abszolút igazad vagyon, a viacolor egy terméknév nem pedig a díszburkolat szinonímája. Viszont sajna valaki valahol azt képzeli, hogy ez a termék a megfelelő a kerékpárutak burkolatához :( minden valószínűség szerint még sosem kerékpározott. Saját tapasztalatom azt mutatja, hogy a bringást rázza a viacolor a gyalogot meg nem. Ijesztő logikátlanságnak látom a bringásokat az aszfaltról lezavarni és egy újonnan épülő büntetősávra terelni őket. De persze én mindig csak elégedetlenkedem...
Sk sajnos nemtudom, hogy kell ide feltenni képet, de anélkül is elhiheted, hogy a biciklimre nemvaló tükör. Egyikre sem és nem akarok egy 5. biciklit olyat, amin van tükör. (Már ezek tárolása is igen körülményes)
Különben sem nekem kellett volna a tükör, hanem az aranycsillag atlétás, teherautós, tirpák, talapa, trógernek egy szemüveg vagy egy szemlencsecsere esetleg 2-vel több IQ és egy is európai (nem balkáni) vezetői morál.
gyerekkoromban Uggankérem, azokban az átkos időkben még az első és hátsó lámpa is kötelező volt, meg hogy 12 éven aluli gyerek főúton biciklivel nem haladhatott...
Ma meg az ezerrel tömött Szentendrei úton mit látok?! Hogy ott kolbászol az autók között egy cangaruhás fószer a 8 év körüli pulyájával a belső sávban... Na haggyon má engem az ilyen!
Pénteken este a körúton hosszú percekig könyörögtünk a havermmal egy lámpa nélküli(!) biciklista-lánynak, hogyha már arra a kib@szott villogóra nem telik neki, akkor legalább ne az autók között bénázzon, hanem húzzon át a töküres villamossínre! Azt hisztek, hogy értette?! Embert ilyen buta arccal nézni még nem láttam. Pedig magyar volt a drága. Talán épp ezért tekert ott, ahol :(
A konkrét eset:
"közben majdnem bementem alá, mert az utánfutójára már nem számítottam és kicsit elakartam távolodni a járdától."
Azt nem mondom, hogy a tükör a Bölcsek köve, de nagyon sok helyzetet meg lehet vele oldani, amit nélküle nem vagy kisebb eséllyel. Pl. a fentit is.
A felrakás meg legyen a te gondod, te vagy a hardveres. :-) Ott van például az a hajlítható nyelű, amit a múltkor mutattatok. Amúgy, ha jól emlékszem, gyerekkoromban még kötelező KRESZ-tartozékként volt előírva a tükör, és akkor is voltak oútik. De lehet, hogy tévedek.
1. Kiváncsian várom az ötletet, hogy raksz fel egy országúti kerékpárra visszapillantót.
2. Hiába látod hogy jön mögötted valami, ha nem akar tőled nagy oldaltávot tartani akkor a tükör sem segít.
Én úgy tudom, hogy "Viacolor" néven magát a burkolóanyagot nevezi, függetlenül attól hogy szürke, piros, zöld, sárga (eddig ezeket láttam) vagy akármilyen színű.
Ez kemény lehetett!
De miért tekertél te pont a Zsigmond térnél ?
Félre ne érts, arra volnék kiváncsi, hogy saját érdekedben tudatosan választottad-e ezt az útvonalat.
Néha elmerengek ugyanis azon, hogy vajon valóban ott kell-e (szabad-e) tekernie egy önmagára valamit is adó kerékpárosnak, ahol -esetleg- rásodródási veszélynek van kitéve...
Sokan a Bartók Béla felújítása kapcsán bicikliútért kiáltanak, noha sokkal biztonságosabb volna bicajjal mondjuk a Budafoki párhuzamos szakaszán hajtani -hogy a rakparti bicikliútról már ne is beszéljek. Budapest sok mellékebb útvonalán számottevően biztonságosabb volna a kerekezés -ha lenne aki átgondoltan ott tekerne.
A fenti példámat természetesen nem konkrétan neked címeztem, csak a te eseted alapján jutott eszembe.
