A Csavdar egy karosszériagyár volt. Skoda 706 alvázra kezdett elsőbb buszt gyártani. Kicsit Skoda 706 RTO másolat volt eleinte, utána jött egy egyedibb változat, az M81. (Aminek a kasztniját rövidítve a Rodina rátette a GAZ 53 alvázra)
Ezután jött a Setra korszak (kb 60-as évek végétől) . A 11M3, 11G5 szintén Skoda alvázra került. A 11M3 helyközi, míg a 11G5 városi volt. Ezek darabszáma viszonylag nagy volt (11M3 és G5 együtt), mert a mai napig van belőlük. Jött a 11M4-es ami inkább egy távolsági busz volt. Arról jobban kifejtettem pár hozzászólással hamarabb a tudnivalókat.
Eközben voltak kisebb buszai is, mint a LC51 és 5C. Előbbi Avia alvázra épült. Az 5C-ből pedig lett a Preslav (preszláv) kisteherautó. Midibusz kategóriában megszületett a 9M ami már Roman futóművet, és a 135 lovas Saviem nevű motort kapta meg. (DAC 665 motor)
A 80-as években egyre jobban nyitott a román és magyar ipar felé, így egyre több busz kapott Rába motort és futóművet, vagy a román AB difit. Az a B14-20 csuklós amit linkeltél, az már a minőség miatt kapott Rába főelemeket. Ahogy a B13-20 is, ami a csuklósbusz szóló változata.
A Botevgradi Csavdar belekezdett a modernebb városi buszokba. Ez volt a 120-as széria. Liaz motor, Prága automataváltó, Madara (Skoda Liaz licenc difi) A 140-es volt a csuklós változat
A 90-es években pedig az újabb Setra kasztnit akarta tovább vinni. Egyszer csak megszűnt a cég.
Tudom hiányos még, de ennyi infót sikerült róla összeszednem.🙂