Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2021.11.10 -1 1 18809

Miért, melyik nagy gyártó írja ki nyilvánosan az árait?

Előzmény: trizs77 (18808)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 18808

Egész jó a honlapjuk, csak az árak nincsenek rajta.

 

Előzmény: Dante001 (18807)
Dante001 Creative Commons License 2021.11.10 -1 0 18807

Nekem ez kimaradt hogy már létezik ilyen: Isuzu Kendo CNG

 

Megérkezett az ISUZU KENDO – CNG – Isuzu Bus Hungary

 

Kendo 13 CNG – Isuzu Bus Hungary

obb 1014 fans Creative Commons License 2021.11.09 -1 0 18806

Sziasztok

 

Már kérdeztem pár helyen de azért gondoltam megkérdezzem itt is hátha tudtok segíteni.Valaki tudja,hogy eredetileg Kolumbiai Bogotá számára készült Ikarus C83.30G ( ex KBK-784 ) merre található jelenleg? Legutóbbi információm az,hogy egy gyűjtő vette meg és tervezi a felújítását.

trizs77 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18805

Magyarországon az 1957-es gyártás indulástól üzemeltek ROBUR teherautók.

 

Később ROBUR buszok is.

 

Kérdésem az, hogy az első ROBUR buszt amelyik neve Robur Garant busz volt importáltuk e ?

Kapott magyar rendszámot ilyen busz ?

 

Tud erről valaki valamit ?

Négyesi Pali vagy valaki más ?

Előzmény: torqmatic (18803)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18804

köszönöm.

Előzmény: torqmatic (18803)
torqmatic Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18803

Igen, írják is a cikkben, hogy több mint 4000 buszt gyártanak évente és jelenleg ez a legnagyobb európai buszgyár.

Előzmény: trizs77 (18801)
Dante001 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18802

Weboldaluk szerint olyan 4200 körül, ami a nagy buszokat illeti.

 

A francia gyárban készül az Urbanway és a Magelys típus évi 1200as kapacitással, a cseh gyár pedig évi 3000-et tud.

 

https://www.iveco.com/ivecobus/en-us/products/pages/iveco-bus-plants.aspx

 

Előzmény: trizs77 (18801)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18801

A KAROSA korszakban a gyár éves kapacitása kb. évi 3300 busz volt.

 

Ha most legyártanak évente 3333 Crosswayt és mellette még mást is akkor a kapacitás valahol évi 4000-nél vagy a fölött lehet ?

 

 

Előzmény: torqmatic (18800)
torqmatic Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18800

Gyártottak, gyártanak egyéb Irisbus/Iveco modelleket is.

Előzmény: trizs77 (18799)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18799

Jól olvasom, hogy 15 év alatt gyártották le az 50.000 buszt ?

 

Akkor az évi 3333 busz átlagban.

 

Azaz a Vysoké Mitói gyár csak ezt az egy típust gyártja már évek (évtizedek) óta ?

Előzmény: Dante001 (18798)
Dante001 Creative Commons License 2021.11.09 0 0 18798

Elkészült az ötvenezredik Iveco Crossway.

 

 

50,000th CROSSWAY from Vysoke Myto - IVECO BUS (ivecocr.cz)

rm40 Creative Commons License 2021.10.23 0 0 18797
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 0 18796

Immáron az Iveconak is van saját "Conectoja": bemutatták a Streetwayt. Gyakorlatilag egy módosított Otokar Kent C.

https://magyarbusz.info/2021/09/21/streetway-neven-jon-az-iveco-belepo-kategorias-varosi-tipuscsaladja/?fbclid=IwAR2ZHEYdwAx6eSYQm79RpVEspnQfVJIIiA5t8msce33E_Q05nReOJ7RvpOQ

 

Ez amúgy elgondolkodtatott: nem lehetne mondjuk az ITE-nek átfaragni egy kicsit a Conectot a Reform homlok és hátfalával? Akkor máris lenne egy ténylegesen magyarnak eladható LF városi buszcsaládjuk.

7-es troli Creative Commons License 2021.09.24 0 0 18795
Előzmény: 7-es troli (18794)
7-es troli Creative Commons License 2021.09.24 0 0 18794
EKM-765 Creative Commons License 2021.09.22 0 0 18793

Tavaly egy vén E95-ösön utaztam a telefon gps-em szerint 96-tal.

Előzmény: Törölt nick (18792)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.22 0 0 18792

Nem kell ilyen messzire menni, ezt tegnap Dél-Pesten az 54-esen Ikarus-szal sikerült abszolválni.

De az igazán kemény a Keszthely-Tapolca-Budapest járat volt augusztusban. A szűk 77-es úton 80-ig felmenni a Neoplannal minden egyenes szakaszon, majd alig lassítva venni a szűk kanyarokat, miközben kamion vagy traktor jön a szembesávban.

