Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Roadkill Creative Commons License 2020.09.28 0 0 10301

Nem, az egy sima négylábú autórelé. Esélyes, hogy cserére szorul.

"Hogyan lehet hozzá férni?"

Ahogy tudsz.:D Rögzíteni úgy emlékszem semmi nem rögzíti, csak be van oda dugva.

Előzmény: kaxos (10300)
kaxos Creative Commons License 2020.09.28 0 0 10300

Üdv!

Anyósűlés felől a konzol mellett felnyúlva található egy fűtéshez kapcsolódó alkatrész. 

Korábban ha nem ment a ventillátor ezt megmozgatva elindult,   most viszont eljutottam oda, hogy megadta magát. Ez lenne az előtét ellenállás?

Hogyan lehet hozzá férni?

Köszi előre is. 

Roadkill Creative Commons License 2020.09.27 0 0 10299

A rugók szerintem nem adnak ki hangot hacsak nem töröttek - az meg hamar kiderül.

2 hídszilent, 2 lengéscsillapító és szilentjeik ennyi az egész hátsó futómű. Ha megmozgatod talán hallhatod, hogy a kerék elől vagy mögül jön.

Nekem nem nyikorgott, de hídszilentet már kellett cserélnem mert teljesen kinyúlt.

Előzmény: Macgyveer89 (10298)
Macgyveer89 Creative Commons License 2020.09.26 0 0 10298

A nyikorgó hang hátulról jön. Én a hátsó rúgóra gondolok. De lehet rosszul.

Előzmény: Roadkill (10296)
Roadkill Creative Commons License 2020.09.21 0 0 10297

Van benne, de sajnos úgy tudom ahhoz ki kell bontani a középkonzolt...

Előzmény: ato74 (10295)
Roadkill Creative Commons License 2020.09.21 0 0 10296

Gondolom előlről jön, ott viszont sok minden lehet, nekem egyik kormányösszekötő csinálta de jó sokáig kergettem.

Először a szilenteket fújkáld meg szilikon sprayvel, aztán ha a jelenség marad meg kell próbálni kis teflon sprayt benyomni egyesével a csuklókba aztán amelyiknél megszűnik az a rossz - hiába hallgat el később kotyogni fog, cserélni kell.

Előzmény: Macgyveer89 (10294)
ato74 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 10295

Üdv!

Olyan kérdésem lenne,hogy a fűtőventilátor előtét ellenálását hol találom a kocsiban,ha van egyáltalán benne?nem megy az 1-2-es fokozat csak a 3-as.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Macgyveer89 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 10294

Sziasztok.

 

A segítségetek kellene.

 

Év elején cseréltettem az 1,6 Albeaban lengés csillapított mert a gyári megadta magát teljesen. Idáig semmi baj sem volt hanem kb 1 hónapja előjött egy olyan hang mint a régi rúgós ágyakon. Amint megmozdul a kocsi szörnyű nyikorgó hangot ad ki ami engem nagyon idegesít. Mi lehet a baj? ( néha nem csinálja majd újból előjön a jelenség)

misinator Creative Commons License 2020.08.26 0 0 10293

Elütöttem:

 

"...Hogy gyárilag szélesebb felnire megy e a jobban felszerelt kivitelen a 165-ös gumi, arra nem emlékszem, pedig biztosan volt róla szó a fórumon..."

 

Természetesen 185-öst akartam írni.

Előzmény: misinator (10292)
misinator Creative Commons License 2020.08.26 0 0 10292

Szia!

 

Hogy gyárilag szélesebb felnire megy e a jobban felszerelt kivitelen a 165-ös gumi, arra nem emlékszem, pedig biztosan volt róla szó a fórumon.

 

Magam is 185-ös méretre váltottam a kisebbről a gyári felnin, pedig akik ismernek, tudják, hogy mennyire ellene vagyok a szélesebb/nagyobb/nehezebb kerekeknek. Ebben régimódi vagyok autós szocializációm folytán.

 

Van e érezhető különbség a szélesebb javára? Hajjaj, de még mennyire!

Amíg 175-ös - elég tisztességes minőségű - gyári gumi volt rajta, rendre az volt az érzésem, hogy futóműben erősen alultervezett az autó.

185-ös Debicára váltottam - ami azért khm. nem a csúcsok csúcsa - s ég és föld a változás; mintha típust váltottam volna!

Sokkal stabilabb, "nyugodtabb", számíthatóbb a viselkedése. Urambocsá még duhajkodni is lehet vele...

Ezt a futóművet 185-ös gumihoz hangolták!

A 175-ös a "spúr" változat.

Ezt a cserét nekem is hamarabb meg kellett volna tennem, mint Sereséknek a temetést...

 

Amire számíthatsz, hogy 3-5 decivel magasabb lehet majd a fogyasztásod - valamit valamiért.

De gumiteszteken olvasható, hogy méret azonos, különböző márkájú/típusú gumik között is simán előfordul 1.5 liter/100 km tesztfogyasztásbeli különbség, úgyhogy bármi előfordulhat.