Azért megyek ilyenkor ennyivel, mert a megfelelő csapásszámmal tekerve vagy lassabban megyek, mint 40 vagy egy kicsit többel. Azért, hogy az autósok ne cseszelődjenek inkább megyek 2-3 km/h-val többel, mint akár csak 1-el kevesebbel :-D.
Ma egy rohadék utánfutós teherautó a Zsigmond térnél annyira leszorított, hogy a kormányomtól 10 centire volt, a kerekem meg szintén 10-re a járdától. Ilyenkor nagyon hosszú egy ilyen nagy disznó, közben majdnem bementem alá, mert az utánfutójára már nem számítottam és kicsit elakartam távolodni a járdától. Amikor utána mentem (természetesen gyorshajtottam :-( ), akkor meg még neki állt följebb. Az ütő megállt bennem. Sajnos a rendszámát nem figyeltem úgy felment a pumpa. Ilyen közel még sosem kerültem a halálhoz közúton.
az a teheautós akkor is így ment volna el melletted valószínűleg, ha nem bringával vagy... persze van olyan sofőr aki meghülyül a bringástól. Ha kinn volt a 40-es tábla akkor neked is csak 40-el szabad menni! Hogy a teherautós megszegi a szabályokat és veszélyeztet? frsz. felír, és ha van tanúd akkor lehet eljárást kezdeni, bár sok értelme nincs
OpiumPapa: Tényleg szar, hogy a viakoloros a bicikliseké, de a legszörnyűbb, hogy találkozom néha olyan bicikliúttal is, ahol a viakolor a gyalogoké!! Na itt igazodjon ki a gyalog és a biciklista.
Képzeljétek ma mivel találkoztam: Ma országútit edzettünk és Martonvásárra mentünk. Érdről elértük majdnem a 7-est, amikor volt egy tábla, amin volt egy bicikli, aláírva Balaton és egy jobbranyíl. Na gondoltuk ez nagon király lesz. Elkanyarodtunk jobbra, majd 200 méter múlva újra kint volt a biciklistábla, de az út lefogyott kb 40 cm szélesre, majd becsatlakozott a 7-esbe :-D. Ennyit a bicikliútról.
Kérdésem:
Ha kint van a 40-es tábla az autósoknak és én biciklivel 42-vel vagy 43-al megyek, akkor a kiba teherautónak miért kell úgy előznie, hogy 15 cm-re megy el mellettem és a vákuumja majdnem leránt a bicikliről?
Voltak még kedves dolgok, de azok csak átlagos szemétkedések voltak.
Ja és szeretném felírni magunkat: mert későn vettük észre, hogy jobbra kell kanyarodnunk és bementünk egy teherautó elé a kanyarodó sávba. Persze elnézést kértünk. Ez szerintem megbocsájtható bűn, csak kb 10 mp-ig tartottuk fel, mert elpocsáltuk a dolgot. Tévedni emberi dolog (autósnak, gyalogosnak és biciklistának is).
OFF
Tenyleg. Hamu a fejemre, elrontottam. Szoval igazad volt a parkolasos peldaval, egyeb kiegeszitesek nelkul is. :-)
A kerekparuton menni kell, es kesz, ha csak egy tabla jeloli, es bombatolcsersorozatbol all akkor is. Remelem ez megnyugtatja autos kollegainkat.
Viszont Sknak is igaza van asszem, a kozos gyalog-kerekparutakra van olyan, hogyha hemzsegnek rajta a gyalogosok, akkor ignoralhato.
A budapesti kerékpárutak konkrét hibáival kapcsolatos problémákat a következő címen lehet bejelenteni:
FŐPOLGÁRMESTERI HIVATAL, KÖZLEKEDÉSI ÜGYOSZTÁLY (Tőkés Balázs)
Bp. 1052 Városház u. 9-11. Tel.: 327-1311, Fax: 327-1845
E-mail: tokesb@budapest.hu
Felírnám azt a két-három tanerőt, akiket ma egy osztálynyi gyermekkorúval láttam oszlopban tekerészni, átlagosan 0 sisak/koponya felszereltséggel.
Ja, múltkor láttam egy hasonló csapatot, az egyik bukott, tiszta szerencse, hogy hatan rá nem estek, ahogy mentek.
