air France

Alaska Airlines

Alitalia

American Airlines

ANA

ANA Wings

Asiana
Austrian
Austrian Arrows
Blue 1
Braahe
British Airways

British Midland (bmi)

Budapest Aircraft Service

Carpatair
Cathay Pacific
Cirrus
Copterline

Croatia Airlines
Cubana
Deutsche BA

Dragonair

Eastern Airways
El Al
Estonian
Finnair
FinnComm

Flybe

Hawaiian Airlines

Hong Kong Airlines

Iberia

Icelandair
JAL

Jetstar

Jetstar Asia

Jettime
KLM
Korean

LGW (Luftharhtgesellschaft Walter)
Lithuanian
LOT
Lufthansa

Malaysia Arilines
Malév
Moldavian

Nokair

Nok Mini

Norwegian

Privat Air

Qantas

Qatar Airways

Royal Jordanian
SAS
Saudia

SGA Airlines

Skynet Asia Airways

Spanair

Sri Lankan Airlines
Swiss
Swissair
TAP
Tarom

Thai

Tunesian
Turkish
Tyrolean

Ukraine International

Virgin Atlantic

Virgin Australia

Előzmény: II. RogerWilco (1014)
TtK Creative Commons License 2016.04.06 0 0 1016

Malév
Malév Express :)
CSA
Adria Airways
Tyrolean
Luxair
KLM
KLM Cityhopper
Carpatair
Swiss
Lufthansa
easyJet
SkyEurope
Alitalia
Wizzair
SAS
SN Brussels
Air Dolomiti
Helvetic

Spanair

Air France

Travel Service

Air Canada

Contact Air

OLT Express

Norwegian

Air Malta

TAP

Estonian Air

Germanwings

British Airways

Ryanair

airberlin

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!