 

 

Előzmény: kunzoo (10291)
kunzoo Creative Commons License 2020.08.25 0 0 10291

Sziasztok! Lekopott az Albeáról a nyárigumi. Vennék másikat. Az a kérdésem hogy a 185/65 gumi ugyanarra a felnire megy mint a mostani 175/70es? Van érezhető változás valamelyik méret javára?

 

A 185 ös mintha kicsit olcsóbb lenne.

pitti Creative Commons License 2020.08.22 0 0 10290

Köszi a híreket és a cikkeket! Végig olvasom és maradok a 100-asnál. :-)

Üdv a régi Csapatnak! HA lesz Tali, szóljatok! Pitti.

Előzmény: misinator (10289)
misinator Creative Commons License 2020.08.21 0 0 10289

Nekem 7%-al fogyaszt kevesebbet 100-as benzinnel összehasonlítható hőmérsékleti körülmények között, mint a 95-ös "prémium" benzinnel.

Rövidebb távon üzemmeleg, rugalmasabb (pl. alapjáraton gázadás nélkül is könnyebben elindul), harapósabb, csendesebb, kevésbé kell nyomni a gázpedált.

Amikor néztem az árbeli különbséget (vagy 8 éve), akkor sem volt annyival takarékosabb, mint amennyivel drágább a 100-as, de a többi járulékos hatás nekem bőven megéri.

 

Így néz ki a kipufogóm tisztán városi használatban:

Előzmény: pitti (10287)
misinator Creative Commons License 2020.08.21 0 0 10288

Albea-tali: Szia! Mi is hasonlóan gondoljuk!

 

 

Benzin téma, ahogy én látom:

 

Egy olajmérnök barátom a laikusnak (nekem) elmagyarázta, a 100-as benzin aromás szénhidrogénekben gazdag. Emiatt BENZIN illata van (illetve engem a nitrohígítóra is emlékeztet, de - tudom, ez perverz - én annak is imádom az illatát) TEHÁT BENZIN!

Én is csak most olvastam el:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Benzin

 

A benzinmotorokat benzin elégetésre tervezik.

Ahogy megyünk vissza az időben a környezetvédelemnek nevezett túltolt mai tébolytól (savas, a bőrt maró hatású benzin, etanollal pancsolás, az EURO normák miatt olyan szegény levegő/benzin keverési arány, amire beállítanánk a még ideális sztöchiometrikus arányra tervezett motorokat, azoknak meg/elégnének a kipufogószelepei, túlmelegedne, megragadna a motor stb.), úgy jutunk - mily meglepő - egyre normálisabb benzinekig.

Na persze az ólmozott benzineken túl /fejvakarás/...

Az én szememben tehát úgy a 90-es évek közepe volt az aranyközépút.

 

http://www.geree.hu/karburatorok/eloszor-egy-kicsit-a-keveresi-aranyrol/

 

https://www.vezess.hu/techabc/2013/01/01/szegenykeverekes-benzinmotor-lean-burn/

 

http://www.gpracing.hu/index.php/cikkek/42-szivooldal/228-karburatorok-elmelet

 

A te - 1.2 16V-s - Albeád motorja régebbi tervezésű, mint a már, ha jól tudom, szegénykeverékes 1.4 8V -s enyém.

Tehát szerintem elvileg még ideálisabb a 100-as benzin használatára, mint az enyém.

Persze ez nem ilyen egyszerű, hiszen a 100-as benzinnek akkor van különösen értelme, ha a gyújtásrendszer tud alkalmazkodni a kommersztől magasabb oktánszámú benzinhez.

Ez függ a kopogás/becsörgés figyelés módjától, illetve a gyújtás/befecskendezéstérkép rugalmasságától.

 

Novoth Tibor Totalcar.hu-n időnként megjelenő motordiagnosztát kérdeztem anno a témáról:

http://www.novothauto.hu/totalcar-cikkeim/

 

Mivel nekem volt problémám is a 100-as benzinnel, ezért e-mailben megkerestem.

Akkor ezt írta:

"...a "jobb benzintől" azért
megy jobban az autód, mert a kopogásszabályzás miatt
az előgyújtást a maximális értéken tartja a motorvezérlés..."

 

Mivel a Fiatnál valószínűleg nem végeztek alapos felprogramozást (ki az a hülye Oroszországban, aki Szibériában 100-as benzint tankol?), ezért az 1.4-es mínusz öt fok alatt, nagy nedvességtartalmú levegőt nyelve, a hőt az utastérfűtéssel maximálisan elvonva hibajelenségeket produkál (túlságosan elszegényíti a keveréket)

 

Ezért én novembertől áprilisig csak 95-ös "prémiumot" tankolok - s közben nem értem, hogy miért kell jobban nyomni a gázpedált ugyanahhoz a gyorsuláshoz...