Előzmény: 7-es troli (18791)
7-es troli Creative Commons License 2021.09.22 0 0 18791

Na ez az igazi gyorsjarat. Vagy nagyon profi a sofőr, vagy nagyon bátor!

 

https://youtu.be/N4Fqq69dbuQ

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.20 -1 0 18790

Tetszik  nekem nagyon👍👍👍👍👍

Előzmény: trizs77 (18789)
trizs77 Creative Commons License 2021.09.18 0 1 18789

Itt szlovák rendszámmal :

 

 

Előzmény: Törölt nick (18788)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.18 -1 1 18788

Csak nagyon ritka.

Előzmény: CsepelDániel (18787)
CsepelDániel Creative Commons License 2021.09.18 0 1 18787

De. Még a mai napig van belőle néhány darab elvétve. 

Előzmény: trizs77 (18786)
trizs77 Creative Commons License 2021.09.17 0 1 18786

A CSAVDAR LC 51-ből nem exportáltak Csehszlovákiába ?

 

Mintha láttam volna ilyen buszokat CSAD logóval ?

 

 

Előzmény: CsepelDániel (18785)
CsepelDániel Creative Commons License 2021.09.17 0 1 18785

A Csavdar egy karosszériagyár volt. Skoda 706 alvázra kezdett elsőbb buszt gyártani. Kicsit Skoda 706 RTO másolat volt eleinte, utána jött egy egyedibb változat, az M81. (Aminek a kasztniját rövidítve a Rodina rátette a GAZ 53 alvázra)

 

Ezután jött a Setra korszak (kb 60-as évek végétől) . A 11M3, 11G5 szintén Skoda alvázra került. A 11M3 helyközi, míg a 11G5 városi volt. Ezek darabszáma viszonylag nagy volt (11M3 és G5 együtt), mert a mai napig van belőlük. Jött a 11M4-es ami inkább egy távolsági busz volt. Arról jobban kifejtettem pár hozzászólással hamarabb a tudnivalókat. 

 

 Eközben voltak kisebb buszai is, mint a LC51 és 5C. Előbbi Avia alvázra épült. Az 5C-ből pedig lett a Preslav (preszláv) kisteherautó. Midibusz kategóriában megszületett a 9M ami már Roman futóművet, és a 135 lovas Saviem nevű motort kapta meg. (DAC 665 motor)

 

A 80-as években egyre jobban nyitott a román és magyar ipar felé, így egyre több busz kapott Rába motort és futóművet, vagy a román AB difit. Az a B14-20 csuklós amit linkeltél, az már a minőség miatt kapott Rába főelemeket. Ahogy a B13-20 is, ami a csuklósbusz szóló változata. 

 

A Botevgradi Csavdar belekezdett a modernebb városi buszokba. Ez volt a 120-as széria. Liaz motor, Prága automataváltó, Madara (Skoda Liaz licenc difi) A 140-es volt a csuklós változat

 

A 90-es években pedig az újabb Setra kasztnit akarta tovább vinni. Egyszer csak megszűnt a cég.

 

Tudom hiányos még, de ennyi infót sikerült róla összeszednem.🙂

7-es troli Creative Commons License 2021.09.03 0 1 18784

Az idehaza forgalomba álló elektromos buszok kappcsãn érdekes info, hogy kb 20millioval olcsóbb az új MAN mint az eCitaro:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=159240930&t=9090032

 

https://magyarbusz.info/2021/09/03/az-man-szallithatja-veszprem-uj-villanybuszait/

I-shift2 Creative Commons License 2021.07.11 0 1 18783

Adjál l.sz bővebb specifikációt, tibor@otobus.hu vagy hívj +36 30 250 5600.

 

Ha Te tudod, hogy mit akarsz venni arra én tudok árat adni!

 

Üdv

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18782)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2021.07.11 0 0 18782

T. Urak!

 

Emeletes buszt vennék újonnan!

Tartósság szempontjából (rozsda, váztartósság, minőség) mi különbség van VDL, MAN, Mercedes között?

Felhasználás főként tartósan tenger mellett, tehát a korrozív környezet (eső, sós pára) adott lesz..

 

Hobbi célra, futásteljesítménye csekély..

Vontatnia kell.

 

Köszönöm!

trizs77 Creative Commons License 2021.07.03 0 0 18781

köszönöm.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

egyelőre nem vált be, de fejlődik a "teknyika", majd legközelebb jobb lesz.

 

https://infovilag.hu/lejart-a-probaido-egyelore-garazsban-pihennek-a-becsi-onvezeto-buszok/

Előzmény: 18-09 (18780)
18-09 Creative Commons License 2021.07.02 0 0 18780

Norvégia. Tavsszal adták el az ukrán dílernek. 

Előzmény: trizs77 (18779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!