Felírnám azt a kerékpározó élőlényt is, aki ma a Nánási úton pont akkor jött be elém közelről balra kanyarodási szándékkal, amikor előzni akartam (hátranézett, és látta, hogy indexelek, pedig ezt kevés autós teszi meg neki), majd mentvén a helyzetet utólag felemelte a bal mellsőjét. És mikor kiszóltam, hogy előbb kellene indexelni, aztán fordulni, akkor neki állt feljebb. Ja és az eset nem azon a helyen történt, ahol a bicikliseknek fordulniuk kell a hídra felhajtáshoz, meg ahol várhatóan fordulnak is, hanem jóval előbb. A fickó már a kis híd előtt áttért a bal oldalra, mert egyszer majd balra fog fordulni.
Elm,
én pont ezt kérdeztem tőled a múlt héten. Mármint hogy a kreszben van-e olyan kitétel miszerint ha alkalmatlan a kerékpárút, akkor az úttesten mehetsz. Akkor azt mondtad hogy ilyen nincs. :-)
A sztoriban 3 gyerek szerepelt: egy 11, egy 13 és egy 15 éves...:-))))
Azért jól tetted, hogy elkaptad őket. Bár én meg is ragasztattam volna velük.:-)
Értem.
A virágládákkal nem tudok mit csinálni, elfordítom a kormányt és kikerülöm az nem lassít.
Ha ember van az úton akkor első keréken lelassítva mögötte megállok (a Continental gumim nagyon csikorog nagy terhelésnél) vagy elmegyek mellette elmondom Neki emelt hangerőn hogy járda. :)
A lámpáknál meg kell állni vagy menni tovább egyenesen a járdán terepen...
Én utálom az aszfaltot inkább megyek a az aszfalt mellett a füvön, terepen ott sokkal jobb menni. Aszfalt az túl uncsi. Én nem közlekedek, Én szórakozok a biciklivel ezért nekem nem az a lényeg, hogy ne fáradjak és, hogy minél gyorsabb legyek, hanem hogy minél élvezetesebb.
Tegnap mentem a János hegy mellett a biciklitúton és két gyerek (11, 13 év körüliek), hogy a biciklik elé szöget dobálnak ki. Elém is kidobták vagy 50et úgyhogy kikerülhetetlen volt, belementem. Utána el akartak futni de lassan eresztett a kerekem ezért utánamentem gyorsan le a lépcsőn és addig nem engedtem el az egyiket amíg a másik nem hozott kerékragasztót. Benzinkúton 900 Forintért. :)
értelek meg azt is értem, hogy belefáradtál, ami jelen esetben könnyű, hiszen autósként gondolkodsz. Nekünk viszont nincs lehetőségünk belefáradni, mert szeretnénk közlekedni. Nem szentek a bringások sem, az autósok sem. És mind a kettőnkkel kib@sznak ölég keményen, csak velük még ti is időnként :)
En is belefaradtam, igyekszem tobbet nem irni ide - amugy is offok vagyunk ugye.
Vegszonak annyit, hogy igen a tobbiek is azt akarjak nyilvan, az autosok is kozlekednenek gyorsabban ha tehetnek, de addig, amig az autosoknak nem okoz a kerekparos _semmi_ hatranyt (nem akadalyoz, nem zavar, nem veszelyeztet, stb), ha elmegy a dugoban, vagy a hasznalhatatlan kerekpar ut helyett egy picit az uton megy, ez miert faj egyeseknek...
A kivilagitatlan, szandekosan veszelyesen kozlekedo, piroson atmeno biciklisek persze monnyanak le. Vagy kemenyebben: hulljon a fergese...
szó sincs sértődésről, egész egyszerüen belefáradtam abba, hogy mindenre az a válasz, hogy a kerékpárosok csak közlekedni akarnak...
A többiek(legalábbis a nagy többség) vajon mit akar az utakon?
Szóval ennyi.Béke...:)
hol írtam ilyet?
nem megsértődni kell, nem az oviban vagyunk. Én is autózom és osztom a kivilágított bringásokat és a másokat vagy saját magukat veszélyeztetőket.
Vagy nézd meg kivit aki igen józanul áll ehhez a kérdéshez, pedig ő aztán bringás.
Mindössze annyit szeretnék, hogy a kerékpárral közlekedni kívánókat vegye észre a világ. A séróból elutasítás/szőnyegalá seprés még sosem oldott meg egy problémát sem.