 

Hogy az 1.2-es motornál mi a helyzet, azt nem tudom, de azt tippelem, hogy kevésbé lehet markáns a hatása a 100-as benzinnek a menettulajdonságokra - de cserébe télen sem okoz neki problémát.

 

Összességében szerintem pont a hitvány, büdös, sima 95-ös benzin lehetne elvileg károsabb a motornak.

De mivel a Fiatokat a világ fejlettebb országaiban - értsd; harmadik világban, úgymint Észak-Afrikában, Dél- és Közép-Amerikában, Közel-Keleten, Ázsia országaiban is gyártják és forgalmazzák

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Albea

ezért az ottani, esetleg hitványabb benzinnel is üzembiztosnak kell lenniük...

 

Ezek után a minőségi benzin olyan lehet az egyszeri Fiat motornak, mint kannás boros alkoholistának a Farkasvér bor...

(Figyelem; kéretlen reklám!

https://www.regeloborhaz.hu/hu/bor/7

 

 

Ez csak egy laikus vélemény, nem szakmai állásfoglalás.

 

 

Előzmény: pitti (10287)
pitti Creative Commons License 2020.08.20 0 0 10287

Szia, ha jól emlékszem, Te tankoltál 100-as benzint az Albiba. Mik voltak a tapasztalatok, én most már csak 100-as EVO-t vettem 2-szer a kocsiba a Molnál. Abban csak 5%-os az adalék, jobban is fut a kocsi, de hosszú távon nem káros a használata a 100-asnak?

Köszi, üdv, Pitti Győr.

Előzmény: misinator (10285)
pitti Creative Commons License 2020.08.20 0 0 10286

Jó lenne újra látni Benneteket egy Albi-talin! :-) 

 

Előzmény: misinator (10285)
misinator Creative Commons License 2020.08.16 0 0 10285

Én is benne vagyok egy taliban.

Előzmény: Macgyveer89 (10260)
Roadkill Creative Commons License 2020.08.15 0 0 10284

Eldugult karterszellőzés és/vagy erős lefújás lehet az oka, más nemigen.

Ha az olajat csak utántöltötted és nem cserélted attól pont mindkettő lehet is mert az olajsár lerakódik mindenhova.

Előzmény: Kami79 (10283)
Kami79 Creative Commons License 2020.08.15 0 0 10283

Sziasztok

Kb 5éve let felújítva,generálozva a motor,mert a olaj nívópálca folyamatosan kijött a helyéről.

Azóta viszont folyamatosan kel az olajat után tölteni,minden féle fajta olajat kipróbáltam!

Kb 2hete viszont ujra elkezde kilökni a nívópálcát,amit nem értek mert az olaj után töltések miatt mindig friss olaj van benne.

Van valami ötletetek mi lehet a baj.

PeeWee33 Creative Commons License 2020.08.13 0 0 10282

Jó ötlet a tali, érdekelne......

Előzmény: misinator (10261)
PeeWee33 Creative Commons License 2020.08.13 0 0 10281

Benne volnék a taliban.....

Előzmény: Macgyveer89 (10260)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 10280

Szívesen!!  Üdv: Ati

Előzmény: pitti (10279)
pitti Creative Commons License 2020.08.02 0 0 10279

KÖszönöm szépen a segítségedet!

Üdv, István (Pitti)

Előzmény: Attila230 (10277)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10278

Előzmény: pitti (10276)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10277

Szia!! Képen a típusa,és a leírás néhány soráról,és a távlövőről. 

Előzmény: pitti (10276)
pitti Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10276

Köszi, várom a típust! Üdv, Pitti.

Előzmény: Attila230 (10272)
Racek72 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10275

Köszönöm. :)

 

Előzmény: Attila230 (10274)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10274

Ha a csatlakozót jól nyomtad vissza rajta,akkor akár vezérlő hiba is lehet,de szoktak olyat próbálni,hogy néhány ohmos ellenállás a légzsák helyére,és szűrhető a hiba. Sajnos ezt csak egy megbízható villamosságival tudod javíttatni.

Előzmény: Racek72 (10271)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10273

Hát kicibálni nem bírom,szerintem olvadt a foglalat,vagy hasonló. Naná,hogy akkor vacakol ez is,amikor hőség van...

Köszi a tippet!!

Előzmény: Roadkill (10268)
Attila230 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 10272

Szia! Bocs,csak most olvastam... A pontos típusát ma megírom,fejből nem tudom...  kb.25 -28 körül volt szereléssel,és bármennyi távlövőt fel lehet tanítani utólag. Központizár vezérlés persze működik vele. Sok mindent tud,leírás a netről is leszedhető hozzá,így egy-két dolgot én is próbálgattam rajta. Például távlövővel nyomsz egy ajtó nyitást,de nem nyitsz ajtót akkor 30 mp után autómatikusan visszazár. Pl a régi nem tudott ilyet. Biztos van ennél szuperebb is,de a célra tökéletesen megfelel. Lehet bővíteni azt hiszem ablakemelő modullal is.

Előzmény: pitti (10267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!